
Ailemden dolayı pek maruz kalmadım ben. Bir de bu toplumda baskı erkeklerden çok kızlara yöneltiliyor.

Ailemden dolayı pek maruz kalmadım ben. Bir de bu toplumda baskı erkeklerden çok kızlara yöneltiliyor.
Toplum dediği tam olarak ne? İnsanın çoğulu mu? Toplum denen şey tam olarak nerede bulunuyor? Tüm hayatımı toplumdan korkarak, onu güçlü, ürkütücü ve korkutucu bir şey olarak hayal ederek yaşamıştım.
"Toplum dediğin şey sen değil misin?"
+(Toplum bunu kabul etmez)
-(Toplum değil. Sen kabul etmezsin, değil mi?)
+(Eğer böyle yapmaya devam edersen toplum sana iyi davranmaz.)
-(Toplum değil yani. Sen.)
+(Toplum seni canlı canlı gömer.)
-(Toplum değil. Beni gömecek olan sensin, değil mi?)
Ülkemizde yaşayan halk yani
Evet maalesef toplumun değismesi lazım 20 yaşındaki kız arkadaşıma evlilik baskıları başlamış bile akrabalarından onun çevresi erkekn yaşta evlendiği için hafiften baskı oluyormuş ama herkes bir değil tabi toplumun değismesi lazım ama içten içe bir değişim gerek tepeden gelme değisimler çok tutmayabilir. tepeden gelme değişimlere de ihtiyaç var tabi ama tepeden gelme değişimler yavaş yavaş olucak şekilde olmalı. Halkın içindeki kişilerde ise daha sert değişimler önerilebilir mesela sosyal medya platformlarından bununla ilgili daha baskın açıklamalar postlar paylaşılabilir. Tepeden gelecek olan bilgilendirici açıklamalar herekese hitap etmek zorunda olduğu için daha ılımlı olmak zorundadır tabi ama bunun için Atatürk gibi düsünen bir lider lazım. Kadınlara en çok hak veren toplum baskısını en aza indirmeye çalışan modern bir toplum için uğraşan en çok oydu ama maalesef Atatürk ün getirdiği inklaplar ve düsünceler bile aradan neredeyse 100 yıl geçmesine rağmen hala halkın herkesin tarafından benimsenmiş değil
Hayır kalmıyorum uzun uzun yazamam şimdi de kısaca bir zamanlar Ateist olduğum için çoğu kişi ön yargılı davranıyordu hatta bu sitede bile sırf ateist olduğum için inançsız olduğum için engelleyenler vardı :D ama artık umursamıyorum çünkü benim inançlı arkadaşlarım da var çok sevdiğim ama onlar sorun yapmıyor demek ki insan istedikten sonra farklı inançları olsa bile arkadaş olabilir.
Cevap
4Cevap
Antalyada yaşadığım için herhalde pek toplum baskısına maruz kalmadım. Tespitinede katılıyorum ayrıca kızlara daha çok yapılıyo.
Avrupa ülkelerine bakınca baskının içinde büyüdüğümü görebiliyorum
An itibariyle kalmıyorum ama ileride herkes gibi ben de kalırım ama umursar mıyım hayır
Evet bide ailenin günah kecisiyim ben daha çok baskı var uzerimde😆
Kaldım ama artık umursamayacağım.
@mavivesiyahaşkı o zaman almnaydaki türklerde hristiyan olsun böule bir şey mi var herkes istediğine inanır banane toplumdan bizene
@Herhangibirinsanım almanya ne alaka? burası islamın yaygın olduğu bir ülke öyleyse islam kültürüne ve topluma uymak zorundasın
Öyle bir şey yok şeriatla yönetilmiyoruz
5 vakit ezan okunuyor ülkenin orf adet gelenekleri islami usüllerle donatılmış kız isteme geleneği bile islamdan geliyor boş yapıyorsunuz islama inanmıyorsaniz başka ülkede yaşayın bu ülkenin dini islam laiklik sadece kağıt üzerinde bir anayasadan ibaret
Soruyu soran arkadaş zaten ateist diye biliyorum sende onun en yakın arkadaşı olarak dinden soğumuşsun demek ki külkedisi
En yakın arkadaşı falan değilim ne yaşıyorsun 😃 buraya yazdıklarım benin dinden soğumuş olmamıda yansıtamaz sana sorsak islamın beş şartını dahi bilmezsin şeriat şeriat diye tutturuyorsun ama başınıza gelicek var sizin dolar 23 TL olmuş zihniyetinizi değiştirmeniz gerekiyor
@mavivesiyahaşkı Millete din dersi vermek senin gibi abazalık neden eleştiriliyor diyenlere kalmadı. Ayrıca ben kimseyi din konusunda etkilemedim buradaki kimseyi de arkadaş olarak etkilemedim bilmediğiniz konularda ahkâm kesmeyin.
Dolarla ilgilenmiyorum doları madem rte yükseltiyor zannediyorsunuz 1 dolar kaç rus rublesi yapıyor araştırın onu da putin yükseltiyor demeyin sonra sjsjs
Abazalik derken en dindar adam bile evet mini etek giyen kadına bakar çünkü kadın vücudu çok etkileyici
@mavivesiyahaşkı Dediğim gibi siz dindarız diye geçinirsiniz ancak ahlaktan bihaber yokluk içinde yaşayan heriflersiniz. Aklı fikri sekste olanlar millete ahlak dersi vermeye kalkıyor
Herkesin akli fikri sekste. Ateistin de deistin de hıristiyanın da müslümanın da. Seks tabu değil artık kimse için yıl 2023 bakire kız bakir erkek yok zaten
@mavivesiyahaşkı Herkesi kendiniz gibi sanmayın. Kendi durumunuzu başkalarına mal edip de kendinizi haklı çıkarmak da size yakışırdı zaten. Gerçi Osmanlıyı savunmanız gayet normal milletin karısını kızını kaçırıp cariye yapıp tecavüz eden bir imparatorluktan bahsediyoruz.
@mavivesiyahaşkı Değilim ancak yoklukta da değilim abazalık peşinde de değilim. Seks doğal bir şeydir abartılıp millete abazalık yapacak bir durum yok ortada bunu sapıklar yapar.
Toplum baskısına niye maruz kalıyım
Siyasi görüş, dini inanç, kılık kıyafet vs
Tepki çekecek bir şey yapmıyorum 🙂
Peki 😅
Bir engelli olarak evet maruz kalıyorum
uzun zamandır sallamıyorum toplumu
Abiş ivet maruz kalıyorum
Doğru👏👏
Evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?