Dün annemler geldi, onlarla dışarı çıktık cafede konuşuyorduk havadan sudan sonra bizim buranın sevilen bi restoranı var oradan konu açıldı sonra kocam oraya götürdü bizi.
8 kişiyiz herkes yemeğini, tatlısını yedi kahvesini içti toplam 1400tl tuttu! Bizim ekonomik durumumuz iyi ama bi öğün yemeğe de bu kadar verilmez! 1-2 senedir o resturana gitmiyorduk. En son gittiğimizde daha çok yemiştik 400tl ödemiştik
Çorba+ana yemek+garnitür+salata+tatlı+kahve ise menü, çok ucuz. Ama trajikomik bir durum var, bugün için ucuz!
Normalde ana yemekler 20-30 lira idi geçen sene, çorbalar 10-15 lira idi. Bugün ana yemekler 60-70 lira, çorbalar 30-50 arasında dolaşıyor fiyat olarak. Sizin gittiğiniz yer ortalama bir fiyat, hatta az daha piyasaya göre makul bir çıkartmasına rağmen maruz kaldığınız durum bu. Kimse dışarıda yiyemiyor ki, fastfood daha da pahalı, ben anlamadım yani ayda yılda bir insanlar dışarıda yemek yiyemeyecek o zaman. Nasıl dönecek bu sektör? Ben evcimen biriyim ama arada yenebilir dışarıda, valla Allah elinde olmayanın yardımcısı olsun, şu fiyatlar anormal uçuk fiyatlar, hiç iyi bir yere gitmiyoruz...
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Lüks olmuş vallahi. Geçen hafta neredeyse 3. sınıf diyeceğim salaş bir fast food restoranına gittik bizim üniversiteden çocuklarla, adam başı düz hesap yüzer liralık olup çıktık. Kasiyer ayrı sövüyor bu ekonominin sorumlularına bizimkiler ayrı sövüyor, karşılıklı küfürleştik ama birbirimize değil öyle saçma bir diyalogla sona ermişti gecemiz.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Eskiden milletin restoranlarda yemek yediğini filmlerde görürdü insanlar. Tatil mi? Onuda sadece zenginler yapardı hayat pahalı olmasına çok pahalı fakat hiçkimsede lüksünden vazgeçmiyor
Biz eskiden bunu da görmedik diyen 30-40 yaş arası y kuşağının "telefonunu çıkar" dayılardan farkı yok. Kafa aynı kafa, Dünya değişiyor ve gelişiyor. Bu çağda dışarıda yemek yemek lüks olmamalı. Vergilerimizle son model arabalara binenlerdir lüks içinde olanlar, ülkemin vatandasinin dışarıda yemek yemesi değil. Tarım ulkesiyiz, her tarafımızda tohum sacsak bitki bitecek, et üretebiliriz kolaylıkla. Neyin luksunden bahsediyorlar?
Artık ne pahalı ne ucuz onun algısını kaybettik kişi başı 175₺ yemek için ucuz gibi geliyor mesela hatta 250₺ de iyi gibi basit bir kıyafete bile 300₺ veriliyor artık 🌸