Arkadaşlar İslam dininde mezheplerden çokça söz edilir
Sizce mezhepler gerçekten var mı?
Var da da gerek var mı?
Mezhepsiz olmak ne anlama gelir?
Sizce? Cevapları bekliyorum.
Arkadaşlar İslam dininde mezheplerden çokça söz edilir
Sizce mezhepler gerçekten var mı?
Var da da gerek var mı?
Mezhepsiz olmak ne anlama gelir?
Sizce? Cevapları bekliyorum.
Kuran’da Enam suresinde; Şu dinlerini parça parça edenler ve kendileri de grup grup ayrılmış olanlar var ya, (senin) onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır.
Mezhepler insan icadıdır her zaman ki gibi. Dinler de öyle. Mezheplerin dışında bölünmekten yola çıkarsak evet bir yaratıcı var ama herkes adını farklı koymuş. O dini tebliğ eden kişiler hepsinde farklı.. Biri Hz. Muhammed öteki Hz. İsa ama inen kitaplara baktığınızda hepsinde bu kitap tek kitaptır, değişmez, yerine yenisi yapılmaz falan diyor. Her biri ardından bir yeni kitap doğmuş ve bu değişmez tek kitaptır, korumalıdır denilmiş. Ee ama herkes bölündü, parçalandı, öteki kapandı, ötekinin saçı açık kaldı, biri yarısına kadar kapadı, biri sünnet oldu, öteki ayinler yaptı. Bu işte bir deli saçmalığı var demek ki? Kitap hakkındaki tek kitap, son kitap olayları saçmalık çünkü her toplum kendi kutsal kitabını ya da mezhebini, tarikatını taraf tutar gibi savunur 😅Bunların hepsi insan saçmalığı bana göre ve tek amaçlarının insan topluluklarını rahatça yönetmek için din sömürücülüğü yaparak korkutmak ve bi şeyleri yaptırmak olduğunu düşünüyorum.. Mezhep mezhep, fırka fırka herkes topluluğa ne dayatmak istiyorsa onu dayatıyor. Dinlere, mezheplere falan asla inanmıyorum araştırdım, kafa yordum 17 yaşından beri, derinlere çok indim ciddi bir şekilde hepsinin çok zorlama ve altı çok boş bilgiler olduğunu gördüm. A’dan Z’ye fasa fiso bana göre. Ama bütün kitaplardan, mezheplerden, ırklardan münezzeh bir yaratıcı olabilir bunu da asla bilemeyiz.
Teşekkürler, bu arada seni takdir ediyorum 18 yaşındasın ve doğru noktadasın (sorgulama evresi) böyle devam 🤞
En iyi cevaba katılıyorum, mezhepleri geçtim din diye bir şey bile yok o yüzden fazla takılma böyle şeylere. Araştırmadan inandığını söyleyen inanıyor, gerçekten neye inandığını merak edip, kendi dilinde okuyup araştıran ise böyle bir şey olmaz diyerek dinden çıkıyor. Araştıracaksan eğer araştırmanın sonucunu söylüyorum işte şimdiden, çelişkileri gördükten sonra dönüşü yok, bana da hala arkadaşlar iman et falan diye geyik yapıyorlar ama çelişkiyi görmekten daha kötüsü o çelişkileri görmezden gelmektir, asla görmezden gelemezsin yani bu yolun dönüşü yoktur bilesin. Mezhepler her inançta var, İslam özelinde mezheplere bölünmeyin Ayetine rağmen bölünmüşler, Ayeti hiçe saymışlar işte var mı ötesi, geçiniz.
Mezhepler vardır. En basit örnek peygamber efendimiz namaz kılarken alnı kanıyor ve eşi eliyle siliyor. Peygamber efendimiz de tekrar abdest alarak namazını baştan kılıyor. Bu olayda abdestinin bozulduğu anlaşılıyor ama eşi dokunduğu için mi yoksa alnı kanadığı için mi bilmiyoruz. Şafii mezhebi başka olaylara dayanarak temasın bozduğuna kanaat getiriyor, imam ı hanefi ise kanın bozduğuna kanaat getiriyor. Mezhepsiz olursak bu durum için hangisinin bozduğuna kendi başımıza karar vermemiz gerekir ki ben kendi adıma konuşuyorum daha doğru düzgün kuran bile okuyamayan cahil bilgime değil imam ı şafi hanefi gibi büyüklerin görüşlerine uymayı seçiyorum
iyi bir şey çünkü hepsi de farklı bakış açılarıyla kanıtlara dayanarak bir sonuca varıyor. Duruma göre bir diğer mezhep taklit edilebiliyor bu da zaten kolaylık sağlıyor. Tarlada çalışırken sürekli vücudun kanıyorsa abdest tazelemen gerekiyorsa şafiiyi taklit edebiliyorsun veya evde eşinle oturuyorsan sürekli temas oluyorsa hanefiiyi taklit edebiliyorsun. Farklı bakış açıları farklı fetvalar var ama hepsi kurana hadise dayalı. Her şey kağıtta yazsa her sorunun net cevabı olsa zaten kuran değil 600 sayfa 600 bin sayfa olsa yine yetmezdi ve insanlar hiç din ile ilgili düşüncelere araştırmalara istişarelere başvurmaz dine kafa yormazdı
Mezhebi bırak din diye bir şey yok hepsi Sümerliler zamanında alınmış mitolojik hikayelerdir. Dinler de ki mezhepler insanlar kendi aralarında bölüşmedir aynı tanrıya inanıp farklı kurallar olmasıdır kendi içinizde birbirinizi katletmenizdir.
İzahım şöyle Sümerliler MÖ 4000-2350 yılları arasında kurulmuştur Sümerler de tek tanrılı ve çok tanrılı inançlar vardır Yahudiler Tek tanrılı olan inancı seçmiştir ve Sümer yazıtlarından alıp Tevrat adında bir kitap yazmıştırlar bu kitaba da tanrı kelamı denmektedir ama bütün dini kitaplar Tevrat İncil Kuran hepsi insan yazmasıdır hiç birisi tanrı kelamı değildir. Yahudilikten sonra Hristiyanlık dini ise paganizmden almıştır paganizm ise gerçek Türklerin dinidir paganizm demek her eşyanın doğanın hayvanların ruhunu sevmektir mesela sen bir eşya aldın eşyayı kullandın o eşyayı atamazsın çünkü senin üzerinde yıllarca emeği vardır o eşyanın ruhunu taşıyorsun ruhunu görüyorsun paganlar da bunu yapıyor gerçek Türklerin dini paganizmdir sevgi dinidir paganizm doğayı ve etrafındaki herkesi sevgi ve saygıyla bakmaktır Paganizm Hristiyanlık da bu Paganizm dininden etkilenerek kendi dinlerini oluşturmuşlardır
Roma İmparatorluğu zamanında Yahudiler Tanrının eşi benzeri olmaz Tanrı eşsizdir o doğrulmamış doğurmamıştır tek tanrı vardır deyip İsa'yı çarmıha germiştirler çarmıha germelerinin sebebi ise İsa'nın Tanrının oğlu olduğunu söylemesidir yani Tanrıya hakaret olarak gördüler ve işkence ederek çarmıha gerdiler çarmıha gerilmesinin bir nedeni aslında bizim günahlarımız yüzünden kurban seçildi İncil'e göre İsa tanrının oğlu ya da tanrı ya da bir peygamber bu her zaman tartışma konusu olmuştur ben bir Hristiyan olarak İsa'nın Tanrının oğlu olarak görürüm ve teslis inancına inanırım herkesin görüşü farklıdır burada bu konuyu tartışmak için yazmadım daha sonra ise İsa benden sonra başka peygamber ya da Mesih gelmeyecek demiştir sizi yolunuzdan saptıracaklar sonuna kadar dayanan ben ve babama ulaşır demiştir daha sonra zaten bildiğiniz üzere 7nci yüzyılda Hz Muhammed Müslümanlık dinini kurmuştur bu din ise az önce bahsettiğim gibi Yahudilikten alma olan bir dindir yani Kuran Tevratın çakmasıdır
Tevratın Araplaştırılmış halidir ki zaten Muhammed' de kendi dinini kanıtlamaya çalışmıştır 10 yıl boyunca bu konuda çook uzun uzun tartışılıyor işin özeti bütün dinlerin başlangıç yeri Sümerlilerdir dostum Sümerlileri araştırırsan bütün dinlerin nereden geldiğini göreceksin bunun yanı sırasınca Paganizm Tengircilik Şamanizm bunları da araştır Atatürk ün dediği gibi Araplar Türklerin kendi benliklerini yok etmiştir. Mezhep çatışmalarına gelince de Hristiyanlardan örnek vereceğim Hristiyanlar yıllar boyu kendi Mezhepleriyle kavga etmiştir yani birbirlerini katletmiştir Hristiyan Hristiyanı katletmiştir taki aydınlanma çağına gelene kadar bütün mezhepler birbirleriyile çatışmıştır aydınlanma çağından sonra da zaten protestanlarla 30 yıl boyunca savaşmıştırlar sonunda anlaşmıştırlar katolik kilisesinin baskı rejmi sona ermiştir inanç özgürlüğü laiklik gelmiştir bilim ve sanata önem vermeye başlamıştırlar dostum aydınlanmak sizin eliniz de bilimden şaşmayın bu dini konuları Avrupa da birisine anlatsak deliler hastanesine kapatırlar adamı o yüzden yapmayın Avrupa da liseden çıkan öğrenci 6 tane yabancı dil biliyor üstüne üstlük 3 tane üniversite bitirmiş adam derecesinde felsefik düşüncelere sahip oluyor o yüzden bilimden şaşmayın Atatürk ün dediği gibi bir gün benim düşüncelerimle bilim ters düşerse bilimi seçin demiştir bilime önem verin bu gibi dini konular insanların beyinlerini uyuşturuyor başka hiç bir şey yapmıyor bilimden vazgeçmeyin.
Kendimce haklı değilim olanları söylüyorum Yahudi peri masallarına inanıyorsunuz inanmak aydınlanmak sizin eliniz de dini bırakmadığınız sürece gelişemeyeceksiniz devir de artık yapay zeka çok gelişti tanrının yerini alacak düzeye geldi kısaca insanlar tanrıları yarattı tanrılar insanların hayatlarını kararttı yoksa deliler hastanesine kapanırsınız hoşça kalın
Kendimce haklı değilim kardeşim sizin beyninizi kutsaliyeti olmayan bir tanrının kitabıyla yok ediyorlar
hatta öyle bir tanrı bile yok Muhammed'in dediklerini yapmış sürekli öyle bir tanrı var olacak Muhammed in 6 yaşında çocukla evlenmesini izin verecek adet olan kız çocuğunu 60 70 yaşındaki adamlarla evlendirecek 4 kadınla evlendirecek erkeği kadının şahitliğini yok sayacak kadına işkence edecek koyun gözüyle görecek kadını birbirleriyle değiş tokuş takas ettirecek Muhammed in isteği üzerine ayetler indirecek hep Muhammed'e çalışmış bu tanrı bu din insanları canavarlaştırıyor inanmıyorum diyorsun ya da farklı bir dine inanıyorum diyorsun adam Allahtan daha çok Allah kesiliyor başına seni yargılıyor kavga ediyorsun beyniniz uyuşuyor oğlum beyniniz bir tanrı olacak diyecek ki bana inanmıyorsan seni yakacağım sonra tekrar giydireceğim tekrar yakacağım böyle bir şey der mi tanrı bunu diyen Muhammed Mekelli halk Muhammed in Yahudi masalları olan dinine inanmadı Muhammed de o kitaba yazdırdı bütün kin ve nefretini kendine çalışan bir tanrı yarattı yok öyle bir tanrı oğlum yok açın gözünüzü artık ömrünüzü korkuyla çürütmeyin bir tanrı varsa bile o tanrı ona inanmadığın için seni öldürmez yargılamaz kesmez
tanrı sevgi tanrısıdır yarattığı canlıları sever sayar yargılamaz öldürmez kesmez korkutmaz bu dini gerçek anlamda öğrenen kişiler ateist deist agnostik olur bu dinin hiçbir iyi yanı yok Türkiye gibi Laik sistemle yönetilen ülkeler de hep iyi yanlarını anlatırlar Muhammed in kaç kadınla beraber olduğu ya da kadınlara davranışını anlatmazlar barış dini olarak gösterirler Tevratın çakması bu kitap Yahudi masallarını adam almış anlatmış bire bir kopya siz ya varsa diye korkuyorsunuz ama öyle bir tanrı yok ömrünüzü bu masallarla çürütmeyin hiç biri akla mantığa uygun değil normal bir adama bu masalları anlatsan senin tedavi olmanı ister bilimle sanatla uğraşın bütün sorularınızın cevabını bilim de arayın çevrenizdeki dincilere sormayın
onlar size gerçekleri anlatmazlar aydınlanın artık aydınlanın bitti bitti Avrupa da 200 yıldır kilise yapılmıyor burada dakika başı cami yapılıyor Amerika da haftada 100 kilise kapatılıp yerlerine bar açılıyor artık bitti bitti zaten Müslüman tağukun olduğu yerde yaşıyorsa kafirdir Müslümanlar şeriatin olduğu yerde yaşarlar şeriat Allah'ın kanunlardır Allah'ın kanunları olmayan yerde yaşayan Müslümanlar kafirdir sen şu an bir Müslümansan kafirsin çünkü Türkiye de yaşıyorsun ve Şeriat yok tatlı su Müslümanı olmaz bizim ülkede yaşayan bütün herkes tatlı su Müslümanı herkes kendi kafasına göre iyi olan taraflarını alıp hep yorumluyor yorumlayamazsınız kendi kafanıza göre ayetleri kitap tam anlamıyla 4/4 lük indiyse anlaşılır bir şekilde indiyse bu kitabı yorumlayamazsınız tanrıya şirk koymuş oluyorsunuz tanrı anlatamadı onun kulu mu anlatacak diye o yüzden mızrak çuvala sığmaz gerçekleri görün bilim ve yapay zeka ile uğraşın yakında aya gidip ay da bir din kuracaklar uzaylılar var uzay teknolojisiyle ilgilenin bu kitaptaki tanrı sadece yerle gök arasına bakıyor diğer gezegenlere bakmıyor uzay gezegenine bakmıyor hiç biri yazmıyor çünkü Sümerlilerden alındığı için insan yazması kitap o dönemde de sadece dünya da ne görüldüyse onlar yazılmış uzaya gidemeyeceklerine göre dünyayı yazmışlar dünyaya anlam yüklemeye çalışmışlar bütün kitaplar insan yazmasıdır yolda giderken kafana kitap düşmez yağmur düşer böyle şeylere inanıp kendinizi artık harap etmeyin bilim ve yapay zekadan vazgeçmeyin hoşça kalın.
@Nightwalk35 hocam ben iptal diyelim sizi alalım sahaya?
@Can__xx__ eyvallah bakıyorum şimdi
Öncelikle yanılıyorsun görüş sahibi. Dinler Sümerlilerden beri değil daha da öncesinden yani ilk insandan beri var olan bişey zaten :) Hakikat tek tanrılı din olan Allah'ın dini ile başladı Hz. Adem ile. Daha sonrasında aralara uydurma dinler sıkıştırıldı vs. ama başlangıç Sümerliler falan değil :) Ayrıca dinlerin tamamının insan ürünü oldugu sonucuna nereden varıyorsun? Hangi gerekçeyle? Dini gerçek anlamıyla öğrenen kişiler ateist olur falan demişsin 😂 sana bişey söyliyim mi? Dünya neye inandığını bilmeyen dindarlar ve neyi reddettiğini bile bilmeyen atesit, deistlerle dolu. Adam gibi oturup dinleri araştıran çok az insan var. Gördüğüm kadarıyla sen de bu konularda yeterince bilgi sahibi olmayan inançsızlar grubuna giriyorsun. Dinleri gerçekten araştırıp iyi öğrenen bir insanın dine inanmama şansı yok çünkü
Sen eğer özellikle İslam'ın nasıl bir din olduğunu bilseydin bu dini Arap kültürüyle bağdaştırıp da Türkleri Araplaştırdı falan diyemezdin. Bi kere İslam dini Araplara gelerek Arapların kültürünü yerle bir etti. Sen neyden bahsediyorsun? :) Dinler kültür değildir. Dolayısıyla bir din insanı Araplastiramaz da, Türkleştiremez de. Bunları bilmiyorsan din adına hiçbir şey bilmiyorsun demektir. Dolayısıyla bahsettiğim 2 kategoriden birine giriyorsun. Dinleri yeterince bilmeyen sıradan ateist, deist veya agnostiklerden birisin.
@Nightwalk35 Gerçekten şu söylediklerini ağlayarak ve üzülerek okudum vay haline senin ya bu cahilliğinin karşısında ne söyleyim hiç bilemiyorum gerçekten yani dinler insanlığın en başından beri var diyorsun peki sümerlilerin tarihini okudun mu MÖ 4000 2000 yılları arasındadır Sümer yazıtlarindan haberin yok galiba sümer yazıtlarını okursan ve hamur abi kurallarına bakarsan zaten şeriatin hamur abi kuralları olduğunu ap açık bir şekilde görmen lazım o kadar çok yanılıyorsun ki yani ne desem hiç bilemiyorum yani gerçekten çok üzülüyorum sen ve senin gibi olan insanlara yav şu kitabı alın okuyun yav insanlık neyden korktuysa onu tanrı yapmıştır şimşekten korkmuş tanrı yapmışlar ateşten korkmuş tanrı yapmışlar insanlar yaratmıştır tanrıları tanrılar insanlarin hayatlarını yok etmiştir kitaplara gelecek olursak sümer yazıtlarından alınmıştır hepsi ilk önce Yahudiler kavimler göçü sırasında sümer yazıtlarını almıştır Tevrat yaratmıştır çünkü sümerliler hem tek tanrılı inanç vardır hem de çok tanrılı inanç vardır Yahudiler tek tanrılığı seçmiştir daha sonra ilerleyen yıllar da Hristiyanlık çıkmıştır Hristiyanlık ise paganizm den almıştır paganizm gerçek Türklerin dinidir paganizm sevgi dinidir bir şeyin ruhuna inanırsın bir eşya alırsın yıllar boyu sana emek vermiştir o eşya onu atmazsın çünkü onun sendeki emeğini bilirsin onda bir ruhun olduğunu bilirsin Hristiyanlık da sevgi dinidir sürekli affetmekten bahseder. Hani diyorsun ya
Dünya neye inandığını bilmeyen dindarlar ve neyi reddettiğini bile bilmeyen atesit, deistlerle dolu. Adam gibi oturup dinleri araştıran çok az insan var diyorsun ya işte aslında o insanlar bu dinlerin hepsinin birbirinden alıntı olduğunu biliyorlar aydınlanıyorlar ateist deist olmak kolay değil bütün kitapları en ince ayrıntısında kadar okuyorlar Tevrat'ı okuyorlar İncil'i okuyorlar Kuran-ı okuyorlar en ince detayına kadar okuyorlar o insanlarla sen yarışamazsın onları bu şekilde boş diyemezsin onlar senin inandığın o dini senden çok çok daha iyi biliyorlar oturup da o insanlarla tartışamazsın tartışsan bile cahilliğinle yenersin ancak ateist deist gibi insanlar gerçek tanrıya inan insanlar doğaya inanırlar hayvanlara inanırlar bilimsel araştırmalara inanırlar gözle görülen duyulan hissedilen kavramlara inanırlar dinlerdeki gibi varlığı yokluğu belli olmayan bir güce inanmazlar bir kitaptaki yazılan ayetlere inanmazlar bir tanrı olacak diyecek ki benim kurduğum dine inan tanrı bu kadar mı aciz de kurduğu dine inandırtmaya çalışıyor insanları tanrısın sen her şeye hakimsin bu kadar basit kavramlarla işi olmaz tanrının tanrının dinlerle işi olmaz tanrının işi adaleti sağlamak insanları sevmek mutluluğu huzuru getirmektir yoksa bir tane elçi göndersin onun dediklerine uydurtmaya çalışacak tanrı neyse lafı fazla uzatmayacağım dinleri gerçekten öğrenen insan hepsinin birbirinden alıntı olduğunu görür ve dinlerle işi olmaz dinler iyi bir şey değildir dinler insanların hayatlarını karartmak için ortaya çıkmıştır şöyle otur kalk ibadet et yav tanrınıın senin ibadet etmeni istemez ona inanmanı istemez tanrı der ki zora düştüğünde gel bana der benimle konuş der gerçek tanrı budur.
Bak sana şunu söylüyorum sadece İslam'ın nasıl bir din olduğunu senden daha iyi biliyorum o kadar iyi biliyorum ki sen rahat bir ülkede yaşıyorsun Mustafa Kemal in kurduğu ülkede yaşıyorsun bu ülke suratını Batıya dönmüş Laik bir ülke Laik bir ülke de sen bana İslam'ı savunuyorsun savunamazsın bunu yapamazsın sen ve senin gibi diğer inan Müslümanlara öğretilenleri söylüyorum cımbızlayarak İslam'ın iyi yanlarını sizlere yansıtıyorlar İslam Yahudilerin masaldır Kuran Tevrat'ın çakmasıdır Muhammed 10 yıl boyunca dinini kabul ettirmeye çalışmıştır hiç bir insan inanmamıştır Muhammed'in dinine Muhammed antlaşma yaparak keferun suresini indirtmiştir bu bir antlaşmadır put pereslerin tanrılarını kabul ettirmiştir daha sonra güçlenince o antlaşmayı yıkmıştır ve herkesi katletmiştir tövbe suresinin ilk 5 ayetinde bunlar vardır aç oku ayrıca senin bilmediğin bir şeyi söylüyorum sen Laik bir ülkede yaşadığın için Müslümanlık dinine karşı kafir sayılıyorsun çünkü tağkukun olduğu yerde yaşıyorsun tağkukun olduğu yerde yaşayan Müslüman Müslüman değildir
Müslüman Müslümanın olduğu yerde yaşar ve Şeriat kurallarına göre yaşamak zorundadır Şeriat Allah'ın kanunlarıdır sen Türkiye de yaşıyorsun ve Şeriat yok sen kafirsin o aralardaki dinlere uydurma diyemezsin çünkü hepsinin oluşma şekli ve inananları vardır hepsi hikayedir bütün insanlar kendi kafalarındaki kurdukları tanrıları yaratmıştır o şekilde günümüze kadar gelmiştir bir gezegenin oluşması için 10 milyar yıl geçmesi lazım Tevrat ve Kuran da 6 günde yarattık diyor bilimle çelişen ve içinde bir sürü çelişki olan bir kitap zaten dediğim gibi İslam Yahudiliğin devamı Yahudilerin hikayelerini devam ettirmiştir Muhammed.
Gerçek Türklerin dinlerini sen hiç araştırdın mı da bana diyorsun Türkleri Araplaştırdı diyemezsin diyorsun bana Türklerin gerçek dinlerini söylüyorum Gök Tanrı İnancı , Tengri , Paganizm , Şamanizm bunlar Türklerin gerçek dinidir ve evet Araplar Türklerin gerçek benliklerini yok etmiştir Kuran Araplara inmiş olan bir dindir Kuran Türkçe değildir Arapçadır Atatürk sayesinde Türkçeye çevrilmiştir Atatürk bize gerçek benliğimizi verdi tarihten şöyle bir örnek vermek istiyorum Yavuz Sultan Selim Mısır seferi düzenlediğin de halifeliği getirmek istemiştir Mısır demiştir ki siz Türk Irkısınız Halifelik Araplara özgüdür
Ben cahil değilim o kesin de senin zekanda problem var gibi geldi. Sumerilerden de öncesinde olan bir şeyin Sümerlilerde de olabileceğini algilayabilwcek zekan yok anladığım kadarıyla. Bu seviyedeki birini daha fazla muhatap alıp da cevap yazmam zaten. Zaman israfına karşıyım. Sana iyi aksamlar :)
Türklere özgü değildir demiştir bu şekilde de Yavuz Sultan Selim Mısırdan bir hoca getirmiştir böylelikle İslamlaşmışızdır Arapça yazılar öğretilmiştir sürekli Arap alfabesi vardır Osmanlı da adam uyuyor rüyasında sefer görüyor hemen sefere çıkıyor hacıya hocaya sordular her şeylerini matbayı bile yasakladılar gerçek İslam'ı Osmanlı yaşadı o işte gerçek İslamdı kadınların hiç bir hakkı yok erkekler 4 kadınla evleniyor kadın boşanamıyor 3 kere erkeğin boş ol demesi lazım size anlatıldığı gibi değil İslam siz İslam'ın etkisini görmüyorsunuz güzel bir şey zannediyorsunuz böyle tatlı su Müslümanlığı yaşarsınız ancak bakın Avrupa Hristiyanlık da Akılcılık çağından Aydınlanma çağından geçti Protestanlar sayesinde ve bütün Avrupa ülkeleri şu an Ateist bilmsel olgulara bakarak araştırarak nereden geldiği belirsiz olan bir kitaba bakmıyor hiç biri hepsi gelişti hepsi aklı başında belli bir kültür seviyesindeler bizdekiler ise hayla namaz kıl oruç tut günahların aff olsun vs neye inandığınızı da bilmiyorsunuz
Ayetleri gerçekten okuyarak bakmıyorsunuz hepiniz cımbızlayarak bakıyorsunuz böyle olmaz sen şimdi gerçek bir müslüman olan ülkeye gitsen İran'a gitsen kara çarşafsız dışarıya adımını atamazsın bir erkek arkadaşınla gezemezsin çocuk yaşta evlendirilirsin kocanın 4 tane eşi olur kocanı mutlu etmek zorundasın cenette gidebilmen için bunları hiç birini görmüyorsunuz işinize gelmiyor yani yazık valla halinize yazık ben Hristiyan birisiyim
İsa Mesih'e inanırım ama İsa Mesih in sadece ahlakını alırım affetme hoş görü yanlarını alırım İsa Mesih'in benim hayatımda bir sürü yaptığı mucizeler var inanç dayatmayla olmaz inanç dediğin kavram senin ait olduğun yerindir senin hissettiğin yerdir bir tanrıya inan buna kimse bir şey demez ama çoğunuz korktuğunuz için ibadet ediyorsunuz ben korkmuyorum ben İsa yı seviyorum ve severek dua ediyorum İsa ya tanrı sevilmelidir tanrıdan korkulmamalıdır sizin inancınız tamamı ile dayatmya dayanıdır
hiç biriniz elinizdeki kitabı tam anlamıyla okuyup anlamıyorsunuz iyi yanlarını görüyorsunuz İslam'ı yaşamıyorsunuz siz şu an gerçek olan İslam'ı da reddedip kendi kafanızda iyi olan bir İslam'ı yaşıyorsunuz. Dini bırakmadığınız sürece gelişemeyeceksiniz ne yapay zeka teknolojisinde gelişebilirsiniz ne de sanatta gelişebilirsiniz hiç bir yerde gelişemezsiniz Avrupa Aydınlanma çağından geçtikten sonra dini bir kenara bıraktılar Amerika da her hafta 200 tane kilise eğlence bar yapılıyor Avrupa da 200 yıl boyunca 1 tane bile yeni kilise yapılmıyor adamlar artık dini bıraktılar bilimle sanatla teknolojiyle akılcılıkla uğraşıyorlar bunların hepsinin masal olduğunu tanrının var olduğunu ve onlara ilham verdiklerini biliyorlar bende o yöndeyim bir Hristiyanım İsa yı sevdiğim için isaya dua ediyorum sadece bana çok büyük yardımları oldu İsa nın demem o ki dininizi gerçekten öğrenin aydınlanın artık bırakın bu masalları öldükten sonra kimse sizi yargılamayacak da bir şey yapmayacak Tevrat İncil Kuran bu 3 kitabı okuyan kişiler Ateist Deist Agnostizm olur çünkü böyle bir tanrınn olmadıklarını görürler. kendinizi kandırmakta sizin elinizde kendinizi aydınlatmakta sizin elinizde ya da karanlığın en dibinde olmakta sizin elinizde diyeceklerim bu kadar daha da bu konuda konuşmak istemiyorum Avrupa da liseden çıkan bir öğrenci 6 tane yabancı dil bilerek çıkıyorsa biz hayla bu peri masallarını konuşuyorsak vay halimize diyorum şu peri masallarını sen Avrupaya gidip bir adama anlatsan senin için gerçekten çok üzülür ve seni hastaneye kapatır tedavi olmanı ister ve ben seni tanımıyorum yani şu yazdıklarına gerçekten üzüldüm umarım aydınlanırsın gerçekten aydınlanırsın tek dileğim senin aydınlanman hoşça kal.
Sadece gülüyorum bu yazdıklarına 😂😂
@Can__xx__ bazı insanlara neyi ne kadar anlatmaya uğraşırsan uğraş anlamazlar. Bu şahıs da o türden biri. Yoksa uzun uzun açıklama yapardım biliyorsun. Ama buna yapmam. Boşuna uğraşmış olurum çünkü değmez.
@Nightwalk35 hocam ben bunları ss aldım , arkadaş daha fazla dökülsün diye seninle tartışmaya çektim ki dökülün diye :) güzel oldu iki taraf da az da olsun döküldü ve bende bunları ss aldım tabiki inşallah ileriye doğru açıklık getireceğim ben bu aralar çok yoğunum su okul işleri falan ondan basım çatlıyor insanın beyni bulanıyor ama not alıp ileride açıklığa kavuşturacağım inşallah hayırlı akşamlar hocam 😊
Hayırlı akşamlar :)
@can__xx__Bu arada arkadaş üşenmeyip uzun uzun yazmış ama verdiği bilgilerin çoğu da asılsız zaten. Araştırınca göreceksin.
Cevap
1Cevap
Mezhepler Hz. Muhammed (s. a. v) zamanında yoktu diyerek reddedilir fakat atlanan bir nokta var. Mezhepler inanç değildir. Nasıl ve ne şekilde ibadet edildiğini gösteren şeylerdir. İnanç bakımından farklı olmayan bir şey neden reddedilsin? Mezhepler ibadet etmeyi kolaylaştıran bişey. Atıyorum namaz kılarken kılınış hareketleri mezhebe göre değişiyor. Abdesti bozan durumlar mezheplere göre değişiyor. İbadetleri düzenli bir kurala göre uygulayabilmek için, suistimalleri önlemek için mezheplere ihtiyaç duyarız.
Hayırlı akşamlar sana da :)
Mezhep su ise yariyo mesela ben hanefiyim ve bocek turlerini yemem caiz degil buna yengec istakoz gibi deniz canlilarida dahil ama adam mesela filipinlerde balikcilikla geciniyo bu adam naapsin ne yesin yine hanefililikte kan akmasi abdesti bozar ama safilikti sanirim onda bi sikinti olmiyo sen mezhepsiz olursan namaz abdestini neye gore alican bozulup bozulmadigina nasil emin olucaksin
O kadar büyük birbirinden alakasız insanların coğrafyasında mezhep olmak zorundadır.
Yoksa zaten mümkün değil, Fatımiler aslında Araplarla tam olarak aynı toplum değil, İslam'da da ayrıştılar, İran'a şiiiliği Türkler getirdi Mısır'dan, Berberi adam sırf müslüman diye niye Suudi yahut Bahreyn ile tamamen aynı şeyleri yapsın
Öyle bir şey fiziksel olarak mümkün değil
Türkleri hiç katmayın bizimkilerin zaten müslüman olduğunu bile kabul etmeyen Araplar var.
Yoo sarih olarak haklıyım. Mezhep dediğin Arap coğrafyasından çıkılıp, büyük bir raşidün hilafeti kurulduğunda çıktı
Arabistan'ın içinde kalsalar olmayacaktı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?