Ve uyuşturmak için empoze edilen bir dayatma mi?
Hangi olaydan sonra aydinlanma yaşadınız? (Inanmayi biraktiniz)
Hangi olaydan sonra aydinlanma yaşadınız? (Inanmayi biraktiniz)
Dinler baskı sömürüsüdür insanları uyutmak için kurulan bir düzendir bir tanrı olduğu söylenir eline kitap verilir kitaba göre yaşayacaklarını söyler kitabın tanrı kelamı olduğu söylenir tanrının kelamını sorgulayamazsın tanrı ne dediyse odur onun dışına çıkamazsın derler böylelikle kimse kendi inandığı tanrıyı dini sorgulamaz böylelikle insanlar kendi hayatlarını maf ederler gaip den gelen bir kitabın varlığı yokluğu belli olmayan bir tanrıya dua ederler neden dua ederler tanrının onlara inanmasına ihtiyacı var inanmazsa tanrı onları ahiret gününde kesecek doğrayacak yakacak böyle bir saçmalık olabilir mi ya? tanrı olacak ona inanmamız için yırtınacak korkutacak bizi zaten bizi tanrı yaratmış niye ona inanmamızı istiyor bu kadar mı aciz bu tanrı o yüzden bütün tanrılar insan yaratımıdır bütün kitaplar insan yazmasıdır bir tanrı varsa oda adaleti sağlar insanların iyiliği için çabalar dinlerin tanrıları boştur hepsi insanların üretimidir insanlar tanrıları yarattı tanrılar insanların hayatlarını yok etti benim bir inancım var ben İsa Mesih'e inanıyorum ama nasıl inanıyorum birisi bana git İsa ya inan demedi çocuklu yaşlarımdan beri İsa ile aramda kuvvetli bir bağ var onu hissediyorum o da beni hissediyor ve İsa Mesih in bana yaptığı mucizeler çok fazladır onu anıyorum her gün ona dualar ediyorum inanç senin kendini ait hissettiğin yerdir inanç da zorlama olmaz dinler tarihine baktığımız zaman zaten bütün dinlerin çıkış yeri Sümerlerden olduğunu görebilirsin Sümerler de tek tanrılı inanç ve çok tanrılı inanç vardır bütün insanlar Sümer yazıtlarından alıp tanrıları yaratıyorlar Museviler (Yahudiler) Sümer yazıtlarından alıyor tek tanrılı inanç sahip oluyorlar Tevrat'ı yazıyorlar Hristiyanlık Paganizm den alıyor İslam zaten Museviliğin devamı Tevrattan alıntı bir kitap Hristiyanlar aydınlanma akılcılık çağından geçmeselerdi dinlerini bir kenara bırakmasalardı bu kadar gelişemezlerdi bilime sanata önem veremezlerdi devir artık yapay zeka devri uzay bilimi devri bütün dinler hepsi peri masalıdır hepsi hikayedir siz öldükten sonra kimse sizi yargılamayacak dinler bunu yapıyor işte insanların yaşamlarını sınırlıyor sevdiğin erkekle birlikte olma zina yaparsın evlenmeyi şart koyuyor evlenmezsen ahlaki olarak zina yapıyorsun diyorlar böyle bir şey olabilir mi tanrı senin cinsel hayatınla neden ilgilensin bu tamamı ile insanların ahlaki değerlerinin toplanıp kitap olmuş halidir tanrı ahlaki kavramlarla uğraşmaz tanrı yarattığı canlıya zulüm etmez Avrupa da bir tane öğrenci Lise den çıktığında 6 tane yabancı dil biliyorsa 3 tane Üniversite bitirmiş bir kişinin zekasına ulaşıyorsa bu dini bıraktıkları içindir tanrı seni ruhani olarak doyurur sadece başka bir şey yapmaz senin hayatınla ilgilenmez günümüzde Hristiyanlık akılcılık bilim çağından geçmeseydi bu günkü gibi süper teknoloji bilime sahip olamazdı Avrupa da ki çocukların okuduğu kitaplara bakın o kadar ağır kitaplar ki hiç biriniz o kitapları okuyup da anlayamazsınız o yüzden dinin artık bittiğini artık yapay zeka teknolojisi ile ilgilenmemiz gerektiğini görmemiz lazım dini bir kenara bırakmadığımız sürece gelişemeyeceğiz. Ben en başından beri aydındım dinlerin saçmalık ve peri masalı olduğunu biliyordum her zaman olaya bilimsel yaklaştım gözle gördüğüm bildiğim anladığım akıl mantık aradım her zaman bir tanrıya inanabilirsin doğaya inan hayvanlara inan ama bu dinlerin tanrılarına inanma o 3 kitabı okuyup gören kişi zaten bu dinlerin saçmalık olduğunu hepsinin birbirinden aldığını görür ateist deist veya agnostik olur çıkar akıl bilim ve mantıkla uğraşın yönünüz her zaman Batıya dönük olsun dinler insanları geriletir dinlerin hepsi peri masalıdır aydınlanmak sizin elinizde.
İsteyim çıkınca okucam
Tamam
Okudum. 👏🏻
Ne düşünüyorsunuz yazım hakkımda?
Hepsine katılıyorum, insanların yaşamlarını sinirlandirmak konusuna en çok da.
Teşekkürler siz aydın bir insansınız aydın olmayan dindar birisi olsaydı cahilliğiyle anlatırdı bir şeyler bilimden şaşmayın Mustafa Kemal sayesinde Kuranı Türkçe okuyoruz Kuran yoksa Arapçaydı yönünüzü batıya dönün şu dini konuları Avrupa da ki birine anlatsak bizi deliler hastanesine kapatırlar ve iyileşmemizi isterler.
Evet 👏🏻
Din, Allah'ın insanlara melekleri aracılığıyla gönderdiği kitaplardaki sureler/ayetler ve peygamberlerin sözüyle, yaşantısıyla herkese örnek olmuş hayatlarıdır ve amasız fakatsız, kayıtsız şartsız, tartışmasız hakikattir. Kim ne derse desin. Ateistinin de deistinin de agnostiğinin de bütün inkarcı safsataları bugünkü modern bilim tarafından çürütülmüştür. Ellerindeki en büyük koz olan evrim teorisi bile genetik ve antropoloji biliminin ilerlemesiyle tüm temelleri sarsılıp yıkıldı.
Din, egemen güçlerin elinde bir korkutma, uyuşturma ve baskı aracı olarak kullanılsa bile bu durum dinin yalan olduğuna bir karine teşkil etmez. Osmanlı kadar tüm müslüman devletlerin en parlak dönemleri, halkının en mutlu ve refah içinde yaşadığı dönemleri İslam'ın en iyi yaşandığı dönemlerdir.
Kötü olan şey din değildir. Kötü olan şey;
1. Dinin, egemen güçlerin ve oligarşik bir azınlığın elinde halkın imanını, imkanını sömüren, halkı korkutup uyuşturan bir mekaniğe dönüşmesidir.
2. İnsanların, dinini dünyasına alet etmesidir. Dini; ticari çıkar, mesleki kariyer, siyasi nüfuz adına araçsallaştırmasıdır. Buna literatürde bozuk itikad denir. İnsanın hayatını mahveden şey din değil bozuk itikattır.
Evrendeki tüm matematik, Allah'ın varlığına işarettir. Allah'ın varlığı kesin olduğuna göre hayatta her şey ve herkes bir gayesiz yaratılmadı. Erkekler, hayatları boyunca kadın avcılığı yapsın diye yaratılmadı. Kadınlar, süslenip püslenip manken gibi dolaşsın diye yaratılmadı.
Birisi sormuş sana. Demiş ki, """İnanmam için sebep ne?""" Sen de demişsin. """Dış görünüşteki adaletsizlikler.""" İyi de bu senin inançsız olman için bir sebep değil. Olsan olsan isyankar olman için bir sebep. Bir de onu sorayım. Niye isyankar oluyorsun ki
Allah, bütün kadınları Megan Fox, Adriana Lima, Heidi Klum, Tyra Banks, Alessandra Ambrosio, Candice Swanepoel, Gisele Bündchen ve Miranda Kerr olarak yaratacağım diye bir taahhüt mü verdi bütün kadınlara. Bak şimdi. Benim eski çalıştığım kafeteryada neredeyse 90 60 90 vücut ve 177 boyunda manken gibi kız vardı ama manken değildi maalesef, şarkıcı da değildi, oyuncu da değildi. Tıpkı benim gibi kafeteyada asgari ücretin altında bir maaşa sigortasız çalışıyordu. Yani demem o ki güzel kadın olmak iyi bir şey ama varlıklı bir koca bulabilir ya da ideal bir meslek edinebilirsen. Her güzel kıza nasip olmuyor bunlar. Eeee. O zaman ne yapacaksın çok güzel yüze sahip olup da. Dört tane vasıfsız hanzo abazanın seni onaylaması, sana iltifat etmesi, sana yavşaması çok mu önemli yanı?
Allah'ın hiçbir varlığı, canlıyı ya da insanı kusursuz yaratmak gibi borcu yok ayrıca.. Sen yaratılmadan önce ruhlar alemindeyken bugün yaşayacağın hayatı gördün ve kabul ettin. Dünyaya gelmeyi, mevcut halinle gelmeyi sen istedin. Şimdi neyin isyankarlığı bu.
Şu kurban psikolojisinden, mavi hapçı omega retoriklerinden bir kurtul artık.
Objektif anlamda yüzün estetik oranı olarak baktığımızda tipsiz insan sayısı çok küçük bir azınlık teşkil eder. Sanıldığı kadar büyük bir zümre değildir. İnsanların bir kısmı standart boy, bir kısmı pretty boy (sempatik) ya da perfect boy (çekici) tipe sahiptir ki bunların hiç biri de çirkin değildir. 7/10 ve üzerinde altın orana sahip hiçbir yüz çirkin kategorisinde değildir ki senin yüzün en az 8/10. Gördüğüm ve ölçtüğüm için söylüyorum. Çirkin falan değilsin.
Ayrıca her güzel/yakışıklı insan, çekici değildir. her tipsiz/çirkin insan da itici değildir.
1. Güzellik/yakışıklılık ya doğuştan kazanılır, ya estetikle/makyajla kazanılır ya da egzersizle/sporla kazanılır. Lakin çekicilik doğuştan değil sonradan kazanılır.
2. Güzellik/yakışıklılık ve çekicilik aynı şey değildir.
3. Güzellik/yakışıklılık ve çekicilik arasında mutlak anlamda organik bir bağ da yoktur. Yani birinin varlığı diğerini gerektirmez. Çekicilik, güzelliğin/yakışıklılığın zorunlu bir neticesi değildir. Güzel/yakışıklı olup da çekici olmayan bir sürü insan var.
Elçin Sangu, güzel bir kadındır ama erkeklerin gözünde çok da çekici değildir.
Oğuzhan Koç yakışıklıdır ama kadınların hiçbirinin gözünde bir Kıvanç Tatlıtuğ ya da Murat Boz çekiciliğine sahip değildir.
https://www.youtube.com/embed/tQiF-s2LIBIİnanmayı bırakmak aydınlanmamı oluyor asıl perde inanmayı bıraktıktan sonra insanların gözlerine çekilir... inanmayı bırakmak demek boşluğa kendini atman demek.. haa tabiki dini kullanıp yalan dolanla insanların kanına girenler var bu çok ayrı bir şey tarikatlar bilmem ne hocaları falan bunlara inanmıyorum ama Allaha inanıyorum..
Ben dini falan kullanmıyorum. Sadece inanmak için sebep ariyorum Allaha
O zaman Allahın yarattıklarına bakacaksın.. en basiti bir elma alıyorsun rengi gözümüze göre tadı ağzımıza göre kokusu burnumuza göre.. bunu bizi bilen biri gönderiyor ve yaratıyor olmalı değilmi... hem vitamin olarak tam bizim vücudumuzun eksiklerini tamamlıyor.. alelade bir şey değil bu..
Cevap
10Cevap
Hayır değildir
Bak inancın seni ilgilendirir, ben fakir değilim ama Elhamdülillah Müslümanım o yüzden saçma sapan şeyleri çıkarmayın.
Ben artık inanıyor muyum inanmıyor muyum bir şeye emin degilim
Neden böyle oldun inanmamak için sebebin nedir
Dis gorunusteki adaletsizlikler
O zaman bende engelliyim bende mi öyle yapayım sence?
Bak bu benim,
ayrıca unutma daha kötü durumda olan insanlar var,
🙏🌸
Bu ara isyan halindeyim, yolumu bulabilecek miyim bilmiyorum
Güzelce dua et Allah'a yönel böyle şeyleri kalbinden çıkar güzelce kelime-i şehadet getir abdest al namaz kıl namaz kıldıkça kalbim ferahlar ve doğru yola girersin böyle şeyleri düşünme hepimizin dertleri sıkıntılar var Dünya böyle bir yer
Teşekkürler
Rica ediyorum
dinden o yüzden çıkmadım çelişkili em başta allahın bizi yaratması ve islamda kadının yeri düşündürmüştü. şu an düşünecek bi şey yok net dinsizim
Aynen :) erkek niye ustun
Diğer inanışlar da belki ama İslam'da asla öyle birsey söz konusu değil fakat bazı Müslüman görünenler öyle bir algı oluşturmuş... ve basarilida olmuşlar Müslümanlar da buna inanmış çok tuhaf
Aynen insaları korkutarak birilerinin menfaatlerini sağlamak amacıyla icat edilmiştir. Keşke eşitlik kaynakları eşit bölünecek bir sistem olabilseydi
Kankim neden bu sorulara takıldın. Kimsenin korktuğu yok. Aksine dini kullanıp dünyada mülk yapıyorlar.
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
insanların uydurduğu din elbet insanları korkutmaya dayalıdır
ben allahın indirdiği kuranı anlayarak okumaya başlayınca aydınlandım
Mealini mi
Di em
Onun içinmi. Halkı sömüren Ebu Cehil gibilerin kellesi gitti. Hemde bunu çoğu yoksul insanlar yaptı. İslam yayılırken.
Cinsel yasamla ne alaka bu 1 ikincisi yorumlar dindar dolmus madem dindarsiniz c. yasamda ne bok yiyonuz
Bir nevi korkutup kontrol etmek için.
Allah da yok yani öyle mi
Bence var, sadece dinler de yazan bazı şeyler mantıksız geliyor ve bu kadar adaletsiz olamaz diyorsun.
Kuranın mealini okudunuz mu peki?
Kuranı yüzde yüz okumadım ama okuduğum meâller için adaletsiz ve mantıksız olduğunu düďünüyorum.
Örnek, bir insan çok iyi birisi ama sırf başka bir dine inanıyor dite cehenneme gidecek. Allah bana bu kadar kötüymüş gibi gelemiyor.
Mealleri insanlar kendilerine göre değiştirdi bence
Hayır, değiştirmedi. Araplar da Türkleri müslüman olarak görmüyor. Kâfir olarak görüyor. Aynı inanca sahip olmana rağmen. Buna ne diyeceksin? Dini kafasına göre değiştiren mezhepler ve tarikatlardır.
Aydınlanma yaşadınız hee😅😅
Yaşamak için sebep tek sebep soyle
İnanmak için yazacaktim
Vakit yok :d
Evet
Donum noktası olan bir olay yasadiniz mi?
Diyorsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?