- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılSen zaten tanrının var ettiği ve kanunlarını koyduğu ve seni de var ettiği evrendesin. Sane her ihtiyacını dolaylı yoldan veren o. Niye yardım etmiyor demek sacma. Tanrı bi dünya kurdu bi imtihan yaptı ve ayrıca kendi eserini de göstermek istedi. Zaten kendisi ortaya çıkıp doğrudan yardım etse, kurduğu geçici düzenin bi anlamı kalmaz. Önemli olan onu görmeden, gönderdiği kitap, peygamber ve yarattığı evrenle bilimle onu anlamak. Zaten dünyayı geçici kurdu. Sonra seni mutlu olacağım bi yere götürecek kötü biri değil isen
06 Yorumla- +1 yıl
Sizin bu inandığınız şey insanları dizginleme yöntemi. Şşşş zarar verme cehenneme gidersin diyerek korku duygusu iletiliyor.
- +1 yıl
Inanmamak da senin seçeneğin. Allah irade vermiş. Ama Allah varsa, obur tarafta ağlamak yok. Saksıcı burada ölmeden önce kullanacaksin
- +1 yıl
Ben sadece bana mantıksız gelen şeyleri sorguluyorum.
- +1 yıl
Kendi mantığını da sorgula. Anlama gibi bi amacın olduğunu pek sanmıyorum yorumlardan. Dediğim gibi, iki seçenek var. Sınavdan çıkınca ya ben şunu biliyordum ama aklıma gelmedi tuh deme
- +1 yıl
Anlama gibi bir amacım olmasa buraya gelip 2 ay sonra soru sormam.
- +1 yıl
Öyle bi çaba olması guzel. Biz de bu işin alımı degiliz. Din mevzuları genelde derin olur. Adamlar ciltlerce kitap yazmış, okunması gerek aslında.
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)+1 yılBana hep en yakin dine inan dinler yoksa olup gidersin zaten ve bir sey olmaz diyen bir his durdu uzerime zebur haric diger tum kitapları arastirdim birbirleriyle tutarli olanlari denk getirmek babina. Insan sıkıntılı hissettiginde nedense daha uzak hissediyor durumu iyi ve iyi yerde olan herkes emin ol hangi dine mensupsa ona tapiyor ve ondan geldiğini iddia ediyor. Bu biraz din degil caba meselesi. Evet herkes mutlu degil herkes zengin değil asiri asiri zor olsada iyi yapmak maalesef bizim elimizde. Bende neden herkes esit değil diye saatlerce agladigim oluyor ama aglayip birakirsam ne gecicek elime? Hep hirsli cabali oldum arastirdim nasil bi ise adim atabilirim iyi yerlere gelebilirim vs diye. Umarim zamanla olucak
00 Yorumla
+1 yılTanrı var ya da yok tartışması binlerce yıldır sürmüştür insanın en zeki çağında bile Tanrı inancı güçlü bir şekilde korunmuştur yani durum öyle karmaşık ki insan zekası ve iradesi çok küçük evren çok büyük diğer canlılar mükemmel insan bir yaratıcı arıyor ister istemez.
Hem var ya da yok inanmak ne kaybettirir?00 Yorumla
+1 yılBen bazen Tanrı'nın gücünün sınırlığı olduğunu düşünüyorum. Bu kadar milyarlarca insana ve gün içinde gerçekleşen yüzbinlerce olaya müdahale etmekte yetersiz kalıyor gibi geliyor. Mantıklı veya mantıksız tartışılır.
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
20Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u +1 yılTanrı yok çünkü
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılBenim kilitlenip kaldığım bir nokta var Hz. İbrahim 'e oğlunu kurban etmemesi için koç gönderen Rabbim milyarlarca çocuk zulüm, taciz, şiddet görürken neden bişey yapmıyor. Peygamber çocuğu kulu da o çocuklar, çocuklarımız değil mi? imtihansa ki öyle deniyor küçücük bedeni ve tertemiz ruhuyla neden bu kadar ağır imtihanlar ve acılar ile sınanıyorlar?
22 Yorumla- +1 yıl
Kesinlikle katılıyorum ölüm meleği
- +1 yıl
Örnek İbrahim Tatlıses
- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılAllah sana muhtaç değil. Sen Allah'a muhtaçsın. Onu görmezlikten gelerek tek kaybeden sen olacaksın. Senin ilgine de sevgine de ihtiyacı yok. Ama senin onun merhametine ihtiyacın var. Çünkü istediği an seni böcek gibi ezebilecekken ezmiyor. Bunu bile merhamet olarak kabul edebilirsin. Ayrıca Allah'ın sadece merhamet özelliği yok. Ayrıca gazap verici bir özelliği de var. Özellikle nankörlüğü cezalandırır. Allah'ın amacı gerçekten insanların acı çekmesi olsaydı kesinlikle dünya böyle olmazdı. Işık olmazdı, renkler olmazdı, mutluluk diye bir duygu olmazdı, insana merhamet diye bir duygu vermezdi. Sadece acı çekerdin. Mutluluk nedir bilmezdin. Acıdan nankörlük etmeye bile fırsat bulamazdın. Ne yaşardın ne de ölürdün. Mantık bize gösteriyor ki amacı acı vermek olsaydı, gerçekten bunu amaç edinseydi her şey çok daha farklı olurdu
243 Yorumla- +1 yıl
Peki tanrı neden ona muhtaç olan savunmasız bebeklere yardım etmiyor? Tanrı ya psikolojisi baya bozuk ya da yok
- +1 yıl
Her canın sahibi Allah'tır. İstediğine can verir, istediğinden alır. Bebek olsun, yetişkin olsun, yaşlı olsun fark etmez. Senin sahip olduğun bir şeyi almıyor, kendi mülkü üzerinde tasarruf sahibidir. Onun mülkü olduğu için bu hak ona aittir. Ama insan kendi canına dahil hiçbir can üzerinde tasarruf sahibi değildir. Bu yüzden kendi canı dahil hiçbir canı almaya hakkı yoktur. Bu hak sadece Allah'a aittir. Allah'ı insan gibi görmekten vazgeçtiğin zaman bu gerçeği farkedeceksin. Ayrıca ölüm sonsuz bir yaşamın kapısıdır. Ölümü gözünde bu kadar büyütme. Her canlı doğar, yaşar ve ölür. Öldüren insansa kötü bir şey, çünkü Allah'ın mülküne el uzatıyor. Ama canı alan Allah ise bu iyi bir şeydir. Sana sonsuzluğu veriyor
- +1 yıl
++++
- +1 yıl
Kadere inanmayanlar dinden çıkar bu islamın şartıdır. Peki soruyorum size ben size zarar versem bu senin kaderin olacak ben ise önceden kurulan kaderin sadece aracısı olacağım ben neden cehenneme gidiyorum? Bunu tanrı yazmış zaten senin ölümün böyle olacaktı sonuçta.
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii bunu oku
- +1 yıl
Allah karmaşık bir varlıktır. Sistemi de karmaşıktır. Neyi neden niçin yaptığını bilemezsin. Sadece zannedebilirsin. Allah kendisine iyi zanda bulunmamızı istiyor. Kötü zanda bulunursan yaratıcına nefret duyarsın, ondan uzaklaşırsın. Kaybedersin. Evet her şey bir kaderdir. O söylediğin daha derin bir konu. Kaderi kavrayacak seviyede değiliz. Bizim tek yapmamız gereken yaratıcımıza güven duyup, onun merhametine sığınmak olur. Çünkü başka çaremiz yok. Onu kötülemek onun öfkesini üzerimize çekmekten başka bir işe yaramaz. Allah'ın öfkesi de çok çetin olur. Adım adım seni tuzağa çeker. Kötülük yaparsın sana o an karşılığını vermez, sen dersin ki başıma bişey gelmediği için demek ki doğru yoldayım. Vicdanın seni uyarır ama sen başına bir şey gelmediği için vicdanını dinlemezsin. Kötülüklerine devam edersin. Bir süre sonra vicdanın da susar. Sen iyice battığın bataklığa karşı kör olursun. Seni adım adım bu şekil cehenneme doğru sürükler ve sen anladığında iş işten geçmiş olur. Allah'tan kork ki o da sana merhamet etsin. Seni adım adım kendi yoluna çeksin
- +1 yıl
@Copernicus bunlar senelerdir beynimize kazınan , gün gün işlenenler zaten bildiğim cümleler. bebeklerin acı çekmesine bu benim mülküm (malım) acı çekmesi benim elimde ve ben buna izin veriyorum kısmının sebebi ne peki? 33 günlük günahsız bir bebek tecavüze uğradı vücudunda insan diş izleri vardı öldü. o hayvanlar bundan zevk aldı ama bebek öldü. bebeğin acı çekmesine Allah neden müsade etti altını çiziyorum 33 günlük günahsız bir bebek.
- +1 yıl
Acı çektirmeden kurbanınızı kesin diye tanrı neden tecavüze uğrayıp işkenceye maruz bırakıyor her şeyi gören tanrı?
- +1 yıl
Allah sana irade vermiş. Git öldür dememiş. Kader, Allah ın her şeyi önceden belirlemesi değildir. Derin bi konu. Bizim dışımızdaki şeyleri o belirledi tabiki anne baba memleket gibi. Ama irade de verdi ki kendi fiilinizden sorumlu olalim
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii Bebeğin acı çektiğini sadece zannedebilirsin. Daha iyisini zannedebilirdin oysa. Senin yaptığın yaratıcına kötü zanda bulunmak. O bebeğin acı çekip çekmediğini bilemezsin. Belki Allah sana acı çekiyor gibi gösteriyordur. Ama o bebek o acıyı çekmeden önce ruhu alınmışta olabilir. Senin bunu bilmen için o bebeğin benliğinin içinde olman lazım. Bu da imkansız. Allah'a karşı kötü zanda bulunmak senin seçimin. İyi zanda bulunmakta benim seçimim. Sen ise görünene bakıp Allah'a karşı kin kusuyorsun, onu merhametsizlik ve zalimlikle suçluyorsun. Hiç düşünmüyorsun gerçekten Allah zalim biri olsaydı bana neler yapardı, neler yaşatırdı diye. Şunu da unutma Allah'a nasıl bir zanla yaklaşırsan Allah'ta sana o şekil yaklaşacaktır. Sen bile bir şey yaptığında insanlar onu yanlış anlayıp sana kötü zanda bulunup seni suçladıklarında onlara ne kadar öfkeleniyorsun. Allah'ın kendisine kötü zanda bulunanlara öfkesini sen hesap et
- +1 yıl
Kötülük olmazsa iyilik varolmaz.
- +1 yıl
Bebeğin otopsi raporunda tecavüz sırasında bebeğin yaşadığı var. yani o hayvanlar o iğrenç şeyi yaparken o küçücük can acı içinde ağlıyordu , peki 3 yaşında uykudan bir tecavüz ile uyanan bebeğin kendi çığlığından kulak zarlarının delindiğinin , kanamasının zor kontrol altına alındığının ve o çocuğun bu acıları yaşadığının açıklamasını nasıl yapacaksın ve bunu yaşayan milyarlarca çocuk var o pislikler bunu yaparken neden Allah izin veriyor. senin izahina göre biz Allah in malıyız , ben malım olan eşyayı gözümden sakınırken Rabbim malının neden böyle acılar çekmesine imtihan diyor? Küçücük bir çocuğa al sen tecavüze uğradın inan tevekkül et ne mana?
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii hikmeti çok. Mesela, siz dinden uzaklaşınca nr kadar barbar ve vahdi olacağınızı anlatmak icin, konuya bizim açımızdan bakınca.
Bebek tarafından bakarsak, dünyada başına ne gelirse gelsin, obur tarafta aldigin mükâfat göre bu aci bir hiçtir. Sen sıkma canini, Allah o bebeğe öyle bir mükâfat verir ki.. yani şunun gibi, biri senin evinde bi vazo kırar ama karşılığında çok daha güzel bi ev verir hatta senin eski ev de onundu - +1 yıl
En iyisi böyle düşünen insanlara tecavüze uğrayacak biz de tanrı istedi bunu sen diğer insanlara örnek ol diye deriz
- +1 yıl
İyi o zaman senin bir yerlerini keseyim ardından da sana bir tane daire veririm Kadıköy’den olur mu? Kabul eder misin bunu?
- +1 yıl
Yanı maalesef beyniniz dini anlamaya algılamaya müsait değil. Ateist şamanist olarak devam edin. Hem Allah ın kanunlarının dişina çıkın, hem de niye su oluyo bu oluyo diye şikayet edin. Komiksiniz. Allah 'ın koyduğu kanuna uysan bunlar olmaz zaten
- +1 yıl
Arkadaş ruhtan bahsetmiş, bedenin yaşamından değil. Her kötü şeyi Allah yaptırdı dersen kafayı yersin. külli irade diye bir olay var. İnsanlara akıl verildi bu aklı kötüye kullanmak onun sorumluluğu onu yapan da zaten cezaya katlanır sen sadece olaya odaklanmışsin sonuça bakmıyorsun. Allah her kötülüğe müdahale ederse ne olur bir fikrin var mı? Sen yaratıcı değilsin sadece kulusun onu yargılamak, eleştirmek haddine değildir. Mal konusuna gelirsek kelime köklerini bilmiyorsun o sadece bir benzetmeydi anlaman için. Kurallar açık açık Kuran'da yazıyor. Sen insansın o yüzden malını sakınıyorsun çünkü kaybolursa yapacağın hiçbir şey yok. ama unuttuğun şey o yaratıcı aynı anda milyarlarca dengeyi koruyor farkında değilsin.
- +1 yıl
Açıklamalar da o kadar değişik ki ben Allah a inanıyorum ama içinden çıkamadığım şeyler var dediğimizde hep aynı cümleler. acı çek ama cennete gideceksin hani ya bu insanlar ruhun , bedenin dayanilmaz acılarını bilmiyor ya çok değişik.
- +1 yıl
Senin gibilere ne anlatilsa boş sadece vakit kaybı
- +1 yıl
Beynimi skm yaa nedenle anlıyorsun mk bi örnek verdik ma ll gibi uzatıyorsun. Inanma lutfen. Inanirsan yobaz olursun cunku mantikli düşünmüyorsun. Sorgulayan bi i anan olamazsın bu kafayla
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii Yaratıcına kinin o kadar büyük ki yazdıklarımı algılamıyorsun bile. Açıklamasını yaptığım şeyleri tekrar soruyorsun. Sen sadece kendi benliğini bilebilirsin. Diğer tüm benlikler senin beyninde sadece bir elektrik akımı. Onların gerçekten var olup olmadığını bile bilemezsin. Bilim adamları söylüyor. Dış dünyayı bilmemiz imkansız diyorlar. Dış dünyayı bilmen için beyninin içinden çıkabilmen lazım, bu da imkansızdır. Sen hareket ediyorsun, tepki veriyorsun diye ben sadece senin de benim gibi bir benliğin olduğunu zannediyorum. Oysa bir robotu da programlarsan aynı tepkileri verir. Bu sadece bir sanı. Öyle de olmayabilir. Çığlık bir acı göstergesi olabilir ama acının kanıtı değildir. Allah'ın kendin dışında beyninde ki her şeyi sadece bir görüntü olarak mı yarattığını yoksa gerçekten onların da kendin gibi bir benlikleri olup olmadıklarını bilemezsin. Rüyanda da bir bebeğin tecavüze uğradığını görüyorsun, o an bunun gerçek olduğuna her şeyden çok emin oluyorsun. Ama uyandığında gerçek olmadığını anlıyorsun. Öldüğünde de ne kadar yanıldığını anlayabilirsin. Çünkü ölümde dünyadan bir uyanıştır. Allah bunların hepsini öldükten sonra sana açıklayacak ve sen aklını kullanmayarak yaratıcını suçladığın için çok pişman olacaksın. Kuranda yazar, insan kendi kendini kınayıp lanetleyecek. Sevmediğin, suçladığın Allah sana neden daha fazlasını versin ki. Nankörlerden tüm nimetlerini çekip alacağını kendi söylüyor zaten
- +1 yıl
@magnum_blck beden yaşarken ruh içinde oluyor yalnız bunun teorik olarak açıklamasını nasıl yapacaksınız Allah idareten bir ruh vermiş içine mi. beden ruh içinde olduğunda yaşıyor hani ölünce ruh gitmiş oluyor ya?
- +1 yıl
O bebek cennete sende büyük ihtimalle cehenneme gideceksin onu savunman senin zararına yani
- +1 yıl
O olay öyle değil işte ruhun özelliklerini bile bilmiyorsun, astral seyahate çıkarken ruh ayrılıyor ama ölmüyoruz
- +1 yıl
@magnum_blck evet sende cenneti garantiledin kesinlikle katılıyorum hani Allah da size kimin cennete kimin cehenneme gideceğine hüküm verme yetkisi verdi doğru.
- +1 yıl
En azından yargılayıp inkar etmiyorum ve sadece iman ediyorum. kuranda kimin cennete kimin cehenneme gideceği yazıyor eğer biraz şanslıysan merhamet eder ki zaten ihtimalle bağlacı eklemişim okuduğunu anlama sende yok bir sayfa kuran bile olduğunu sanmıyorum.
- +1 yıl
*okudugunu
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii Kısacası Allah'a güvenip sevmekte bir seçim, nefret edip suçlamakta bir seçim. Hepimizin seçimlerinin bir sonucu olacaktır. Kiminin sonucu iyi, kiminin sonucu kötü olacaktır. Allah her şeyi göründüğü, senin anladığın şekliyle yaratmamıştır. Bunu her gün gördüğün rüya ile gösteriyor sana. Gerçeklikten emin olma, her şey bir rüya olabilir diyor adeta sana. Ama sen yine gördüğün her şeye eminmiş gibi Allah'ı suçluyorsun
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii canım kardeşim sen acı çekme. Allah var mi yok mu onu düşün. Varsa kim ve benden istediği bi şey var mi bunu düşün anlamaya okumaya calis yeter. Kimse acı çek demiyor.
- +1 yıl
Magnum, Ruh bilimi dersi aldım. Astral seyahat Lucid durugörü kısacası parapsikoloji hakkında ders verecek nitelikteyim.
- +1 yıl
Hiç bir şey bilmiyorsun lucid sadece rüyadan ibarettir. Astral seyahat ruhun bedenden ayrılması ile başka bir boyuta geçiştir. Hatta cinleri ve başka varlıklar görülebilir çoğu kişi ruhu geri dönemediği için ölmüştür. Türkler de Bir şey var yorumlarda haklı çıkmak için olmadığı şeyi yapıyorum demek.
- +1 yıl
Engelleyin kurtulun arkadaşlar
- +1 yıl
Dindeki ruh ile senin aldigin ruh dersi aynı şey degil
- +1 yıl
Astral seyahati bizzat kendim deneyimledim ve astral seyahatte ölüm diye bir şey yok korktuğun an zaten ruhun bedenine geri dönüyor.
- +1 yıl
Allah i inkar ediyorsun da ruh ne peki?
- +1 yıl
@magnum_blck ben dört büyük kitabı da okudum evimde de var , hani kimsin ya da kimsiniz de inançsız deme hakkını kendiniz de görüyorsunuz ateist olsam bunu söylemekten çekinmem. ben ve soruyu soran arkadaş ince gelen ve izahını aklımızın almadığı bir noktayı belirttik kendinizce çok inançlı olduğunu iddia eden iki üç arkadaş bizi cehenneme attınız , tecavüz mağdurlarını ruhun aşamaları astral seyahatler vs vs. arkadaş bunu yaşayan nan gibi hatırlayan, tramva olan çocuklar var. biz buraya kilitleniyoruz ben evladımın acı çekmesine dayanamıyorken , iğne olduğunda bile canımdan can gidiyorken bana nefesinden üfleyen Rabbim bir bebeğe bunu yapilmasina izin verme noktasında kaldık diyoruz. yok inanırsak yobaz olurmuşuz yahu zaten yazdıklarıniz ile büyüdük ha sorgulama inan sorgularsan ateş var. maun suresi ne diyor vay ki o namaz kılanların haline kıldıkları namazlarda riyakarlardir. gösteriş yapar yetimi itip kakar , kul hakkı yerler. ben sorguladım diye kafirim ama namaz kılıyorum neyse ki müslümanım diyen ama özünde ne olduğunu bilmediğimiz insanlar cennetlik. bu ne yaman çelişki?
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii Tevratı okuduysan orada Allah'ın sert yüzünü görebilirsin. Allah sadece merhametli değildir, sert bir tarafı da vardır. Onun sert tarafından yumuşak tarafına sığınmaktan başka bir çaremiz yok. Gördüğüne gerçek gibi inanıp Allah'ı kötü olarak suçlaman için daha fazlasına ihtiyacın var. Sen ilk gördüğün şeyde Allah kötü dersen bu zalimlik olur. Çünkü diğer her şeyi silip atıyorsun, direk o gördüğün şeye bakıp Allah'ı suçluyorsun. Benim Allah'ın kötü olduğunu düşünmem için gerçekten her şeyin kötü olması lazım. Her şey kötü olacak ki, sen dahil, iyi insan diye bir şey olmayacak ki bende Allah'ın kötü olduğunu düşüneyim. Allah'ın merhametinden daha fazla merhametli olamazsın. Merhameti bilmeyen bir tanrı merhametli insanlar yaratmazdı. Bir annenin bebeğine şefkati o anneye ait değildir, Allah'a aittir. Dileseydi o duyguyu vermezdi. O duyguyu vermesi bile onu merhametinden ve şefkatindendir
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii sapla sama karıştırıyorsun iste. Cennetlik olduğunu idda eden mi oldu?
2. si, diğer arkadaşa yazdigimi üstüne alınmışsın. Onu uzatmaya gerek yok da, ben bi örnek veriyorum, o dar bakıp o zaman ev şöyle oldun böyle olsun diyor. Komik duruma düşüyor da algısı yok maalesef.
Ayrıca, çocuk illaki acı çekiyordur. Bu olayın bir-çok yönü var. Ama en önemlisi sonuç, sonuç olarak cennete gidiyorsan burada yasadigin ne varsa bir hiçtir! Çete nem azabı karşısında burada yasadigin her şey bir hiçtir. Allah o çocuğa mükafatını veriyor. O vahsilere de cezasini. Allah ın adaletine güveniyorum. Bu bi inanç olayı. Bazı konularda duygusal olmamiz, Allah ın olmadığı anlamına gelmez.
Yanarak ölen çocuk da var ki o acı çok daha büyük. Kaza geçirip kafası parçalanan var. Tecavüz de Allah çirkin yaptığı icin çirkindir. Aile ici ensest ilişki gibi. Allah bunu çirkin kılmasa çirkin olur muydu? - +1 yıl
Tevrat ve Kur'an-ı Kerim bazı noktalarda çok benzer serttir, kısas hakkı vardır , İncil ve Zebur da öyle değildir sana vurana diğer yanağını uzat , kimseyi yargılama der genç arkadaşım. buraya kadar tamamız da farklı yerlerde takılı kaldık teşekkür ederim münazara gerektiğinde münakaşa edebilmeli insan iyi geceler.
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii Tevrat Allah'ın sert yüzüdür, İncil Allah'ın yumuşak yüzüdür, Kuran ise Allah'ın makul yüzüdür. Tevrat'ta Allah yahudiler için bu halk bana ne zaman saygı duyacak, hepsini yok edeceğim diyor. Çok öfkeleniyor. Yahudiler Allah'a saygı duymadığı için dinleri onlara zorlaştırıldı. Bu Allah'ın cezalandırıcı sert yüzüdür. Oysa herkes Allah'ın sadece merhametli olduğunu sanır. Bu bir yanılgıdır. Kuranda da geçer, şeytan sizi Allah'ın merhametiyle kandırmasın diye yazar. Bu yüzden insanlar kolaylıkla Allah'a saygısızlık yapabiliyor. Nasıl olsa merhametli diye düşünüyorlar. Oysa Allah kendisine yapılan saygısızlığa çok öfkeleniyor ve cezalandırıyor
- +1 yıl
@Ekmek_Kırıntısı bilgili ve donanımlı bir genç arkadaşsın bu tarz konular da karşılarız umarım.
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii o kitaplarda tahrifat olduğuna inanıyoruz tabiki hepsi değil. Insanlar nefislerine topluma ve yöneticilerine göre değiştirmişler bazı yerleri. Yoksa bu kitaplar çok daha benzer olurdu ama muhtemelen %100 yine aynı olmazdı cunku din yeni use kitapta da yenilik vardır zamana ve toplumun gelişmişlik seviyesine göre
- +1 yıl
@ölümmmeleğiii Teşekkür ederim. Umarım:)
Gizli Üye(30-35)+1 yılProfil fotoğraflarından tut paylaşımlarına kadar fake. Tutmuş yaratıcının varlığını, inanışı ve sana olan inanışınımı sorguluyorsun 😅 kendine güveni olmayan asosyal ezik fake birisi için doğru seçim devam et sen hebele hübele xd sana bilimsel olarak her türlü dini ve din adamlarının var oluşlarını ispat ederim ama fake birisi için değmez yani senin KS de kullandığın profil bile sahteyken gerçekliğinden büyük şeyleri değil önce kendini sorgula jrjfjgkfk
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılmutsuzluk bize yakışıyor herhalde başka açıklaması olamaz, biz olamıyoruz bari başkaları mutlu olsun
10 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. Önce imtihan canım. Allah seni yaratırken sınırsız mutluluk vaat etmedi. Ama öteki taraf için vaat etti. Bu sorularınla kendinle beraber milletin de aklına girip cehennemi garantiliyorsun hadi yine iyisin
00 Yorumla
+1 yılYeryüzündeki her şeyi Allah yapsaydı bu sihir olurdu zaten, hepimize zeka vermiş. Doğruyu yanlışı bularak yaşadığımız yere şekil vermemiz gerekir mantıken.
04 Yorumla- +1 yıl
Tanrı her şeyi görüyor neden yardım etmiyor? Ayrıda Neden Allah diyorsun? Bizim dilimizde Tanrı demen gerek. Tanrı dediğinde seni anlamıyor mu? Eğer Allah denmek zorundaysa o zaman bu din Araplara inmiş demektir.
- +1 yıl
Bacım kimse zorunda falan demedim, ben istediğim alıştığım şekilde hitap ediyorum dil mil alakası yok. Senin gibi düşünenleri gördüm çok, saygı da duyuyorum tamam ama farkındaysan düşünme özelliği verilmiş tek tür biziz. Neyin yanlış neyin doğru olduğu yüzyıllardır biliniyor, en basitinden taciz tecavüz etmemen gerektiğini bilirsin, değil mi? Ya da çok zenginsen yoksullara vermen gerektiğini? Bunları bizim yerimize Allah yapsa, zaten kurulmuş birer robot olur senaryo oynarız?
- +1 yıl
Tanrı inancınızda kudretlidir senin bilmediğin yollar ile her şeyi yapabilir. Ayrıca düşünebilen tek varlık bizim olduğumuza inanmıyorum. Evren sonsuz ve evrende yalnız değiliz. Ben buna inanıyorum.
- +1 yıl
Tm saygı duyarım 🚪🏃🏻♀️
İnsanlar mutsuzluğu kendi çıkarlarını, menfatlerini, nefislerine olan düşkünlüklerini, çıkarcılıklarında arasın
115 Yorumla- +1 yıl
Peki bir bebek öldürülürken sen ona yardım etmeye çalışmaz mısın?
- +1 yıl
Yoksa sadece izler misin?
- +1 yıl
O zaman dediğine göre tanrının yüzünden ölmek istiyoruz
- +1 yıl
Tanrı olmasa yaşayacağını mı zannediyorsun 😀
Hem nankörsünüz Hem de boşamuhalafetsiniz. Hiç birşeyken birşeyler alıyor birde şu olmasaydı bu olmasaydı diyorsunuz.
Ölmek isteme nedenlerinizde bir haltlar yiyorsunuz yapmayın dediği şeyleri sonra hafif bir şey canınız yanınca tonro cok ocomosoz. - +1 yıl
Bebeklerde mi bir halt yiyor?
- +1 yıl
Bebekler için bir mükafat ölüm. Hayatta kalıp temiz mı gidecek zannediyorsun. Allah birşeyi kesiyorsa alıyorsa daha hayırlısını verir. Kaldıki bebek dediklerinde bilinç yok. Hem bir bebeğin ölüp ölmemesi ile 40 yaşındaki adamın ölüp ölmemesi arasında ne gibi fark var. Varsada şu bebek bir şey görmedi için pekte üzüntü duymaz ama adam üzüntü duyar kayıpları oluyor. E ölümsüzlükte yok. Bir diğer hususta ona o canı verende Allah alacak olanda sanada olacağı gibi. Bebeğin ölümü bebeğin zararına değil anne babasının zararınadır kaldiki bu bile imtihandır. Şimdi imtihana ne gerek var da dersin. İşte bu soruyu soran sen ile nankörlük yapan sizler ile tam olarak teslim olanlar ayrılsın diye.
- +1 yıl
Dünyada inanların gerçek yurdu değil. Dünyevi şeyleri amaç olarak görenlerin böyle düşünmeside çok doğal. Yazık açıyorum size. Hem farklı düşünüp hemde haklı olduğunuzu iddia edip bunkadaf kötü bir dünyada kötü bitecek hayatta kalamayacağın dünyaya sıkı sıkıya sarılmak baya bi tezat oluyor
- +1 yıl
O zaman ben bir bebeği öldüreyim bebeğe iyilik yapayım. Ben böyle saçma bir şey görmedim. Hem bebeğe iyilik yapıyorum hem de cehenneme gidiyorum.
- +1 yıl
Yazdığımı tekrar oku ve anladıktan sonra cevapla.
- +1 yıl
İlk önce saygılı ol. Ben bir robot yapsam onu parçalayamam.
farkındaysan sana yardım eli uzatmayı akıl edecek bir zeka vermiş. aynı zamanda bunu yapmayı reddedebilecek bir zeka bu. amacı açık ve net bir şekilde görebildiğini varsayıyorum
10 YorumlaSence insanoğlu devamlı mutlu huzurlu sağlıklı zengin olsaydı bunların değerini bilirmiydik?
12 Yorumla- +1 yıl
Peki başkaları bunun değerini bilsin diye neden başkalarına zarar veriliyor bebekler öldürülüyor?
- +1 yıl
Aslinda onunda teorisi var: şöyle düşün gelecek kestirilmeyecek birşeydir bugun masum gördüğümüz bir bebek gelecekte bir katil/ hap satıcısı cete bela olabilir sen bir bebeğe bakarak senin gelecegin temiz diyemezsin cünkü bebekken herkes temizdir ve ölüme gelirsek tanrı herşeyde hayır olacaginı bilmeseydi bence bebekler ölmezdi
+1 yılTanrı senin mutlu olman için herşeyi vermiş, mutlu olmak istedikten sonra olursun
14 Yorumla- +1 yıl
Fakat ufak bir bebeğin ölüm ve hayatta kalma seçimini yapacak bir iradeye sahip mi?
- +1 yıl
Seni Yaradanı iradesini sorgulamak komik değil mi
- +1 yıl
Sorgulamaya izin vermiş bütün kitaplarda. Yoksa insanın nasıl iradesi olabilir?
- +1 yıl
İnsanın iradesi cüzzi
- Aile & Toplum konusunda 526 cevap paylaştı.
+1 yılSenin yiyeceğini içeceiğini temin ediyor daha ne istiyorsun? Hayatta mutsuzluklar acılar var ki insanlar sınansın
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılİnsanları kullanma sanatı kutsal inançlar.
Cuma günleri haricinde cami önünde hiç el açıp para dilenen görmüyorum mesela.
039 Yorumla- +1 yıl
Kabe sayesinde Arabistan baya para kazanıyor. Ondan önce putperestler putları satarak kazanıyordu. Kiliseler günah çıkarma da para kazanıyor mum yakmada kazanıyor
- +1 yıl
Hepsi sömürü tuzağı işte.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ dayın hoplatsın seni.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ hadi ben pembe hesap takip ediyorum amacım belli diyelim senin mavi hesap takip etme amacını ne yapacağız ayrıca benim yaptığım yorum seni neden rahatsız ediyor nerene ne battı.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ lafı kendi kendine sokan bir vatandaş işte kendi yaptığın yorumu oku önce sonra millete sataş 😅
- +1 yıl
Neden insanlar Abaza olduğunu düşünsün?
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ yav he he sensin senin uyku vaktin gelmiş geçmiş hadi uyu sen.
- +1 yıl
Kendisi o yolda gittiği için kendi gibi görüyor işte yazdığını okumaktan aciz laf sokma derdinde Ergen.
- +1 yıl
Tamam dayı sende ateşi başına vuranlara yürü. Belki birileri birşeyler atar 😂
@prometheus1 bari biraz dürüst olun anasını aatıyım 😂
Neden düşünsün diyor gördüğü her pembeliyi takip eden birisi için fatklıbiey düşünmekte ya senin gibi iline geldiği gibi dönenlerin ya da aklı kıtların işidir. Görünen köy kılavuz istemez - +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ benim ne yaptığım kimi takip edip yorum yaptığım sana neden battı başka derdin mi yok kendine eğlence mi arıyorsun?
- +1 yıl
Boş yapıyorsun Alone saygıslık yapma burada adam istediğiyle iletişimde olur.
- +1 yıl
Haha şöyle bari dürüst ol ben buyum de 😀Tabi bunu derken çirkinleşmiş sen erkekleri niye takip ediyorsun oğlanmısın imasında bulunma en azındansa dürüst diyelim. Hem bende bir şey demedim. Sen boş konuşma karı kız takip et boş ver bunları dedim 😀
Gelelim soran sana. Gerçekleri ben söyleyince saygısızlık oluyor ama sen çarpıtınca olmuyor ve saygısızlık yapan ben oluyorum öyle mi 😀
Tamam tamam sizsiniz 😂 - +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ tam bir embesilsin sanane lan sana ne kim kimle ne yapmış sana giren çıkan seni rahatsız eden ne git başka kapıda oyna benim yorum alanında ne işin var senin.
- +1 yıl
Hâlâ okuduğunu anlayamıyor. Yazık beyninize. Bir defa daha oku yazdığımı. Bari baştan dürüst olun ce çirkinleşmeyin bari onu kabul edin diyorum. Sen bir oraya bir buraya kıvırdın. Yok sen niye erkekleri takip ediyorsun diye çirkinleştin. Bende haddini bildirdim. Öbürü ise görüyor ama haklı olana haklısın diyemiyor oda diğer tarafa kıvırıyor dedim 😀Neyse böyle böyle adam olacaksınız. Klavye abaza ve delikanlıları. hadi şimdi yeni gelenleri takibe al. Baya meşgul ettim seni 😂
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ o kadar komiksin ki sadece aciz olmandan dolayı gülüyorum sana.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ başkasından duyduğunu satıyorsun sadece boş bir sayfa gibi boş bir insansın baya belli ettin bunu.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ baya bir zoruna gitmiş nedense benim takip listem acıdım şimdi sana.
- +1 yıl
Adam istediğini takip eder arkadaşım neden karışıyorsun.
- +1 yıl
Yooo niye zoeıma gitsin 😂 Marifetmi zannediyorsun önüne gelen pembeliyi takibe almayı 😀
Ya dayı sen baya gerisin 18,20 yaş arası bunu yapsa ona çok görmem ama senin gibilere anca acınır. Mesela ibret alan birisi olsa la adam haklı der ben ne yapıyorum böyle sağa sola sakız oluyorum der ama nerdr sizde o omurga.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ senin bir kaşıntın varda hadi bakalım birde adam gibi yaz madem polemik yapacaksın iki kelime yazıp emoji kullanma.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ senin amacın ne amacın uğraşacak başka bir işin yok mu boş kişi.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ İşte o kendine bakmadan bol keseden atan kişi sensin burada gelip atıp tutuyorsun boş kişi senin adın bundan sonra boş kişi.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ bak boş kişi yine yaptın aynı şeyi duyduğunu gördüğünü satmaya devam et sen boş işler müdürü.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ zoruna gidiyor dimi boş kişi.
- +1 yıl
Harbi okuduğunu anlayamayan ya da anlayıpta m. ala yatansın. burada bile sen ve senin gibilerinden dalga geçiyorlar. Ama sen zoruna gidiyor değil mi diyorsun 😂 Abazalığın neyinden övünülecek bir pay çıkartıyorsan artık.
Harbi muhattap olduğum kişiye bak. Yaptığı şeyi gurur duyulacak bir şey zannediyor 😂
He dayı he zoruma gidiyor. 😂 - +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ ulan adam olsan diyecem de belli ki değilsin gevşek iki dakka gülmeden dur ama beceremezsin onu da şimdi başlarsın yine vay hakaret ediyor bana söyle diyor böyle diyor diye boş kişi.
- +1 yıl
@ƛԼƠƝЄƜƠԼƑ bu kadar basit boş bir kişisin işte insanların cinsiyet farketmeksizin arkadaş olabileceğini idrak edemeyen embesilsin karşı cins ile arkadaşlık kuran herkes cinsellik peşinde sana göre ama burada ben sapkın oluyorum başta dediğin gibi insan kendi gibi görüyor karşısında ki kişiyi boş kişi.
Tanrı sana bu dünyada mutluluğu ne zaman vaat etmiş yavrucum?
00 Yorumla
+1 yılTanrı var evet ve o seni yalnız bırakmadı seni izliyor sana bir örnek organlarını kalbini Görmüyorsun ama onu hissediyosun bunları senin vücuduna ve milyarlarca insanların vücuduna tek tek dizayn eden tanrı var evet için rahat olsun yalnız değilsin.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 8,9b cevap paylaştı. buraların bir sınav yeri olduğunu unutma ama, nefs bu yuzden var düşünme yeteneği bu yüzden var !!!
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 4,1b cevap paylaştı. 3 5 lik dünya kafana göre takıl
10 Yorumla
+1 yılÇünkü dünya cennet değil.
00 Yorumla
+1 yılDerin konular
00 Yorumla
+1 yılAhir zaman yani son zamandayiz
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 6,7b cevap paylaştı.
+1 yılHerkes mutlu olsaydı tarihi aramazdı
01 Yorumla- +1 yıl
tanrıyı :D
Gizli Üye(25-29)+1 yılSenin baban varken her zaman mutlu musun?
03 Yorumla- +1 yıl
Evet
Cevap sahibi+1 yılMecaz , deyim gibi bilgilerin yok
- +1 yıl
Hayır var
- Aile & Toplum konusunda 849 cevap paylaştı.
+1 yılBu ne saçma mantık
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılTanrı" beni çok yanlış anladınız" dedi
10 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 