Namazlarimi kılıyorum ama dua etme istediğim , gelecek ile ilgili umutlarım kayboldu. eskiden kuran okumadan huzur bulamazdım
Çok dua etmek , düzelmek istiyorum ama ben bı boşlukta gibiyim kendimi nasıl toplarım bilmiyorum
Namazlarimi kılıyorum ama dua etme istediğim , gelecek ile ilgili umutlarım kayboldu. eskiden kuran okumadan huzur bulamazdım
Çok dua etmek , düzelmek istiyorum ama ben bı boşlukta gibiyim kendimi nasıl toplarım bilmiyorum
maneviyat allahın yarattığı bir nurdur, islamda kast edilen kalp, bildiğimiz bedenimizde olan kalp değildir, yeri sol göğsümüzün altında olan nurani bir varlıktır, manevi nur bulunursa ibadetlerden lezzet alırız allaha yaklaştıran şeyleri kolay yaparız, ancak yaşadığımız çağ öyle bir günah çağı ki insan evinde bile küfre girebiliyor. gaflet konuştuğumuz günahkar insanlar, zülmete bulaşmış kişilerle göz temaslarımız bile kalbimizin nurunu gideriyor. daha sonra ibadetler zorlaşıyor manevi lezzet kayboluyor. bunun tek ilacı pan zehri rabıta ve kalp zikri. bir mürşidden almanızı kesinlikle tavsiye ederim yapın nedemek istediğimi yaşayarak anlayacaksınız
Ben bu yolları geçmiş biriyim yani biliyorum şu an bu beni cezbetmiyor ki rabıta ve mürşit olayına karşıyım
o zaman şeytan ve nefsin seni çoktan çepe çevre kuşatmış
elbette bu yorumu okurken sana
saçma sapan konuşuyor diye vesveseleyecekler ve sen elbette bunu kendi düşüncen sanacaksın
dünya nın ve içindekilerin sana Rabbinin sevgisinden ileri gittiğini elbette belli ettirmeyecekler
halbuki sen namaz kılarken Rabbinle buluşuyor
dua ederken ve zikir çekerken Rabbinle konuşuyordun
elbette sana bunları da hatırlatmayacaklar
ve şeytan ile nefsinin arasına sıkışıp kalarak ezilmiş ruhun şöyle fısıldadığında
artık Rabbimi sevmiyor muyum
elbette ki haşa ve kella diyecekler
sadece ve sadece Rabbine kulluk etmek için geldiğin bu imtahan da imtahanında bol şans hoşçakal
bütün sosyal hayatını bırak
pc
normal film izlemek de dahil
sadece youtube da dini kanalları izle kendine geleceksin
seni koparan bunlar .
beni de koparan bunlar. çözümün bu saydıklarım olduğunu biliyorum ama hala yapıcam yapıcam tamam diye diye erteliyorum
çünkü nefis ve şeytan izin vermiyor
ben nefsimi ve şeytanımı yenip bunları yapamıyorum. çalıştığım zamanlar bi oyuna tutuldum gidiyorum. izinli günlerimde de film izleme yine oyun vs derken
ne Kuran okumaya vakit kalıyor ne de takva mı yaşamaya . şükür bir namazım var ama kazalarımı da kılardım artık kılamıyorum
vakit yok istek yok
neden ?
çünkü işte bu saydıklarım yüzünden
yarın ölsek bitti işimiz
Dünya bir imtihan yeri ve Allah en sevdiklerim dünyadan korur ona ahireti hazırlar tahminimce iyi kalpli birisiniz ve Allah size ahirette vermek istiyor bu yüzden dünyada pek nasibiniz yok gibi ama şanslısınız belki
Bilmiyorum ama bişi yapmadan ama farkında olarak yasamak çok kötü
Bir süre namazı duayı bırak, kendini hiç bir şeye mecbur hissetme.
İçinden gelmeyen bir şeyi yaparak Tanrıyı kandıramazsın. O ne düşündüğünü ve niyetini her zaman bilir.
Sen şu an sürekli yaptığın şeylerin sana manevi olarak ne kadar katkısı olduğunu fark edemiyorsun.
Bir şeyi ne kadar sevdiğimizi ondan uzak kalınca anlarız.
Hiç bir bahane namazı bırakma sebep değil
Beni tek bağlayan o
Ben eksikleri kapatmak istiyorum
Eksik yaşamak istemiyorum
Eksikleri kibrinle kapatıyorsun
Cevap
14Cevap
Sadece insan olduğunu hatırla..
Din senin için yaratıldı. O sana lazım.. Sen sadece ona lazım değilsin.
İnanmayı bırakmamak kaydıyla biraz dinlen derim..
Nasıl ya
Namazi bırakma kulluğu inkar etmektir
Kas yapayım derken göz cikaramam
Düşünmek yere harekete geç. İçinde gezinen tilkileri ve hep o nefsinin ertelemelerine kulak asma ve işe abdest alarak küçük dualar okuyarak başla. Sora devanı gelir zaten
Keşke bı başlangıç olsa
O başlangıcı kendin yapmadığın sürece bir umut bekleyemezsin. İnsan iyiliği de kötülüğü de kendine yapar. O yüzden bir şekilde harekete geç
altında yatan sebepleri bilmek lazım. heralde çok istediğin birşeye ulaşamadın ve nefsin seni bunun hüznüyle boğdu...
Evet bu olabilir , ama veren de alan da o neden teslimiyet gosteremiyorum
Hemcinsin olan, nasihat verecek, sohbeti iyi gelen bir büyüğün yok mu hiç?
Var ama yanlış anlarlar yadirgarlar diye korkuyorum
O kadar kasmamalısın bence, zaman zaman herkes kendini boşlukta hissedebiliyor. Manevi destek, dayanışma çok önemli... Güçleri birleştirmek gibi düşün :)
Psikolojik bir boşluktasın, ötekilesiyorsun insanların çoğu böyle
Bunu asmam lazım
Seytanin vesvesesi yüksek ihtimalle. Ben dee bu durumu yaşıyorum. İbadet etmiyorum ama dua bile edesim gelmiyor.
Evet kesinlikle ama asamiyorum
Dua et şeytan ves vese yapıyor
Biliyorum ama asamiyorum
Allah korusun bu ne şimdi
Kafan başka şeyelere takılıyor olabilir
Kafamda bişi yok aslinda ama sanki inatlasmak gibi haşa
Bence dünyevi şeylerden biraz uzak kal şeytan vesvese veriyor
Farkındasın önemli olan bu krndine zaman ver
Dua boş iş, Allah istemezse kabul etmiyor
bismillah de basla
Yanlız değilsin.
Insanlar bilmiyorlar ama ben biliyorum neden böyleyim
Bende 10 yıldır camii yüzü görmedim
Büyü var
Büyü mü
O nasıl bı bakış açısı
Dini bütün bir kişi ile sohbet etmek
Yadirganmaktan korkuyorum etrafımda bilinen biriyim
Yani nefsin tekrar gem vurmaktan korkuyor senin
Tekrar dön kimin ne dediği değil yüce Allah cc senin hakkın da ne dediği önemli
Belki
Şöyle bir besmele çek ya Allah Ya Bismillah de nefsini ayağının altına al
Yeniden basla
Çok istiyorum ama olmuyor
Bende ya off
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?