En İyi Cevaplar
+1 yılYa azıcık kendi yolunuzu yapıcaksınız. Üniversite için evden çıkıcaksınız mesela. O evden o şehirden uzaklaşmazsanız tabi yaparlar bunu. Üniversite olunca zaten illa birileriyle ilişkin olur evleneceğin kişiyi de bulursun. Okuduğun bölümün de önemi yok her mezun zaten işsiz ama bence bazen aile evinden kaçmak için okunmalı. Benim bölümüm de bomboş mesela ama o evden çıktım ve şu an ciddi ilişkim var. Yani kulağa saçma gelebilir ama başka çıkışın yok yani o evden.
09 Yorumla
Soran+1 yılBen mezunum
Asgari bir işte çalışıyorum. Çalışıyorum atanamıyorum. Beğeniliyorum seviliyorum ama hala evlenemedim. Üstüme geliyorlar, üstüme çok geliyorlar- +1 yıl
Evden kaçman lazım üzgünüm. Her yoruma imkanım yok demişsin de ufak ufak kenara koy ve bence kaç başka bi şehirde hayat kur. çok zor gibi görünüyo ama bazen imkanlarını kendin yaratmalısın
Soran+1 yılBeni reddederler, ben şunca kuş kadar aldığıma nasıl geçiniyim
- +1 yıl
ya şu an aile evindesin kira fatura ödemiyosun bildiğim kadarıyla. Kendi kazandığınla birikim yapmaya çalış diyorum. Sence seni reddetseler daha iyi değil mi? Sanki ailenden memnunmuşsun gibi.
Soran+1 yılBaşarabilir miyim ki..
- +1 yıl
bunu başaramazsan da işyerine falan bakın az flört et hiç mi sana uygun bi erkek yok? ne biliyim kaçamam biriktiremem diyosan erkek bakıcan biraz kusura bakma yani başka kurtuluşun yok. ya para biriktirip kaçıcan ya da adam bulucan evlenicen yani
Soran+1 yılGönlüm ısınmıyor yoksa evlenirdim. Birini sevdim o da gitti evlendi. Sonra da kimseyi kolay kolay sevemez hale geldim
- +1 yıl
birikim için bankada bi altın ya da dolar hesabı açtır. paranı tlde tutma yani. birikim işi zor olabilir de yani sürekli ailenin baskısı altında ezilmek ki yoksa biraz sabredip kurtulmak mı yani öyle düşün. Evlilik konusunda da sevmeyi bekleme ya sırf kaçmak için bi mantık evliliği yap baktın olmuyo boşanırsın. Elinde kalan da bi ev olur. yani ev kira bile olsa boşanan adam seni sokağa atamaz kolay kolay. gene ailenden kaçma olur
Gizli Üye(36-45)+1 yılEtrafınızdaki insanların sizi psikolojik olarak fetih etmesine izin vermeyin. evleneceğiniz adamı seçin ve ona deyin ki ben sınavlara giriyorum kazanırsam atanacağım bana bütün samimiyetinle destek olacaksan evlenelim deyin. Unutmayın ki einstain okula başladığında sınıfının en alt düzey çocuğu idi
01 Yorumla
Soran+1 yılO da bana değer vermezse :(
+1 yılnasip kısmet diye bir şey yoktur 2. si aileler böyledir bana çok büyük bir haksızlık yaptılar her şeyimi aldılar benden o gün bugündür aramız düzelmedi düzelmeyecek
03 Yorumla
Soran+1 yılNe yaptılar
- +1 yıl
burada anlatılacak şeyler değil uzun hikaye
Soran+1 yılPeki.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
31Cevap
Gizli Üye(30-35)+1 yıl"ZEHİRLİ insan ZEHİRLİDİR; aile olsun ya da olmasın" Ailenin psikolojisi bozuk sağlıklı düşünemiyor sen sevilmeyi hak edecek bir insansın illaki seni sevecek insanlar karşına çıkacak , Ailenin tavırlarını tutumlarının seninle alakası yok, kendini değersiz hissetme, Onun tavırlarını kişisel algılama, Sabırlı ol Güçleninceye kadar katlan, kendine ait bir dünyan olsun, hobilerin kendini meşguliyetlere ver, Ekonomik açıdan güçleninceye kadar, kendine iyi bir alternatif oluşturuncaya kadar, Katlanmaya Devam Edeceksin, Eğer onun karşısına dikilirsen, Güç Ondaysan Seni Ezecektir, Sana hayatı Dar Edecektir, Seni Aşağılayacaktır, Bir Süre Güçlendiğinde Ruhsal Anlamda, Ekonomik Anlamda, Ve kargaşayı göze alarak onun dairesinden çıkmaya karar verdiğinde, Bir Süre Güçleninceye Kadar Katlanmaya Devam et, Ama Artık Katlanmanın Hedefi Kendini Rahat bir alana Taşımak için Olmalı, Ve Hazır Olduğunda Kargaşayı Göze Al ve KURTAR KENDİNİ! ÇÜNKÜ;O HEP AYNI OLACAK!
Aile ekonomisine destek olacağım, deyip para biriktirip gerekirse , apartta kal oda arkadaşı bul 4-5 kişi kirayı ödebilcek bir eve çık, arkadaşın yok mu eve çıkabilecek, kuzen, akraba , Teyze , hala eşi ölmüş veya bekar, konuşsan destek olurum deyip , yaşlı büyükannen veya onla yaşasan, parayı biriktirip çıkacaksın kendini güvence altına kadar söylemeyeceksin07 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılçevreye haber sal, bir iş çalış veya destek olacağım dersin , faturalar vs, ama ailen baskıcıysa parayı elinden alabilir, bu yüzden çalıştığın ücreti düşük söyle , fazlayı biriktir mecbur, Ailede bekar , dul teyze, hala, babanne, anneanne, kuzen varsa, çalışıp maddi destek olacağım hemde , hasta yardımcı olacağım deyip onlara yaşamayı teklif et.
Aile çok çok kötüyse evlilik düşünülebilir, ama çok gençsin yanlış bir karar olabilir , ama sana saygılı, anlayışlı değer veren birisi karşına çıkarsa evlen, İNSAN AİLESİNİ SEÇEMEZ, Ama Hayatına ALACAĞI İnsanı seçer, çok dikkatli seçim yapmalısın, Bütün hastalıkların KAYNAĞI STRESTİR.'Sizi yıpratan insanlardan sessizce uzaklaşın.' - Albert Camus.
Soran+1 yılÇok ama çok teşekkür ediyorum. Bu kadar içten yazıyı hiç usanmadan bıkmadan yazdığınız için.. Allah razı olsun
Cevap sahibi+1 yılEğer kendinizi işe yaramaz zayıf güçsüz , bitmiş, çirkin, tükenmiş, dışlanmış yaşama sevinci yok olmuş, o kanlı canlı kişi gitmiş, böyle ruh gibi gezen biri haline gelmiş, yorgun bir şey yapmak canı istemiyor, hissediyorsanız sizdeki o enerjiyi çalan kişiler olmuştur, eski yaşam enerjisi olan neşeli haline dönmek, şu an içerisinde bulunduğunu durumundan çıkmanızı sağlayacaktır şey de daha önceki halinize geri dönmektir. Yani bu insanlar sizi dışlayıp, küçümseyip, hakaret
etmeden önce nasıldınız neşeli , enerjik mi hissediyordunuz kendinizi hayattan bıkmamış mıydınız hayalleriniz mi vardı, enerjinizin ruhunuzun sömürülmesine izin vermeyin, bu kişiler sonra size neden soğuk, duygusuzsun , depresyondasın, ruh gibisin
der yaşama sevincinizi enerjinizi kimseye vermeyin, ruhunuzu enerjinizi, Yaşama sevincinizi kimsenin çalmasına izin vermeyin, çünkü bunun farkında olmuyorsunuz. ruhunuzu sömürmelerine izin vermeyin enerji vampiri deniyor enerji emici insanlar
"Bize değer vermeyen insanlardan uzak durmamızı isteyen bir Peygamberimiz var. Bunun ne demek olduğunu kalbiniz yorulunca anlıyorsunuz.
Size değer vermeyen ve sizi anlamayan birine bir saniye bile ayırmayın. Çocukken ailesinden yeterince sevgi görmeyen insanlar “ben sevilmeye layık değilim” diye düşünen yetişkinlere dönüşebilirler. Bu durum kişinin kendi kendine sevgi verme kapasitesini de etkiler. İstediğiniz tarz sevgiyi ailenizden alamadınız diye hayıflanmak yerine, o sevgiyi siz kendinize verin. Sevgisiz büyüyen çocuk sevgisiz büyüten anne baba oluyor. Sevmeyi öğrenin ve öğretin; bilinçli sevgi bu kısır döngüyü durduracak güçtedir! der Doğan Cüceloğlu
Cevap sahibi+1 yılVaktinde anne babasından doyasıya alamadığı güven temelli sevgi ve yaşayamadığı çocukluğu kendiyle olan çatışmaya sebeptir. Bu sebeple yetişkin, ya ailesine fiziksel/psikolojik şiddet gösterebilir Sakın bunu kendi çocuklarına yapma ! Kendinizi sevme kriteriniz aileniz olmasın. Sizi yeterince sevmemelerini ya da sevdikleri halde sevgilerini sizin istediğiniz tarzda göstermemelerini umursamayın artık. Dünyadaki en acıklı olaylardan biri sevgisiz bir yaşam sürmektir. Siz anne ve babanızın mirasçısı olup kendinize sevgi vermemeye devam mı edeceksiniz, yoksa artık çocukluk yaralarınızı iyileştirip, kendinize içinde sevginin de olduğu güzel bir hayat mı yaşatacaksınız? Seçim sizin. Sana her daim sevgiyi seçtiğiniz günler dilerim
Soran+1 yılİyi ki sizin gibi insanlar var..
Kalbim biraz da olsun ferah oldu..
Var olun..
Cevap sahibi+1 yılNegatif veren sizi aşağı çekenleri kim olursa olsun hayatınızdan çıkarın BAŞARILI OLMAK İSTİYORSAN !!! Sendeki en iyiyi ortaya çıkaranlarla yakın ol, seni strese boğanlarla değil derler.
Dünyaları versen bile, kıymetini bilemeyecek olanlar da var.
Göreceği küçücük bir sevgi kırıntısına, seni dünyalar kadar çok sevecek olanlar da.
Hayat Senin, karar senin. Sendeki en iyiyi ortaya çıkaranlarla yakın ol, seni strese boğanlarla değil.
Dilerim ki size değer verecek kişiler girsin , hayatınıza bunun için önce kendinize değer verin, ve sınır koyun size değer vermeyen insanlardan sizi aşağıya çeken insanlardan uzak durun.
Soran+1 yılBöyle bir insan nerede.. Hepsi dış için yaklaşıyor. Biri de kalbe bakmıyor. Çok şükür tipinde güzeldir hani öyle bakılmayacak biri de değilim ama insanlar menfaatçi..
+1 yılBanada yapıyorlar aynısını ben çözümü onlara ayna olmakta buldum
Başarısissam bu sizin eseriniz diyorum
Evlenince bana kupa vermeyecekler diyorum
Hakaret ediyorlarsa yaptığınızı beyenmeyen sizsiniz sorun bende degil sizde diyorum sesler yükselirken kesiliveriyor 🧐11 Yorumla
Soran+1 yılKader ortağım
+1 yılBende sevgisiz değilde sevgiyi hissetmeden büyümek zorunda kaldım ve bu açlığı farklo şeylerle doldurmak istedim ama artık yaşımız belli bir seviyeye geldi
Duygularımızdan kopamasak bile mantıkla örtebiliyoruz.
Mantıkla yaklaşırsanız çok rahatlatır fakat içinizde bu sıkıntılar devam edecektir bu yüzden gene mantıksal bir yaklaşım yaparak
Çocuk tramvaları üzerine çalışan doktorlardan destek alın.
Bir arkadaşım gidiyordu ve çok rahatlamıştı herkesin gitmesi gerektiğini söylüyordu.
Bende düşünmüştüm ne kadar içimdeki kapatsamda en ufak bi üzüntüde hepsi aklıma geliyor benimde.
Kırgınlıklar en unutulmayan şeyler00 YorumlaKadının cinsel pazar değeri 23tür. Bu yaşa kadar ya güçlü yalnız olmanın ya da olmuş bir koca ile aile kurmanın kararını vermelidir.26dan sonra daha hala hayata yön verme aşamasında olması erkek için bile büyük kayıptır. Kadın için telafisi neredeyse yoktur.
00 YorumlaAileler en çok sevdiği olaylardan biri de laf söylemektir. Her türlü ve her şekilde laf söylerler, ne yapsakta yaranamayız konumuna geliyor. Ancak amacımız onlara yaranmak değil. Kendi hayatımız için , kendimizi ayakta dik bir şekilde tutup çabalamalıyız. İşte olur aşta. Olmasa dahi dünyanın sonu bunlarda değil. Canını sıktığına ve üzüldüğüne değmez. hayat üzülmek için çok kısa.
00 Yorumla
+1 yılGerçekten çok zor bir durum. Ekonomi belli zaten aynı evde yaşamak çok zor üstüne hakaret duymak yıpratıyor. Evlilik desen basit bir şey değil kişiliği karakteri ekonomisi cartı curtu. Allah yardımcın olsun diyorum. Ailenin psikolojisini de düzeltemiyor insan. Şunu farkettim normal dışarı çıktığımda bile her gün değişik değişik davranışlara maruz kalıyorum. En iyisi kendinle mutlu olmaya çalışmak. Elindekilerle. İşin varsa işinle. Yapacak bir şey yok gibi.
01 Yorumla
Soran+1 yılİşim yok
+1 yılHayatın annenin ya da babanın değil. Senin. Onların söyledikleri seni etkiliyorsa sen kendi hayatını yaşıyorsun demek değil bu. Ailelerin bizim için yerleri farklıdır bu kabul edilemez bir gerçek ama çoğu büyük insanın ulaştığı konum tüm dünyaya kulaklarını kapatıp sadece kendileri ile konuşup karar verdiklerindendir. Unutma. Kendinle yaşayıp kendinle öleceksin. Nasıl olmak istersen öyle olursun.
00 Yorumla
+1 yılulan atlatilamayacak hasarlardan biridir bu ne yaparsan asamazsin ama. ozguven kazanabilirsin kendin kalabalikta dans ederek bombos insanlara gulumseyip kibar davranarak konusarak kazanirsin
00 YorumlaSen herhangi bir insana ne yapsa da yaranamazsin. Bu aile için değil herkes için herhangi biri için geçerli.
Evlenen okusaydin derler okusan evlenseydin derler bekar olup okusan calissaydin derler çalışsan sigortalı bir işe gir istediğin işi yapsan ne var ki işte millet artık iyi parası olan işte çalışıyor derler. Kimse senin neyle mutlu olduğuna bakmaz neyle uğraşmak istediğine bakmaz. Senin için ne önemli ne değil diye umursamaz00 YorumlaAile & Toplum konusunda 5,2b cevap paylaştı. Ailen cahilse sen neden kendini heba edesin? Aileni secemezsin bigun kendi hayatini kuracaksin. Bu kadar negatif olma dik durmalisin
00 Yorumla
+1 yılAile insanın arkasında olmayınca hicbir şekilde mutlu olamıyorsun kendine guvenemiyorsun güçlü hissedemiyorsun kanki.
00 Yorumla
+1 yıltipik türk ailesi tavrı. özgüven aşılayamamakla kalmayıp, var olan özgüveni de söküp atarlar
01 Yorumla
Soran+1 yıl:(
Aile & Toplum konusunda 355 cevap paylaştı. Bence kendine ayrı bir ew tut ve kafana göre yaşa o geri kafalı aileden sana hayır gelmez...
01 Yorumla
Soran+1 yılİmkanım yok
Gizli Üye(18-24)+1 yılBende aynı şeyleri yaşıyorum abla senin aile benim aile 5 sene sonra olacağım konumda bu şuandada böyleyim de neyse ben düzeleceğine inanmam bir tramva olarak hep bizimle gelecek
00 Yorumla
+1 yılHep bu ailelerin kurbanı oluyoruz zaten Allah yardımcın olsun
00 Yorumla
+1 yılÇok abartılı konulduğunu düşünüyorum muhakkak evlenirsi
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 358 cevap paylaştı.
+1 yılGün doğmadan neler doğar bakarsın el dediğin ailen olmuş.
00 Yorumla
+1 yılGaliba edilmiyor. Ben 23 yaşındayım henüz fakat 40 yaşına merdiven dayamış abim ablam da tıpkı ben ve siz gibi, sanırım bu durumun tek telafisi kendini güçlü olduğuna inandırmak ama o da gerçekten zor.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 711 cevap paylaştı.
+1 yılKendini geliştirip ve geliştiğinin farkında olarak.
00 Yorumla
+1 yılAman aman. Bak bende bir merhamet gösterdim , 2 kez boşanmış biriyle ilk evliliğimi yaptım sadece 1 yıl oldu şu an boşanıyoruz.
08 Yorumla
Soran+1 yılBoşanmanın sebebi nedir?
- +1 yıl
Profilimde paylaştığım yazı eğer daha detay isterseniz Instagram : @1fotografyahikayesi ekleyebilirsiniz. Zaten adı üstünde fotoğraf yapıyorum sayfam yani
Daha önce 2 kez evlenmiş bir bayan düşünün 3. evliliği benimle oldu ve ben daha önce hiç evlenmemiştim. Düğün bile yaptım aynı yaştaydık yaşımız da 33 , ufak tefek komik sayılacak şeyleri bahane ederek ailesinin yanına gitti. Sonra iş inada bindi derken patladım. Hayırdır ya dayak yok şiddet yok , o yok bu yok ne bu genç kızlığını bana verip de bende senin kıymetini bilmemişim havaları nedir diye yaktım gemileri. Şimdi Allah için tipimde sorun yok , eğlenceli , komik , yerine göre romantik , yerine göre ağır abi. Kısaca basit biri değilim yani. Şimdi Türk örf adetinde ve Anadolu gibi bir yerde böyle bir erkeğin ona el uzatmasının bedeli niye böyle oldu? Aradığı neydi de ne olmadı. Kendisi de güzeller güzeli filan da değil , ya da bana kattığı hiç bir maddi değer de yok manevi değer de. Böyle biri sizce bu öz güveni nerden almış olabilir.
Soran+1 yılGerçekten üzüldüm adınıza.
- +1 yıl
Bende kendime çok üzüldüm açıkçası. En üzücü kısmı da bu oluyor vesselam
Soran+1 yılSizin için dua edeceğim..
- +1 yıl
Çok memnun edersiniz beni. Allah gönlünüze göre verir inşallah 🤲🏻
Soran+1 yılSizin de inşallah, dua eder dua ederim.
Soran+1 yılBeklerim*
Ecmain
Gizli Üye(30-35)+1 yılaşkım benimkilerde öyleydi umursamıyorum ayrı eve çıkıcam diye tehtid ettim evden ayrıldım bir süre erkek arkadaşımla yaşadıktan sonra eve döndüm bir anda kestiler baskıyı sen de böyle yaparak kurtulabilirsin
02 Yorumla
Soran+1 yılİmkanım yok..
+1 yılAraba devrilince yol gösteren çok olur demişler herkesin yaşadığı dönem farklı onlar objektif yorum yapmazlar ve kelimelerini seçerek konuşmazlar bazen sadece kişiye yalnızlık yetiyor.
00 YorumlaÇalışkan ol. Bos otururken bile annen ya da baska biri kapidan girince hemen el işleriyle ugraş. Başarısızlıklarını ailenin yaninda soyleme
00 YorumlaOnlara başarabileceğini göstermelisin. Madem onlara katılmıyorsan ve onların dediği gibi değilsen kendini geliştir.
00 YorumlaAl bendende o kadar benimkiler evlenme konusunda bir şey demiyorlar da çok şükür ara ara alttan laf sokuyorlar tabi fşdkdkddk
00 YorumlaBunları sen duymamasızlıktan gel yani işinde olur eşinde olur zamanı gelince sadece sende biraz çabala yeterlidir
00 Yorumla
+1 yılTatlım seni çok iyi anlıyorum benim babamda yıllardır başkalarının kızlarını örnek gösterir okadar temiz ve hiç dışarı çıkmayan biri olduğum halde
00 Yorumla
+1 yılAynı şeyleri ben de yaşıyorum fakat çalışıp çabalamaya devam ediyorum. Aynısını sana da tavsiye ederim.
00 Yorumlabence kafana takma. daha çok sosyalleş arkadaş edin
00 Yorumla
+1 yılKainatı yaratan rabbin senin için de planları vardır elbet...
00 YorumlaBir kitap vardı o sana yardımcı olur okumanı tavsiye ederim
00 YorumlaValla bacım insanın kendinden başka dayanağı yok tıka kulağını kendini keşfet
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 5b cevap paylaştı. oradan uzaklaşarak
01 Yorumla
Soran+1 yılİmkansız
+1 yılBiz evlendik ne bk yedik
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 874 cevap paylaştı. Takılmamak lazım bunlara
00 YorumlaYanlız degilsin merak etme
00 Yorumla
+1 yılSende hata niye duruyon ayri eve çik kurtul
00 Yorumlabilmiyrm o bende de var
00 Yorumla
+1 yılÜzülme aynı kader bir sen deilsin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBana ulaş, konuşalım bu konuyu.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılYemın ederim benımkıler yane yapıcz bız
07 Yorumla
Soran+1 yılBilmiyorum
Cevap sahibi+1 yılNerde oturuyosun
Cevap sahibi+1 yılYa sana mı dıyorum be
Cevap sahibi+1 yılYürü git
Bana da bunun cevabından lazm 😔
00 Yorumlakendi iç sesini dinle ve kendine güven
00 YorumlaKlasik türk ailesi boşverrr
00 YorumlaSosyal yapının en büyük sorunu. Aile baskısı
00 YorumlaNe yaparsan yap ailen beğenmez bu bir gerçek
00 Yorumla
+1 yıldimdik onlara net durun
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 11b cevap paylaştı.
+1 yılBiraz zaman alır
00 Yorumla
+1 yılHiçbir şeye karışmayarak
00 YorumlaBüyük bir iz...
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBölümün nedir?
00 YorumlaBana kaç
07 Yorumla
Soran+1 yılBeğenir misin beni
Soran+1 yılNasıl birini istiyorsun ki
Soran+1 yıl@Sirac147 kafan iyi mi sadece takılıdım
+1 yılSen ıyımısn
02 Yorumla
Soran+1 yılDeğilim
- +1 yıl
Dettleselm
+1 yıledilmez
00 Yorumla
+1 yılKafay takam
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Özgüven Oluşması
Özgüven bireyin gelişimiyle başlayıp, sosyal yaşamda onunla beraber hayat bulan bir olgudur.
Büyürken edindiğiniz deneyimler ve aile üyeleriyle olan ilişkileriniz, özgüveninizi etkilediği bir gerçektir. Unutmayınız ki, Çocukken duyduğunuz, gördüğünüz ve deneyimlediğiniz şeylerin çoğunda kontrolünüz yoktur. Bu yüzden ailenin bu durumdaki davranışı sizi ve oluşmaya başlayan özgüveninizi doğrudan etkileyecektir.
Zihinsel olarak geçmişinize gidin ve neler olduğunu hayal edin.
Ebeveynler çocuklarını takdir ettiğinde ve onları güçlü yönlerine doğru yönlendirdiğinde, çocukları doğal olarak sağlıklı bir benlik saygısı ve güven geliştirir.
Sağlıklı bir özgüven gelişmesi için aile deneyimlerin bazıları şunlardır: Öpücükler ve sarılmalar almak, kibar bir şekilde konuşulması, dinlenmek, övülmek, yüksek ve ulaşılabilir beklentilerin verilmesi, başarısızlığın herkesin başına geldiğinin söylenmesi, bu yüzden hayal kırıklıklarının kabul edilmesi vb.
Özgüven eksikliğine sebep olan bazı davranışlarsa ağır disiplinli olmak, göz ardı edilmek, küçümsenmek ve sana her şeyi yanlış yaptığını söylemek, yüksek ama imkansız beklentiler verilmek, başarısız olursan, iyi olmadığının söylenmesi, ihmal edilmek vb.
Her zaman olmasa da tipik olarak deneyimlerin olumlu ya da olumsuz olarak kategorize edilebileceğini ve bunların hangisi olduğuna bağlı olarak ya sağlıklı ya da düşük bir öz güven duygusu geliştirdiğinizi görürsünüz. Her iki durumda da, bu duygu yetişkinliğe geçebilir ve kendinizi başarılı ya da başarısız olarak görmenize neden olabilir.
Değerli görüşünüz için teşekkür ederim. Dediğiniz cümleleri hayatımızda izlerini net görüyorum. Ebeveynimin bu konuda bilinçli olmasını ne kadar isterdim. İşte kapanmayan yaralarım var..