Yardımcı olan Herkese Teşekkür Ederim
Aklıma dinle ilgili bir soru takıldı, cevaplayabilir misiniz?
Yardımcı olan Herkese Teşekkür Ederim
İslam Dinine Göre:
"TEKLİK ALLAH’A MAHSUSTUR",""SİZİ ÇİFT ÇİFT YARATTIK","“Her şeyi çift yarattık ki, düşünüp ibret alasınız.” (ez-Zâriyât, 49)","“Ve sizi çift çift yarattık.” (en-Nebe, 8)"
böyle.
Fakat birsürü yanlız yaşayip ölmüş insanlarda var.
ya da durum böyleyse, zaten kaderin buysa yani, hiç bu durumu dert etmeye bile gerek yok.
Şimdi ya İslam dini mi yanılıyor, ya da bu yazılar mı sahte?
gerçekten merak ettiğim için soruyorum, aklıma takıldı.
Dinlerde yanılma olmaz. Ayrıca yazı sahte de değil. Çifler halinde yaratılmışız inancımıza göre. Senin de dediğin gibi bir sürü evlenmemiş insan var. Ama karşılıklı. O evlenmediyse cifti de evlenmemiştir
ha çift yarattık, fakat tercih senin yaratıldığın çiftinle yaşamasanda olur diyorsunuz.
Yani öyle bir şey demedim. Her çift birbirine kavuşuyor da demedim. Zaten genel bakınca da öyle değil mi? Kaderin belli ama bunu sen seçiyorsun. Bu da aynı şekil
"ha çift yarattık, fakat tercih senin yaratıldığın çiftinle yaşamasanda olur diyorsunuz." yani benimde burada demek istediğim zorunluluk yok.
son dediğinde sende öyle demişsin.
yani zorunluluk değil, kendin seçiyorsun kaderini.
He evet demek istediğini şu an anladım. Kendin seciyorsun tabii
Orada kastedilen dişilik ve erkeklik, gece gündüz, sıcak soğuk vs dualite temelli iki durumluluk. Sosyal anlamda ki yalnızlık kastedilmiyor.
Tuhaf olan kısmı insanların yalnız ölmüş olması değil, hermafrodit canlılar dünyada mevcutken "Her şeyden çift çift yarattık, inceden inceye düşünesiniz diye. " diye belirtip, hermafrodit canlılardan bahsetmemesi. Yaratıcı düşünmemizi istedi, düşündük ve tuhaf bulduk.
Kaderin buysa diye bir şey yok ki, biz kaderi sizin çabanıza bağlı kıldıkta diyor ama 😌 kader senin elinde. Bunlar şahsi meselelerin, ister evlen ister evlenme. Sana kalmış
ha çift yarattık, fakat tercih senin yaratıldığın çiftinle yaşamasanda olur diyorsunuz.
Allah sizi çiftler halinde yarattık diyor çiftiniz var onu bulup evlenip çok mutlu olacaksınız demiyor ki belki de ruh ikizi her neyse farklı bir mekanda başka şeylerle uğraşıyor ya da ne birbirini bekleyerek ömür tüketiyor
Cevap
2Cevap
çift yaratılmadan kasıt birlikte olmak, üremek yani soyu devam ettirmek
iki cinsiyetin olması vs diye düşünmelisin
yalnız yaşamakla alakası yok yani
hayır yok
yalnızlık Allah'a mahsustur sözünü de "e bu insanda yalnız" diye algılamışsın bu da yanlış
Allah burada "yalnız değilsiniz rabbiniz sizinle" demek istiyor
çünkü o bizi görüyor, fakat biz onu göremiyoruz.
Yalnızlık Allah'a Mahsustur, fakat insana bu yüzden değil.
bunu demek istediniz sanırım.
sadece görmek olarak algılama ama evet mantıken o civarlarda bir yaklaşım doğru
Özgür irade ile kader aynı çizgide ilerliyor, ikisi birbirinin çifti. ANLADIN
anladım, attığım alıntılarda farklı bir anlam var, bu durum dediğin gibi
özgür irade ve kadere göre
iki cinsiyet anlamında yani, dediğin gibi, 1. ağır basıyor
her konuda öyle aslında hem kaderim belli hem allah yazmış zaten ben ne yapabilirim. bi de üstüne ceza çekecem. mantıksız
Yani sorun ne ki burada yalniz ölüken bile erkeksin ve kadin meyillisin. Yani ciftler halindesin.
Birde dusundum de sorular cok basit.
Derin degil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?