Bizim ülke neden bu kadar katı?

Okullar yasaklar konusunda haddinden fazla katı. Hani tamam okul forması zorunlu olsun, ona lafım yok. Ama bir keresinde okul formasının altına siyah pantolon giydim diye tutanak yemiştim, okulda kot pantolon giymek yasak. Yani fazla karışmak istemiyorum ama, saç boyatma, erkeklerde saç uzatma, kızlarda saç toplamamak falan yasak. Hocam saç toplamak neden kural diyoruz okula geliyorsunuz podyuma değil diyorlar, hayır benim saçım kısaydı. Bağlanmıyordu yani kısaydı, hocaya diyorum hocam saçım kısa bağlanmıyor bağlarsın bağlarsın diyor bana. Çok biliyorsan gel sen bağla, bağlanmıyorsa bağlanmıyordur ayrıca saçımı bağlasam ne olacak bağlamasam ne olacak, saç bağlamanın podyuma gelip gelmemekle alakası ne? benim gözaltı morluklarım var, sabahları yüzüm berbat halde oluyor torbacılara benziyorum aynı. Kendime geleyim diye bir kapatıcı sürüyorum, rimel sürüyorum, az bir şey de ruj sürüyorum dudaklarım çok kuru gözüktüğü için. Vay anam nasıl makyaj yaparsın öğrencilerin dikkatini dağıtıyorsun, bunu diyen hocanın da sarı yanık saçlarında dipleri bayrak sallıyor, son derece kırmızı ruju, bembeyaz farı. Sen 10 cm topuklu ayakkabılarınla ve renkli kıyafetlerinle milletin dikkatini dağıtmıyorsun benim rujum dikkatlerini dağıtıyor. Hadi her şeyi geçtim, oje neden yasak? hayır ben oje seviyorum, oje sürmediğim zaman ellerim gözüme çirkin geliyor kötü hissediyorum kendimi. Oje sürmek neden yasak ya? hayır en basit şeylere bile süslenme, podyuma gelme gözüyle bakıyorlarsa çarşafa girip gelelim direkt. Rimel, ruj, oje her normal insanın günlük hayatında kullandığı şeyler, bıyık sakal da öyle. Yabancı ülkelerdeki okullara bakıyorum millet pijamayla geliyor okula, biz sabahın 7'sinde amele gibi kalkıp okul formasıyla geliyoruz yine beğenmiyorlar.

Bizim ülke neden bu kadar katı?
Cevapla