Ben buna pek takılmıyorum aslında yani bu karşımda ki kişiye göre değişir ayda ne kadar samimi olduğumuza göre ben zaten 22 yaşındayım. yakında 23 olacağım. ama mesela 29 yaşında bir kadın bana abla deme kendimi yaşlı hissediyorum derse o zaman abla demem. ama bunun dışında tanımadığım birisi ise siz biz konuşurum eğer benden 5-6 yaş büyükse de abla abi derim o zaman saygıdan dolayı. bunların dışına bir kaç yaş fark varsa pek takılmam hatta demem zaten. ki saygı duymadığım birine abla ya da abi demem.
Karşımdakini nasıl gördüğüme göre değişiyor, 2 yaş büyük olup abi dediğim varken 6-7 yaş büyük olup isimle hitap ettiğim de var. Ama kadınlara abla diyemem kolay kolay, çok samimi değilsem isim kullanmadan sen-siz veya Ayşe hanım şeklinde hitap ediyorum. Erkekse 5 yaş, kadınsa 8-10 yaş gibi genel bir kriterim var.
Bu arada yeni nesil hiç takmıyor yaş farkını. Benden 10-15 yaş küçük olup adımla hitap eden çok insanla karşılaştım ve duydum da çok küçük olup isim kullanan birçok kişiyi.
En son birine abi dediğimi hatırlamıyorum genelde bakkalda müşterilere siz derim ufak müşterilere gülüm Derim abla hitabına gelirsek evli olmadığı taktirde abla demem bekarlara siz ya da tatlım canım gibi kelimeler kullanırım genelde müşterilerime olur ztn dışarı çıkıp pek insanlar ile selam alıp vermelik bir durumum yok onun haricinde 25 yaşındaki gençler bile beni kendinden büyük sanıp abla der ☺️
Sanmıyorum kızlarda aynı şekilde abla diyor ( 25 yaşındaki kızlar) yaşımı duyunca sasirmasalar Hakk veririm size fakat yaşım yüzünden daha dün bir genç ile (26 yaşında) tartıştık sen 20 yaşındasın ben de 26 yaşındayım diyince sözünü kesip ben yaşımı söyledim yigenim yaşındasin diyerek özür dileyip çıktı
Küçük dursam hayatımda kötü olduğunu düşündüğüm çoğu şey olmazdı düşünce olarakta aynı şekilde yaşıma göre düşüncelerim olsa kötü olduğunu düşündüğum çoğu şey olmazdı olgun olmanın zararini gördüm zeka doğru kullanılmayinca bir düşman sanırım (çıtı pıtı olgun durmayan bir kız olmak isterdim) fakat yinede çok şükür
Bu o kişiyle olan iletişimime göre değişiyor. 30 yaşında arkadaşım var abi demeyi bırak çocuk gibi azarladığım zamanlar da oluyor. Benden 2 yaş büyük birisine abi dediğim de oluyoe