- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u +1 yılBu durumda kimin haklı olduğuna dair kesin bir cevap vermek mümkün değil çünkü her ilişki farklıdır ve farklı dinamikleri vardır. Ancak genel olarak, bir eşin soyadını kullanmayı reddetmesi, kişisel bir tercih olabilir ve bu konuda saygı gösterilmesi önemlidir.
Eşinizin size neden soyadını kullanmak istemediğinizi açıklamasını isteyebilirsiniz. Belki soyadı ile ilgili olumsuz bir anısı veya başka bir nedeni var. Bu konuda onun duygularına ve düşüncelerine saygı göstermeniz önemlidir.
Aynı zamanda, eşinizin soyadını kullanmak istememesinin sizin için neden önemli olduğunu açıklayabilirsiniz. Belki kendi soyadınızın taşıdığı önemli bir anlamı var veya kişisel bir kimlik oluşturma konusunda istekli olabilirsiniz. Açık iletişim kurmak ve birbirinizi anlamaya çalışmak önemlidir.
Sonuçta, bu konuda karşılıklı bir uzlaşma bulmanız gerekebilir. Belki iki soyadının birleşiminden oluşan bir ortak soyadı kullanabilirsiniz veya her biriniz kendi soyadınızı kullanabilirsiniz. Önemli olan, saygı, anlayış ve uzlaşma ile birbirinize yaklaşmaktır.
30 Yorumla
En İyi Cevaplar
ben kendi soyadımı alsın isterim yani o yüzden burada onu haklı görürüm tercih meselesi çünkü. Evlilikte artık değişik haklar geliyor yasa açısından. Bu belki basit bir şey gibi soyisim yani sadece ama birike birike evlilikler karı koca ilişkisi değil sanki bir evde arada bir kaç gece birliktelik yaşayıp üremeye dayalı hale geldi.
10 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 361 cevap paylaştı.
+1 yılÖncelikle merhaba, bu senin en doğal hakkın istediğin soyismini kullanırsın , burada eleştirenler, yorum yapanları dikkate alma, kavga edebilirsiniz , ama kimse kendini kıymetli sanmasın, hangisi kullanmak istiyorsan, mutlu hissediyorsan onu kullan
50 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılErkeklere katılmıyorum bu konuda asla. Erkekler olmadan da bizler özgür bireyleriz, onlarla var olmadık. Evlilik düşünmüyorum ama evlenirsem eğer kesinlikle sadece kendim soyadımı kullanacağım.
90 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
90Cevap
Aile & Toplum konusunda 494 cevap paylaştı. Bunu en basinda soylemen mantikli olurdu. Şu an senin su tavrin boyleyse senin evliliginde cok surmez. Genelde ciftler birbirini alttan alirsa olaysiz oluyor. Ama nsenin yapinda hani ataerkil lik kalmadi kudurun kafasinda sozler soyleyip kadinim ozgurum kafasina giriyosun ya orada zort oluyo evet ozgursunuz ama bazi yerlerde hayatinizdaki insanin onurunuda cignemek sana onu kaybettirir sadece bisey kazanmassin. Demek istedigim kadinlar hak adi altinda karsindakinin onurunu çiğneyerek hareket ediyor bazi evlilikler bu yuzden cok hizli bitiyor. Yani hep bu cinayetler dahil olmak uzere tek tarafli yargiliyorsunuz ya hersey hayatta sebep sonuc iliskisidir. Umarım bu sorunu çabuk cozersiniz. Daha sonraki cozumlerde umarim esininde duygu dusuncesine onem verirsin saygılar
34 Yorumla
Soran+1 yılBaştan ilk iki cümleni okudum bunu en baştan söylemem için bu yasanın en baştan çıkması gerekirdi biz 6 yıllık evliyiz bu yasa 4 gün önce çıktı çok şükür benim evliliğim sürüyor kimsenin soy ismini almıyorum diye de kimsenin beni boşamaya hakkı yok tamam mı uzun sürer sürmez ben ne istiyorsam yasal hakkım onu kullanırım sen de boş yapma insanların yasal haklarını da elinden alamazsınız
Soran+1 yılSen bence okuduğunu anlamıyorsun çünkü ben farkındaysan yorumun başında yazdım ki ilk iki cümleyi okudum devamını okumadım yazdım
Bir kadın olarak eşimin soyismini kendi soyismimin yanında gurur ile taşırım. Allah aşkına yapmayın ya evleneceksiniz ve kocanız olacak o kişi hayatınızın geri kalanında sizin yanınızda olacak tek kişi belki yıllarca. Çocuklarınız bile gidecek siz kalacaksınız. Adam belliki ona ait olduğuna dair bir iz taşımanı istiyor. Bu kadar basit bir konuda bile gönlünü hoş tutmayı gurur sayacaksanız evin içindeki diğer konuları düşünemiyorum bile. Bu kadar basit olaylar için birbirinizin sabrını sınamayın mutlu olursunuz umarım hep
12 Yorumla
Soran+1 yılMadem evleniyoruz onlar bizim soyadımızı alsın dece adam var mı o kendilerine ait bizi ister kadınlar istemez mi bu basit bir konu değil soyadı ne demek senin haberin var mı senin geldiğin soyun adı demek sen bir kadın olarak kocanın soyadını aldığın zaman benim geldiğim suretle diyorum senin soyuna geçiyorum demek ama benim soyum babam ben babamın annemin soyundan geliyorum ne alaka kocaman soyadı da geçmem çok saçma aterkil bir toplumda yaşadığınız o kadar belli ki kendi haklarınızı bile bilmiyorsunuz
+1 yılBence sen sonuna kadar haklısın. Sonuçta hepimiz özgür bireyleriz, hepimizin kendi soyu var. Kendi soyadını değiştirmeye her kes mecbur değil. Mesela benim annem de değiştirmedi, anaannem de değiştirmesi, teyzem de değiştirmesi zaten ben de değiştirmek istemem
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı.
+1 yılYasanın verdiği bir hakkı kullanmanı kimse engelleyemez. Resmi kayıtta evli misiniz? Evlisiniz. Bitti. Toplumun âdet, gelenek ve görenekleri yasanın gerisinde olmamalı. Bu konu, reşit bireylerin karşılıklı rızaya dayalı nikahsız cinsel ilişkisinin yasada suç olmamasına rağmen toplum tarafından ayıplanan, kınanan bir eylem olmasına benziyor.
20 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılBir insan kocasının soyadını kullanmasından hoşnut olmuyor ise kocasınıda sevmiyordur sevdiğin insanın soyadını taşımaktan rahatsız olmanız kocanızı aslında sevmediğinizi gösterir kendi soyadınızda babanızın soyadı yani senin annende babanın soyadını aldı soy böyle devam eder
633 Yorumla- +1 yıl
demek ki erkekte kadını sevmiyor
Cevap sahibi+1 yılNasıl bu kanıya vardın
- +1 yıl
sen nasıl vardıysan bende öyle vardım
Cevap sahibi+1 yılAnnen babanın soy adını almasaydı acaba sen hangi soyadını almak için çabalıyr olacaktın soy böyle devam eder hiç boşuna konuşmayın
Cevap sahibi+1 yılSenin şu an istediğin soy adıda annen babandan aldı
Cevap sahibi+1 yılOnu da istemem ben anneannemin soyadını alıcam dersen o da anneannenin soyadı değil dedenin soyadı sksksk
Cevap sahibi+1 yılYani her türlü bir erkeğin soyadını alıyorsunuz
- +1 yıl
soyadımı değiştiricem o yüzden
- +1 yıl
hayır
Cevap sahibi+1 yılAile kavramını tamamrn bozuyorsunuz evlenince kocanın soyadı x olur senin ve cocugun soy adı y olur herkese açıklarsın artık
- +1 yıl
ayrıca erkekte kadının soyadını almış oluyor yani çocukta kadının soyadını alır
Cevap sahibi+1 yılNe güzel ailesiniz maşallah çocukla babası farklı soyadlara sahip 😂
- +1 yıl
aile düzeni bi soyaddan bozulmuyor merak etme ona gelene kadar siz gözünüzü haramdan sakınmayı öğrenin
Cevap sahibi+1 yılÇok şükür haramdan güzel sakındım bu zamana kadar elime kız eli değmedi daha
- +1 yıl
nolmuş değişikse aynı olunca matah bişi mi oluyor
Cevap sahibi+1 yılNeyse sen öylesini isteyen biri ile olursun
- +1 yıl
öyle biriyleyim zaten
Cevap sahibi+1 yıl3 ayda 1 sevgili değiştiren birisin be ablam tanıyoruz seni
Cevap sahibi+1 yılBundan öncede nişanlanmıştın zaten
- +1 yıl
uydurma lan 6 yıllık ilişkim vardı
Cevap sahibi+1 yıl19 yaşındasın 6 yıllık ilişki ne
- +1 yıl
attım nişanı istediğim gibi biri değil seni ilgilendirmez
Cevap sahibi+1 yılBeni ilgilendirmiyor zaten banane
Cevap sahibi+1 yılÖyle biriyleyim dediğin için dedim
- +1 yıl
ilgilendirmiyorsa iftira atmıycan
Cevap sahibi+1 yılİftira attığım yok zaten bundan öncede nişanlanmıştın dedim ve evet nişanlanmıştın
- +1 yıl
3 ayda bir sevgili değiştiren birisin ne demek oluyor o zaman
- +1 yıl
o biteli aylar oldu
Cevap sahibi+1 yılLafın gelişiydi o
- +1 yıl
saçma
Cevap sahibi+1 yılDüşüncene saygı duyarım
Cevap sahibi+1 yılKendi soyadın derken neyi kast ediyosun yahu o da bi erkeğin soyadı annende kocanın soyadını aldı
Soran+1 yılBirincisi benim annem 2 soyisimli onların zamanında böyle bir yasa yoktu olsaydı eminim ki annemdeki sadece kendi soy ismini kullanırdı Yani tek babamın soy ismini hiçbir zaman kullanmadı biri sorduğu zaman kendi soy ismini söylerdi ama kimlikte 2 soy isim görünüyordu ikincisi o da bir erkeğin soyadı derken soyadı ne demek soyunun geldiği kişinin adı demek zaten benim babamdan geliyor ya soyun kocamdan gelmiyor ya kocamın ailesinden gelmiyorum ya normal olan bu değil mi zaten babamın soy ismini kullanmam soyadı soyunun geldiği kişilerin adı demek soyun babamdan geliyor
+1 yılBekarım ama evlendikten sonra da kendi soyadımda kalmak isterim. Soyadımla bütünleşmiş gibiyim. Değiştirirsem bile babamın ismini alırım soyad olarak. Ama evliysem, kocamın soyadını kullanıyorsam eski soyadıma dönmek için uğraşmam. Senin kararın tabi. Sen istiyorsan bir kaç defa uygun bir dille kavga etmeden, kırmadan ikna etmeye çalış. Her defasında kavga çıkaracaksa uğraşmaya gerek yok bence.
30 YorumlaAile & Toplum konusunda 534 cevap paylaştı. Bence ikinizde haksızsınız. Bu aptal durum yüzünden kavga eden kimse haklı olamaz. Sadece kimlikte veya birine tanıtacağın zaman lazım olan soyad nasıl insanları ölebilir örneğini görüyoruz. Önemli olan ikinizin birbirine olan hoş muhabbet, anlayış gibi gibi.
20 Yorumla
+1 yılBir soyisim için eşinizi kırmaya değer mi bilemedim. Aynı yatağa giriyorsunuz, hergün aynı rutini paylaşıyor ve aynı şeylere seviniyorsunuz. Birbirinizin en özel anlarına kadar biliyorsunuz ama soyismini kullanmak istemiyorsunuz. İlginç...
Ben olsam bunu sorun etmezdim. Kendi soyisminizi kullanınca daha marjinal olmazsınız. Sadece eşinize sana ait hissetmiyorum mesajı verirsiniz. Çünkü kime sorsanız eşinizin soyismini paylaşmak istememeyi hakaret olarak görür.
02 Yorumla
Soran+1 yılMadem bir soy isim için eşini kırmaya değmez o beni kırmasın o zaman oldu mu
- +1 yıl
Oldu😅
Erkek arkadaşının güven problemi var. Yalnız bir hayat sürmesini tavsiye ederim. Guvenmediginiz insanlarla evlenmeyin. Erkek arkadaşı olan kadını değiştirmeye calismayin, aldatacagini düşünüyorsan erkek arkadaşı olmayan kız alacaksın, soyadını almayı kabul eden kız alacaksın, güvenmesini bileceksin.
10 Yorumla
+1 yılƏlbəttə sen haklısın çünkü kocanızın soyadını kullanmak istemeyebilirsin ve sırf bu yüzden kocanın senle kavga etmeye hiç hakkı yok! Özür dileyerek yazıyorum kocanız bu kavgayı uzatması tam bir boşanma sebebi.
20 YorumlaBu tamamen senin kararın, sadece sen ilgilendiren senin kimliğinle alakalı bir konu da bir başkası eşin dahi olsa bu denli karışmamalı. Ayrıca onun soyismini oluyor olmanın ona me gibi bir katlısı var anlayamadım, gördüğüm kadarıyla komlexli bir birey ve kendini böylece ilişkide üstünleştirmeue çalışıyor hiç sağlıklı değil
00 Yorumla
+1 yılŞimdi evlisin ve bir soyad degismesi istegi var. Bende esin yerinde olsam kirilirdim. Sildirmek istiyorum gibi birsey. Ama simdi evlensem bende kendi soyadimi tek kullanirdim. Kocanin soy adini almak zaten mantikli degildi. Herkes kendi soyadini tasimali evlensede ama sen her ikisini alip iyi etmissin. Bu saatten sonra sildirmek dogru olmaz bence
00 YorumlaEvlilik kurumunu sabitleştirmek eşler arasındaki bağı zayıflatmak için çıkartılan bi kanun sizde böyle yaparak buna çanak tutuyor oluyorsunuz. Bi kadın kocasının soy adını dahi kabul edemiyorsa veya bir koca karısına soy adı bile kabul etiremiyorsa bu çiftin birbirine verecek bişeyi kalmamış demektir
33 Yorumla
Soran+1 yılVallahi yani siz erkekler kadını soyadla da ezmeye kalkınca Yani sen benim himayeme girersin benim soyuma girersin derken her şey yolunda kadın kendi soy ismini almaya gelince mi karı koca arası bozuluyor
- Aile & Toplum konusunda 422 cevap paylaştı.
+1 yılNiye soyadını kullaninca ne oluyormuş ki? Seni tapu malı olarak falan mı görüyor? Herkesin kendine ait soyadı var, bunun üzerindede de kavga etmezsin abi ya
20 Yorumla istemiyorsa istemesin bu sorun olmamalı, kadına dayatamayız bunu özgür seçimi, toplum alışacak.
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 536 cevap paylaştı.
+1 yılYasa Kadınların soyadını kullanma izni veriyor eşiniz kabullenmek zorunda kişisel sorunlarını varsa yardım alabilir !!
40 Yorumla Özgürlük adı altında aile kavramını yok eden gereksiz bir kanun soyadımı taşımayacak kadın benle evlenmesin daha iyi dost hayatı yaşayalım anasını satayım, isterseniz yobaz diyin umrumda bile değil
13 Yorumla
Soran+1 yılMadem aileyi kavramı yok olmasını istiyorsun sen o zaman ileride dilekçe verip Tarhan'ın soyadını al hepiniz aynı soy isim de olun böyle bir hak da var niye illa erkeğin soyadı alınsın ki değil mi
Soran+1 yılO kadar cahilsin ki benim soyadım bir erkekten mi geliyor ulan soyadı ne demek soyunun geldiği at demek zaten benim babamdan gelmiyor mu sayayım normal olan babamın adı soyadını almam değil mi Allah'ım ne kadar cahilsin ya bir de erkekten geliyor diyor canımsın soyadı adı üzerinde soyadı soyunun geldiği kişinin adı benim soyum kocamdan mı geliyor ki onun soyadını alayım bir zahmet babamın soyadını alacağım beni dünyaya Hani soyumun olmasına o sebep oldu yani benim babam
+1 yılSaçmalıyorsun. Saçma feminist hareketlere girme. Eşinin soyadını al. Ailenin reisi erkektir. Sen erkek, kocanı da kadın yapmak istiyorsun resmen. Eşini hak etmiyorsun. Bence ona bir iyilik yap ve boşan derim.
02 Yorumla
Soran+1 yılSaçma sapan konuşma kocama kadın yapmak istesem o benim soy ismimi alırdı saçma sapan konuşma burada eşitlik var kimse kimseyi kadın yapmıyor reis de yoktur evde eş diyoruz bak kimseden de boşanmıyorum defol git ataerkil pis doğulu kafana al git buradan pis doğulu iğrenç Kürt kafanı al git
- +1 yıl
1 Kürt değilim. 2 olsam ne olur. Irkçı anaerkil pisliğin tekisin sen. Erkek düşmanı cinsiyet ırkçısı bir yaratıksın. F*minist toksik kadınsılık ve östrojenle beyni dolmuş, beyni örümcekleşmiş birisin. Eşitliğin erkeğin dominantlığı ile bir alakası yok. Sen kavram karmaşası yaşıyorsun. Erkek gibi davranmaya kalkıyorsun. Git ağır işlerde, sanayide çalış o zaman, askeriyeye katıl. burada boş yapma. Erkek fatma seni.
Hanım efendi bu sizin kararınız ama bunu yaptığınızda elinize ne geçecek ne gibi bir kazanımınız olacak. Bazı durumlarda ortalamayı ismi kolaylık sağlıyor. Kesinlikle eleştirel yaklaşmadım ama neyi tatmin etmiş olacaksınız
03 Yorumla
Soran+1 yılÇok afedersiniz her tercihimizde bize kazanım mı sağlıyor ben bu soyadı kullanmak istiyorum Yani bunu
+1 yılBöyle insanlara kalsa resmiyette hiç evlenmeyelim ama aynı evde duralım seviyeli birliktelik yaşayalım der. Özgürlük namına yapmadıkları yapamayacakları şey yok artık. Benim soyadımı kullanmak istemeyen bir kadınla da işim olmaz NOKTA.
01 Yorumla
Soran+1 yılO zaman madem resmi soyadı kullanmak önemliyse sen karının soyadını al ileride çünkü dilekçe verip alabiliyorsun madem Hani madem
- Aile & Toplum konusunda 525 cevap paylaştı.
+1 yılHepsi canım saçma devlet memurlarının suçu. İnsan biraz düşünür derki bu karar çıkarsa çiftlerin arasında tartışmaya yol açar der. Düşünmeden yola çıkıp böyle bir karar çıkartırsan ortaya ondan sonra evlenecek olan çiftler de böyle kavga eder işte
01 Yorumla
Soran+1 yılDoğru doğru değil mi erkeğin soy ismini almalılar erkeğin soy ismi erkeğin benliği erkeğin üstünlüğü olmalı sizin gibi kadınlara bu yarar çünkü
+1 yılOnun soyadını kullanmak zorunda değilsin. Sonuçta kanun izin veriyor koca kim oluyor da senin kararına karışıyor? Onun da saygı duyması gerek
10 YorumlaEvlenince kocamın soyadını almam şahsen , benim kendi soyadımla olan yıllar olmuş kimliğimi bırakmak çok saçma geliyor.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 641 cevap paylaştı.
+1 yılMuhafazakar kökenli bir adamsa onun kafa yapısını degistiremezsin. Çünkü ona göre evin yöneticisi ve reisi erkektir , sende ona itaat etmek zorundasındır..
11 Yorumla
Soran+1 yılMuhafazakar değil ona göre o da değil yani muhafazakar olsa sadece benim soyadımı kullan der benim iki soy isim kullanmama karşı değil zaten
- Aile & Toplum konusunda 5b cevap paylaştı.
+1 yılKullanma demirim ben.
Birşeyi zorla yapacaksa hiç yapmasın.
Ama bunu koşul olarak göstermesin , ortaya koymasın.
Karsi cins sizin istediğiniz birşeyi yapmadığında aynı tepkiyi vermemeniz gerekir.00 Yorumla
+1 yılKocan haklı! Şuna bak memleketi ne hale getirdiler. Çocuk olunca da senin soyadın verilsin. Evlenme madem kocanın soyadını almak istemiyorsun zoruna gidiyor!
04 Yorumla- +1 yıl
Hee devletin zaten hiç yanlışı yok her düşündüğü doğru sende haklısın
- +1 yıl
Kadın hakları kadın hakları evlenmekten soğudum artık hayal bile kurmuyorum. Yanlış anlaşılmasın benim de 2 bacım var da 20 senedir s.. ctılar s.. ctılar şimdi sıvıyorlar
Soran+1 yılNiye ya yıllarca erkeğin soy ismi verildi evlendim ve yasal olarak bana böyle bir hak verildi hukuk tarafından bunu kullanacağım Bu benim niye zoruma gitsin ne alakası var bunun evlenmekle o zaman sen ileride dilekçe ver karının soy ismini kullan
Bence birbirinizi kırmaya gerek yok. Eşininkisini de kullansan bir şey kaybetmezsin ama onun dışında mesleğinde isim soyisimle biliniyorsan yani doktor falan filansan kullanmayadabilirsin
02 Yorumla
Soran+1 yılÇok şey kaybederim çok istediğim bir şeyden vazgeçmek zorunda olurum çok şey kaybederim diye diye sınırlarımızı ihlal ettirmeyelim
Cocukların olunca eşinin soy adı olucak ama senin farklı yani insan kendisini kötü hissetmez mi aileden degilmişim gibi bir tek senin soy adın farklı olunca? Mantık yok bence
14 Yorumla
Soran+1 yılİki çocuğum var zaten ve çocuklarda artık iki soy isim alabiliyor onlara da kendi soyadı mı eklettireceğim Bence sen de mantık yok madem öyle kocam benim soyadımı alsın dilekçe verip alabilir bırakın şu ataerkilliği
Soran+1 yılBu fikre saygı duymak değil ki bu erkek üstünlüğünü kabul etmek yazıklar olsun kadınlığından utanım
Gizli Üye(18-24)+1 yılKadınlar gerçekten çok şey istiyor. Siz evlilik değil özgürlük istiyorsunuz. O halde neden evleniyorsunuz? Herkes evlenecek veya iyi bir eş adayı olacak diye bir şey yok. Evlenmeden önce cidden oturup düşünün.
224 Yorumla- +1 yıl
Kadın ne soruyor sen ne cevap veriyorsun? Evlenince özgürlüğümüz elimizden falan mı gidiyor?
Cevap sahibi+1 yılNisa suresi 34. ayet diyorum susuyorum o zaman. Onu hakedenleriniz çok.
Cevap sahibi+1 yıl@dloohsouse Siz araştırmaya üşenirsiniz ben size atayım ayetin anlamını:
Allah’ın, (iki cinse) birbirinden farklı özellik ve lütuflar bahşetmesi ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdır; Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
Hadi allaha da kız şimdi böyle bir ayet olduğu için. Haykır ona özgürlükkk diye. Düşünün bunları biraz düşünün. Yemin ederim kadın cinayetlerinin önüne de sert kanunlar değil kadınların davranışları geçecek.- +1 yıl
Hiçbir erkeğe itaatkar değiliz. Ayrıca o sure Arapçadan yanlış çevrildi. Biraz araştırın derim
Soran+1 yılDin kişiden kişiye değişebilir herkesin dini farklı olabilir ama yasalar her zaman aynıdır sen dinden de vuramazsın biz yasalara göre yaşıyoruz dine göre değil konuşma
- +1 yıl
Soran Hanımefendi siz haklısınız arkadaş anlamayacaktır büyük ihtimal uğraşmayın.
Cevap sahibi+1 yılben sizin müslüman olduğunuzu bilemem bu zaten önemli de değil çünkü allah dünyayı buna göre yönetiyor. İsteyen onun kuralına uyar veya uymaz. Kuralında ne var: Taşkınlık çıkaran kadını terbiye et yazıyor. 2 2 daha 4 bu kadar basit.
Cevap sahibi+1 yılyasalara göre yaşamıyorsunuz ölüyorsunuz da haberiniz yok bu arada
Cevap sahibi+1 yılcinnet geçiren adam bir an durup ya cinayete 5 yıl hapis vardı dimi deyip düşünmüyor. Çekiyo vuruyo.
Cevap sahibi+1 yılkadınları koyulan yasalar değil kendi davranışları kurtaracak. Kadınlar günümüzde çok sapıttı özgürlük adı altında yaptıklarıyla. Zaten insanoğlu hatayı kendinde aramaz ki onda bunda arar. Şimdi gidin kendinizde bi hatayı arayın. Bulamadınız mı? Bidaha arayın!
- +1 yıl
Yasalar mı öldürüyor yoksa kendini bilmezler mi?
Cevap sahibi+1 yılsiz kendinizi öldürüyorunuz. Yanlış seçim ve sonuçları...
- +1 yıl
Tamam maskülist. Seni ciddiye almıyorum.
- +1 yıl
Yorumlarını kaldırttım. Kime sataştığına dikkat edersen iyi edersin
Cevap sahibi+1 yıl@Tintantini dkdkkddk şikayet etmişsin kaldırmışlar bu kadar basit. Kendini önemli birimi sandın sen kıyamam.
Cevap sahibi+1 yıl@Tintantini en baştaki yorumumu kaldırt da görelim kdkdkdk. Otomatik sistem botu arkadaşların bakalım onu da kaldırabilecekler mi?
- +1 yıl
Mi ayrı cahil. Ayrıca şikayet etmedim mod arkadaşıma attım 😘 zavallı seni
Soran+1 yılKendi soyadını kullanmak özgürlük mü o zaman desene erkekler yıllardır çok Özgür ve senin siz çok özgürsünüz kendi soyadınızı kullanıyorsunuz ya bu hak size verildi diye çok özgürsünüz yıllardır saçma sapan konuşup benim tepemin tasını attırma tabii ki de kadın özgür olacak erkek de özgür olacak biz evliyiz diye köle miyiz ayriyetten çok affedersin kendi soyadını kullanan niye özgür olsun bu zaten yasal hak o zaman sen yıllardır özgürsün kendi soyadını kullanıyorsun beyinsiz
Soran+1 yılYani biz layık bir ülkedeyiz baksana Buna göre yönetilmiyor hiçbir şey sana bu zaten girmiş bana daha konuşma
Soran+1 yılYa o kadar cahilsin ki bir araştır karısını öldürüp o 5 yıl hapis cezası yiyenlere zaten çoğunu hapiste çok kötü bir şekilde öldürüyorlar araştır bak ir sürü kadının kocasına nasıl hapiste gebertmişler karın anısı öldürürsün diye ikincisi de günümüzde kadınlar mı sapıttı ya değil mi kadınlar sapıttı çocuğa bile hayvana bile tecavüz eden kim lan hay bana bile o gözle bakan senin erkek cinsin değil mi şerefsiz şiddet haberleri aldatma haberleri hepsi erkeklerde aldatma rekoru erkeklerde siz nasıl insanlarsınız ya genelev denen pisliğe giden ki ama kadınlar sapıttı öyle bir senin Allah bin kere belanı versin senin o adaletsiz beynin umarım yarın ölür kendi soyadını kullandı diye özgürlük sanıp kadınların üzerine gitmek Allah belanızı versin bunu da bile cinsiyetçilik yaparak Allah belanızı versin dinden vuruyorsun ara araştır birine göre kadın babasının ismiyle çağırılması gerekiyor ama zaten ayette ne diyor o münafıklar dini işine geldiği konularda algılar onların yeri cehennemdir sen işte ebedi bir cehennemde olacaksın zaten pisliksin kadını düşmanlığı burada yapma senin o gizli olman bana sökmez seni bulurum rezil kefalize ederim ablam avukat
Cevap sahibi+1 yılya daha fazla kendimi yormicam. Birisi mi ayrı der diğeri hala hapis, kanun bilmem ne diyor. 1. si burası mülakat yeri ve siz de insan kaynakları mısınız ki yazdığıma dikkat edeceğim ben. Zaten bu site tamamen faydasız ve verimsiz yer. 100 kişiye sorsan sadece biri senin sorunu dğzgğn okuyup ardından güzel cevap veriyor. Yani devede bit kadar. Laklak yeri bura sadece. Gidin sorununuzla alakalı bizzat güzel siteler var. Bulamayanlar yazın bana ben bizzat yönlendircem sizi. 2. si benim için hava hoş karışmıcam artık. Ölen sizsiniz ben değil sonuçta. Ama şu an görüyorum ki cidden hakediyor bazılarınız. İyi günler...
Cevap sahibi+1 yılbu arada hayvana tecavüz ediyorsun diye bizi suçluyorsun da bir o kadar da hayvanlara kendini şey* yaptıran , orasını burasını yalatan kadınlar var. Yani bu işin kızı erkeği falan yok. Hapiste öldürülüyo o erkek demişsin. Ölen kişinin gram bi tarafında değil ölmesi. Onun bi amacı var o da kadını öldürmek. Öldürdü mü amacına ulaşıyor. Gerisi boş. Ölmüş , yaşamış takmaz. Genelev konusunu açmışsın ya ona da ayrı bi güldüm. Düşünsene bir baba kızını onurlu yetiştirmeye çalışıyor sonra kız parasını gidip öyle yerden kazanıyor. Tabi canım kadına para kazandıran erkek yine suçlu konumuna düşüyor burada.
Cevap sahibi+1 yılO söylediğim ayette evliliiğin kurtarılması için kadının dövülmesinden bahsediyor. Bunu bizzat allah demiş. Ama siz kalkıp allaha da şöyle diyor musunuz: "ya ben istemiyorum artık ya ne evliliğin kurtarılması. Ayrılmak istiyorum. " Allaha diyemediğini bana diyorsun. Evlilik çocuk oyuncağı değil çünkü. Evlanmek allahın emridir. Bu derece önem verilen şeyden dönülmemeli (saçma sebeplerle boşanırsan) . Allah bu yüzden bu ayeti söylemiş (nisa 34) Evliliğin pekte bir anlamı kalmamış oluyor bu karar ile birlikte. Zira evliliğin yapılış amacı artık o kadın ile o adamın evli olduklarını etrafa duyurmaktır. etraftaki insanların bu kadın'ın bu adamın eşi olduğunu, aynı şekilde tam tersi olarakta bu adamın bu kadının eşi olduğunu bilmesini sağlamak amacı taşır.
Kadın'ın adamın soyadını alması tek başına mantıksızdı fakat kendi soyadını tutarak kocasının soyadını alabiliyordu. Şu anda kadın ile evli olduğu adam farklı soyadlarına sahip olacak. Evlenmeden birlikte yaşayanlardan pek bir farkları kalmadı bu da evliliği boşa çıkartmış oluyor bana göre. Yani çiftler birbiriyle yarışıyor sanki. Güç gösterisi yapıyolar. Bunu kadınlar hele çok yapmaya başladı. Böyle olunca da noldu helaklar arttı.
Cevap sahibi+1 yılşuraya daha fazla şey yazardım da değer mi değmez mi bilmiyorum. Belki bi tarafına takan olur da yazayım bari. Evlendiniz diyelim böyle bir yola girdiniz. Erkek kadını rahat ettirmeli. Onu prensesler gibi yaşatmalı (ıkendi imkanlarınca). Kadın da edebini bilmeli , beyinin sözünü dinlemeli. Namusunu bir zahmet de korumalı. Ha bu sana uymuyo mu. Ben full özgürlükçüyüm, tek tabancayım ulenn mi diyorsun? O zaman gider zina falan yaparsın. Onla yatarsın bunla kalkarsın. Bir orada hop bir burada yaşarsın. Evlenmeden.
Biz niye erkeklerin soyadını alıyoruz ya bu zaten tamamen cinsiyetçi bir uygulamaydı ve değiştiği iyi oldu. Üzgünüm ama erkek arkadaşın da geri kafalının teki
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 823 cevap paylaştı. Yasal olarak hakkın olabilir ancak içinde bulunduğun zaman ve durum itibariyle eylem veya düşünce olarak eşin haklı diyebilirim. 🙄 Hatta dedim. 😀
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,8b cevap paylaştı. O zaman malların yarısı benim takılar benim de demeyin. Hani kadın erkek eşitliği var ya burada da o eşitlik sağlansın o zaman.
11 Yorumla
Soran+1 yılNe alaka malların yarısıyla takılar ya malların yarısı da yasal olarak benim kocam yasal olarak bana vermek zorunda soyadımı almak da yasal olarak benim bunlar zaten yasalak ikisi de kıyaslama çok saçma ikisi de yasal
- Aile & Toplum konusunda 3,3b cevap paylaştı.
+1 yılKonu ne? Senin soyadın? Kocanın bu konuda haklı olma ihtimali var mı? Yok
10 Yorumla
+1 yılYasal haklarına saygı duymak zorunda. Sen nasıl istersen öyle yapabilirsin
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,3b cevap paylaştı.
+1 yılKullanmam zorunda değilsiniz yasa da çıktı sonuçta boşuna tartışıp kendinizi üzmeyin
10 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 4,1b cevap paylaştı.
+1 yılSen nasıl istiyorsan öyle yap kocana uymak zorunda değilsin
10 Yorumla
+1 yılYeni kanun çıktı zaten normal kendi soyadını kullanabiliyon.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 647 cevap paylaştı.
+1 yılDiğeri de babanın soyadı değil mi? Yine ataerkillik oluyor. Ne fark ediyor ki? Zaten ikisi de varmış. Evli olduğunun belli olması gerekmez mi?
111 Yorumla- +1 yıl
O zaman evlenmesin, doğduğundan beri evli miydi ki?
- +1 yıl
Evleniyorsa da evliligin gerektirdiklerini yapması gerekiyor. Hem evlilikten faydalanacaksınız hem de getirdiği sorumlulukları almayacaksınız. Oh be.
- +1 yıl
Aile kuruluyor sonuçta. Cocukların soyadı ne olacak? Ikisinin soyadını da mı kullanacaklar? Evlilik geleneksel bir kavram.
- +1 yıl
Tamam cocuk oldugunda hangisini alacak? Onun icin de yeni kavga mı?
Soran+1 yılO babamın soyadı değil benim soyadım bana ait benim ben onu benimsedim
Soran+1 yılAyrıca niye evlenmeyelim yasalar bana diyor ki sen kendi soyadını kullanarak evlenebilirsin kocanın soyadını sildirebilirsin niye evlenmeyelim bana bu Hakkı yaşadığım ülkenin anayasası veriyor sen kim köpeksin ya
- +1 yıl
Istedigini yap.
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen sana hak veriyorum yorumdaki kuduruk köpeklere bakma sen evlenince bende babamin soyadını kullanacağım napiyim kocamın soyadını ya
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 934 cevap paylaştı.
+1 yılEvlilik olmasın o zaman herkes sadece birlikte yaşasın kimse kimsenin soyadini alma derdinde de olmaz aile olma kavramını bozan bi yasa bence
08 Yorumla
Soran+1 yılPardon da evliliğin erkeğin soy ismini almakla ne alakası var ben bunu çözemedim madem evlilikte sen karının soy ismini al yani bunun evlilikle ne alakası var Ben biriyle nikahlanıyorum onu ömür boyu seveceğime yanında olacağım için imza atıyorum ve bir nikah cüzdanı alıyorum budur evliliğin belgesi aynı soyadı taşımak zorunda olduğumuzu kim çözüyor aile olma kavramı ise sen de dilekçe ver ileride karına soyadını al tamam ama işine gelmez senin
- +1 yıl
Şu alakası var erkek her toplumda koruyan kollayan bir figürdür erkeğin soyadını almanda onun kanatları altın da olmanı simgeler sen eğer erkeği koruyup kollayacaksan işsiz kaldığında bakacaksan burun kivirmadan buyursun erkek senin soyadını alsın problem yok erkeklerle ne alıp veremediğiniz var ben onu anlamıyorum eşinin soyadını almak istememendeki sebep ne eşinin soyundan mı tiksiniyorsun öyleyse evlenme
Soran+1 yılBen anlatamıyorum benim erkeklerle bir alıp veremediğim olsa Ben severek evlenmem çok seviyorum eşimi ama ben yasalarım bana verdiği hakla kendi soy ismimi kullanmayı istiyorum onu daha çok beğeniyorum onu daha çok benimsedim bana göre soyum babamdan geliyor ki öyle ve soyadı soyunun geldiği kişilerin adı demek kocamdan gelmiyor ki saçma her zaman saçma bulduğun bir şey peki kimsenin koruyup kollamasına ihtiyacım yok kendimi hep koruyup kolladım bir erkeğin himayesine ihtiyacım yok eğer ki bir erkeğin himayesine ihtiyacımız olsa Allah bizi tek yaratmazdı değil mi ya da tek ölmezdik
Soran+1 yılAterkil tiksinç doğulu zihniyetinizden nefret ediyorum erkek ve kadının arasında hiçbir konuda cinsiyetçilik yapamazsınız ben soyadımı kullanma hakkım var böyle bir yasa var benim soyum babamdan geliyor ve soyumun adını kullanıyorum ama benim soyum kocamdan gelmiyor saçma değil mi benim onu soyadını almam başlı başına saçma bir şeyin her zaman
- +1 yıl
Allah kadını erkeğe emanet etmiştir madem dinden giriyorsun bil dinimizde kadının günahlarından bile erkek sorumludur erkeğe hesap sorulur ama kadında o sorumluluk yoktur
- +1 yıl
Senin mantığına göre sen annenin soyunu reddediyorsun o zaman babamın soyundan geliyorum diyorsun
- +1 yıl
Senin evladın babasının soyadını aldığında ne yapacaksın çocuğun sana anne senin soyadın niye farklı deyince ne cevap vereceksin sinirlenince senin soyadın bile bizden değil derse zoruna gitmeyecek mi hiç bu yanını düşünmüyorsun dimi ailemizden utanıyor musun derse nolacak ki bunlar benim aklıma gelen çocukların aklına binbir türlü şey gelir
Soran+1 yılBen dinden girmedim Ben dinden girmedim ben sadece Allah'ın bize tek yarattığını söyledim başka bir tanrının varsa başka bir tanrının tek yarattığını söylerim evrene tek geldik az böyle söyleyeyim saçma sapan konuşma günahlarından erkek falan sorumlu değil ya sen hangi dine mensupsun ya ayette diyor ki herkesin günahı her kendini ilgilendirir hadis-i Şerif de diyor ki her koyun kendi bacağından asılır sen hangi dine mensupsun Bir de yalan yanlış ayet uyduruyorsun Allahu Teala kadın erkeğe emanet etmiş olabilir ama kadın emanet olmak istemiyorsa olmaz yani ben ihtiyacım yok diyorsam yoktur bitti ya şu saçma sapan kafa yapısını değiştirin ya erkekmiş korurmuş kollarmış Ben ona emanetmişim Ulan benim kimseye bir şey borcum yok Tek doğdum tek öleceğim Allah beni tek yarattı çift mi yarattı dinden girmiyorum Allah'ın bizi tek yarattığını söylüyorum yani bundan bahsediyorum bu dinden girmek değil kafanı
Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Eşini seviyorsan soyismin önemi yok boş ver. Cok inat edilecek bir konu değil. Calisma hayatı , geleceğin söz konusu olsa tamam haklısın derdim..
01 Yorumla
Soran+1 yılYani yasal hakkımı kullanmam konusunda bana karşı çıkması sence ciddi bir konu değil mi ya ben anlayamıyorum cidden yasal hak bu kişisel insan hakkı bu
Böyle şeyler yüzünden kavga etmeyin lütfen:( eşin evin reisi erkeği. onun soyadını taşıman daha uygun olur
01 Yorumla
Soran+1 yılEvin reisi ne ya Allah aşkına evin erkeğine ya evlilikte Reis yok evlilikte yalnız ve yalnız eşler var
Eşinin soyadını kullanmak istememek "evliyim ama bekar gibi hayat yaşamak istiyorum" demektir. Şahsen soyadımı kullanmayacak kadınla işim olmaz. Sonuna kadar haklı eşin.
04 Yorumla- +1 yıl
İşte tam da bu yüzden evlilikler artık bu kadar kısa sürüyor çünkü arada o manevi bağ kalmadı, herkes birbirine üstünlük kurma peşinde, birliktelik kavramı yok oldu sen ben ayrımı başladı. Eşitlik ve özgürlük adı altında kadınlar eşlerinden gitgide kopuyor. Soyad kullanmak sembolik bir şey ama güzel bir şey eşine değer verip sahibinin olduğunu gösterir. Alyans da ona kalırsa bir demir parçası ama onu takmak bağlılık göstergesidir. Neyse bunlar senin anlamayacağın şeyler tartışmaya lüzum yok 🙏
- +1 yıl
Sahibinin kelimesini okurken bir eşyadan bahsediyormuşsunuz gibi geldi.
- +1 yıl
Soyadı konusuna gelirsek ben ikisini de kullanırdım
İslami açıdan kadının kendi kızlık soyadını kullanması adaba daha uygundur ama aile saadeti mühimdir iki soyismini de kullan o yüzden
01 Yorumla
Soran+1 yılKendi istediğimi yapmadığım sürece benim iç saadetim olmadıktan sonra nasıl Aile saadetim olabilir
- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılYasayı imam nikahlılara yönelik çıkardılar giderayak. Ortalık karışıyor sonra 😆 Kadınların da çok hakkı var ya, bunu da olmasına rağmen kullanmayıverin. 😆
01 Yorumla- +1 yıl
Saçmalama değil. İmam nikahlı yaşayanlar, çocuk yapanlar var. Soyad sıkıntısı oluyordu. Ha birde dul kadınlar maaş kesilmesin diye evlenmiyor, etrafa da imam nikahı var diyor. Bize kira için aradılar öyle bir kadın kabul etmedik.
Gizli Üye(36-45)+1 yılHahah ben ikisinide kullanırım. Bir tarafta senelerdir aşina olduğum herkesin beni evlenmeden önceki tanıdığı soyad diğer tarafta da sevdiğim adamın soyadı bence bana göre güzel şeyler ikisininde soyadını taşımaktan gurur duyarım 🤝
01 Yorumla
Soran+1 yılBen de kocamı seviyorum ama ben iki soy isim kullanmayı sevmiyorum kendi soy ismimi benimsemişim onu seviyorum
sildirmek hoş olmamış bence - tepki vermekte hakli
eğer simdi evlenseydin de tek soyad kullanmak istiyorum deseydin o zaman başka olurdu
00 Yorumla
+1 yılOnun soyadını kullansan ne olacak.. bu kadar da abartılmasa mı şu muhabbet artık ya. Adamla evleniyorsun soyadı mı dert oluyor? 🙄
01 Yorumla
Soran+1 yılMadem soyadı bu kadar dert değil o benim soyadımı alsın kardeşim istemiyorum yani bundan niye böylesiniz
- Aile & Toplum konusunda 4,7b cevap paylaştı.
+1 yılYasa sana bu hakkı verdiğine göre sen haklısın.
Haklı olmak bir çözüm mü? Her zaman değil 😊
01 Yorumla
Soran+1 yılÇözüm bitti
+1 yılÇok karışık bir konu ya istemeyebilirsin bu doğal hakkın ama nedenini güzelce açıklamalısın bence hatta ikinizin soy ismini de kullanabiliyorsun diye biliyorum o şekilde orta yolu bulabilirsin belki
00 Yorumla
+1 yılSoy isim çok mesele değil de kütük değişmesi baya sıkıntı bence buna çözüm bulsunlar soy isimden önce.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılİki soy ismi kullanabilirsiniz zaten herkes öyle yapıyor yani babanız babanızsa, kocanız da kocanız ve çocuklarınız kocanızın soy adını taşıyacak
13 Yorumla
Soran+1 yılNiye ben onun soyadını alayım ya?
Cevap sahibi+1 yılZorunda değilsin ama tüm dünyada asırların kaidesi böyle, kadın erkeğin soy ismini alır yani kültür böyle
Soran+1 yılİşte ben de diyorum ki artık böyle değil yasalar değişti
- Aile & Toplum konusunda 789 cevap paylaştı.
+1 yılNiye bu kadar kasıyorsunuz? O soyadının ne zararı var, saçma sapan şeyler için kavga ediyorsunuz. Kendi soyadın da babanınki değil mi zaten?
10 Yorumla
+1 yılEşin senin soyadını kullanmayı tercih eder mi? Eğer buna cevabı evetse seninle kavga etmesini bir nebze anlayabilirim.🤦🏻♀️
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı. Çok saçma bişey zaten erkeğin soy adını taşımak aşağılayıcı bir durum
20 Yorumla
+1 yılİkiniz de haklısınız bence çok da mühim bir mesele değil
20 Yorumla
+1 yılBosaninca nafaka tazminat istemiyirum diye sözleşme yap kendi soy adını kullan
02 Yorumla
Soran+1 yılBuna sen mi karar veriyorsun pardon yasalar böyle bir şey söylemiyor kendi soyadını kullandığında tazminat alamazsın nafaka alamazsın demiyor tazminat almakla nafak almak da benim en büyük hakkım yasalara göre aynı zamanda soyadını kullanmak da en büyük hakkım sen kimsin de yasalara karşı geliyorsun değiştiriyorsun
- +1 yıl
İstediğin gibi yaşa o zmana mutluluklar dilerim
+1 yılİkisini kullanmak istesen anlarım da sadece kızlık soyadını niye alıyorsun kanki? Duyan da Koç Sabancı kizisin sanacak.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 457 cevap paylaştı.
+1 yılAllah aşkına ne eften püften şeyler için tartışıyorsunuz🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️
06 Yorumla
Soran+1 yılSoyumuzun geldiği at eften püften bir şey mi soysuz sopsuz musun sen
- +1 yıl
Hayır değil ama tartışacak bir şey yok bence bu durumda
Soran+1 yılBenim için tartışılacak bir şey var ben kendi soyadımı yasal hakkımı kullandığımda kocam bana karşı çıkıyorsa burada büyük bir sorun var benim için çıkamaz yasal haklarımı istediğim gibi kullanırım
- +1 yıl
Peki bacım peki
Anlaştınız mı bari?
Soran+1 yılKarar senin dedi bakalım
- +1 yıl
İyi o zaman
Aile & Toplum konusunda 3,8b cevap paylaştı. Çocuk kimin soy adını alacak bu kanun çok saçma bu sebepten çok boşanan olur. Bana göre eşin haklı
02 Yorumla
Soran+1 yılYani dilekçe verip sen karını soyadını alabiliyorsun o zaman sen karının soyadını al madem kanun saçma
- Devamını Gör (127)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer