ilk evlilikteki kırmızı kurdele işi çok gereksiz. İnsanların takıldığı bazı gelenekler, görenekler ve adetler var ki bana göre gerçekten gereksiz. Bütün "gelenekler" iğrenç bence. Siz de böyle düşündüğünüz şeyler var mı?

ilk evlilikteki kırmızı kurdele işi çok gereksiz. İnsanların takıldığı bazı gelenekler, görenekler ve adetler var ki bana göre gerçekten gereksiz. Bütün "gelenekler" iğrenç bence. Siz de böyle düşündüğünüz şeyler var mı?

Benim için gereksiz ama genel konuşursam Gelenekler, görenek, örf ve adetler, bir toplumu oluşturan önemli unsurlardır. Bunlar, bir toplumun kültürel kimliğini ve değerlerini yansıtır. Gelenekler, bir toplumda kuşaktan kuşağa aktarılan uygulamalar, davranışlar ve inançlardır. Görenekler ise bir toplumda yaygın olarak kabul edilen ve uygulanan davranışlardır. Örf ve adetler ise yazılı olmayan hukuk kurallarıdır. Gelenekler, görenek ve örf ve adetler, bir toplumda sosyal düzeni sağlamaya yardımcı olur. Ayrıca, bir toplumda birlik ve beraberlik duygusunu güçlendirir. Gelenekler ve görenekler, bir toplumun kültürel mirasının önemli bir parçasıdır.
Önemsiz bazı adetler var çok saçma örneğin gelin almaya kornaya basarak gitmek konvoy halinde nişan falan
Bu en gereksizlerinden çevreye rahatsızlık vermekten mutlu olanla merdiven bile çıkılmaz. Tjgjff kadınlar nasıl bunu kabulleniyor anlamıyorum
Her kesim tarafından kalıplaşmış kabul görmüş adetler dışındakiler arasında gerçekten çok saçma olanlar var. Bir tanesini anlatsam oha dersin 🙄 bir de biz trakyalıyız biz de bile gerçekleştirilmiş. Karıkocanın özeline tecavüz eden saçma sapan adetler mevcut. Gerici kafa yapısından kurtulsak keşke
Haklısın çok saçma gelenekler var şu senin bahsettiğin olay ne
Çok iğrenç çok gerici, tamamen kadını aşağılama uzerine kurulu bir düzen sanki. Trakyanin cahili de tam cahil zaten.
Trakya tarafı çorba gibi köyden köye gelenek değişiyor hatta gelenek transfer edenler de var 😅 yok bunu beğenmemiş o olsun sizinki daha güzel bize olsun. Bunlar hep alkol etkisi işte 😅
Tam psikoloji duzelirken bazen böyle olur tekrar bozarlar 😄 biz yine iyiyiz güzeliz özeliz balım 😘💅🏻
Rica ederim 🌸❤️
Cevap
8Cevap
bütün gelenekler diyemem ama geleneklerin çoğu ülkemizde kadın üzerinden yüryünce bi midem kalkmıyor değil benim de
Kadını aşağılamak için üretilmiş. Evlilikte gelin ve damattan çok akrabaları bir şeyler istiyor 😅
saygı onemlidir
kulturun ve ananelerin temelinde saygi vardir aslinda elbette asimile olmus veya olacak cokda adet var ya da gunumuzde hukum surmesi imkansiz olan :)
genede ben yasatilmasi ozenilmesi taraftariyim. Elbette gorselden bahsetmiyorum ama simdi bile bu neymis yaaa denilen bircok adetin icinde detayinda cokda ders vardir
Hepsi tum gelenekler bence sacmaz. İnsanlar marketten alisveris yapar gibi bir gelenek seçiyor kendine uygun sonra onu talep ediyor
Yakın arkadaşımın düğününde ben de geleneklerin tamamen saçma olduğuna inandım
%90'nı gereksiz şeyler. Çoğu şamanlardan, yahudilerden kalma
Bazıları önemli ama şu kırmızı kuşak kırmızı örtü filan baya saçma
hapşurdugumda alimle ağzımı kapamak görğü kuralları bunlarda saçma
Zerre umurumda değiller.
İğreniyorum sadece
Tiksindirici iğrenç geliyor
Bana göre önemsiz. Saçmalıktan ibaret.
Kırmızı kemer neye ithafen
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?