Gizli Üye(36-45)+1 yılDava ne davası?
Detayına bakmak lazım
Böyle çok havada kalıyor dedikleriniz.0125 Yorumla
Soran+1 yılMiras davası
Cevap sahibi+1 yılÇok uzun sürer
İçeriğini bilmeden yorum yapamam
Soran+1 yılGüncelleme de ayrıntı verdim lütfen yardımcı olabilir misiniz
Cevap sahibi+1 yılTamam şimdi oldu
Davayı kaybettiğiniz için avukat masraflarını ödemek zorunda kalmışsınız
O yüzden halana ve ölen avukata ödeme yapmanız gerekiyor.
Avukat ölmüşse de hesap numaraları vardır oraya ödeme yapın.
Dekont elinizde olur.
Soran+1 yılÖdeme yaptığımiza dair makbuz var Zaten büyük halamın avukatına verdik parayı makbuz vermiş o da ama halam öyle şey olmaz tek başına alamaz benim imzam olmadan diyor tek başına parayı alabilir mi büyük hala onu anlamadım
Soran+1 yılHaciz koydurmustu onu kaldırmış
Cevap sahibi+1 yılTek basına alamaz
Orada bi usulsüzlük olmuş
Acaba birbirlerine veya avukata vekaletname mi verdiler
Soran+1 yılAvukat ölmüş ama büyük hala yeni avukat tutup bu parayı istemişler sadece ikisinin isimleri var ölen avukatın ismi küçük halamın ismi yazmıyor sadece büyük halamın ve Yeni tuttuğu avukatın ismi var küçük hâlâ da böyle bir şey olamaz yolsuzluk var diyor
Soran+1 yılAnnem avukatı aradı büyük halanin avukatı evet parayı verdiniz ben inkar etmiyorum kayıtlara da girdim zaten o Zerrin hanima verdim o parayı yanj ( büyük halama) ona dedim en az sizin kadar kardeşinizde hakkı var bütün harcamaları ben yaptım ama yine ona bu paradan 5.000 TL veririm demiş vermemiş. Annemde ben bu parayı boşuna mı verdim diye sordu. Avukat olur mu öyle şey siz bu parayı öyle de böyle de verecektijuz artık bu iş sizden benden çıktı. Kardeşi ablasına dava açabilir size açamaz siz parayı ödediniz dedi.
Soran+1 yılOrtada bir usulsüzlük var diyor bu sefer halamda siz o parayı boşuna verdiniz diyor.
Size sorum bu parayı boşuna mı verdik bizi kandırdılar mi? Bide diyelim ki küçük hâlâ bende istiyorum aynı miktarı derse ki demiş o zaman bende istiyorum bu miktarı demiş biz yine o parayı ödeyecek miyiz? Yani burada zor durumda Kalan kişi kim ? Şu da var ki dava açsak haksız yere aldı parayı diye işin sonu nereye gider
Cevap sahibi+1 yılHayır siz parayı ödemişsiniz
Eğer dava açsanız büyük hala haklı ilke haksız konula düşer
Yeniden ödeme yapmayın
Şu an tek yapmanız gereken
Büyük halanın avukatını arayın
Dekont gönderip deyin ki
Biz ödeme yapmıştık
Bize ödeme yaptığıma dair İbraname düzenleyip göndermeniz gerekiyor desin annen
Küçük hala sizi tekrar ararsa da o ibranameyi yollayacaksınız
2. Kez ödeme niye yapasınız.
Onlar da şaşırmış
Soran+1 yılBizde ödediğimize dair makbuz var zaten parayı alan büyük hala yeni tuttuğu avukatı talep etmiş. Tek başına almış. Küçük hala da öyle iş mi olur bende harcama yaptım tek başına alamaz madem öyle bende size dava açayım bende aynı miktar parayı alayım diyor. Avukatlar da diyor ki eğer dava açarsan sana 2.000 TL verirler boşuna açma diyorlar biz küçük halayla da mesafeliyiz bize yapmadığını bırakmadı. Bizde makbuz var bu yetmez mi? Avukatın imzası falan varmış aldığı para falan ben daha görmedim de sisteme girmiş. Büyük hâlâ dan başka bir talep Yok avukatı da demiş zaten anneme, sizin içiniz rahat olsun sizlik bir durum yok haciz koymuşlardı hacizi kaldırdım sizin ödenecek borcunuz Yok diyor onlar iki kardeş ne yaparlarsa yapacaklar. Siz korkmayın demiş
Cevap sahibi+1 yılTamam doğruyu demiş avukat
Halan da fena imiş
Daha ne davası açacakmış size
Kardeşine açsın
Edepsiz şey
İçiniz rahat olsun
Korkmayın bir şey olmaz
Bir şey de alamaz sizden
Kardeşinden istesin ona ödemişsiniz neticede
Soran+1 yılAma kafama takılan bir şey var neden büyük hala alırken küçük hala alamıyor?
Cevap sahibi+1 yılMuhtemelen işlemi halan tek basına yapmıştır
Diğerine söylemeden kendi gidip haciz koydurmuştur
Öbürü de uyanmamıştır
Soran+1 yılsız avukat mısın? Biraz olsun rahatladım teşekkür ederim ❤️
Cevap sahibi+1 yılEvet Hukukçuyum
Korkmayın bir şey olmaz ❤️
Basınız sağ olsun bu arada dedeniz için de
Soran+1 yılbir şey daha sorabilir miyim? Büyük hala durmuyor başka bir dava açmış bize ve küçük halaya özet geçecek olursak ev var arsa ortadan bölük ben daha çocukken evin içinden bölmüşler kavga vs oluyormuş diye. Diğer bölümünde küçük hala oturuyor yıllardır. Bide dul yani gidecek bir yeri yok mecburi oturuyor evin önünde bir tarla var Bizim hakkımiz büyük halanin hakkıni falan hep o ekiyor biz ekiyor falan diye bir şey demiyoruz zaten. Biz o evde oturmuyoruz ama ev köy evi. Bizim birkaç hayvanımiz var konteynerda yaşıyoruz 10 yılı geçti yıllardır böyle. Ama ikametgah orada gözüküyor. Küçük halanin da orada gözüküyor hatta tarlayı ekiyor tarla sulama vs onun üstüne. Bizim eskiden 10 yıl önce yaşadığımız yerde ev olarak görünmüyor zaten yabancı biri gelse bu ahır mı der kuşlar geliyor Yuva yapıyor vs dışı ev içi ahır öyle. Büyük hala dava açmış hem bizi hem küçük halayı belirli bir ücret talep etmiş benim hakkımı işgal ediyorlar diye biz kendi hakkımızı bile kullanmıyoruz ki onun hakkını asla kullanmadık. Onun avukatı var şu an. Ama bizim Yok bu iş için avukat tutmak gerekli mi? Şahitlerimiz var bu davayı karşı taraf kazanabilir mi? Kullanmıyoruz kullanmadığımız halde bizden bu ücreti alabilirler mi l? Nasıl bir yol izlemeliyiz mağduruz yardımcı olabilir misiniz
Cevap sahibi+1 yılŞimdi şöyle diyeyim
Kullanmasanız bile sizden hak talep edebilirler
Neticede payınız var ama kullanmıyorsunuz ama hak sahibisiniz.
Babanız hayatta mı?
Eğer hayatta ise
Babanız paylarım bölünmesi için dava açsın
Bu mallar oradan bölünmüş ve kullanılan ev arsa vs deden adına mı kayıtlı imiş?
Kimden miras kalmış halalara ve babana?
Şu an birbirlerine dava açıp senelerce bekleyeceklerine en mantıklısı oturup uzlaşmak
Uzlaşma taraftarı değillerse baban da dava açıp halalarına kendi paylarını talep edebilir
Böylece hepsi bölünür
Arada ortaklığın giderilmesi davası açmanız gerekiyor.
Soran+1 yılBabam öleli 1 yıl oldu. Büyük hala evlerin satışa çıkmasını istiyor küçük hala ise ben istemiyorum nereye gideceğim hakkımı satmam burada ölene kadar otururum diyor bizde arsa ev satışa çıkmasını istiyoruz ama şu an dava açacak para vs yok bayağı ücret tutar bu talepler diyorlar uzlaşma mümkün değil büyük hala uzlaşsa küçük hala uzlaşmaya yanaşmıyor. Büyük hala ev arsa satışı isterse bunları yaparsa sadece kendi hakkını mi satabilir yoksa hepimizin hakkı mi satışa çıkar. Bide şunu anlamadım küçük hala dul evde yaşabilir gidecek yeri yok ama tarlayı ekiyor dikiyor. Onun hakkını bizim hakkımixi kullansın biz ona bir şey demiyoruz zaten biz kullanmadığımız halde bizden yine ücret alabilir mi? Keşif falan gelecekmiş şu an evdeki tarlada mısır ekili küçük hala ekti yani ne olacak bu işin sonu...
Soran+1 yılbelki hakkı olabilir. Ama onun hakkını kullanmadığınız halde bizden ücret almaya hakkı yok bu haksızlık oluyor büyük hala haklarımızı kullanmadığımızi biliyor herkes şahit köy muhtarı şahit olacak bize ve küçük halaya aynı kişi küçük halaya ve bize şahit olursa kabul ederler mi yani bunlar zaten hakları ortak işgal ediyorlar şahitliği ortak demezler mi?
Soran+1 yılBabalarından miras kalıyor ev tapuda yok kayıtlı değil küçük hala, tarlalardan verelim ablama ev bize kalsın ortak diyor öyle bir şey olabilir mi?
Cevap sahibi+1 yılYok yok hayır bir şey vermeyin
Halaların çok edepsiz senin
Evinde oturuyor aslında size kira ödemesi gerekiyor bu durumda siz o dul diye ses etmemişsiniz
Ama o da sizin haklınızı gasp etmiş senelerce
Ben satmıyorum deyip çekilemez
Veya sadece kendi hakkımı satıyorum da diyemez
Onların muamelesinin yapılması gerekiyor
Babanızın mirasçısı olarak anneniz ve siz de varsınız
Sizden onay Almadan satamaz
Sadece mahkemeye verip kendi hakkını pay edilmesini isteyebilir
Madem satmak istiyor ona deyin ki
“ biz senelerce kullanmadık , evde diğer halam oturdu , ekip biçtiği şeyler de diğer halam kullandı. Madem öyle ben bunca senelik haklarımı istiyorum. Bunca senedir oturduğu evin kira parasını vermeli ben de zor durumdayım. “
Sizden onay almadan hiçbir şey yapamaz.
Mahkeme kanalı ise sadece kendi haklarını üzerine almak isteyebilir.
Ama şunu diyeyim
Mahkeme kanalı ile hepsinin satışı gerçekleşse siz ve anneniz de kendi payınızı alırsınız
Herkes için daha iyi olur.
Hem o insanlarla halalarla daha bağınız da kalmaz.
Bence mahkemeye gitmeyi düşünün bir
Soran+1 yılKüçük hala daha fena yıllardır yapmadığını bırakmadı eğer o evden çıkarsa ki günü geldiğinde çıkacak herşeyi yapabilir pervane gibi bı oraya bı buraya dönüyor annem sesiz sakin biri onlara bir şey diyemiyor. Şöyleki iki gün önce size soru sormuştum Büyük hala ödediğimiz parayı tek başına aldı diye küçük hala onun peşini bırakmadı ve payına düşen miktarı aldı. Şimdi icrada bir yazısı mevcut parayı alamadığıni yazmış ve aynı parayı talep etmiş iki oğlu var 23 yaşında biri büyük oğlu icradan yazıyı çekme kalsın yeniden talep edelim diyormuş bizde makbuz var ama bu yeterli olur mu icrada kaç para ödediğiniz yazmıyor avukat yeniden isterse bu parayı alabilir dedi yine talep eder diyor o şimdi birşeyler yapacak yine. O kadar yoruldum ki bunlardan ne babamı abim diye saydılar ne bizi. Hep yoksaydilar ikiside birbirinden berbat ben 25 yaşındayım konteynerda yaşıyorum bende evde oturmak istiyorum normal bir hayatım olsun istiyorum bırakmıyorlar kusura bakmayın size de dertlerimi anlatıyorum böyle. Çalışmayı sevmiyorlar ter dökmeden ellerine para geçince bizden faydalanmaya uğraşıyorlar şimdi aynı miktarı yine talep edecek aldığı halde makbuz bizde çalma vs de yapabilirler onlarda o da var
Makbuz kaybolsa çalınsa bile diyelim ki öyle bir şey oldu sistemde ödendiği gözüküyor böyle bir talep yine olabilir mi? Gözüktüğü halde
Cevap sahibi+1 yılÖdediğiniz sistemde gözükür
Ama naçizane fikrim
Bu insanlarla bağınızı ömürlük koparın
Küçük halanın oturduğu evde senin de hakkın varken sen neden konteynerda oturasın
Ver mahkemeye
İzale i şuyu davası açmak istiyoruz
( ortaklığın giderilmesi davası )
Küçük hala bizim payımızın da bulunduğu evde yaşayamasın
Ekip biçtiklerinin parasını bize ödesin
Hala ekip biçmeye devam ediyorsa o tarlada sizin de payınız var
Parasını öder
Orayı satın alır
Böylece ektikleri de kendine kalır
Dediğim gibi ortaklıktan resmen ayrılmanız gerekiyor ki
Bu sorunlar yaşanmasın hayatınızda
Biz , bize ait olan her şeyin parasını istiyoruz
Kendi haklarımızı istiyoruz Diyeveksiniz
Dava açacaksınız
Eğer gücünüz yoksa
Barodan avukat talebinde de bulunabilirsiniz.
Cevap sahibi+1 yılÖrnek veriyorum
Sizin bir eviniz var ve o evde kardeşinle senin payın var
Ortak ama sadece kardeşin oturuyor , sen oturmuyorsun
Öyle şey olamaz
Sizin halaların size yaptığı da aynen bu
Haklarınızı gasp etmişler resmen
Soran+1 yılTek çıkış yolu bu yani böyle yapmazssk büyük hala bizden kullanmadığımız halde kira alabilir doğru mu anladım
Cevap sahibi+1 yılTabi ki
Siz hak sahibisiniz
Ama siz de kullanmıyorsunuz
Mesela oranın bir borcu olsa
Borca kanunen ortak olacaksınız
O yüzden ileride de hak kaybınız olmaması adına ortaklığı ayırın
Soran+1 yılMirasçı ortaklık giderilme davası açarsa sadece kendi payını mi böler yoksa herkesin payı o açınca bölünür mü?
Cevap sahibi+1 yılHerkes kendi hakkını alır
Pay bölüşülür
Misal ya tarla halanın üzerine geçer sadece size tarla üzerindeki sizin hakkınızı öder
Veya kanun kanalı ise tarla vs ne varsa satılır herkes kanundaki yasal hakkını alır.
Soran+1 yılanladım Çok teşekkür ederim ❤️
Cevap sahibi+1 yılRica ederim mutlu günler ❤️
Soran+1 yılMerhaba yine rahatsız ediyorum sizi ama birkaç sorum daha olacak size
Küçük hala icraya bı kağıt vermiş kağıda ne yazdığını detaylı olarak bilmiyorum ama bu verdiğimiz parayla alakalı bize bir kağıt gelmişti demiştim size iki kişinin adına geldi bu kağıt önce İstanbul'daki dedeme sonra anneme ikisinin adı var önce evrak dedeme gitti dedem bizi aradı böyle böyle bir şey var ne yapacağız diye bize 10 .000 TL borç gönderdi üstünü siz tamamlayın ödeyin dedi annemin amcaları da bı miktar gönderdi Zor zar ödedik o borcu. Şimdi küçük hala parayı aldığı halde icraya aynı parayı dedemden istediğine dair talepte bulunmuş ikide birdir anneme babana kağıt geldi mi diye soruyor.
Şimdi onun aklında şu var biz parayı ödedik ya sistemde annemin ödediği görünüyor ama dedem Yok. Dedemin adı olmadığı için bu parayı dedemden koparmak istiyor. Bize de şöyle diyor ben böyle yapıyorum ama o ablamın avukatının usulsüzlük yaptığını kanıtlamak için sizin elinizde makbuz var Zaten ispatlayacaksiniz vs diyor dedemin üstüne oynuyor. Böyle bir pislik bunlar küçük hala mi ceza mı alır yoksa dedemin başı mi yanar bilmiyorum. Sizin bir fikriniz var mı?
Soran+1 yılBabamın babası ölmeden önce annemin babasına arsayı satıyor dedem ölüyor. Babamda babası öldükten 1 yıl sonra üstüne alıyor arsayı vs halalar da dava açıyor bizden mal kaçırdılar filan diye kazandılar o yüzden dedemin adı var orada borç ortak yanı önce dedeme gitmiş kağıt sonra bize geldi biz borcu ödedik sistemde dediğim gibi ödendiği gözüküyor dedemin adı yok
Cevap sahibi+1 yılŞimdi öncelikle şunu sormak istiyorum
1. Babasının babası arsayi annenin babasına gerçekten sattı mı?
Yoksa mal kaçırmak için anlaşmalı işlem mi yaptılar?
Eğer satış varsa dekontu var mı annenin babasında?
2. Deden öldükten sonra
Satılan arsayı baban nasıl üzerine alabiliyor?
Arsa satıldıysa annenin babasına geçmiş olması lazım
3. Halanlar dava açıp mal kaçırdı diye kazanmışlar tamamdır
Ama şu da var
İcradan dedene gelen kağıt neyin borcu?
Annen ve dedene kağıt ortak geldiyse ortak borçtur birinin ödemesi yeterli olacaktır.
4. Eğer halanızın usulsüzlük yaptığı ortaya çıkarsa şikayetçi olursanız ceza alır tabi ki de
Soran+1 yılAblasının avukatı demiş küçük halaya icradan çek o kağıdı eğer cekmezsen onlar bana dava açar eğer açarsa bende sana açarım aldı diye senden 10.000 avukat parası isterim ceza alırsın demiş onlar çekmiyoo avukatı aradık bize siz hiç korkmayın eğer kağıt gelirse direk bana gelin ben halledicem bitireceğim o kadını dedi.
Küçük hala o avukata güvenmeyin diyor yolsuzluk yapıyor vs diyor bide size sorayım dedim yeniden talep ederse alabilir mi diye
Cevap sahibi+1 yılEğer ellerinde belge varsa alabilirler
Bana ödemedi diyebilirler
Ama iki hala birlikte gittiyse birine ödediyse siz de itiraz edersiniz biz bunu ödedik diye
İşlemi durdurursunuz itiraz edip
Soran+1 yılNe tür bir belge mesala ödediğimize dair makbuz var bizde. ikinci hala yapıyor ikisi anlaşmalı değil salı günü icraya gideceğiz biz o ödedik işlemi durdurun diye dururlar mı?
Cevap sahibi+1 yılEvet dekont varsa dilekçe yazıp işlemi kaldırabilirsiniz.
Soran+1 yılEcrimisil davası küçük hala ve bize açıldı. Dava Ağustosta açıldı ne zaman sonuçlanır ve küçük halayla annem tartıştı bazı söylemlerinden ablasıyla birlik olup ecrimisil davasını bize yıkmayı düşünüyor sorum şu ablası iki kişiyi dava etmiş annem ve küçük halayı. İkisi anlaşırsa açılmış olan davadan küçük halanin adını silebilir mi? Büyük hala
Soran+1 yılBide biz orada yaşamıyoruz yaylada konteynerda yaşıyoruz onun hakkını kullanmıyoruz keşif geldiğinde zaten evin viran halde olduğunu görecek yine de bizden belirli bir ücret alabilirler mi?
Soran+1 yılBenimde sorularım bitmiyor başımızda bela var bu arada büyük hala ortaklık giderilme davası açmış ara bulucu aradı bugün annemi belirli bir gün seçecekler mirasçıları biraraya getirecekler
Cevap sahibi+1 yılTamam arabulucu gelecekse sorun yok
O sizin lehinize olacak
Muhtemelen arabulucuda uzlaşacaksınız
Çünkü birden fazla paylı mirasçı olduğu için ya sayılacak mal veya diğer halan alıp sizlere de pay verecek
Ecrimisil davasını diğer halan muhtemelen kazanır
Çünkü halan eğer o evde oturuyorsa pay vermesi gerekiyor diğer mirasçılara da
Siz oturmuyorsunuz bir hakkı gasp etmiş değilsiniz o yüzden size bir şey olmaz o konuda
Hatta siz de o evde oturan halaya karşı ecrimisil davası açabilirsiniz
Soran+1 yılMerhaba size geçen yazmıştım bizim icraya avukata verdiğimiz parayı iki hala da aldı ve küçük hala hakkı olan parayı aldığı halde tekrar icraya kağıt vermiş İstanbul'daki dedemden para talep etmiş diye dedeme tebligat gelmeden ben e adalet diye bir uygulama var oradan gördüm dedeme söyledim dedemde itiraz edip dilekçe yazdı ama eline kağıt falan geçmedi 3-4 gün falan oluyor bu itirazı yapalı bugünde dedeme tebligat gelmiş icradan. yine itiraz edip yazı yazdırmali mi?
Cevap sahibi+1 yılEvet
İcraya gidip itiraz etmelisiniz
Ödediğiniz dekontları da itiraz dilekçenize ekleyiniz
Soran+1 yılDedem yazıcıya gitmiş konuştuk yazıcı yazdık gerek Yok demiş bilemedim kafam karıştı
Cevap sahibi+1 yılSiz dediğimi yapın
Soran+1 yılTeşekkürler dedemi aradım şimdi söyledim yeniden itiraz edecek
Cevap sahibi+1 yılKolay gelsin
Soran+1 yılDedem yine gitmiş bugün itiraz dilekçesi yazan kıza. Kız amca biz bu tebligat gelmeden önce yazdık zaten gerek Yok tekrar yazmaya demiş ben e adalet diye bi uygulama var. Oradan gördüm dedeme tebligat gelmeden önce dosya da yazan herşeyi attım o da 13 Eylül'de itiraz etti. Adıma gelen bir tebligat yoktur tesadüf en e devletten gördüm bu dosyada yer alan borç ödenmiştir avukat adını falan yazmış dekont eklemişler itiraza.
Dedim ki git bir daha yazdır gittim kızım şimdi kız amca telaş etme yazdık biz ikinciye yazmaya gerek yok senin paranı almak istemiyorum tekrar demiş. Kız bana böyle dedi diyor çok söyledim ama yazdırıdik gerek yokmuş diyor dilekçeyi göndereli 7-8 gün olmuş. Ama ıcra hala açık kapanmamış. Yarın anneme diyorum gidin icraya öğrenin durumu..
Sız dediniz yapın diye yazıcı gerek yok diyor niye böyle diyor gerek yok diye.. detaylı bilgi verir misiniz rica etsem sizi de rahatız ediyorum ama kusura bakmayın lütfen...
Soran+1 yılŞimdi e adalet uygulamasından yine baktım Yeni bir evrak var. Aynen şöyle diyor ne demek açıklar mısınız?
Talebi ve dosya incelendi. Takibin ilama dayandığı ve örnek 4-5 ilamin icra takibi başlatıldığı anlaşılmakla, ilamlı takiplerle itirazın mahkemeye yapılması gerektiğinden icra müdürlüğüne yapılan itiraz yönünden karar verilmesiine yer olmadığına karar verildi..
Böyle yazıyor ne yapmamız gerekiyor
Cevap sahibi+1 yılTebligat gelmeden önce itiraz ettiyseniz yeniden itiraz etmenize gerek yok
Dilekçe numarası vardır elinizde o numara ile icra dairesine sorgulama yapabilirsiniz
Bizim dilekçe ne oldu diye
Soran+1 yılPeki ikinci yazıma da cevap verebilir misiniz e adalet uygulamasından yine baktım Yeni bir evrak var şöyle diyor yazmıştım ikinci sorum
Cevap sahibi+1 yılEğer icra gelirse
Mahkemeye itiraz etmeniz gerekiyor
İcra dairesi bize dilekçe vermenize gerek yok 2. Kez dediyse bekleyin
Şu an bir şey yapmayın.
Soran+1 yılMerhaba yine rahatsız ediyorum ama
Dedem itiraz dilekçesi yazdı halama demiştim biz büyük halanin avukatıyla görüştük onda dekont falan var abla kardeşe verdiği paranın dekontu. Avukat, Ben size bir dilekçe yazayım dava açacaksınız o kişiye dedi (küçük halaya) neyse yazdı işte bu kişi parayı almıştır yeniden istiyor kötü niyetlidir. Vs diye ve kötü niyet tazminatı istemiş. Öyle yazmış dekontlari vs atmış dedeme. Dedem pazartesi mahkemeye verecek imzalayıp.
Benim sorum şu bu kötü niyet tazminatı istememiz zorunlu mu? Çünkü biz böyle bir şey istemiyoruz hatta annem diyor avukat çok sert yazmış. Kötü niyetli tazminat vs dedene söyliyelim tazminat istemesin diyor. Öyle bir şey eğer isterse halan durmaz bizim üstümüze gelir kötü şeyler yapar diyor. Yaparda onun hiçbir şeyden korkusu yok. Bizim sadece istediğimiz davayı kazanmak ikinci kez para istiyor bizden aldığı halde bunu bu suç. Dedem tazminat istemezse yine de bu davayı kazanır mı? Kötü niyetli tazminati şart mı davayı kazanmak için? Ne yapmalıyız yardımcı olabilir misiniz?;
Cevap sahibi+1 yılMerhaba
Şart değil ama avukat size iyilik yapmış dilekçede yazmış
O sizden ikinci kez ödediğiniz parayı istiyorsa siz de onun kötüniyetli olduğuna dair tazminat istiyorsunuz.
Ama iyi bir avukatla yürütün bu işleri
Kendi basınıza o bunu dedi bu bunu dedi ile yapmayın
Yoksa daha büyük zararlara uğrayabilirsiniz.
Anneniz halan durmaz uğraşır derken ne kastetti bilmiyorum ama öyle dediyse bir bildiği vardır.
Kötüniyet tazminatı istediniz diye size bir şey yapamaz hukuken ama annenizin kastı aile içi dedikodu kavga vs ise onu bilmiyorum
İyilikle kalın
Soran+1 yılÇok teşekkür ederim iyi akşamlar diliyorum 😊
Soran+1 yılYine yardımınıza ihtiyacım var
Dedem halama mahkeme açtı. Dekontlari vs sundu. Sisteme yeni bir yazı düşmüş mahkeme icra dairesine aynen şöyle bir istekte bulunmuş.
Davacı/davalılar arasında mahkememizde görülmekte olan takibin taliki veya iptali davası nedeniyle ;
Müdürlüğünuz... sayılı dosyaların , tedbir talebi değerlendirmek üzere İvedi mahkememize gönderilmesi , ilgili icra dosyalarında ödeme yapılıp yapılmadığı hususunda mahkememize bilgi verilmesi rica olunur..
Aynen böyle yazıyor dedem delil olarak dekontlari falan eklemiş bide şöyle bir şey var büyük halanin avukatı paranın tamamını almış küçük halanin adı yoktu biz söyledik avukata gitti avukat büyük halanin kocasını arayıp paranın yarısını kişiye verin demiş onlarda ibanina atmışlar bunun dekontunu falan sunduk aldığına dair.
sunduğumuz halde mahkeme icraya böyle bir şey talep etmiş ya ben yanlış anladım bilmiyorum size danışma istedim ne yapmalıyız? Mahkeme icradan neden böyle bir şey istemiş her şey ortada değil mi anladım lütfen yardımcı olabilir misiniz?
Soran+1 yılAnlamadım lütfen yardımcı olabilir misiniz
Cevap sahibi+1 yılMahkemeye doğrudan gitmez ödedikleriniz bilgi olarak sunmanız gerekir
Soran+1 yılSunduk zaten şöyleki. Dedem yazıyı yazmış dekontlari evrakları vs vermiş zaten sistemde çıkıyor elinde ne kadar evrak varsa vermiş zaten
Cevap sahibi+1 yılO zaman sorun olmaz
Soran+1 yılSunmasa böyle bir şey gözükmez sistemde diye düşünüyorum. Parasını almıştır yeniden istemektedir deliler ektedir yazılı bir kağıt var aşağısinda dekontlar var ne dosyası olduğu falan hep eklemiş
Şöyle bir şey var büyük halanin avukatı paranın tamamını almış. Alamaz sadece paranın yarısını alabilir diyorlar
Paranın tamamını almış ama küçük halaya sonradan vermiş icra dosyasında büyük halanin adı ve avukatı var parayı aldığına dair ama küçük halanin adı yok zaten dosyada kapanmış aldığı paranın miktarı yazmıyor ama küçük halanin adı yok icra dosyayı mahkemeye sunsa bile küçük halanin adı olmadığı için almadığını mi yazacak hadi diyelim ki öyle karar verildi elimizde dekontlar var dosyaya ekledik bilmiyorum yani ne olacak bu işin sonu benim hukuki olarak çok bilgim yok araştırdığım kadar biliyorum o kadar.
Soran+1 yılSadece anlamadığım mahkeme neden icra dan ödenip ödenmediğini dair evrak istiyor
Soran+1 yılZaten dedem bu dekontlari mahkemeye sunmuş neden yine ödenip ödenmediğini dair evrak istiyor bunu anlamadım zaten her şey ortada
Cevap sahibi+1 yılSizin icraya Ödemiş olduğunuz doğrudan mahkemeye gitmez
Dekontlara bakarak mahkeme
“ aaa evet ödemişler , tamam “ demez
Ödemeyaptığınıza dair icradan yazılı teyit ister.
Devlette işler böyle ilerler
İcra sisteminde ödeme yaptığınız görünür ancak mahkeme sisteminde doğrudan icraya ödeme yaptığınız görünmez.
O yüzden yeniden ödeme yaptığınıza dair evrakları sunmanız ve gerekirse icradan da yazı almanız gerekmektedir.
Yine söylüyorum hak kaybına uğramamak için iyi bir hukukçu ile yürüyün.
Yoksa çevrenizde veya ödeme gücünüz yoksa da barodan talepte bulunabilirsiniz.
Soran+1 yılAma icradan ödenmedi elden avukata verdik biz. O da icra dosyasını kapatmış. Aldığı miktarı bildirmemiş.
Soran+1 yılElden aldığı parayı büyük halaya vermiş. Küçük hala da bu durumu öğrendi avukata gitti avukat büyük halanin eşini aradı parayı banka hesap numarasından IBAN dan küçük halaya attı bide yazıyor bu dosyanın parası diye
Parayı atmış ibanina ama bu dosyanın parası diye belirtmiş belli yani
Cevap sahibi+1 yılNe kadar para bu tutar ne?
Soran+1 yılİcra evraginda 14.687, 07 TL alacak yazıyordu annem icraya gitti borç ne kadar diye 18.000 TL demişler. Ama biz buradan almıyoruz demişler. Biz eski avukatta gittik bu mahkeme için avukat tutmustuk o ilgilensin diye. Neyse ona gitti annem demiş avukat siz bu parayı öyle de böyle de ödeyeceksiniz karşı tarafın avukatına gidin ödeyin. 18.000 TL ama rica ederseniz 17.000 TL'ye indirir demiş gitmişler 17.000 TL var yanımızda demişler. Tm 17.000tl verin o zaman demiş vermişler makbuzu almışlar makbuz da 17.000 TL yazıyor
Küçük hala nasıl bu parayı ben alamam demiş icraya gitmiş icra müdürü bu paranın tamamını onlar alamaz avukatı olarak yarısını talep edebilir demiş. İcraya vermiş dedemi icra müdürü demiş sen bu kişiyi icraya veremezdin avukat icraya kaç TL aldığını bildirmedigi için demiş. İcraya verdikten sonra büyük halanin avukatına gitmiş. Avukat, sen neden önce bana gelmedin deyip büyük halanin kocasını aramış paranın yarısını ibanina atın demiş. Ve küçük halaya bı kağıt yazmış parayı aldıktan sonra icraya git icraya kaldır demiş. Küçük hala parayı almış makbuz çıkarmışlar büyük halanin eşi bu sayılı dosyadaki parayı kişiye yatırmıştir diye onu da sunduk mahkemeye. Ama sizde direk mahkeme görmez diyorsunuz
Hatta demiştim size bu yazıyı büyük halanin avukatı yazdı diye ayrıca küçük halanin o dosyadan aldığı paranın dekontunu da dedeme göndermiş. Hatta demiş dedeme büyük halanin avukatı vekaleti bana ver ben uğraşayim diye dedem vermedi. Param yok dedi vekalet vermekte 2.000 -3.000 TL buluyormus o yüzden vermedi...
Cevap sahibi+1 yılTamam dekontları sunmuşsunuz ödediğinize dair
Doğrudan mahkeme görmez
Ama sunduğunuz dekontları görecek
Çok büyük paralar değil bunlar
Korkmayın bir şey olmaz
Dert etmeyin bu kadar da
Soran+1 yılBizim için büyük para çok emek vererek kazanıyoruz zor şartlarda küçük halaya resti çektik hiçbir şekilde muhatap değiliz bizim nasıl bir yaşantıda ne zorluklarla mücadele ettiğimizi bildiği halde üstümüze geliyor bu beni çok üzüyor. İnşallah bu davayı kazanırız ve umarım ödediğimiz halde yeniden bu parayı bizden almazlar
Size her şey için teşekkür ederim. İyi akşamlar diliyorum 🌺
Cevap sahibi+1 yılUmarım kazanırsınız
Sıkıntılarınız biter 🙏🙏🤲🤲
İyi akşamlar size de
Rica ederim
Soran+1 yılMahkeme icradan evrak istemiş demiştim. Sisteme düşen Yeni bir evrak düşmüş sisteme.
Aynen şöyle
İcra hukuk mahkemesinin esas sayılı dosyasından gönderilen müzakere uyarınca dosyanın mahkemeye gönderilmesine ve dosyada herhangi bir ödeme yapılmadığı hususunun mahkemeye bildirmesine karar verildi.
Yazıyor mahkeme bu evraga karşı ne yapar? Biz ne yapabiliriz...
Cevap sahibi+1 yılSiz bir şey yapamazsınız
Mahkeme teyit istiyor işte icradan
Soran+1 yılİcradan kağıt gelmiş mahkemeye zaten herhangi bir ödeme yapılmadığı hususunun mahkemeye bildirmesine karar verildi yazıyor
Cevap sahibi+1 yılTamam yazan gayet açık zaten
Soran+1 yılTm teşekkürler. Peki ecrimisil davasında ilk duruşmada tanık dinlenir mi p? Yoksa hakim isterse mi dinlenebilir. Onun hakkını kullanmadığımiza dair tanığımiz var. İlk duruşmada tanık dinlenir mi?
Tanıklarimiz var dedik isim belirtmedik isim belirtmeye gerek var mı?
Soran+1 yılSize de çok soru soruyorum özür dilerim gerçekten ama sız bana yardımcı oluyorsunuz bu konularda pek bilgim yok
Cevap sahibi+1 yılÖzür dilemenize gerek yok
Tanık yazdırırsınız baştan
Hakim ne zaman derse ve ne zaman çağırırsa o zaman dinlenir.
Tanıklara mahkemeye gelmeleri için davetiye gider zaten.
Soran+1 yılMerhaba
Dedemin bı davası var demiştim duruşma günü belli olmuş ama dedem İstanbul'da yaşıyor büyük halanin avukatı bana vekâlet versin size söz verdim hiç para almayacağım sadece vekâlet verecek ben ilgileneceğim demiş
Dedemde , ben gelirim oraya gerekirse eğer gelemezsem dilekçe yazıp gönderirim demiş. Diyelim ki dedem mahkemeye gelemedi dilekçe yazdı kabul oluyor mu?
Hadi diyelim ki dedem mahkemeye dilekçe falan yazmadı gitmedi de Davalı taraf katıldı sadece mahkemenin gidişatı nasıl olur?
Soran+1 yılSon bir şey daha sormak gerekirse hadi diyelim ki dedem avukata vekalet verecek. Avukatta vekalet vermesi dedeme kaç TL'yi bulur?
Cevap sahibi+1 yılDedeniz halanızın avukatına vekalet falan vermesin
Halanız ve avukatı sağlam insan değil belli ki
Bu sefer başka işler açılır basınıza
Gidebiliyorsa kendisi gitsin
Eğer mahkeme çağırıyorsa zaten davetiye gelecek ve dedeniz o gün mahkemeye gitmek zorunda
Gidemeyecekse dilekçe yazsın bulunduğu şehirdeki bir adliyede davanın görüldüğü adliyeye göndertme yapsın.
Soran+1 yılÇok teşekkür ederim iyi günler dilerim 🌺
Soran+1 yılMerhaba
Ecrimisil davası hakkında bazı sorularım olacaktı rica etsem yardımcı olabilir misiniz şimdiden teşekkürler
Ecrimisil davası var demiştim büyük hala davacı bize tebligat geldi mahkeme hangi gün olacak falan ocakta mahkeme bize tebligat gelmeden önce yazı yazdırmıştık sözü geçen yerleri kullanmıyoruz tanıklarimiz vardır demiştik ama isim vermedik. İsim vermek zorunlu mu? Bide bizle beraber küçük hala da davalı sözü geçen yerleri hep o kullanıyor tebligat geldikten sonra bı yazı yazdırmış şahitlerim vardır iki tane şahit yazdırmış oraya isimlerini vermiş isimlerini belirtmek zorunda mıyız bizde tanıklarimiz var dedik ama isim sunmadik yardımcı olur musunuz lütfen
Soran+1 yılTanık isimlerini vermesek mahkeme geçerli sayar mı? Tanıklarıni belirtmemissin der mi gerekli mi yani isimlerini vermek?
Cevap sahibi+1 yılTabi ki tanık isimleri vermek zorundasınız
O kişiler şahitlik yapacaksa
Kim olduklarını bildirmeniz gerekir
Soran+1 yılKüçük halanin sunduğu şahidi biz sunacaktır. Muhtarın adını yazdırmış bizim de şahidimiz o onun sunması yeterli mi mahkemede bizim adımıza da konuşacağını söyledi ama adını şahit olarak bildirmedik aynı şahidi iki kişi sunabilir mi?
Cevap sahibi+1 yılSence sunabilir mi?
Aynı kişi hem davalıya hem davacıya şahit olabilir mi?
Soran+1 yılBüyük hala davacı davalilar küçük hala ve biz
- +1 yıl
Merhaba, benim size bir sorum olacak biz anneme ev almak istiyoruz. Yıllarca çalıştık biriktirdik ev almak istiyoruz kardeşim, eğer evi annenim üstüne alırsak sağlık gibi yardımlardan hiçbirimiz faydalamayiz diyor. Onun yerine teyzeme verelim diyor.
Ben güvenmediğim için istemiyorum sonuçta bu bir ihtiyaç gelir yok ki bunda sizce ne yapmalıyız yardım kesilir mi? - +1 yıl
@Cevapsahibi
Cevap sahibi+1 yıl@sabırlıolmakgerekli merhaba
Ne yardımı alıyorsunuz?
Annenizin üzerine alırsanız ( Allah gecinden versin ) annenizin ölümü durumunda tüm kardeşler ve babanız hayatta ise babanız hak sahibi olur.
Kendi paranızda bir başkası üzerine ev alırsanız hal sahibi olamazsınız.
Hatta hak kaybı yaşarsınız.- +1 yıl
Zaten iki kardeşiz babam vefat etti iki yıl önce birikim ortak kardeşimin annemin benimde emeğim var.
Sosyal yardım alıyoruz ev alırsak bu sosyal yardım kesilir mi?
Cevap sahibi+1 yıl@sabırlıolmakgerekli nereden sosyal yardım alıyorsunuz?
Dernek falan mı yoksa devletten mi?
Kesilmez
Çünkü yardıma basvuru yaparken genelde üzerinizde bir kayıtlı tapu var mı araştırıyorlar.
Sonrasında araştırma yapmıyorlar.
O yüzden kesinti olacağını sanmam.
Yaa annenin üzerine alın ya da kardeşinle ortak alın tapuya ortak idim yazdırın.- +1 yıl
Devletten
- +1 yıl
Devletten alıyoruz yardımı
Cevap sahibi+1 yıl@sabırlıolmakgerekli bir şey olmaz
Madem parayı siz vereceksiniz evi kardeşin ve kendi üzerine ortak al
Tapuya ortak isim yazdırın
Cevap sahibi+1 yılAnnenin üzerine alırsanız da bir aksilik olmaz ama
- +1 yıl
Teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz 💕
Cevap sahibi+1 yıl@sabırlıolmakgerekli rica ederim
Kolay gelsin- 1 yıl
Merhaba, beni bugün bi numara aradı açamadım bende numarayı kaydettim. WhatsApp profilde hukuk danışmanlık yazıyor. Böyle bir numara beni neden arıyor rica etsem yardımcı olabilir misiniz?
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli merhaba
Birçok şey olabilir
Belki dolandırıcı
Belki icra takibi yapılacak bir yere borcunuz var
Belki hakkınızda açılmış dava var
Belki yanlışlıkla aradı- 1 yıl
Numarayı geri aradım bi kadın açtı. Kuzenimin ismini söyledi tanıyor musunuz dedi. Tanıyorum Kuzenim bi sorun mu var dedim. Arıyorum numarasını değiştirmiş ulaşamıyorum o kişiye söyler misiniz beni arasın dedi. Görürsem söylerim nadiren görüyorum dedim. Mutlaka söyleyin dedi kadın anlamadım ne olduğunu detaylı birsey de söylemedi..
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli muhtemelen borcu var
İcra başlayacak
Ulaşamamış kuzenine
Senin numaranı bulmuş
Bazen borçlunun komşusunu bile buluyorlar
Neyse senlik bir durum yok
Bir daha ararsa
“ gidin kuzene ulaşın beni bir daha rahatsız ermeyin “ de- 1 yıl
Teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz 🩵.
- 1 yıl
Merhaba, yine bir sorum olacak size Babam vefat edeli iki yıl oldu. Babamdan kalan taşınmazları üstümüze almadık bunun için sorun yaşar mıyım?
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli merhaba
Neden almadınız?
Sorun yaşamazsınız ama satmaya kalksanız üstünüze almanız gerekir- 1 yıl
Babamın ortak biriyle icra meselesi vardı. Babama düşen icrayi biz ödedik o kişide ödedi. Yeniden karşı taraf aynı parayı talep etti. E devletten bakınca Babamın icra açık olduğu gözüküyor bende alamayacağımi düşünerek üstüme almadım.
Karşı taraf yeniden talep etti aynı parayı dedim diğer borçlu kişi bu talepe itiraz etti. Dava açtı mahkemeye gelmediği için dava askıda kaldı sonuçlanmadi. Öyle açık şekilde duruyor. Bunun içinde ne yapmamız lazım..
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli borcu ödediğiniz kişiden ibraneme alıp bunu mahkemeye sunmanız gerekiyor
Ödediğinize dair dekont veya makbuz var mı?
Varsa aynı parayı sizden talep edemez
Aynı parayı ödeseniz bile sebepsiz zenginleşme hükümleriyle geri alırsınız
Elinizde dekont makbuz veya banka havalesi kağıdı varsa direk mahkemeye itiraz edebilirsiniz- 1 yıl
Elimizde bütün deliller var. Mahkemedeye de sunduk ama katılmadığımiz için mahkeme bir karar vermedi. İcra askıda şu an
Icranin açık olduğu görünüyor ama ödeme emri de gelmiyor.
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli icra otomatik olarak konuluyor ama otomatik olarak kaldırılmıyor.
Mahkemeye ödeme yaptığına dair delilleri gösterin hakim karar verir zaten- 1 yıl
çok yardımcı oldunuz Teşekkür ederim
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli rica ederim
iyi günler- 1 yıl
Merhaba yine size bir sorum olacak
3 kardeş var miras konusunda anlasamıyorlar yıllardır. En sonunda kardeşlerden biri mahkeme yoluyla satışını talep ediyor. Sorum şu bu kişi mahkeme yılıyla sadece kendi haklarını mi satışa verebilir. Diğer kardeşler haklarını satmak istemiyor çünkü. Yardımcı olabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler 👏
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli merhaba
Mal komple satılır mahkeme kararı ile
Ancak her mirasçı kendi hakkını alır
Sattıran kişi sadece kendi payını alır
Ama malın tamamı satılır- 1 yıl
Peki bu hemen sonuçlanır mi satmak istemeyen kişiler bu duruma itiraz edebilir mi? Bu mahkeme ne zaman sonuçlanır.
- 1 yıl
Büyük olan mahkemeye yoluyla satışını istiyor ortanca Kardeşlerinden biri mahkeme yoluyla hepsini almak istiyor alabilir mi? Küçük olan zaten satılsın istemiyor.
Cevap sahibi1 yıl@sabırlıolmakgerekli hayır hepsini alamaz
Herkes kanuni payını alır
1 sene içinde sonuçlanır eğer mahkeme yoğunluğu fazla bir şehirde yaşamıyorsanız
Satmak istemeyen kişiler itiraz eder
Satmak istemeyen kişilerin Önalım hakkı var zaten
Öncelikle satmak istemeyen kişiler alabilir kanunen
Paranız varsa siz alın der hakim
Eğer alım gücü yoksa mal satılır mahkeme kararı ile
Tüm mirasçılar da hissesi oranında payını alır- 1 yıl
Merhaba, size danışmak istediğim iki konu var. Birincisi bizim bi akraba var müstakil evde beraber yaşıyoruz. Ev ortadan duvarla örülmüş ayrı öteki tarafta akrabamız diğer tarafta biz oturuyoruz elektrik abone falan hep ayrı. Ama şu an biz orada yaşamıyoruz birkaç eşyamız var onları bize sormadan aldı. Uğraşılmaz biri çirkef yani birsey demedik. Duvari ortadan kaldıracakmis bizim eve geçecekmiş bize sadece bir oda bırakıyor. Dün tartıştık oraya jandarma gönderirim dedim. Haneye tecavüz bu falan dedim
Gecerim yaparım diyor. Eğer öyle birsey yaparsa biz bunu nereye şikayet etmeliyiz ve ceza falan alır mı? Oturmuyoruz ama İkametgahımız orada..
İkinci soruma gelecek olursam bu kişi kadın zamanında babası ve benim babam altınlarını almış. Vermemiştr tabi bu 26 sene önce yaşanmış bir olay altınları alan babası benim babam değil ikisi de rahmetli oldu da şimdi o parayı bizden istiyor siz ödeyeceksiniz yoksa gelip çalarım zorla alırım diye tehditler savuruyor. Öyle tartıştık Dün demiştim bana , benim altınlarimi aldılar ben şimdi ne yapayım falan dedi. Bende ben o zaman küçüktüm ne söyleyebilirdim vs dedım falan yani soru şu . Her tartışma sonrası ses kaydı alıyor biliyorum. Hatta bende aldım belki dava ederiz diye , ses kaydıyla delil sunabilir mi? Babam almadı altın vs ama anlamıyor bundan birsey çıkar mı - 6 ay
Hukuki olarak benimde bır sorum olacak cevap verirseniz çok mutlu olurum. hisseli tarlalar var satışa çıkacak babam vefat edeli 4 sene oluyor. Ustumuze almadık hala babamın üstünde. Babamın üstünde gozukuyor bizde bu tarlaları almak istiyoruz. Ne yapmalıyız
Cevap sahibi6 ay@sıfatınıseveyim merhaba
Tarlalar için öncelikle veraset ilamı alıp veraset ve intikal vergisi ödeyerek üzerinize intikal yapmanız gerekiyor
Tarlalar hisseli ise zaten sizlere kanuni payınız oranında olan kısmı hisseli olarak geçecek
Tarlaları satın almak istiyorsanız öncelikle diğer hisse sahipleri ile konuşup anlaşıp kendi aranızda alış satış işlemi yapabilirsiniz
Eğer anlaşmaya yanaşmaz iseler siz de illa tarlalardaki payınızı istiyorsanız mahkeme kararı ile tarlaları satışa çıkarabilirsiniz
Cevap sahibi6 ay@sabırlıolmakgerekli merhaba
Altınları aldığını bilen gören var mı?
Elinde altın aldığına dair belge veya evrak var mı?
Bunları hiçbiri yoksa şahit var mı?
Eğer cevaplarınız hayır ise hiçbir şey yapamaz
Boş boş tehdit savuran insanın da telefon konuşmaları ses kaydı alabilirsiniz
Ortada hiçbir delil yoksa ses kaydı delil olarak dinlenir
Hatta devamlı sizi tehdit ediyorsa ses kaydı ile suç duyurusunda bulunun manevi de tazminat isteyin de aklı basına gelsin
Diğer sorunuza gelecek olursam
Müstakil ev tapusu kimin üzerine?
Abonelikler ayrı demişsiniz
O zaman ortada iki ev var gibi mi görünüyor?
Tapusu ne şekilde onlar önemli- 6 ay
Anlaşamadığımız ıcın mahkemeye başvurdu hısselının bırı. buyuk ihtimalle satış olacak ve bız almak istiyoruz mahkeme bıze onalım hakkı verir mı acaba? Teşekkür ederim cok yardımcı oldunuz 😊
Cevap sahibi6 ay@sıfatınıseveyim evet Önalım hakkınız var eğer değeri karşılayabileceğiniz miktar ise bence de alın malınızın kalan kısmını kurtarmış olursunuz
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
0Cevap
Erkeklerden ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar