AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
ben ateistim fakirim evet boşa yaşıyorum şimdi diyecen ki intaar et ben sana 1 örnek 1 de ateistlikle ilgili ön bilgi verecem 1 sen ne yesen yarın b*k sıçıyorsun dimi madem ne yesen yarın b*k sıçacaksın o zaman hergün sadece ekmek ye ama sen yine de kıymalı pide lahmacun vs yiyorsun işte bu yüzden ateistler intaar etmiyor 2 hayatın anlamı yok dünya çok boş intaar etmem lazım diyen kişi aslımda ateist farkında değil yani ateist olduğunun farkına varsa intaar etmekten vazgeçecek o kişi dini sorgulasa ateist olur ya da ateist olmaya meillidir
Sen bu kafayla devam et dostum sana bu konuda nasihat etme gereği duymuyorum
Eğer ben ateist olsaydım ne düşünürdüm biliyon mu her boku yiyip öyle öleyim ee peki öldükten sonra ne işime yaricak bu yediğim boklar
Anlık hevesten başka bır şey değil
Hayır, zaten şu anda da iyi bir hayatım var.
Ateist misin
Evet
Şimdi merak ettiğim şeyler var
Sana sormak istiyorum
Diyelim ki şu an da sahip olduğun tüm imkanlar ve iyi olduğu düşündüğün hayatın elinden alındı çaresiz ve acılar içinde bırakıldın böyle bir durumda ne için yaşarsın
Hayatına son mu verirsin mesela
En diptesin öyle düşün
Kast ettiğiniz şey evsiz birinin yaşamı mı?
Gibi gibi
Sadece evsiz değil
Mesela bı kanser hastası
Hastanede kemoterapi tedavisi görüyor
Ve hayatı hastanede geçiyor
Onun yerinde olduğunuzu düşünün mesela
Ölmek ister miydiniz
Sakın yanlış anlaşılmasın kastettiğim şey
Ölümün yakın olduğunu bilmek acı verici. Hele ateistseniz daha da üzücü. Çünkü ölümden sonrası yok. Bu yüzden ölmeden önce yapabileceğim her şeyi yapardım. Belki yataktan kalkmamam gerekiyor, sorun değil. Hemşirelerden birkaç kitap rica eder, okurdum. Kemoterapiden olumsuz dönüş alırsam da yine dert etmez gökyüzüne bakıp bol bol nefes alırdım. Çektiğim acı bile beni canlı hissettirecektir
Peki hiç düşündünüz mü sizin yaptiginiz iyilikler güzelliklerin karşılığının olmaması ve size yapılan kotuluklerinde cezasız kalmasi düşüncesi sizi rahatsız etmiyor mu
Merak ettim
İyiliği istediğim için yapıyorum. İnsanlara pek faydam dokunmaz. Ama mümkün olduğunca iyi hissetmeleri için çabalıyorum. Bir beklentim yok. İyilik yapmayı seviyorum. Genellikle sokak hayvanları için çabalarım. Onlardan da bir beklentim yok. Sadece tok ve sağlıklı olmalarını istiyorum. Kötülüğe gelirsek, "geç gelen adalet, adalet değildir". Çocukluğumdan beri zorbalık göreceğim. Berbat bir psikolojim olacak. Bu sebeple kötü bir işim ve kötü bir hayatım. Peki benim psikolojimi bozanlara ne zaman yaptırım uygulanacak? Ahirette. Ya yoksa ahiret? Açıkçası insanlara pek takılmıyorum. Birçoğu hakaret ederek konuşmayı meziyet zannediyor. Her birini şikayet edebilir ve dava açabilirim. Ne gerek var? Ben şikayet edince içinden bana bir kez daha sövmeyecek mi? Bazı şeyler hariç insanın kendi ruh sağlığı için bağışlayıcı olması gerekiyor. Affet ve unut. Affetmeyince hep kırgın kalıyor insan ve bu da üzüyor.
İyilik yapmayı istemen çok güzel bı şey bunu sevmem benimsemen keşke herkes senin gibi olsa o zmaan dunyada hiç kötülük kalmicakti ama nafile
Kötülük, iyilikten daha çok hatırda kalır
Ben de bir müslüman olarak ne düşünürüm biliyon mu ben inanırım yaradana ve eğer yoksa bile kaybedicek bı şeyim yok bu sadece diğer dünya olursa ve ben bu dünyadan habersiz yaşarsam cezalandirilmak istemeyisimden kaynaklı bı durum en azından işimi garantilemek istiyorum ve yok olsam bile bı şey kaybetmiyorum
Ama ateist olsam risk aldım demek
Bu sefer de hayatımın sonuna kadar hep yaratıcının var olma ihtimalini düşünür zihin karmaşası yaşayarak hayatımı sürdürürüm
Bunu çok önce ben de düşünmüştüm. İslamiyetten biraz kopmaya başlayınca akla gelen ilk şey bu oluyor. Ateist olursan kesin olarak cehennemliksin. Ama müslüman olursan kaybedecek bir şeyin yok. Ama belki kazanabileceğin şeyler olabilir. Bence bu tanrıyı kandırmak gibi bir şey. Korktuğun için müslümansın. Zaten İslamiyet'te de işler böyle yürüyor. Haram olan bir şeyi yapabilirsin, özgürsün, hür iraden var. Ama cezası cehennem. Yani sana istersen kalkabilirsin diyor ama elinde ki slahı başına doğrultuyor. İstersen kalk... Ben de bu aralar dine girmeye çalışıyorum. Çünkü hayvanları ya da sevdiklerimi bir daha göremeyecek olmak beni üzüyor. Ahiret inancım olsun istiyorum. Ama mantığım İslamiyet'i doğru bulmuyor.
Şimdi sen dedin ya bu tanrıyı kandırmak gibi bı şey oluyor aslında burada yanılıyorsun neden mi şöyle Allah Kur'an-ı Kerim'de ne diyor üstünlük takva iledir yani Allah korkusu ile sen ne diyorsun korktuğun için müslümansin diyorsun Allah diyor ki kulum benden ne kadar korkuyorsa kullarimin o kadar üstündedir
Yani zaten korktuğumuz için Allah bizi yüce kılıyor
Ama korkmayanlar için Allah eğer varsa onlar için gerçekten ne olur bilemem yani bu çok riskli bı durum
Demek ki hâlâ müslümansın, ne mutlu sana.
Elhamdulillah
Sen de hala yasiyorsun ve tekrar müslüman olman için hiçbir engel yok
Yeterki işte
İste
Sadece ahiret inancı için müslüman olurdum. Ama İslamiyet bana göre bir din değil. Kendimi ait hissetmiyorum.
Peki sana bı şey daha sorucam
Sen dedin ya zaten bu dünyada adalet yerini bilmiyorsa diye
Şimdi şöyle bazı suçlarda adalet yerini bulabilir
Mesela kısasa kısas kanunu uygulanarak
Ama bunun istisnaları var
Bı adam milyonlarca insanın canına kıyarsa bu dünyada bu suçun karşılığıni hiçbir ceza şekli ödeyemez
Ama bu böyle bitmemeli
Sadece bunun için bile müslüman olmak en mantıklısı
Ne yani cehennemde yıllarca sürünmesi için mi? Ya kötü olana cehennem tamam. Ama ben iyi biriyim. Ve müslüman olmadığım için cehenneme gideceğim. Yani onlarca insanın canını yakan adamla aynı yerdeyken benim iyi olmamın ne anlamı kaldı?
Şimdi o da şöyle dışarıda olganustu varlıklar var güzellikler var nimetler var bunların hepsi senin için var ve tüm bu nimetlere rağmen güzelliklere rağmen inkar edersek eğer bu gerçekten büyük bir saygısızlık olmaz mi sence
Bu kusursuz düzen harikulade varlıklar düşünmemiz için yaratıldı
Şimdi bıde söyle bı şey var
İnanırsan eğer bı şey kaybetmezsin degil mi
Bundan zarar gelmez
Ama şimdi Allah inanmayanlari cezalandirmayacaksa o zaman imtihanın olmaz ki
Mesela sen önüne konan sınav kagidini boş bırakıp ben boş bıraktığım için neden puan almadım ve aileme söylendi eve gdip bir ton azar isittim dersen bu doğru olur mu
Hoca ne der madem hicbirini yapamadın alsana sıfır
İtiraz etme hakkın var mı sence
Hayir çünkü çalışmayı tercih ettin ve sonucuna da katlanicaksin
Ama bu basit bı ceza
Şimdi cehennem konusuna gelirsek dünyaya bı kere geliyoruz ve herhangi bi dine inanmak zorundayız çünkü aksi takdirde herşeyi inkar etmiş olmak gerçekten çok sacma yok olacaksak neden varolduk degil mi bu yüzden bize mantıklı gelen bir dine yönelmek düşer hazır vaktimiz varken
Allaha inanmamak demek onca güzelliği nimeti yok saymak demekle eşdeğer
Peki hiç düşündünüz mü sizin yaptiginiz iyilikler güzelliklerin karşılığının olmaması cevap vereyim ben ateist olunca içimden geldiği zaman iyilik yapıyordum iyilikden kötülük görünce sorguladım meğerse ben öylesine iyilik yapıyormuşum bende öylesine iyilik yapmayı bırakdım size yapılan kotuluklerinde cezasız kalmasi düşüncesi sizi rahatsız etmiyor mu etse ne olacak genelde psikopatlardan dayak yiyorum güçlü değilim kşi karşısına geçip bende onu döveyim ne yapayım 10 milyara adam tutup kalabalık olarak onu dövelim mi elimden bir şey gelmiyor diye allaha inanıp dua edecek değilim evet psikopatların bana yaptığı yanına kar kaldı ben bunu kabullendim acıtmıyor mu dedin beni gerçekler acıtmaz yalanlar acıtır
İnanırsan eğer bı şey kaybetmezsin degil mi bu soruya basit cevabım var da seninle uğraşamam çok soru soruyorsun
Allaha inanmamak demek onca güzelliği nimeti yok saymak demekle eşdeğer ahaha iyi ki soruna cevap vermekle uğraşmamışım cahile bak dünyayı allah yarattı zannediyor
kız bile saçmaladığını anladı daha mesajlarına cevap yazmadı
Ateistti çünkü
Şaşırmadım
Yok olmak mı istiyorsun sen onu söyle