Adamın biri çıkıp ben peygamberim Diyince İnanılıyor Fakat Tanrıyım dese inananın çıkmayacağını biliyoruz Bu Tanrı insan olamayacaksa Nedir? insanlar neden sonsuz bir güce Adalete ihtiyaç duyar? Bunun sebebi Adaletsizlik midir yoksa İnsanların fani olmasını Kabul etmemek mi?
Güncellemeler
+1 yıl
Görsel Alakasızdır
Tanrılar İnsanların Hayal ve Arzularından mı doğar?
İnsanlar hayatları boyunca daima kendinden üstün ve kendinden güçlü canlıların, cansızların kısacası tanrıların olabilecegine inanarak geçirirler. Bazen fani olduklarinı kabullenememekten bazense sadece sığınacak bir liman, başını yaslayıp kendini kurtaracak bir kimse arayışlarımizdan ve bizden üstün bizim yapamayacaklarımızı yapabilecek bir şeyin olduğunu kabul etmemiz gerektiğinden buna inanmak isteriz. İnsan rasyonel olabileceği kadar irasyonel bir varlıktır. Bir şeyi görürüz ve varlığını sorgulamak yerine gördüğümüz için var deriz ( duyu organlarımzla şahit olduğumuzdan). Peki ya görmediğimiz şeylere neden bağlanırız diye soracak olursak? Basittir insanın anlam arayışı, bir şeylere inanmak isteği, mantıklı ya da mantıksız karar verme duyusu, iç güdüsel davranışları bizleri rahatlatır. Evet rahatlatır, çünkü bu bizi gerçeklere nazaran sanki daha çok hoşnut edercesine davranıriz. Kısacası insanlar için tanrı vardır ya da yoktur insanların duyguları vardır ya da yoktur demekle aynı kefeye konacak bir durumdur. Ve şu düşünceyi düşünmeden duramıyorum, günümüze kadar tanrı kavramı bulunmamış olsaydı bugün bile yine tanrıyı bulabileceğimizi hatta tanrı diye bir şey vardır diyeceğimizi görmemek elde değil. Kısacası insanlar imkansızlığa imkanı olan durumlara kıyasla daha çok inanacaktır. Bu ne yazık ki özümüz gibi bir dürtüymüş gibi gelmektedir. Hiç olmasa bile tanrı arzularızla ve hayallerimizle onu hep var edebilecek bir varlıklarız, oluşumlarız.
İnanın farklı görüşlere, farklı düşunebilecek, düşündürebilecek insan arayışları içerisindeyim. Kendime ve insanlara ne kazandırabileğini düşünen birisi olmak istiyorum. Teşekkür ederim güzel bir soru ve genele kıyasla farklı bir bakış açısı. Daima sorgulamak ve gerektiği kadsr şüpheci olmanız dileğiyle iyi geceler.
Tanrılar değil Tanrı (Allah) İhlas suresinde buyrulduğu gibi, Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- De ki; O Allah bir tektir.
2- Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir).
3- Doğurmadı ve doğurulmadı
4- O'na bir denk de olmadı.
İnsanoğlu gibi aciz bir varlığın hayal ve arzuları saniyelik olaylarla değişirken, Allahualem öyle değil. Troll bir soru olma ihtimali yüksek, bu yüzden lütfen din ile ilgili dalga geçmeyin. Rabbim hidayete erdirsin ❤️🥰
Resimden dolayı öyle dedim soruya eklemişsiniz ya yanlış anladım özür dilerim Biliyorum herkesçe Tanrısı başkadır ama Kur'an'ı Kerim'de de buyrulduğu Allah'tan başka ilah (Tanrı) yoktur Onun için dedim
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
İnsanlar hayatları boyunca daima kendinden üstün ve kendinden güçlü canlıların, cansızların kısacası tanrıların olabilecegine inanarak geçirirler. Bazen fani olduklarinı kabullenememekten bazense sadece sığınacak bir liman, başını yaslayıp kendini kurtaracak bir kimse arayışlarımizdan ve bizden üstün bizim yapamayacaklarımızı yapabilecek bir şeyin olduğunu kabul etmemiz gerektiğinden buna inanmak isteriz. İnsan rasyonel olabileceği kadar irasyonel bir varlıktır. Bir şeyi görürüz ve varlığını sorgulamak yerine gördüğümüz için var deriz ( duyu organlarımzla şahit olduğumuzdan). Peki ya görmediğimiz şeylere neden bağlanırız diye soracak olursak? Basittir insanın anlam arayışı, bir şeylere inanmak isteği, mantıklı ya da mantıksız karar verme duyusu, iç güdüsel davranışları bizleri rahatlatır. Evet rahatlatır, çünkü bu bizi gerçeklere nazaran sanki daha çok hoşnut edercesine davranıriz. Kısacası insanlar için tanrı vardır ya da yoktur insanların duyguları vardır ya da yoktur demekle aynı kefeye konacak bir durumdur. Ve şu düşünceyi düşünmeden duramıyorum, günümüze kadar tanrı kavramı bulunmamış olsaydı bugün bile yine tanrıyı bulabileceğimizi hatta tanrı diye bir şey vardır diyeceğimizi görmemek elde değil. Kısacası insanlar imkansızlığa imkanı olan durumlara kıyasla daha çok inanacaktır. Bu ne yazık ki özümüz gibi bir dürtüymüş gibi gelmektedir. Hiç olmasa bile tanrı arzularızla ve hayallerimizle onu hep var edebilecek bir varlıklarız, oluşumlarız.
Duygularıma tercüman olmuşsunuz Elinize sağlık Bu soruyu sorup sormamakta tereddüt ettim biraz acaba kendimi tam olarak ifade edebildim mi diye
İnanın farklı görüşlere, farklı düşunebilecek, düşündürebilecek insan arayışları içerisindeyim. Kendime ve insanlara ne kazandırabileğini düşünen birisi olmak istiyorum. Teşekkür ederim güzel bir soru ve genele kıyasla farklı bir bakış açısı. Daima sorgulamak ve gerektiği kadsr şüpheci olmanız dileğiyle iyi geceler.
Tanrılar değil Tanrı (Allah) İhlas suresinde buyrulduğu gibi, Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- De ki; O Allah bir tektir.
2- Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir).
3- Doğurmadı ve doğurulmadı
4- O'na bir denk de olmadı.
İnsanoğlu gibi aciz bir varlığın hayal ve arzuları saniyelik olaylarla değişirken, Allahualem öyle değil.
Troll bir soru olma ihtimali yüksek, bu yüzden lütfen din ile ilgili dalga geçmeyin. Rabbim hidayete erdirsin ❤️🥰
Aslında soru ne Troll ne tek taraflı Burada Sadece Allah değil Genel olarak Tanrı kavramını sorguladım kendimce Dalga falanda Geçmiyorum
Resimden dolayı öyle dedim soruya eklemişsiniz ya yanlış anladım özür dilerim
Biliyorum herkesçe Tanrısı başkadır ama Kur'an'ı Kerim'de de buyrulduğu Allah'tan başka ilah (Tanrı) yoktur
Onun için dedim