Nedenini , nasilini gecelim.. Bu istek 4 yıldır var ve bunalıma giriyorum artık.. issizimde bugünlerde kafamı oraya taktım sadece..
Var mı böyle bir deneyimi olan? Kendinden ya da tanidiklarindan?
Nedenini , nasilini gecelim.. Bu istek 4 yıldır var ve bunalıma giriyorum artık.. issizimde bugünlerde kafamı oraya taktım sadece..
Var mı böyle bir deneyimi olan? Kendinden ya da tanidiklarindan?
ben de mesela çok şey var yapmak istediğim. mesela bana zararı dokunan insanları öldürmek istiyorum. ama bunun günah olduğunu haram olduğunu va ahirette hesap veremeyeceğimi düşününce vazgeçiyorum. sonra başka şeyler de oluyor. önce Allahı ve emirlerini düşünmeliyiz nefsimizi değil. elbette zor ama milyonlarca kapalı var sıcaklarda da kapanan şikayet etmeyen. mesela oruç tutmayana zor gelir. ama içinden gelerek tutuan asla şikayet etmez. evet acıkır susar sabır eder. mantığı olayın kendi içinde arayın
İçinden nasıl geliyorsa öyle ol bence. Açılınca daha mutlu olucaksan kapanıp da kendini mutsuz etmenin anlamı yok bence. Eğer insanların tepkilerinden çekiniyorsan kimsenin karışmaya hakkı yok bu tamamen senin hayatın ve sen hariç hiç kimseyi ilgilendirmez
bir üniversite öğrencisi müşteri m vardı 4 yıl boyunca kapalıydı, sigara alkolde alırdı ama kapalıydı ben hiç yadırgamadım kişilerin kendi seçimleri kendilerini ilgilendirir
bu sene açmış saçını gayette hoş olmuş uzun saçları vs kişi kendi kararlarını kendisi vermesi taraftarıyım
Üniversitedeyken olmuştu. Dindar bir aileden gelen bir kız vardı. Açılmak istiyordu. Psikoloğa gidiyor, kendinden o şekilde memnun olmadığı için dışarı bile çıkamıyordu. Zar zor dışarı çıkmaya ikna ettim. Buluşup konuştuk 1 saat kadar.
Cevap
40Cevap
Neden kapanmıştın onu düşün.. eğer cevabın “Allahın rızası içindi” ise pişman olursun. Mehmet Yıldız ve Onur Kaplan videoları izlemeni tvasiye ederim. Birde peygamber efendimizin hayatını anlatan bir kitap okumanı. Sonra dini kitaplardan devam edip iyice araştırmanı.. sonra zaten anlıycaksın şeytan aklına girmeye çalışıyo. Şeytana uyma derim. Ama gelipte bu soruyo sorduysan, hatta içinde pişman olma korkusu varsa. Tereddütteysen hemde 4 senedir.. bence o zaman cevabı Allahın rızası dır. Çevremde açılanlar oldu hepsi de pişman oldu. Çok gereksiz bir heves olarak gördüler.
Çok var yapmak istediğinden eminsen seni mutlu edeceğini düşünüyorsan etrafındaki insanların düşüncelerine takılıp kalmanı tavsiye etmem hayatını yaşamanı seni mutlu eden şeylerle uğraşmanı temenni ederim
Ben 1 ay öncesine kadar acıktım. Hic kapanmayı düşünmüyordum hicde aklımdan gecmezdi. Biranda oldu, iyki ama iyki örtünmüşüm. Kendimi daha özgür ve dahada özgüvenli hissediyorum.
Bu tamamen senin arzuna göre olacak bir şey. Zaten içinden gelmeden örtüyü takıyorsan ne anlamı var ki.. Tercihlerine göre içinden geldiği gibi yaşamalısın.. Keyifli geceler..
Bu ani gelişen bir hissiyat. Ama önce kendine şunları sor ve cevapla:
-10 yıl önce neden başörtü takmak istedin? Şimdi neden vazgeçiyorsun?
-Başörtüyü çıkartınca her şey düzelecek mi?
-İnancında bir zayıflama olmuş olabilir mi?
Bu 3 soru bence senin ve senin gibi düşüneneler için kilit soru.
Sonuçta dinimizde zorlama yok eğer bu durumdan gerçekten artık rahatsız olmaya başladıysan seni çok fazla sıkıyorsa bunaltıyorsa açılabilirsin ama tabi bu senin kararın. Sonrasında tekrar kapanmak isteyecek misin sence? Ne için kapanmıştın, ne için açılıyorsun bunun muhasebesini kendi içinde yapman gerekir.
Örtünmek sizde biliyorsunuzki farz dır ve Allahın bir emridir. Siz örtünmeyi inancınız gereği uyguluyorsunuz eğerki açılmayı düşünüyorsanız bu sizin imanınızın zayıfladığını gösterir. belliki şeytanın vesveselerine kanıyorsunuz bunu yapmayın ve savaşı kaybetmeyin vesvese geldiğinde elinizi kalbinizin üzerine koyun ve kalben ihlas sürelerini okuyun ve Allahtan vesveselerden korunma isteyin, açılma isteğiniz geçecektir Allahın izni ile, Allah sizi doğru yoldan ayırmasın
Ahiretini düşünüyosan açılma bence kadınların saçının telini görmesi haram sende kapalıyken açılmayı düşünüyosan harama ortak oluyosun kadar senin kararın benim de yorumum bu bence açılma
İçinden geldiği gibi davranmalısın bence. Şu an kapalılık istemiyorsun ve kapanmanında anlamı yok. Çevreni boş ver karar senin kararın, pozitif düşün ki pozitif çek üstüne bela yağmaz❤
Pişman olacağını sanmıyorum, çevrenle kısa veya uzun vadeli bir çatışman olur ama bunları aşabilirsin.
cut.
Allahin rızasından çıkacağım için üzerime bela yağacak gibi hissediyorum.
Bu şekilde de iki yüzlülük ediyorsun.
kapanmak güzeldir diğer insanlar gibi açılmak istiyorsan bu senin imajına zarar verir insanların senin hakkında kötü düşünmesine yol açar ne oldu da açıldı derler sonra yine kapanırsan daha beter olur bence şimdiki halinle kal
Kuzenlerimin iki tanesi üniversiteye geçince açıldı. Hiç pişman gibi değiller. Hatta aileleri bazen karışıyor çok kısa oldu diye takmıyorlar bile
Bir kız vardı, hatta fetocu dersaneye göndermişti ailesi. Açıldı ve çok mutlu. Göğsüne dövme bile yaptırdı sonra ailesinden habersiz.
Pisman olup olmamak senin elinde. Etrafindaki insanlarla da alakali seni etkileyebilirler iyi ya da kötü sekilde. Sen hevesini almak istiyorsan al dönüşü var sonuçta.
Hayat senin
Bir başkasının düşüncesi etki etmesin sana
İçinden geleni yap
Bir kere yaşıyoruz bu hayatı
Keşkelerin olmasın yap gitisn
Bizim bi arkadal vardı evlenmeden önce kapandı sonra açılıverdi
Bende 3-4 yıl kapalı kalmıştım sonra açıldım ve bence doğru bı karardı benim için.
Yani içinden nasıl geliyorsa ona göre hareket et :)
Nasıl rahat ve mutlu hissedeceksin öyle yap sonuçta bu hayatı sen yaşayacaksın🌹🥰
Her şey beyinde biter. Beynen açılmışsın zaten
Açılmanin günahınin affı yok iyice düşün ani karar verme kardeşim 😇
Hayat senin hayatın mutlu olduğun gibi yaşamalısınız
Var ben açıldı diye selam vermiyorum bile ama açıldığı için değil iradesine yenik düştüğü için.
Eğer öyle mutlu olacaksan tabii ki de açıl kendin için en doğru olanı sen bilirsin sonra pişman olma tabii iyice bir düşün
Bende ayni durumdayim eve kapandim iyice berbat bisey
Ben de ayni durumdayım, öz güvenim düştü. İşin garibi ben farklı yerlerde acildim aslinda ama evden çıkışta yapamıyorum
Benimde actigim oldu disarda..
benim olayim pisman olmak falan degil olmam aile cevre yüzünden yapamiyorum senin ödle bi derdn yoksa yap bence
Bi arkadasimdan bahsedim oda baya kapalì feraceli flndi hatta. snrasinda acildi ama baya acildi ve yapamadigi herseyin acisini cikardi eblenmeden hamile kaldi ailesi red etti zaten cok kltü seylr yasadi kocasindanda anormal seyler siddet falan gördü bosandi psikoljisi bozuldu.. pisman oldumu sanmiyorum kafasi yerinde degil zaten
Var tabi.. olmaz mı..
10 yıldır kapalıyım bir de ben.. Bu tür durumlarda dış kapının mandalları bile laf söyleme hadlerini kendilerinde bulurlar.
Bende ayni sekilde
Açıkçası ben kafamda böyle bir saplantı yok açılırsam içkinin zinanın dibine vururum gibi. Ama suruklenmeyecegimin garantisi de yok.. iman çok elden kayıp giden bir şey
Ve açılan kızların videolarını izliyorum zamanla ya ateist ya deist olmuşlar.
Açıkçası bu gerçek bir imtihan belki de.. Bilmiyorum
Ben asla yapmicagim biseyi yaptim ve alkol ictim sonrasinda tövbe ettim ama Şu an hic bisey okadr umrumda degilki cünkü bütün zamanimi yullardir odamda geciriorum psikolojimi bozdu benim bu durum gercekten lanet olsun. böyle ailelerden nefret ediyorum okadar doluyumki su konuda ve ben inanmadigim biseyi yapiyorum gereksiz glrüyorum öyle bi zorunlulugumuzun oldugunu düaünmüyorum
Açıkçası benim temelim sağlam-dı bu yönde ben ibadetinde kuraninda tadına vardım. Cidden İslam ekseninde yaşayınca hayattan ayrı bir zevk alıyorsun şu son 5 yıldır ciddi bosluktayim, hic girmediğim kadar anksiyete ve depresyonla boğuşuyorum. Bunu da dinden uzaklasmama bağlıyorum. Bazen diyorum ki açık olsam sadece kendimi göstermiş süslenmiş olucam yani kapaliliktan farklı olarak yapamadığım hiçbir şey yok aslında..
Bence senin yönünde tam kaymamış henüz içki içtikten sonra pişman olmuşsun.
Bende yillardir agir depresyondayim o yüzden icki ictim psikolagada gittim antidepresanda aldim hic bisey ise yaramiyor ama su konuda haklisin ibadet gercekten huzur veriyor bende o hissi biliyorum ama maalesef gecici oluyor insan boslukta olunca hic bisey iyi gelmiyor..
Kac yasindasin bu arada
Sen nasil mutluysan onemli olan odur. acilabilirsin dinde zorlama yok nasilsa zaten iyi bir insandan neyi ne yapmissin cok fark eder mi
Senin kararın etraf ne der diye düşünme sen nasıl rahatsan görünüşün hakkında nasıl mutluysan öyle yap açılıp kapanmak senin elinde kendini hazır hissettikten sonra pişman olmazsın
Kendinde bunu yapacak cesareti görüyor musun
Kapalı olmak seni neden rahatsız ediyor ki?
4 yıldır aklini kurcalayan bi şeyse netsindir olmazsin bence amaan olursan da kapanirsin nolucak hatalar biz kullarin için yok mu zaten çok takma. Aklina geldiği gibi yaşa
sanıyosunkı acık olunca daha rahat olucaksın oyle deıl hadı varsayalım acıldın. sorucak cok seyvar acılıp kapanan kuzenım vardı cok ıyı bılıyorum ıyı gelmıyecegını
Bende kapalıydım ve geri açıldım iyi ki açılmışım.
Arkadasim acildi çok pişman oldu senin gibiydi uzun süre hep acilmayı istedi sonunda acildi ama pişman oldu
Kaç yıldır kapalıydı ve sonrasında geri kapandı mı?
14 yasinda kapanmis Şu an 23 yasinda falan geçen yıl acildi ben açılmasına bağlamıyorum ama kendisi açılmasına bağlıyor basina gelmeyen kalmadı ve ben ona kapalılığı çok yakistiyordum cidden acilinca çevre arkadaşlar herkes çok tepki verdi ona ben yanında destek oldum her kararında arkasında olduğumu söyledim ama kendisi sonrasında aşırı pişman oldu alkol cart curt ortamlarına katıldı yaptıkça yapmaya başladı en son üniversiteden memleketlere dönünce hata yaptığını fark edip kapandı geri ama hala şu gün olmuş tövbe ediyo
O içinde bazı şeyleri baskilamis, sonradan patlak vermiş. Açıkçası ben içkinin, sigaranın, uyusturucunun tadını merak etmiyorum. Veyahut acilsam barlara, pavyonlara yine gitmem. Çünkü o ortamlar huzur getirmez farkındayım
Bir de ben o kadar erken kapanmadim
18 de kapanmıştım
Arkadaşın umarım huzuru tekrar bulur 🥹🫶
Acilmak istiyorsan neden yapmiyorsun kendini daha cok sisiriyor bunaltiyorsun ki
Kafaya koymuşun 50 yaşına gelsende acılacan oyle kapalılık olmaz
Ben birkaç ay değil 10 yıldır kapalıyım bahsettiğim düşünceler birkaç yıldır var
Öncesinde yoktu. Ayrıca baskiyla da kapanmadim.
Ben dört sene tesettürlüydüm fakat son zamanlarında zor gelmeye başladı baya.. en son açıldım çok memnunum. Yapabileceğine inanıyorsan açıl.
Açılmayı düşünüyorsan birden yapacaksın yardıma ihtiyacın var içini rahatlatmaya çünkü tedirginsin
Akşam yarın acılirim diyorum sabahina vazgeçiyorum pişman oluyorum
Yine örtüyü takip çıkıyorum
Benim bir sürü arkadasim bu durumdaydi hepsi çok mutlu acildi beraber başardık
Sen bana yazar mısın bi özelden
10 yıl sonra bu düşüneceye seni iten nedir dostum? Bu çok önemlidir.
Olursun tabikide sakın sakın açılma derim sana sonuçta 10 yıldır kapalısın yani
Insanin ici kapali olsun yeterki. Çevre baskisi varsa bilemem
Mehmet yildizi dinlersen kararini ozaman verirsin su an seytanlar seni cephecevre kusatmis
Ne kadar açılacaksın? Sadece kafanı mı yoksa mini etek tayt falan giyecek misin?
Senin yasam tarzın kimse karışamaz elestiremez acil bence de
Pişman olacağınız kararlar vermeyin derim
Pişman olacağımdan eminsiniz yani
Evet biraz öyle anlaşıldı
Açıkçası 5 farklı yerde açıldım daha önce gayet 1 2 sa vakitte geçirdim iyi hissettim ama kendi semtimde yapamıyorum
Sanirim ya açılıp 2 ay sonra pişman olup insanların gözünden dusersem seysi var tekrar kapanmaya kalkarım vs oyuncak ettiniz olur
İnsan yaptiklarindan çok yapamadiklarina pişman olur
Ne desek yanlış olur kendin karar ver
Niye kapandın o zaman
Yani sonuçta senin hayatın neyi istiyorsan onu yap
Tanışmak isterdim
Bu istek neden oluştu
Ailen ne diyor
Rizalari yok tabi de , bana bırakıyorlar nerdeyse 30 a geldim ne desinler
Şu anlık yok , ailemde bu yönde bir baskıda yok ztn yapamazlar biraz ters mizaclı biriyim
Neye uygun anlamadım
Karışık
Yeni de alırım öncekileri de giyerim
Tarzım normaldi ztn ferace giyen biri değildim yani.
Neden pişman olacaksın ki?
Pişman olursan geri kapanırsın
icinden nasil geliyorsa oyle yap
bi dene pişman olursan kapanırsın
Açılma ya nr güzel kapalısın işte
Olmazsın
Olursun
açıl dene
namaz kılıyor musun
İş bul bence geçer
19 yasimda açıldım. Hiç de pişman olmadım.
Ramažanda acilip saçılmada Ramažandan sonra ne?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?