Türkler zaten tek bir soydan meydana gelmiyor birçok boylardan oluşan 6 ıncı yüzyılda budun ya da millet/ulus olan bir antropolojik yapı...çin kaynaklarında mesela wey hanedanlığı kayıtlarında ahmet * hocanın kitabında çin kaynaklarından kayıtlardan yazılan kitapları vardır çok iyi antik çince bilir alıp okuyabilirsiniz bugün ki kırgızlar mongoloid fenotipe benzerler ama kırgızlar çin kaynaklarında kızıl saçlı yanık tenli olarak tarif edlmiştir hatta uygurları yıkan kızıl ejderler diye de isim takmışlardır.. codex cummoneous adlı bugün kırım ve yukarsında 13üncü yüzyıla kadar hakimiyet kurmuş kıpçak Türkleride bir alman gibi sarı saçlı mavi gözlü beyaz tenli olarak tarif etmiştir kırıma ticaret yapan latin kökenliler ispanyollar italyanlar vs... anadoluda da duru farklı değil.. karamanlı özellikle kastamonlu avşar kökenli Türkler gene sarı saçlı beyaz tenli olarak tarif edilir.. ama mesela osman bey birçok dönemin bizanslı tarihçileir veya papazları onu kara oğlan gibi esmer kavruk tenli olarak tarih etmiştir.. Türklerin zaten tek bir fenotipi yoktur.. mesela karluklar bugün afganistanda çok sayıda yaşar eski zamandan beri hintlilere benzer.. urdulardan farklı yoktur tek farkları iyi kılıç ve ok kuklanmaları.. vs o yüzden Türkler şöyledir böyledir demek yanlış zaten kurgan Türk mezar gömme tarzıdır eski kurganları incelelendiğinde de pek de asyatik bir tip ortaya çıkmıyor.. ya da mongoloid bir fenotip.. ama bu demek olmuyor ki aryanlarla bir alakaları var asla.. Türkler turanoid bir kavimdir ve kendine has bir fenotipi vardır ne latinlerle.. ne slavlarla.. ne germenlerle bir alakası yok..
Türkler tek bir fenotipe beglı değildir senin dediğin gibi esmer Türklerde olabilir bu bölgeden bölgeye degişir mesela ben İzmir yörügüyüm ve West turanid fenotipim ama Kürtler için. Aynısını diyemem çünkü kürtlerde mavi göz gibi şeyler çok az hem genetik hemde bulundukları bölgeler yüzünden zaten kürtler 60 hint kökenli 40 Pers kökenli