Bu aralar çok psikolojim bozuldu, ne yapmalıyım?

Bu yıl yks sınavlarına hazırlanıyorum ama o kadar stres yapıyorum ki anlatamam. Ders çalışırken, konu anlatım videosu izlerken bile kalbim çarpıyor, kafam başka yerlere kayıyor ya kazanamazsam diye düşünüp stres yapıyorum. Bu yıl ailemin beklentileri benden çok yüksek, tabi benim de öyle çünkü mezuna kaldım. Annem birkaç ay önce evlendi ve üvey babam da baskı yapıyor, anneme eğer bu sene kazanamazsa senin kızının kapasitesi düşükmüş derim diyor yanımda. Bu yıl çok önemli bir sınav hayatını belirleyecek diyorlar. Eğer kazanamazsam çok aşağılayacaklar beni hep küçük görecekler eminim. Anneannem bile geçende bana küçümser gibi, iki yıllık ta kazansan olur falan dedi. Ama bir yandan da ev işi yapmamı istiyorlar, üvey babam evde yemek temizlik yapmıyorum diye sürekli annemi kışkırtıyor, bir yemek temizlik yapmaya kalksam 5-6 saatimi alıyor, ders mi çalışayım ev işi mi yapayım? Sabah 5 te kalkmaya çalışıyorum, bazı günler uyuya kalıyorum öğlen de dershaneye gidince anca akşam birkaç saat çalışabiliyorum onda da tatmin olmuyorum. Birde sayısal öğrencisiyim annemin evlilik telaşından dolayı sene başında biraz konularım da birikti yetiştirmeye çalışıyorum. Hep içimde bir korku ve ağlama hissi var, bu sınav o kadar önemli ki gelecekteki işimi, hatta eşimi bile bu sınav belirleyecek. Çevremdeki herkes beni aşağılar gibi davranıyor, herşeyin en düşüğünü layık görüyorlar öyle bir tavır sergiliyorlar… Yani kısacası bu aralar mental olarak çöküşteyim ne yapmalıyım?
Bu aralar çok psikolojim bozuldu, ne yapmalıyım?
Cevapla