bir iki fikir verin. lazım oldu...
hakikaten Türk toplumu bekarlığı sultanlık olarak görüyor belli oldu...
evlenmeyin kardeşim madem...
Sebepleri ile açıklayınız... :))))
Evli olanlar açısından her iki eşin de çalıştığını düşünelim.. aksi halde elbette evliler daha fazla etkilenir..
Detayı okumadan cevap verenlerin yüzünde sivilce çıksın
Bekarken kendinden mesulsün, evlendiğinde ailenin sorumluluğunu almış olacaksın. Evlenmek için işin, aşın olması gerek, birikmiş paran olması gerek, şu an düğün yapmaya kalksan 200 bin nakit paran olması gerek. 200 çok değil mi diyecek olanlar beyaz eşya fiyatlarına, mobilya fiyatlarına, düğün salonu, yemek fiyatlarına bi baksın, bakalım yetecek mi 200. O yüzden herkes bekarlık sultanlık diyor.
Bekarlığı kötülesene biraz 🤪 lazım oldu. Fikre ihtiyacım var
Ya ne alaka? Evlilik güzel, bekarlık kötü ana fikri çerçevesinde bir iki sağlam argüman sun.. Budur.. 🤪
Hah bu da olur mersi...
Tabii buradan yürürüm ben eyvallah 🤭
Yok ben de benzer şeyler söyledim zaten de... Adam haklı yani evlilik pahalı. Ama olsun gene az sürünsün istedim. Sebep bulamadım. 🤪🤭
Kocam dedi evli olmak pahalı bi şey bekarlar sadece kendinden sorumlu diye.. Gene de hak vermeyesim geldi ama işte karışık işler..
Bu kadar da değil tabi de..😏
Öncelikle bekârlık çok pahalılaştı. Bence evlilikten daha pahalı. İlk önce bir kızla tanışabilmek için, kendi arzularına sahip çıkan özgür karşı cins kızların olduğu yerlere gitmeli ki, buralar adamı sağlam öpen yerler. Arama bulma çalışmaları için harftada üç gün gitse, gecede iki kıza içki ısmarlasa ortalama 300 hesap ödese benzin parası da desek 1000 lira sadece bu mekânların ücreti ayda 4 bin TL. Bir kızla tanışsa hesaplar daha da artar, yemek ısmarlasa birr binlira da orada bırakır, eder 5 bin. Kızla mekândan çıksa eve götürse genelde evi b. ok götürürdüğü için mecburen otele götürecek 2 bin ilâ 6 bin arası. 2 bin diyelim, oda servisi istese 3 bin Lira bayılsa gitti 8 bin Lira alsa asgari ücret bitti asgari ücret eksi bin Lira. Adam aşık oldu sevgili bu hediye ister, gezmek ister, gizli saklı yerlere gitmek, özgür rahat olmak ister ki, en az aylık 3 gün olsa 9 bin. Hadi birbilerine alıştılar o eve getirecek duruma geldiler. 5 bin ev kirası, kıza ayıp olmasın iki gün temizlikçi aylık 2 bin de o diyelim. Eve nevale almak lazım, dışarıdan yemek söylese her öğün 200 TL 600 eder. 30 çarpı 600 =18 bin TL. Bu adam batar. En az 35 bin lazım.🙂
Evli olduğunda yemeği yapan yar, harcanan ortak mücadeleye be güzel ortak, birde sevgide derinlik varsa huzurda yoğunluk olur. Çocuk olur umut doğar, geleceye çaba amaç ike başka bir erek ile güzellik artar. Yeterki düğün yapmasınlar, nilahı kıyıp bir yemek, evlerine geçsinler.🙂
İşte aradığım feraset... Ben de tam bunu diyordum işte... Eig'lik görüş yeminle
🤭
🤭Rica ederim
Ben de rica ederim yazmıyorum teşekkür de etmiyorum. İki kere yazınca sen, rica ederim demek zorunda kaldım 🤭🤪
Yok be ya bu benim kabalığım 🤪🤭 sen kusura bakma
Kibar olmaya mecbur bırakmak da çok komik geldi bi an.. 🤪
🤭 Yok ben de uyuzum ama dış dünyada 🤪 burada saldım çayıra mevlam kayıra
Efsane olmuş. Kocama da gösterdim çok komik
İzlemedim ben bakayım. Adı neydi?
Bu tamamen harcama düşüncesiyle ilgili. Evlilik & bekarlık olayı değil. Ben gibi bekar olsa da fuzuli harcamadan eksik kalmayan biriyse sıkıntı yaşayabilir (ya da nasılsa aile var örtbas ediyorum rahatlığındandır) evlilikte de ne kadar fedakarlık yaptığıyla ilgili (yorganı ayağa kadar uzatma misali)
Aslında herkes etkileniyor, ancak evli olanlar sorumluluk sahibi olduğu ve bir ev geçindirmek durumunda olduğu için daha fazla zorluk çekiyor.
Ama bekar olsa tek olur ona göre harcamalarını yapar.
evet... ne diyim şimdi haklısın..
o halde eşimi affetmek boynumun borcu hahaha az süründüreyim istedim.. amma ve lakin kısmet olmadı :)))))
Bosverin güzel bir şekilde evliliğinize devam edin, namaz kılın kalbinizi kırmayın gerisi çözülür o yüzden kadının da işi kolay değil, erkeğin de ☺️
:)))
☺️☺️
Cevap
21Cevap
Bekar olanları etkiliyor
Evet mesela neler kötü... Birkaç fikir versen..
Daha mutsuz olurlar. ve tek kişi çalışır. birbirine yardım edecek bir sevdiği olmaz gibi..
Evet bu doğru...
Bekar olan ailesi ile yaşıyorsa evlilerden daha az etkilenir. Ama ailesi yoksa evlilerden daha çok etkilenir.
Ben de katılıyorum. Bunu sevdim
Aile kavramı ekonomik yönden kişiyi destekleyen bir unsurdur. Bu kişinin direkt eşi de olabilir anne babası da ev arkadaşı da. Birlikten güç doğuyor. Tek başına yaşayan bir insanın bir aile birliği içinde olan insandan daha az etkilenmesi için maddi yönden çok güçlü olması lazım. O da belli bir kesim için geçerli. Asgari ücretli için bu mümkün değil..
aslında madda madde sıralanabilir
evlilerde;
-çocuk masrafı
-ardı arkası kesilmeyen mutfak masrafı
-taksitler
bekarlarda;
-arkadaşlarla dışarda yiyelim masrafı
-halı saha masrafı
-kahve keyfi masrafı
-sinema masrafı
-bu gece takılalım masrafı
-lise buluşması
-üniversite buluşması
böyle gider
Ooo bunları da sevdim 🤭 sayayım benim adama.. Diyim bak evlilik pahalı tamam da bekarlık da ucuz değil 🤪🤭🤣
Bunu gelir durumu etkiler evli olduğumuzu varsayalım karşı taraf yüklü miktar maaş alıyorsa sorun olmaz. Bana sorarsan hayat pahaliligi beni her türlü etkiliyor☹️
Hayatın pahalılaştığı oranda gelir artmıyorsa insanların yaşam kalitesi azalır. Pahalılaşmaya oranla gelir artmıyorsa bekarların daha az etkileneceği düşüncesindeyim.
Pekii.. Bekarlığı kötüleyebilecek bir veri var mıdır? Bir yardımcı olsanız 🤪🤭
Evet haklısınız.
Evli insan daha çok etkilenir düşüncesindeyim. Hele birde evkadın varsa bu ikiye, üçe katlanır. Bekar insanların büyük sorumlulukları yoksa daha az etkilenir.
biraz bekarlığı kötülesene.. yok mu hiç?
lazım oldu
Bekarların evlilik hayalleri yoksa çok sorun değil gibi. Onlardan akşam gelirken yumurta ekmek süt bez al diyen yok
sağol yaa.. çok işime yaradı :(((
😂 😂 😂 Sevindim
ya bi git
Gittim
Asgari ücretli evli 2 çocuklu birisi daha çok zorlanır bekar yemeği dışarıda yerse oda zorlanır. Evde bireyler kendi yapabiliyorsa daha rahat geçinir diye düşünüyorum
Tabii ki evli çiftler daha fazla etkileniyor. İki taraf çalışsa bile harcamalar daha çok oluyor. Evliyken misafirin bitmiyor. Misafirleri ağırlamak dahi masraflı. Bekârken böyle bir sıkıntın yok.
Çok bi şey fark etmiyor bekarım bir tık evliler önde
Evli olanların çocuğu varsa net onlar daha fazla etkilenir.
Evli ve çocuklu olanlar. Okul masrafları harçlık vs. Bekar ne bulsa yer dorumluluğu kendisine.
Evli olanlar tabii ki. Ev masrafları , faturalar aylık 4 bin 5 bin lira gibi gibi..
bekarlar nasıl evlenecek öyleyse istenilen şeylerin biri bin para
herkes etkılenıyor ama evlı olanlar ıkı calısan oldugunu dusununce evde tek encere kaynıyor bekar olanların bu durumda masrafı daha cok ama kendını kısıtlama sansı var ekonomık olarak. bence esıt derecede etkılenıyoruz
saskinomayra bekarlık kötü bişey sap gibi gezion evlilik daha güzel
Yani bir kadın için bekar olmak çok daha iyi emin ol. Ekonomik gelirin varsa rahat edersin. Hem bir erkek yerine yakın bir kız arkadaşınla bir ev tut onunla yaşa daha da çok eglenirsin :) sende benim sorumda görüş paylaşır mısın
evli olmak daha çok gider ve sorumluluk olması demektir siz evlimisiniz?
evet evliyim...
ne yazık ki bende evliyim
kendı şirketim oldugu için geçim sıkıntım yok ama genel olarak evlilikler kira vs çok sıkıntılı sızın durumunzu nedır peki?
hayat pahalılığı elbette herkesi olduğu gibi bizi de etkiliyor.
evet haklısın
çocuk var mı
var iki tane..
ne güzel ALLAH bağışlasın :)
siz çalışıyormusunuz
ben çalışıyorum. siz?
bende öyle kendi aile şirktemiz var muhasebe finans uzmanıyım :)
siz ne işle meşgulsunuz :)
avukatım. eşiniz çalışıyor mu?
aaa ne kadar güzel :) en sevdıgım mesleklerden biri :)
evet çalısıyor ihtiaycı yok ama insan kaynakları işi yapıyor
bir kadının işe neden ihtiyacı olmasın? çalışmak sadece geçinmek için değil, kendini gerçekleştirmek için de gerekli bence
öyle tabi her zaman saygı duydum duyarım da kendısı nasıl ıstersen o kadar okumus etmiş sonucta
mutsuz bi evlilikte olsa saygım sonsuzdur
nerede yasıyorsunuz :)
çokmu soru sordum :(
özür dilerim konu konuyu açıkca sohbet güzel gitti
hayır ama gizli olunca ne biliimm...
İzmir'de yaşıyorum. siz?
o halde çıktım gizliden :) İstanbul bende
dm atma şansınız var mı bana :)
rica etsem :)
neden? burada gayet güzel sohbet ediyoruz. farkı ne olacak?
nebiliyim yorumlardan konusmaktansa dm den konusmak daha iyidir diye düşündüm
yanlış bişi mi bu
yanlış değil ama özel mesajlarda ayarı tutturmakta zorlanıyor bazen insanlar.
muhabbetin ekseni kaysın istemem.
böyle iyi bence
saygı duyarım avukat hanım :)
peki teşekkür ederim.
Evliler tabii ki.. 😄
Evli olsam ne yapardım, onu düşünüyorum..
Evli olanlar. Hele çocuk varsa bayağı kıt kanaat moduna geçiyorlar
evliler ayagini yorgana gore uzatir ihtiyatli davranir
Çok zengin olmayan herkes etkileniyordur
Evet bence de
Bekarlar :D ben çok etkileniyorum
Hah. Hadi birkaç destek ver... Efendim sorun şudur ki, eşim evli olmak pahalı bi şey, bekar olanlar kendinden sorumlu dedi. Bekar olmak da zor o da pahalı dedim ama ben bekarlığı hatırlamıyorum yani nesi zor diye destekleyemedim pek. Bu durumda sorayım dedim ama genel olarak herkes evlilik zor deyince kaldım böyle 🤭 hadi şu ablanıza bi destek atıverin
Çok da özne esin bekarlığa kötülemek lazım 🤪
Bekarlar tüm yükün altından kendi kalkıyor çoğu zaman evliler bölüşüyor :D biri çalışamazsa diğeri çalışıyor misal.
🙏 Teşekkür ederim
:) rica ederim
Bekarim rahatim ohhhhhh
Evliler bence ya ama ben bekarım😅😅
Bekarlar bana göre
Evsiz olanlar
Bekarim bu yuzden
Isi gucu olmayan herkes
bekar
Evli olanlar
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?