Bana göre elbette çok samimi sofradır. Halen çok kalabalık olundugunda biz yere hazırlarız. Ancak bazı insanlar bunu geri kalmışlikla nitelendiriyor bu nekadar doğru 🥰
Yer sofrasının görgü ve eğitimle alakası var mıdır?
Hayır bir ilgisi yoktur. yani insan yer de de yemek yiyebilir bu onun modernlik anlamında hiç bir ipucu vermez bende mesela eskiden yer de yerdim severdim çünkü sonra masada yemeye başladım yani zevkler ve renkler tartışılmaz. kişi eğer yatak da yemek yemiyorsa ya da wc gibi pis yerlerde yemiyorsa hiç bir sorun yoktur. yani görgü daha çok yemeği nasıl yediğiniz ile ilgilidir. yani temiz misiniz? sesli mi yiyorsunuz? yemek yerken konuşuyor musunuz bunlar önemlidir.
Evet, yer sofrası kültürü, özellikle doğu kültürlerinde hem görgü hem de eğitim açısından önemli bir yere sahiptir. Bu gelenek, aileler arasındaki bağı kuvvetlendirirken, paylaşımcılığı ve saygıyı da vurgular. Aynı zamanda yer sofrası, yemeğin daha rahat ve keyifli bir ortamda tüketilmesine olanak tanır.
Yer sofrasını ben çok seviyorum, bizim evde masada yendiği için yer sofrası kullanılmaz ama oturma biçimi olsun, rahat yemek yiyebilme durumu olsun çok iyi geldiğini düşünüyorum. Birkaç kere arkadaşımda yer sofrasında yemek yemiştik açıkçası masaya nazaran daha rahat gelmişti bana.
boyum uzun oldugu ıcın ayagım uyusuyor bagdas kurunca yer sofrasında ben masada yerım genelde.. onun dısında gocunacak durum yok... padişah oglu degılız.. sarayda buyumedık.
Yer sofrasına bayılırım ve bana çok samimi gelir bazen hafta sonları kahvaltıyı özellikle sırf yer sofrasında hazırlar yeriz ve çok keyifli olur ister buna görgüsüzlük desinler ister köylü desinler hiç umrumda bile olmaz ben Anadolu insanıyım yer sofrası da bixim kültürümüzde var
Ne alakası var? Sofranın nereye kurulduğu medeniyeti göstermez. Dedemlere gidince yere kuruyoruz sofrayı kendi evimde masada yiyorum sofranın kurulduğu yer görgüyü belirlemez. Görgü nedir ayıp nedir bu topluma ciddi bir eğitim şart cahillik diz boyu
Alakası yok 😃 bizim evde masada oturunca bile ayaklar yukarı kalkar kimse masayı sevmiyor yediğim yemekten bişi anlamıyom mesela ben masada yediğimde😂 o yüzden yer sofrası> all 😄 Eğitimle zerrrrrre alakası olduğunu düşünmüyorum 🤨
Tabiki de yok ben masa olduğu hâlde yerde yemek yiyorum ve gayette memnunum bunu gerilik olarak görenler utansın kimse babasının evinde altın masalarda yemek yemiyordu.
Eve 3 aile misafir alınır mı ya? Yemek masaları zaten en fazla 8, bilemedin 10 kişilik. Mutfak masası kullanılır, yedekte katlanır masa bulundurulur, yine de yerde yenmez.
Benim köyde yaşayan akrabalarım bile yer sofrasında değil, masada yiyorlar. İnkar etsen de medeniyetle ilgisi var. Ancak çadırda yaşarsan, göçebe yaşarsan yer sofrası normal olur.
Tamam sensin aynı frekansta değiliz. Ne kadar konuşsakta ne ben seni ne de sen beni anlayacaksin en iyisi yorumu kapatalim sen medeniyetle masada yemegini ye bizde medeniyesizce yerde zikkimlanalim ıyigeceler
babam hala yer sofrası ister ve sever bence bunun görgü ve eğitimle alakası yok daha sıcak ve samimi ben oturamıyorum oturamadığım için sevmiyorum o ayrı
Bence yok... görgü eğitim tamam da bunlar bazı zamanlarda insanları çok kısıtlıyor ve doğallığı katlediyor... İnsan ömrü hayatında rahat olmalı bence.. çünkü ölümlü dünya...
Her ne ise işin terminolojisinden hareketle olay yine saçma. Peygamberin herkesin yer sofrasında oturduğu bir kültürde masada yemek yemesi olası mı? Değil
Araplığı ''sünnet'' adı altında müslümanlığın bir uygulaması gibi lanse etmek asimilasyondan başka bir şey değil
Bende hala yarde yerim bagdamac kurdumu otur ye oh masada yemek biraz ciddi yer daha samimi aileci geliyor belkide kucuklukten beri yer sofrasina oturdugum icindir