Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ‘Hayat Tabloları, 2020-2022’ istatistiklerini açıkladı.
Buna göre, doğuşta beklenen yaşam süresi, Türkiye geneli için toplamda 77,5 yıl olarak belirlendi. Söz konusu sayı 2019-2021 dönemi için 77,7 yıl olarak hesaplanmıştı.
Doğuşta beklenen yaşam süresi, erkeklerde 74,8, kadınlarda 80,3 yıl olarak saptandı. Genel olarak kadınlar erkeklerden daha uzun süre yaşarken doğuşta beklenen yaşam süresi farkı 5,5 yılı buluyor.
Çalışma çağının başlangıcı olan 15 yaşındaki kişilerin ortalama kalan yaşam süresi 63,5 yıl olurken, bu süre erkekler için 60,8 yıl, kadınlar için 66,2 yıl oldu.
Türkiye’de 30 yaşındaki bir kişi için ortalama 48,9 yıl olan kalan yaşam süresi, erkeklerde 46,3 yıl, kadınlarda 51,5 yıl olarak belirlendi. Bu yaş için kadın ve erkek arasındaki beklenen yaşam süresi farkı 5,2 yıl olarak hesaplandı.
Türkiye genelinde 50 yaşındaki bir kişinin kalan yaşam süresi ortalama 29,8 yıl. Bu süre erkeklerde 27,4 yıl, kadınlarda 32,2 yıl olarak belirlendi.
Türkiye’de 65 yaşında olan bir kişinin kalan yaşam süresi ortalama 17,1 yıl olarak kayıtlara geçerken bu süre erkeklerde 15,3 yıl, kadınlarda 18,8 yılı buluyor. 65 yaşındaki kadınların erkeklerden ortalama 3,5 yıl daha uzun yaşaması bekleniyor.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
31Cevap
Beni saymayı unutmuşlar. Şurada zar zor yaşıyorum.
Bilerek insanları manipüle ediyorlar gadası
Nerde o kadar süre yaşamak bu hayat şartlarında zor. Kim sağlıklı dengeli besleniyor ki
Düşer.. benim yaşam sürem yarın bile belli değil..
Yok ya ne 77.5
37.5 görürsek iyidir
Yasam suresi icin ekonominin iyi olmasi lazim yasam kalitesinin artması icin egri oturup dogru konuşalım her sey parayla yaşamak da sağlık da her sey parayla imkan meselesi
Bu ekonomi ile 50 ye kadar düşer. Millet ya açlıktan ölür ya yoksulluktan ölür ya kahrından ölür ya da stresten ölür
Yaşam süremiz istatistiki olarak da kısalmaya başladığına göre, ülkenin ömrümüzü yediğini gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz.
değer mi diye bir an düşündüm 77,5 bu yıl :D şaka bir yana bu gidişle bu süre stresten azalır
Bu sinir, stres, depresyonla yükseleceğini sanmıyorum ama yükselmesinde çok yaşayıp mutsuz olacağıma az yaşayıp mutlu olmayı tercih ederim.
Kendisine iyi bakanlar geçerler bu limiti bence. Umutsuzluk çok büyük bir yalan, ona inananlar da tuzağa düşenlerdir.
Bizim hesaplar yanlış tutar, 77.5 yıl diyorsa en azından 100 ü bulur :)
Yaşam süresi uzasın ama sağlıklı, kaliteli yaşam olsun.
Ananem bu sayıma girmemiş galiba 100 e merdiven dayadı kendisi maşallah 😅
Ben 77 yıl yaşamak falan istemiyorum 60.65 de artık hakkın rahmetine kavuşayım
Düşsede, artsada herkes ölücek bir gün nasıl olsa kimse kazık çakmadı...
Bana 65-70 den sonrası boşa ömür gibi geliyor. Fazlasına gerennnk yok
Bu istatiklere de inanmıyorum artık 50yi gören şanslı diyebilirim
Boş dünya ölücez boşa plan yapıyorum moralim bozuldu😂
Yalan o kadar cinayet terör yetersiz beslenme varken imkansız
Düşsün bence ben en fazla 60 65 yıl yaşamak isteirm
Bizi verem eden insanlar olduğu sürece yaşam süresi düşer daha çabuk gebeririz
Zamlardan daha da düşer
Hormonlu sağlıksız yiyecekler.
5 seneye emeklilik kavramı ortadan kalkacak kadar düşer.
Erkeklerde artar kadinlarda duser cunku evlilik orani baya azAlmaya basladi🤣🤣🤣🤣🤣
Koronanin yenemedigi insanlar bunlar tabi ölüm yaşı artar
Hükümet sayesinde kadınlar daha uzun yaşıyor artık. Alkol içip eşini döven erkekler alkol içemiyor artık fiyatlardan.
Yaşadığım kadar yaşayamayacak mıyım ben 🙄
Tek başına yaşayıp ne yapcan 😃
Yanımda olan adamın da ömrü uzayacağına göre tek başıma yaşamayacağım 😂
Vayyy diyorsun ömür uzatirim. Mutluluktan havalara uçar ömrü uzar 😃
Tabii ki 😀
☺️☺️
İyi 30 senem kalmış🤣
Ben 100 e kadar yaşarım gibi jsjsj
Bu gidişle düşer diye düşünüyorum
Ben 77yil yasiyacagimi hic zannetmiyorim.
Düşsün nolur ya 77 e kadar buruşamam
düşer bence yeni nesil beyinsiz doğmaya başladı
Ben o kadar yaşayacagimi dusunmuyorum.
Gaibi Allah bilir. TÜİK neymiş.
Artiyor ve articaktir diye düşünüyorum
Türkiye'de yaşamak hiç stresli değil
Tüik açıklamışsa öyledir.
Ölüm yaşı 60 diye biliyordum 🙄
Yaşam süresine de zam gelmesin sonra?
Bıraksak 1000 bin yaşayacaklar bunları
bence 70 i geçmesi bile zor artık
Sanmıyorum o kuruma güvenilmez.
Tüik Ne kadarda inandırıcı :P
İnsna ömrü artıyor. Artar.
50 yi geçmem inş
düşer
Ben ölmek istiyorum bu dünyaya fazlayım
emeklilik yaşı kaçtı
Duser bu gidisle
Bence düşer.
Bence düşer
Düşer diye düşünüyorum
Düşer bence
Ona da zam gelir 😂
Düşer stres
Bu gidişle düşer
Artar
Düşer
Ben 35 yaşında ölcem
Kaldı 10 sene…