İnsanlara karşı sınırlarınızı belirlemekte ne kadar başarılısınız?

Başkalarına karşı sınır belirleyip belirlemeyeceğimizi çocukluk yıllarımızda ailemizden öğrendiğimizi biliyor muydunuz? Sınırlarımızı belirleyen en önemli fiziksel etken derimizdir ancak sosyal alan diye de bir şey var biliyorsunuz. Başkaları size fazla yaklaştığında rahatsiz olursunuz. Bu sadece fiziksel değil bazı ruhsal konularda da böyledir. Mesela özel bir eşyanızı başkasının izinsiz kullandığını görürseniz sınırlarınizın ihlal edildiğini hissedebilirsiniz. Size göre başkalarının alanı nerede bitiyor?

Bugün işyerinde yöneticimi aradım, telefonu başka bir yönetici açtı. Telefonuna başkasının bakması da sağlıklı ve etkili bir sınır belirlemediğini gösteriyor bence. Ve telefonla birine ulaşmak için aradığımda başkasının çıkması hoş değil. Başkasıyla görüşmek istiyor olsaydım başkasını arardım. Turkcell'i arayıp Türk Telekom çıkması gibi bir şey değil mi bu?

Güncellemeler
+1 yıl
Sizce telefonu başkasının açması yöneticimin beni pek önemsemediğini mı gösterir? O an işi varsa, sen bak demiş olabilir mi? Kırıcı bir şey gerçekten... Ya da acil olabileceğini düşünerek kendi bakamayip ona bak dedi belki de..
İnsanlara karşı sınırlarınızı belirlemekte ne kadar başarılısınız?
Cevapla