Mecbur kalacak duruma gelseydiniz yine de memlekete taşınmam mı derdiniz yoksa taşınır mıydınız?
Mecbur kalırsam taşınırım
Ne olursa olsun yine de taşınmam
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Mecbur kalacak duruma gelseydiniz yine de memlekete taşınmam mı derdiniz yoksa taşınır mıydınız?
Kesinlikle taşınmamak gerekirmiş. İnsanın doğup büyüdüğü, bildiği, çocukluğunun, gençliğinin, hatta bir süre yetişkinliğinin dahi memleketinde geçtiği yere yıllar sonra dönmesi bir hayli zorlaştırıyor insanı. Hiçbir şeyin yerli yerinde durmadığını görüp burukluk yaşamak bir yana, her şeyin daha kötüye gittiğini (nüfus-yabancı artışı, memleketin kendine özgü kültürünün, yapısının, coğrafyasının bozulduğunu/değişime uğradığını görmek yıpratıcı. İleriye doğru gideceğine geriye doğru gitmiş olduğunu görmek... Ne yaptım da döndüm dedirtiyor insana. Aile (için) mi... Doğumdan birkaç zaman sonra adınızı bile duymak istemedikleri; gözlerinin aramadığı, dışlandığınız bir birey oluveriyorsunuz.
Özetle, iyi anılarınız çok dahi olsa, sizi sevenler bile olsa memlekette yaşamak insan hayatında yerinde saymak demek.
Cevap
1Cevap
Evet taşınırdım
Babamın memleketinde yaşıyorum annemin memleketine katiyen taşınmam öyle diyim
Hangi şehir
Tekirdağdayım
Zamanın ve paran varsa ben tatili bile memlekette yapmaktan yanayım.
Taşınırdım çünkü ev bize ayit jdbxjzkj
Memlekette yaşıyorum
Hayır istemiyorum ben Amerika istiyorum xd
Evet yani memlektim güzel
Memleketimdeyim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?