Tesettürden çıkmak istiyorum ama aileme nasıl açıklayacağım?

10. sınıfta kendi irademle çok fazla düşünmeden kapandım. Annem ve ablam kapalı. Küçüklüğümden beri onlara özenirdim. Ailem biraz dindardır. Kötü bir aileye sahip değilim ama baskıcılar. Annem çok sinirli bir yapıya sahip o yüzden onunla hiçbir şey hakkında konuşma cesareti gösteremiyorum. Babam çok sakin ve anlayışlıdır ama evde en çok o dindar desen yeridir. Ablam zamanında açılmak isteyip anneme söylemiş. Annem ağlamış ve ona babamın çok üzüleceğini bizden neyi eksik ettiğini söylemiş. O kadar saçma geldi ki dedikleri. Ben 12. sınıfı bitirmek üzereyim. Yaklaşık 3 yıldır kapalıyım. Ama artık istemiyorum böyle yaşamak. Tesettür gerçekten büyük sorumluluk isteyen bir şey. Ben beceremiyorum. Rahat değilim huzursuzum. Önümdeki 40-50 yıl Allah izin verirse tabii bu şekilde yaşamak istemiyorum. Açıkta giyinmem. Sadece ceket gömlek almadan şal yazma takmadan rahatça gezmek istiyorum. Spora veya başka bir hobi edinmek istediğimde bazen başörtüm engel oluyor. Tamamen eminim açılmak istediğimden. Hislerimi çok iyi anlatan bir yazı yazdım telefona. Saçma olabilir ama önce bu yazıyı annemlere okutup öyle mi söz hakkı versem onlara diye düşünüyorum. Çünkü o yazdığım şeylerin hiçbiri aklımda kalmayacak ailemle konuşurken ve ihtimalle ağlayacağım. Nasıl bir şekilde kendimi izah etmem lazım? Ya da benim durumumda olup açılan varsa yardımcı olabilir mi lütfen. İki haftadır stresten kendimi yiyorum aileme söylemek için. Ama o cesareti gösteremiyorum
Tesettürden çıkmak istiyorum ama aileme nasıl açıklayacağım?
Cevapla