Delirmemek elde değil. Kafayı yemek üzereyim üstümde çok uzun bir sürenin ağırlığı var nefes alamıyorum. Evde huzursuzluk, ilişkide huzursuzluk, işe giriyim kafa dağıtıyım dedim orada da huzursuzluk, uyuyorum o zaman bile huzursuzum kabus görmekten uyuyamıyorum. Her yerden üzerime üzerime geliyorlar. Ben zaten iyi değilim, saatli bomba gibi geziyorum, çıldırmamak elde değil birinden biri iyi olsaydı en azından. Akıl sağlığımı zar zor korkuyordum ama şimdi onu da kaybetmeye başladım. Normalde insan içinde ağlamayan ben geçen hafta sinirden stresten bir anda titremeye sonra da deli gibi ağlamaya başladım. 2,5 sene sonra ilk defa ağladım. Böyle giderse hiç iyi şeyler olmayacak ne yapacağım ben daralıyorum artık 😢
Güncellemeler
+1 yıl
Güncel
Güncellemeler
+1 yıl
Sabır diye diye sabır taşına döndüm oda çatlamak üzere. Bu işin sonu iyi değil ne yapacağım ben 😭
Hiçbir şekilde mutlu olamıyorum, herkes üzerime üzerime geliyor. Ne yapacağım bu şekilde?
Senin sana ne sıkıntı veriyorsa hepsinden kurtulman gerek
1
25 Yorumla
Soran
+1 yıl
Bana esas sıkıntı veren şey farklı bir konu aslında. Öyle bir sınıra geldim ki en ufak bir soruna tahammülüm yok ama herkes sorun çıkarıyor inatla. bir şey de diyemiyorum. İnsanlardan kurtulsam yenileri gelecek onların da sorun çıkarmayacağının garantisi yok
Küçükken çok uzun bir süre cinsel istismara uğradım. Sonrasında kendimi iyi hissetmek kafamı dağıtmak için birçok şey yaptım çeşitli sporlar, okul, etkinlik hayatımı etkilemesin diye çok uğraştım ama şu an engel olamıyorum. Her anımı da doldursam stresliyim 2,5 senedir belki daha uzun süredir ağlayamıyorum, kabus görmekten uyuyamıyorum huzursuzum kısacası etrafımda herkes de sorun çıkarınca korkmaya başladım çünkü bunun patlaması çok ağır olacak
Küçükken yaşanılan tranva ve olaylar maalesef atlatılamıyor bende köpekle oynerken düşmüştüm hala daha korkarım köpeklerden o durumu biliyorum ve yaşıyorum bende
Mesela bazen diyorlar köpekten korkacak ne var diyorlarda o iş öyle değil işte her şey dışarıdan göründüğü gibi kolay değil sen bir de gel benim içimi gör durumu var
Bu tahammül edebileceğim seviyeyi geçti. Artık çok zorlanıyorum. Keşke çözümü olabilecek bir şey olsa bende aşsam bu durumu. Ama geçmişi değiştiremem yoksa korkularımın üstüne giden bir insanım ben. Bende eskiden köpekten korkardım bir şey yaşamama rağmen üstüne gittim şu an 15 20 köpekle geziyorum, araba sürmekten çok korkuyordum gittim ehliyet aldım böyle yenebileceğim bir durum olsa tamam ama geçmiyor yani. Ben unutsam bile bilinç altıma o kadar işlemiş ki bütün gece uykumda bağırdığım, ağladığım, konuştuğum zamanlar oluyor çoğu zaman kabus görüyorum dinlenmiş uyanamıyorum. Uykusuzum, huzursuzum, mutsuzum birde insanlar böyle yapınca bana geliyorlar artık.
Hayır değil ama küçüklüğümden beri hep benzer rüyalar görüyorum sürekli bir şeylerden birilerinden kaçtığımı korkumun daha arttığını görüyorum. Hatırlamadığım da çok oluyor ama başım ne zaman ağrısa rüya görüp durduğumu anlıyorum. Konuşmaları bağırmaları hep evdekiler söylüyor. Hiç kayda almadım genelde mantıksız şeyler söylüyorum genelde. Ama geçenlerde bir rüya gördüm baya da korktum uyku halinde kafamı kaldırıp anne beni uyandır çabuk kabus görüyorum demişim, geçen arkadaşım bizde kaldı benle yattı rüya gördüğümü bile hatırlamıyorum ama onun da kolunu tutup uyandır beni demişim kız korkmuş baya sonra geri yatmışım bu uyurgezerliğe dönecek diye korkuyorum
Ayrıntı değil de kalkıp anlatmaya da gerek yok ergen gibi de gözükebilirsin ama içinde yaşadığın verdiğin o savaşı anlamıyorlar işte bi anlasalar öyle davranmazlardı
Biliyorum bu biraz da benim suçum bu. Kimseye kötü hissettiğimi belli etmedim en yakınlarıma bile kimseye güvenmiyorum çünkü. Dışarıdan sanki çok güzel bir hayatım varmış gibi gözüküyor ben öyle istediğim için. Bana özenen kişiler bile var. Neye özendiklerini bir bilseler keşke
Öyle ama ben ekstra iyi gibi gösterdim. Şimdi biraz bile moralim bozuk olsa ağzımı açsam farklı algılanıyor. Onun öncesinde tepkilerim netken de yargılandığım için haklı olduğum halde susmayı tercih ettim. Ama yine olmuyor. İki ucu
Bu işin içinden çıkamayacağım sanırım en sonunda srtık nasıl ve ne şekilde olacak bilmiyorum ama çok büyük bir patlama yaşayacağım ben bile çok korkuyorum
Bende bundan korkuyorum saatli bomba gibiyim. Normalde vermeyeceğim tepkiler veriyorum. Geçen hafta işte ki sorun yüzünden 2,5 sene sonra sinirden titreye titreye ağladım ben ömrümde kendi kontrolümü hiç bu kadar kaybetmemiştir. Ben kimsenin yanında ağlamam bile normalde
Peki o bomba patlamasın diye bir şeyler yapıyor musun? Aslında o ağlaman hepsinin birikimi de olabilir birikmiş birikmil en sonunda ağlamışsındır ve bu olanlarda üstüne gelince normal ağlaman
Sorun ağlamam değil ki zaten. Ben normalde sadece ağlayarak deşarj olabiliyorum zaten ama o kadar uzun süredir ağlayamıyordum ki istesem bile olmuyordu ne ölümde, ne kötü durumlarda bir türlü ağlayamadım. Ama işte en olmadık zamanda bir anda kendimi kaybettim. Ben kendi kontrolümü asla kaybetmezdim. Ama şu an kendimi istesem de tutamıyorum tepki vermem gereken yerde kendimi sıkıp en olmadık zamanlarda gereğinden fazla tepkiler gösteriyorum. Bu birikim benim kontrolümü kaybetmeme sebep oluyor. Ve bir an önce bu krizi kendi başıma ufak ufak atlatamazsam insanların arasında kendimi kötü duruma düşüreceğim tıpkı işte olduğu gibi
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Senin sana ne sıkıntı veriyorsa hepsinden kurtulman gerek
Bana esas sıkıntı veren şey farklı bir konu aslında. Öyle bir sınıra geldim ki en ufak bir soruna tahammülüm yok ama herkes sorun çıkarıyor inatla. bir şey de diyemiyorum. İnsanlardan kurtulsam yenileri gelecek onların da sorun çıkarmayacağının garantisi yok
Sınıra geldiğin nokta ne ile ilgili mesela
Küçükken çok uzun bir süre cinsel istismara uğradım. Sonrasında kendimi iyi hissetmek kafamı dağıtmak için birçok şey yaptım çeşitli sporlar, okul, etkinlik hayatımı etkilemesin diye çok uğraştım ama şu an engel olamıyorum. Her anımı da doldursam stresliyim 2,5 senedir belki daha uzun süredir ağlayamıyorum, kabus görmekten uyuyamıyorum huzursuzum kısacası etrafımda herkes de sorun çıkarınca korkmaya başladım çünkü bunun patlaması çok ağır olacak
Küçükken yaşanılan tranva ve olaylar maalesef atlatılamıyor bende köpekle oynerken düşmüştüm hala daha korkarım köpeklerden o durumu biliyorum ve yaşıyorum bende
Asıl sorun etrafındaki insanların senin ne yaşadıklarını bilmemesi veya bilip kendine göre davranmasından dolayı da bu oluyor
Mesela bazen diyorlar köpekten korkacak ne var diyorlarda o iş öyle değil işte her şey dışarıdan göründüğü gibi kolay değil sen bir de gel benim içimi gör durumu var
Farkındayım ama oturup herkese bunu anlatamam
Bende öyle yapıyorum, herkese o durumu anlatma gereği duymuyorum hatta hiç tepki bile vermeyip laf etmiyorum
Bu tahammül edebileceğim seviyeyi geçti. Artık çok zorlanıyorum. Keşke çözümü olabilecek bir şey olsa bende aşsam bu durumu. Ama geçmişi değiştiremem yoksa korkularımın üstüne giden bir insanım ben. Bende eskiden köpekten korkardım bir şey yaşamama rağmen üstüne gittim şu an 15 20 köpekle geziyorum, araba sürmekten çok korkuyordum gittim ehliyet aldım böyle yenebileceğim bir durum olsa tamam ama geçmiyor yani. Ben unutsam bile bilinç altıma o kadar işlemiş ki bütün gece uykumda bağırdığım, ağladığım, konuştuğum zamanlar oluyor çoğu zaman kabus görüyorum dinlenmiş uyanamıyorum. Uykusuzum, huzursuzum, mutsuzum birde insanlar böyle yapınca bana geliyorlar artık.
Peki sürekli gördüğün kabuslar konışmaların hepsi bu yaşadığın istiamarla mı alakalı hiç ses kaydına aldın mı kendini dinledin mi ne ile alakalı diye
Hayır değil ama küçüklüğümden beri hep benzer rüyalar görüyorum sürekli bir şeylerden birilerinden kaçtığımı korkumun daha arttığını görüyorum. Hatırlamadığım da çok oluyor ama başım ne zaman ağrısa rüya görüp durduğumu anlıyorum. Konuşmaları bağırmaları hep evdekiler söylüyor. Hiç kayda almadım genelde mantıksız şeyler söylüyorum genelde. Ama geçenlerde bir rüya gördüm baya da korktum uyku halinde kafamı kaldırıp anne beni uyandır çabuk kabus görüyorum demişim, geçen arkadaşım bizde kaldı benle yattı rüya gördüğümü bile hatırlamıyorum ama onun da kolunu tutup uyandır beni demişim kız korkmuş baya sonra geri yatmışım bu uyurgezerliğe dönecek diye korkuyorum
Kaçtıkça daha da artıyor ever
Uyur gezerlik olmaması için ilaç çözümleri var onlara bi bak derim psikologlara başvur bi
Öyle ama çok fazla ayrıntı var ve ben bunu gidip anlatamam üstü kapalı bir şekilde anlattığımda da sürekli ergen damgası yiyorum
Ayrıntı değil de kalkıp anlatmaya da gerek yok ergen gibi de gözükebilirsin ama içinde yaşadığın verdiğin o savaşı anlamıyorlar işte bi anlasalar öyle davranmazlardı
Biliyorum bu biraz da benim suçum bu. Kimseye kötü hissettiğimi belli etmedim en yakınlarıma bile kimseye güvenmiyorum çünkü. Dışarıdan sanki çok güzel bir hayatım varmış gibi gözüküyor ben öyle istediğim için. Bana özenen kişiler bile var. Neye özendiklerini bir bilseler keşke
Kendini suçlama bence çünkü her insan dışarıdan başkasını görünce hiç bir derdi yok gibi görürler
Öyle ama ben ekstra iyi gibi gösterdim. Şimdi biraz bile moralim bozuk olsa ağzımı açsam farklı algılanıyor. Onun öncesinde tepkilerim netken de yargılandığım için haklı olduğum halde susmayı tercih ettim. Ama yine olmuyor. İki ucu
Olmaz çünkü ilk nasıl tanıdılarsa seni öyle tanıyorlar ya sonradan değişince ne oldu filan derler
Bu işin içinden çıkamayacağım sanırım en sonunda srtık nasıl ve ne şekilde olacak bilmiyorum ama çok büyük bir patlama yaşayacağım ben bile çok korkuyorum
İşin içinden çıkarım deme ya çıkarsın mutlaka yolu vardır bir şekilde
Ama içinde birikenler için batlaman normal ama başka birine patlama da
Bende bundan korkuyorum saatli bomba gibiyim. Normalde vermeyeceğim tepkiler veriyorum. Geçen hafta işte ki sorun yüzünden 2,5 sene sonra sinirden titreye titreye ağladım ben ömrümde kendi kontrolümü hiç bu kadar kaybetmemiştir. Ben kimsenin yanında ağlamam bile normalde
Peki o bomba patlamasın diye bir şeyler yapıyor musun?
Aslında o ağlaman hepsinin birikimi de olabilir birikmiş birikmil en sonunda ağlamışsındır ve bu olanlarda üstüne gelince normal ağlaman
Sorun ağlamam değil ki zaten. Ben normalde sadece ağlayarak deşarj olabiliyorum zaten ama o kadar uzun süredir ağlayamıyordum ki istesem bile olmuyordu ne ölümde, ne kötü durumlarda bir türlü ağlayamadım. Ama işte en olmadık zamanda bir anda kendimi kaybettim. Ben kendi kontrolümü asla kaybetmezdim. Ama şu an kendimi istesem de tutamıyorum tepki vermem gereken yerde kendimi sıkıp en olmadık zamanlarda gereğinden fazla tepkiler gösteriyorum. Bu birikim benim kontrolümü kaybetmeme sebep oluyor. Ve bir an önce bu krizi kendi başıma ufak ufak atlatamazsam insanların arasında kendimi kötü duruma düşüreceğim tıpkı işte olduğu gibi
Bu durumun çözümü için bir psikoloğa gitmende yararvar beni yanlış anlama ama senin durumun durduk yere çözülecek değil
Umarım en kısa sürede atlatırsın bende o raddeye gelmek üzereyim
Hiç sanmıyorum kaç senedir iyiye dönemiyorum bu durumun sonu çok kötü olacak
Duygusal boşlukta olabilirsin mutsuzda olabilirsin ama bu kalıcı değil bunu bilmen lazım
Hiç öyle durmuyor
Senin sorunun para 😔
Yoo çalışmıyorken de paramı kazanıyordum işe ihtiyacım olduğu için değil kafam dağılsın diye girdim zaten
Nasıl kazanıyorsun
Online ticaretle 19 yaşından beri
Aferim sana ,👍🙂
Dertleselimi
Psikolojik derstek almalısın
Ergen kafasi
Keşke ergen olsam 😒 O kadar basit olsa daha rahat olurdu