Evet kurabilir ama karşısındaki insan da aynı travmalar ile yaşamışsa sorunlar olabiliyor. Eşler burada anlayışlı davranıp yardımcı olması gerek çünkü mutsuz evde büyüyen çocuklar sevilmeyi bilmez sevinmeyi bilmez mutluluğunu dışa vurmayı bilmez bunları anlaması gerek.
Kişinin kendini geliştirmesine bağlı bir durum. Ancak Türkiye şartlarında bu da zor olduğundan dolayı, mutsuz bir ailede yetişen kişinin evliliği çok mutlu olmaz.
Mutlu yuva kavramı çok muallak bir durum. Ailemizde aldığımız yaralar haliyle psikolojimize yansıyor bu sefer de karşımızdakinin kişiye yeterince özen gösteremediğimizde de olanlar olur. Bir nevi evet diyebilirim buna bu sebepten
Eşine bağlı bence; yobaz, kısıtlayıcı, kuralcı, yöneten, takipçi, yargılayan, kişisel zevklerine saygı duymayan birini seçersen mutlu olamazsın. Sonuçta evlendikten sonra artık onun oluyorsun. Her şikayetinde ailene gidemezsin.