AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Buyur
Belçika’da fabrika tarzı bi yerde çalışan bi Türk işçi ne kadar maaş alır
Sorr abi
Sorun
Belçika’da fabrika tarzı bi yerde çalışan bi Türk işçi ne kadar maaş alır
1.600 euro civarı
O kadar az mi kira bin Euro diyolardı
1.600-1900 euro arası değişebilir tabi devlet yardımı da alıyorsun birlik ülkelerinde. Kiralar o kadar pahalı değil eğer Brüksel'in göbeğinde oturmak istiyorum dersen kiraya 2000 eurodan fazla verirsin
Bide övüp duruyolar bi booku da yokmuş yani, kirayı verince 3 kuruş para kalıyo elinde burada ki gibi
@AFiliYlnzlk aynı düşüncedeyiz 👍
Türkiye mantığı ile düşünürseniz bu sonuca varmanız normal
Evet haklısınız birim olarak orada hersey daha ucuz yani bi kişi Almancı olsa kenara en fazla 10-20 bin TL koyabilir ve bunu Türkiye’de yapmakda zor değil
Türkiye mantığıyla alakası yok asgari ücret orada da kiraya bakılırsa düşük. Kirayı verince az bişey elinde kalıyo hee orada alım gücü yüksek olduğu için biraz daha rahat olabilirler ama anlatıldığı gibi yok araba alınıyo yok istediğini yapabiliyosun muhabbeti palavra. Belcikada yaşayan birisiyle konuşmuştum oda demişti öyle düşündüğünüz gibi değil emin ol çok bi rahatlık yok dedi dışardan bakımda durumumuz çok iyi gibi duruyo ama öyle değil dedi. Burdaki asgari ücretliden bi tık daha iyiler yani olan bu
Hem birim olarak ucuz hem de dediğim gibi devlet yardım parası veriyor bir çok şey için mesela kira yardımı, çocuk yardımı vs. ayrıa buradaki maaş sistemi farklı yani eğer işte hiç tecrüben yoksa 1600-1900 Euro ile başlıyorsun ve 1 yıl sonra baya bir artıyor tecrübe kazandığın için öyle Türkiye'deki gibi ömür boyu asgari ücret değil. Kısaca burada ev de araba da alıyorsun ve tatiline gidebiliyorsun yani refah düzeyi Türkiye ile kıyaslanamayacak kadar büyük. Türkiye'de bir işçinin buradaki işçi gibi yaşayabilmesi için aylık en az 50 bin lira alması lazım
O dediğin burada da öyle zaten yani sen bi fabrikaya sıradan bi işçi olrak girersen asgari ücret alırsın ama deneyimin varsa kaliteli bi işciysen maaşım ömür boyu asgari ücret falan olmuyo. Hatta artık sıradan depo elemanları bile asgari ücretten fazla alıyo mesela benim kuzenim depo elemanı maaşı 12500 daha 2 senelik işçi orada. Bir de dediğim gibi mesleği olan kaliteli işçileri düşün baya iyi maaşlar alıyolar emin ol, burada ki tek sorun alım gücü düşük buda pandemiden sonra oldu bakma ondan önce marker mağaza ürünleri gayet normaldi ama son 2 sene de bozuldu virüsten ama çoğu ülkede de böyle olmuş zaten her ülke kendine göre sıkıntı yaşıyo pandemiden sonra. Ayrıca gurbetçiler o tatili Türkiye de yapiyo yani euro olarak kârlı oldukları için Yoksa gidipte maldivlerde yunan adaların da tatil yapamıyo hiç biri 😂
@AFiliYlnzlk yoo giden var tatil olayı tercih meselesi mesela ben geçen yaz St. Martine gittim 😄 Neyse sen halinden memnunsan sorun yok ama buradaki şartlar daha iyi onu demek istiyorum ve AB ülkelerine Türkiye'den talep çok yani millet deli gibi buraya gelmek istiyor demek ki herkes memnun değil
Ya sen gittin de durumu biraz daha iyi olanlar o dediğin yerlere gidiyo onu diyorum öyle sıradan bi vatandaş istediği yerde tatil yapamıyo onu diyorum ben. Türkiyeden gelmek isteyen çok zaten bende onu diyorum çoğu oraları cennet sanıyo sıradan bi yerde çalışsa bile çok fazla maaş aldığını zannediyo ama öyle değil. O mantığa göre olsa gurbetçilerin hepsi zengin olurdu niye değiller diye sorar adam? 😂 bem halimden çok memnunum demiyorum Türkiye cennet diyenlerden de değilim zaten 2 3 yıldır alım gücü çok düştü. Ama yabancı ülkelerde de durum öyle sandıkları kdr iyi değil onu diyorum, rakamları sen yazdın zaten öyle bi uçurum yok asgari ücret alan kişi yine az bi parayla geçimini sağlıyo ama alım gücü sizde iyi olduğu için burdakiler kdr sıkıntı çekmiyorlar sadece bu yani.
Hatta Almanya da falan hep bizim Türkler fakir kalmış bakıyorum hepsini sömürmüşler işçi olarak ellerinde bişey de yok. Ama kendi halkı zengin 😂😂
@AFiliYlnzlk senin tanıdıkların fakirdir yok öyle bir şey 😄 Burada çoğu Türk tembellik yapıyor ben çok kişi tanıyorum çünkü çalışmasan bile devlet seni aç bırakmıyor maaşını veriyor ve sağlıktan ücretsiz faydalanıyorsun, böyle yaparsan elbette bir şeye sahip olamazsın diyicem ama yine çok rahat araba alabilirsin belki ev zorlar. Türkiye'de bunu yapabilir misin hiç sanmıyorum sizde devlet güvencesi yok yani öyle söylüyorlar
Bu arada gurbetçiler yatırımı Türkiye'de yapıyor genelden burada değil. En kötü bir gurbetçinin bile Türkiye'de 2-3 mülkü vardır
Ya ne benim tanıdıklarımı genel olarak bizim gurbetçilerin çoğunluğu sıradan aileler öyle zengin falan değiller görüyoruz yani. Ayrıca hangi ülke de devlet bi insana çalışmasa bile para verir Allah aşkına bu nasıl bi saçmalık 😂 adam yan gelip yatacak devlette ona para verecek öyle mi? Ahaha biraz salladın valla insanın hastalığı olur bişeyi olur çalışamaz durumda olur o farklı konu ama hiç bir ülke de keyfiye çalışmayan insana para verilmez mantığa aykırı senin söylediğin. Sağlık ücretsiz derken bizde de öyle zaten sigortası olan insanlar ücretsiz olarak muayene ve ya ameliyat oluyo zaten? Malı mülkü olan gurbetçiler vardır evet ama dediğim gibi ordaki Türklerin çoğunluğu sıradan bi yaşama sahipler zengin falan değiller, zengin olan insan izin gününü bekleyip Türkiye de dolar bozdurup dişlerini ucuza yaptırmanın ve ya kıyafeti ucuza almanın peşine düşmez. Bunların hepsi fakir kafasıyla düşünülecek yapilacak şeyler 😂😂
@AFiliYlnzlk @AFiliYlnzlk Türkiye'de o kadar devlet sizi yolmuş ki inandırıcı gelmiyor tabi yardım destek maaşları 🤣 Eğer sen işsizsen devlet sana para öder, eğer çocuğun varsa çocuk başı 250 euro destek alırsın, 4 çocuk var diyelim ki aylık sırf çocuklardan dolayı 1000 euro para öder devlet ister inan ister inanma ama hakikat bu, devlet burdur yani vatandaşına destek olur bunun yatmakla alakası yok ama siz devlet kavramını yanlış tanımışsınız ya da tanıtmışlar 😄 Türkiye'deki alışveriş mantığının zengin olmakla hiç bir alakası yok mesela ben giyim ürünlerini nike adidas Columbia falan Türkiye'den alıyorum neden? Bekçi da da alabilirim ama euro değerli, burada 1 tane alacağıma Türkiye'de 5 tane alıyorum, Brüksel'de 1 daire alacağıma İstanbul'da 2-3 daire alıyorum vs. ama anlatamıyorum sanırım
Yahu bu kdr saçma ve yanlış bi bilgi olamaz neyin devletinden bahsediyosun gelmiş bana bi insan çalışmadan evde yatarsa devlet ona her ay para verir diyosun böyle mantıksız bişeye kim inanır ve böyle mantıksız bişey hangi ülke de olur? Sen bence detay veremiyosun ya da kendin ülkende ki uygulamaları bilmiyosun, söylediğin şey bence işsizlik maaşı bi insan işten çıkarılırsa ona işsizlik maaşı verilir asgari ücret kdr olmasa da ama bu durum belirli bi süredir 1 sene kdr yani bu durum Türkiyede de var. Ama senin söylediğin şey bildiğin palavra neymiş adam hiç bir sıkıntısı olmadığı halde çalışmasa bile devlet maaş veriyormuş 😂😂 ee ozaman niye çalışıyosunuz ülke de ki herkes yatsin evde devlet size para veriyo ne de olsa 😂 devletin bizi yolmasıyla alakası yok bunun senin söylediğin şey gerçekliği olmayan bi palavra yani dediğim gibi belirli kriterler üzerine işsiz çalışmayan birisine devlet maaş verir yoksa öyle haybiye hiç biri ülke de devlet havadan para vermez. Baksana daha sağlık sistemi ücretsiz diyosun yani bunun çoğu ülke de böyle olduğunu bile bilmeyen birisi bence bunları da kulaktan dolma yalan yanlış biliyodur. Kıyafet. konusuna gelirsek dediğim gibi bu dedigimi anca fakirler yapar zengin olan bi insan 1 sene yaz tatilini bekleyip burdan alışveriş yapıcam dişimi yaptırcam diye beklemez. Gurbetçilerin çoğu sıradan yaşama sahipler bunu herkes biliyo sen sadece zengin olan kısımı örnek verip duruyosun ama dediğim gibi ben genelden bahsediyorum zengin var evet ama geneli sıradan bi yaşama sahip. Bizim insanları ağır işler de kullanıp öyle ahım şahım paralarda vermemişler yıllarca ben gördüğüme mi inanıcam sana mı? Yine diyorum ben Türkiye cennet demiyorum zaten ama senin abarttığın kdr değil bunu beyni çalışan herkes biliyo, zaten asgari ücret miktarından bile belli kendin söyledin 😀 sadece. sen yaşamıyosun Almanya da Belçika da Türk olarak yani biliyoruz konuşuyoruz.
@AFiliYlnzlk off arkadaşım ya tamam sen haklısın vallahi yoruldum burada duvar anladı sen anlamadın neden bahsettiğimi 🤣 biz fakiriz evet fakirlikten Türkiye'ye BMW ile gelip sömürüyoruz orayı, lüks otellerde tatil falan yapıyoruz 😄 Neyse daha fazla açıklama yapamayacağım waffle sipariş verdim hadi hayırlı geceler size
Al iste bak okdr yazdığım şeyi anlamamak için bi insan anca bu kdr uğraşırdı. Sana fakirsin diyen mi oldu? Ben genel olarak konuşuyorum diye 100 kere söyledim ama sende bunu anlayacak durum yok maalesef, hala gelmiş görgüsüz gibi zenginliğiyle hava atıyo yazik😂 hyr mantıklı bi cevabında yok söylediğin saçma şeylere neymiş devlet herkese çalışmasa bile para veriyormus bak bak 😂 neyse zengin arkadaş madem durumun okdr iyi bi waffle da bana ısmarlar mısın? :)
Sorrr
Belçika’da fabrika tarzı bi yerde çalışan bi Türk işçi ne kadar maaş alır