mezunum aldığım kredileri biriktirip çeyrek altın falan almıştım annem istedi ona verdim de kesin unutmuşlardır benim verdiğimi. Paraya ihtiyacım olduğunda istesem mi ya? Sonuçta bana para vermiyorlar artık evdeyim ihtiyaçlarım oluyor. Siz annenize veriyor musunuz paranızı ya da altınınızı vs
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Para veriyordum ama bir zaman sonra bunu yapmak zorundaymışsın gibi davranıyorlar o yüzden su an elli kuruş dahi vermiyorum. Alışveriş olacaksa yapıyorum geliyorum. Bir de arada annem bir şeyler almak istediğinde veriyorum çünkü babam vermiyor çoğu zaman, tam bir para ölüsü 🤣
Ha isteme konusunda da ailen sana sormadı dünyaya getirirken, az yırtık ol. Harçlık iste. Bu şekilde yasamak zorunda değilsin. Dünyaya getirdiğine bakmakla, ihtiyacını gidermekle yükümlü herkes.
Başıma kalkıyorlar ihtiyaçlarımı giderdiklerinde bazen yaptığı yemeği bazen yaptığı iyiliği değişiyor yani. Hiç sormuyorlar ya bir ihtiyacın var mı vs vs zaten hiçbir harcama yapmıyorum en son geçen ay kpss hazırlanmak için canlı ders satın aldım onu vermişlerdi istedim. Verdikleri parayı başa kalkıyor özellikle annem babamın verdiği parayı bile başıma kalkabiliyor yani ot gibi yaşıyorum evi bana açmaları bir yemek vermeleri onlara yetiyor galiba
Benim babam 5 günü evde bulunduğum ayda gelen su faturasını bile bana mâl ediyor. "İki saat duşta duruyorsun ondan" diyor.
Aynı şekilde annem kendi parama bile karışır. Bu şeye su kadar para mı verilir gibisinden.
Eski kafalar maalesef. Evi açıp yemek vermeleri yetiyor onlara, vicdanen rahatliyorlar. Diğer ihtiyaçlarını hiç düşünmüyorlar, çünkü onlara göre ihtiyaç değil.
duş ya da kombi konusunda bizde tartışıyoruz ya o yüzden istediğim gibi giremiyorum mesela artık onlara ayak uydurdum. Ve evet benim annem de öyle yani kişisel bakıma mesela kesinlikle para vermemi istemiyor yani keyfi hiçbir durum yok. Eve ne alınsa onu yiyorum ayrıyeten istemiyorum da çünkü bir zaman sonra o da başıma kalkılacak çok şeyler var ya baya uzun bilmiyorum atanıp gitsem keşke, senin adına da üzüldüm
Ben baya yırtığım o konularda ya, aştım artık. Günde 2-3 defa duşa girerim. İstediğim her şeye para veririm. Üstlerine gitmezsen sindirirler su an için de istediğim her şeye sahibim, her şeyi alıp yiyorum, istersem geziyorum çünkü yaşıma göre harika bi gelirim var. Muhtaç değilim. Tek çare atanıp gitmen. Guzel bir gelirin olduktan sonra onlara muhtac olmadığını kafalarına vura vura anlatacaksın. Hele bir de tek çocuksan vay hallerine, seni kaybetme korkusundan davranışları bile değişebilir🤣
Tek çocuk değilim ya üstelik en büyük çocuk olduğum için her zaman ezdiler. gelirim olmadığı için sesimi çıkaramıyorum he bi de atanıp gitsem peşimden de gelebilirler o derece bağlılar ve muhafazakarlar kısaca kanser sebebi düşündükçe bayılacak gibi oluyorum.
senin adına sevindim 19 yaşında ekonomik özgürlüğünü kazanmak keyifli olsa gerek 😅
Değişik bi aile modeli, bu kadar şikayetçi olupta pesinden koşacak kadar bağlı olmak akıllıca değil.
Evlenirsen kurtulursun bence.
Evliliğin 20li yaşlarda doğruluğu tartışılır tabii..
Ekonomik özgürlüğü kazanmak keyifli evet ama arkadaşın olmadıktan sonra yalnız pek bir önemi yok bilmeni isterim.
evet öyleler ya bazen ufak çaplı kriz geçiriyorum bu tutarsız ortamda benim de psikolojim bozuluyor. neyse atandıktan sonra kesip atabilirim bence gelmeyin diye yani öyle düşünüyorum anne babalıklarını öne atıp manipüle edilmezsem her zamanki gibi. Evlenmeyi düşünmüyorum ya kendi özgürlüğümü kazanayım kendi kararlarımı kendim verebileceğim bir ortamım olsun yeter. Yangından kaçıp doluya tutulamam evleneceğim kişinin de ailemden farklı olup olmayacağının garantisi yok ki 🥲
bende şu sıkıntı da var kimseye güvenmiyorum okul hayatım boyunca bütün arkadaşlarım ihanet etti öyle ya da böyle. O yüzden pek aramıyorum arkadaş vs ama tabi ki samimi iyi niyetini bildiğim arkadaşım olsa onunla vakit geçirmek daha keyifli olur
Manipüle etmelerine izin verme sakın. Ben 2 aylığına yurtdışına gidiyorum diye ağlayan annem geri döndüğümde evi çok dağıttığım gerekçesiyle (ki gayet duzenliyimdir) şakayla karışık "sen geri gitsene" demişti. Her şakanın altında yatan bir gerçek vardır. Bu şansı verirsen senin sürekli aynı yaparlar.
Evlilik konusunda ben de 30'a kadar yolu olduğunu düşünüyorum çünkü ülkenin durumu belli en azından bi ev sahibi olmadan kimseyle evlenip hayatını karartmayı düşünmüyorum.
O kişi de ailenden iyi olduğu taktirde bir evlilik olur zaten, aynıysa at çöpe gitsin 🙂Sana karşı yorumumda da en azından evlendiğinde artık ayrı bir aile olduğun için sana karismayacaklarini düşünmemden ötürüydü. Yanlış anlaşılmadı umarım..
manipüle onların en çok kullandıkları şey o yüzden engel olamıyorum huyları bu böyle yaşamaya alıştım. Hayır anlaşılmadı tabi ki ama dediğim gibi o konuda da çok güvenemiyorum ve bizimkilerin evlendiğim kişiye bile karışıp kendilerinin seçmesini isteyeceklerini düşünüyorum zaten bu zamana kadar kimle konuşsam söylemedim çünkü kabul etmeyecekler kendi seçtikleri kişiyi isteyeceklerdir yani o mesele uzun süre bekleyebilir başım ağrımasındansa çünkü seçtikleri kişi de onlara en yakın kişi olacaktır muhtemelen
Kendi seçtikleri kişiyi istemek ne ya? Belli ki fikirlerinede saygı duyulmuyor ama neden bu zamana kadar konuşmadın hiç? benim evde her konuda fikrim olur mesela, ben de evde bireyim. Çoğu zaman da dikkate alırlar özellikle annem. Sen susa susa baya pasif kalmışsın evde.
Bu aileden kurtuluş için de senin Türkiye'nin öbür ucuna gitmen lazım sanırım.
işte konuşsam sonrasında burnumdan geliyor günlerce konuşulmuyor olay çıkıyor yani baskı kuruyorlar beni bastırıyorlar ne yapabilirim ki artık aldırmaz davranıyorum. Özellikle annem benimle bir derdi vsrBen bu evde birey olduğumu düşünmüyorum bir şey söylesem genelde evde kaale alınmıyorum ama dışardaki insanlar dinliyor beni anlamıyorum evdekilerde bir problem olduğu aşikar ama yapılacak bir şey yok. Ayrıca hiç susmuyorum zamanında çok konuşmayı denedim dinlenmediği için de konuşmayı tercih etmiyorum artık. Öğretmen oldum o kadar insana eğitim vereceğim ama bi annem saygı duymadı onun gözünde tek erkek kardeşim var o önemli onun canım esprilerine bile güler ben bir şey sormak için gitsem bağırır çağırır. Ama ben bu insanlara mecburum atanana kadar kaynak olarak kullanıyorum yani bi sevgi bağı yok. Tabi bu durumda psikolojimin de berbat durumda olduğunu söyleyebilirim
Mesleğin çok önemi yok gözlerinde, inan bana. Ben sertifikalı bir şekilde koca petrol rafineriye kabul ettirdim kendimi ama babam benim yaptığım kaynağı beğenmez. Sen kaynakcı mısın der. ki kendisi benim onda birim olamaz mesleğim konusunda. ailenin de öğretmen oluşuna saygı duymamasi normaldir çünkü Para getirmen umurlarında sadece. Umudunu da kırmak istemiyorum ama ne zaman atanacağın belli mi? Eğer değilse bu durumu düzeltmen gerek. Kale almasalarda konuşman gerek, birgün dinleyeceklerdir elbet. yoksa 3-5 sene daha bu psikolojiyle o evde devam edemezsin.
olabilir işte aile ne olursan ol yine 5 yaşındaki çocukmuşsun gibi davranmaya devam ediyor sana 🥲 ataması olan bir bölüm bitirdim seneye olacağını düşünüyorum ama eğer ki olmazsa halim yaman olur bu kez gerçekten beni evde barındırmazlar. İnsanın zoruna gidiyor ama her yaptığının beğenilmemesi aşağılanmasından konuşmak istediğinde sürekli itilmesinden annem böyle bana karşı onunla aynı dili konuşmuyoruz uğraşmayı bıraktım. Diğerleriyle iyiyim ama annem ne yaparsam yapayım gözünde hep bir böcekmişim gibi davranıyor her şeyin acısını benden çıkarıyor. 3-5 seneye kalmaz inşallah en fazla 2 sene daha yeni mezun oldum ona rağmen kendimi evde fazlalık hissediyorum
Babam da bana karşı aynı durumdaydı. Lise yıllarımda bana yapmadığı şey kalmadı. Saçlarımı uzatıyorum diye inadına kestirirdi. Elimdeki esyaları alırdı, harçlık olarak kısıtlardı. Okula yırtık ayakkabıyla gittiğim günler oldu durumumuz olduğu halde.. hiçbir değerim yoktu gözünde. 2 senedir duruldu biraz çalışıp para kazanıyorum diye.
Senin bir an önce atanıp ayrı bir yere gitmen gerek.
Bağlarıda kopar gitsin. Sana zararı olan ailen de olsa mesafeni herkese karşı koruman gerek. ben ayrı bir şehirde sıfırdan hayat kuracak olsam babamı asla aramam. unutmaya çalışırım.
benim babam da erkek kardeşime aynısı neyse ki babama kıza kıza yapma diye diye duruldu o da iyi davranıyor artık. Ya ben anlamıyorum anne kıza baba erkek çocuğa neden kötü davranıyor çöpte mi buldular madem değer vermeyecekler niye öyle bi girişimde bulunuyorlar bir türlü anlayamıyorum. Bu arada inşallah yani uğraşıyorum ve atandıktan sonra da umarım peşimden gelmeye zorlamazlar beni 🥲 ve dediğin gibi bende annemle konuşmazdım çünkü hiçbir zaman sevgi dili görmedim ondan
Çocuk hep küçük kalacak sanıyorlar. Büyüyüp sorumluluğu arttığında yük oluyor. onlara göre sorumluluktan çıkıyor. Tipik cahil anne-baba sorunu. Kardeşime de aynı şekilde küçükken çok iyi davranılıyordu. Karnı doyup altı temizlendiğinde bir sıkıntısı kalmıyordu sonuçta 😅 su anda da evde ben olmasam muhtemelen onun da burnundan getirirlerdi.
Bazen keşke benim de abim olsaydı diyorum.
aynen bence de. Evet bende keşke en büyük çocuk olmasaydım bütün deneyimsizliklerini bende kullandılar 🥲 Kardeşine destek olman çok iyi
Eski nesilin deneyimi olmaz ki. Neyse o devam eder genelde. Mankafalar.
Yeni nesil bu konuda şanslı iyi ki, her şey ellerinin altında.
Gelecekteki çocuklarda çok şanslı çünkü böyle baskılara maruz kalmayacaklar. 20-30 sene sonra dogsaydık keşkee. 🤣
haklısın ama biz de onlarla büyüdük ve ben annem gibi bir ebeveyn olacağım diye o kadar korkuyorum ki
Çünkü annemin annesi de ayrım yapıyor erkek çocuklarını apaçık daha çok seviyor annem de aynısını bana uyguluyor. ben eğitimliyim ama ya annemden gördüğüm gibi davranırsam? Yani tabi ki insanlar değişiyor. Keşke çook isterdim de işte bugünümüz de güzel geçse buna şükür dicem heba oluyorum
Evet o illakı etki ediyor. Öğrettiklerinden sıyrılmak zor oluyor maalesef. Arada kardeşim çok sıkıyor beni de. istemeden kalbini kırıyorum, cok kötü hissediyorum. Gönlünü almak için gününün nasıl geçtiğini nasıl olduğunu, soruyorum. oynadığı oyundan bir şey almak isteyip istemediğini soruyorum. ağırlık çöküyor üstüme resmen
Kınadığın insana benzemek çok kötü bir şey.
çok üzücü bir durum maalesef bende de var bende kardeşime arada sinirli davranabiliyorum ve sonrasında çok kötü hissettiriyor ama elimde olmuyor. Gerçekten öyle haklısınız
Bizim gibi aklı başında, geleceğin ebeveynlerinin çoğalması dileğiyle diyelim. 🙂
Sonraki nesili kurtarırız en azından.
bende bunu temenni ediyorum ☺️
Bence isteme evlenince vs lazım olur
paraya ihtiyacım olduğunda ne yapayım şu an gelirim yok 🥲
Yaa harçlık istesen verrler mi babanın meslek ne
isteyemiyorum onlar da hiç teklif etmiyor 🥲 babam şantiyede çalışıyor
Hmm bence iste o zaman bitane nolcak fldlcv
verirler mi ondan da emin değilim 😅