TÜİK'e göre;
Son 12 ay içerisinde 15 yaş ve üzeri fertlerin,
- %69'u hiç kitap okumadı.
- %85,3’ü sinemaya, %93,7’si canlı gösteriye, %92’si kültürel alanlara ve %94,9’u canlı spor etkinliğine gitmedi.

TÜİK'e göre;
Son 12 ay içerisinde 15 yaş ve üzeri fertlerin,

Sinema ve spor ekonomi ile alakalı olabilir ama diğerleri ekonomi ile alakalı olduğunu düşünmüyorum çünkü Müze kartı 60 lira, bedava konserler olabiliyor ve kitaba para vermek yerine kütüphaneden kitap ödünç alınabilir.
Sonuç olarak okumayan toplumlar cahil kalır, cahiller sorgulamak yerine şükreder (şükretmek güzeldir ama bir yere kadar), sorgulamayanlarda köle düzeninde yönetilir, kölelerde fakirdir ve kölelerin böyle lüksleri olmaz...
1) Çok şükür 2-3 günde bir kitap bitiriyorum.
2) Müze kartımla bedeva onlarca müzeye gittim.
3) Bu sene ona yakın bedava konsere gittim.
4) Ekonomik nedenlerden ötürü sinema ve spor etkinliklerine katılmadım.
bu veriler neye göre belirleniyor 15 yaş üstü bir fert olarak bana hiç bu sorular sorulmadı ama doğru bi oran olabilir bence de herkes o kadar mutsuz ki
Yani ölmüşüz ama canlı taklidi yapıyoruz. Gerçi akp seçmenine göre kuru ekmek buluyorsan gayet iyi durumdasın onların vizyonu bu çünkü. Biz bu kör cahillerle iyi gidiyoruz vallahi
Cevap
45Cevap
Yaşam kalitem yok maalesef
20 liralık kitap 500 600 lira olursa bir bir kütüphaneler kapanıyorsa açık olanlarda da kitap yoksa
sinema tiyatro opera bale konser müzikal tango gösterisi dans gösterisi gibi şeyler bir servet ise örneğin kişi başı 1000 tl den başlayan konser gibi kim gidebilir ki? Kısaca ekonomi böyle olduğu sürece sanattan uzak çöp bir toplum olacağız.
Ben 3 senedir evliyim ve 3 sene önce kitaplık aradım koca Ankara da yani türkiyenin başkentinde. Neye elimizi atsak dekoratif kitaplıktı. Kitap taşıyacak kitaplık yoktu. İkea ve özel üretenleri hariç tutuyorum. Ben çocukken evinde ansiklopedisi kitabı olmayan aileye misafirliğe dahi gidilmezdi şimdi kitap alan gence paranı sokağa saçıyorsun diyor insanlar. Sonumuz maalesef ki çok vahim.
Bi konser bileti en az 200 tl en az 😂 yemek yesen oda 200 🤔 konserde bişi içsen gitti sana 500 tek kişi 4-5 saatte 500😂😂bu devirde manita yapılmaz yaa 😂😂 eğlenmeye gitsen 1000 tl gitti 😂 Tüik bunun cevabını ülkede babasının çiftliği gibi at koşturanlara sorsun haa gitmedi demişler birde 😂 asıl soru şu niye gidemediler? 🤔😂 onu soracak totoş yok ama bunlarda
TÜİK 'in 2 sene sonra aynı konuda yaptığı araştırmanın sonuçları :
ERDUGAN :
- Türk ekonomisi şahlanıyor!
TUİK bir de açlık yoksulluk sınırını da böyle net doğru açıklasın ama neden bu etkinliklere katılamamış insanlar sorgulamak lazım!!!
Geçim sıkıntısı olabilir mi acaba?
Yani kitap okumanın ulaşılmaz bir şey olduğunu düşünmüyorum telefon dan bile kitap okuyacak uygulamalar kitap okuma olmadığı zamn diğer seyelr de mümkün değil her şey ulaşılabilir olduğu zamnalarda da insanlar kültürü artiricak etkinliklere gitmiyordu azinliktaydi yine şimdi jenerasyon bı başka etrafımda kitap okuyan bı tane insna yok kital dediğimde ne kitabı be diyorlar iğrenç yani
Sinema, tiyatro hiç bir şekilde sevmem. Kitap okurum mutlaka müzeye giderim
Sinema olmuş 100 lira, tiyatro desen 250-300 lira millet yiyecek yemeği zor buluyor bunlar artık lüks oldu maalesef.
Son 12 ayda 44 kitap okudum, bir defa da Murat Kekilli konserine gittim.
Çok şükür diyorum elbette.
Yalnız zamanında çok konuştuğum şeyleri tekrarlamak istemiyorum.
Sinemayla, canlı gösteriyle, kültürel alanla, canlı spor etkinliğine gitmekle yaşam kalitesinin ne alakası var ?
Sevmiyorum gitmiyorum
Sonra da bir şeyleri eleştirmekten geri durmuyoruz.. Önce bir kendimize bakıp, çeki düzen vermemiz lazım ki bazı şeyler için konuşmaya hakkımız olsun..
Bu rakamları internette arastirip bulabilirsiniz. Tuikin çalışması için koca binaya ihtiyacı yokmuş bir oda, masa, sandalye ve bilgisayar yeterli
Yaşam kalitesi mi kaldı ki birini davet etmeye birşeyler ısmarlamaya hediye almaya gezmeye korkar olduk.
Bana sorulsaydi tüm Türkiye'nin yıllık kitap okuma oranını yukseltmiş olurdum
Enflasyon yok diyen Refah seviyesi iyi den Kurum değil miydi o 🤣
Daha neler neler göreceğiz diyorum ve yorumu burada bırakıyorum...
Tam İslamcıların Türkiye'ye dayattığı yaşam biçimi. Odun gibi yaşamak.
Son 12 aydır ecelimizle ölmedigimiz için şükreder durumdayız sayın veriler 🥴
Bu pahalılıkda otobüse akpil basmaya korkuyor insan sosyal aktiviteleri nasıl yapsın insanlar
Bizim yerimize mülteciler gidiyo onu da yazsalardı
Yaşam kalitem çok çok iyi diyemem ama fırsatım oldukça gezer tozarım
Yaşam kalitem çok kötü gençliğim hep eve kapalı işsiz parasız asosyal yalnız mutsuz geçti artık yaşadığımı bile unuttum
Sonra Türkiye neden gelişmiyor sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir diye Atatürk boşuna dememis
Ülkenin % 90 lık bir kesimi ekonomik dar boğazdan dolayı istediğini yapamıyor. her zaman olduğu gibi % 10 luk bir kesim kan emiciliğe devam ediyor.
Kitaplar çok pahalı sinema desen 100 lira olmuş bir yere çıkmak da bir o kadar yani gençlerde bende dahil başka birilerinden geçiniyoruz şu an aynı zamanda teknolojide insanları tembellestiriyor dışarı çıkmaya usenir oldum
Beter olsunlar işallah Türkiye batar ekonomi batar devlet memuruna maaş veremeyecek duruma gelir
Hepsi yüzde yüz olması gerekmezmi kendi kendinize rakam uydurmayin
Hem kitap okumayıp kendini geliştirmeden hem de devlet bize bakmıyor diyen bir millet işte
Herşeyin içinde hiç birşeysizim. Para pul boş. Huzur yoksa her şey boş. Yaşam kalitem vasatın altında.
Normal eğitimsiz ülkeye çevirdiler ülkeyi baksana yolda konuşmayı bilen insan kalmamış
Ben sporcuyum tavuk göğsü alıyordum hep hayal oldu
Yukarıda ki 3 4 faktörün hepsini yaptım. Yapıyorum. Öncelikler önemli.
Kitap okumak kadar boş beleş gereksiz bir sey kaldı mi bu devirde.
@Patterson Elon Musk kitap okuyarak kendisini gelistirdi ve kütüphanedeki bütün kitaplari okumus
İyi olduğunu düşünüyorum şükür
Tüik bunu nerden bilsin peki 🙄
KS'den vakit kalmıyor ki :D
insanların keyfi yok normal
Yaşamıyorum ki kalitesi olsun
Napak hayat zor
Doğru belli oluyor zaten 😃
Gidemedi demek daha mantıklı
hangi parayla gidecekler ki
Her geçen gün bataklığa çekiliyoruz
Refah nedir sorusunun cevabını araştırın işte
Özetle; insanlar ot gibi yaşıyor yani :(
Hem para yok millet de hem de çekecek unsur
Gün dolduruyoruz
telefonlarınızı çıkarın hemen
Susun hele şahlanıyoruz
İdare ediyoruz nasıl olsun.
Para yok geçinemiyoruz.
Hepsini yapmak pahalı çünkü
Normal...
Yaşadık da kalitesi kaldı. :D
Ne kötü
Kotuu
Hangi yaşam hangi kalite shsjsjsjs
Benimki iyi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?