Açılmak istiyorum ama ailemden çekiniyorum. Ne yapmalıyım?

10. sınıfta kendi isteğimle başımı kapatmıştım. Zaten kapanmasaydım ablama yaptıkları gibi bana da namaz kıl, başını ört vs diye diye baskı yaparlardı biraz büyüyünce.. Neyse şimdi üniversite 1. sınıfa gidiyorum. Hâlâ kapalıyım ancak bunu istemiyorum. Bunu gerçekten istemiyorum. Rüzgarı saçlarımda hissetmeyi seviyorum ben, rüzgarlı havalarda başımdaki kumaş bozulacak diye tedirgin tedirgin yürümeye değil. Uyandığım gibi dışarı çıkabilmek istiyorum, iki saat başıma serdiğim bi kumaşa şekil vermeye çalışmak değil. Bir tişört bir pantolon dahi olsa giyip çıkmayı istiyorum, kat kat uzun uzun giyinip hareketlerimi kısıtlamayı değil. Bir hayal kuruyorum, mesela sevdiğim insanla gece yarısı yıldızların altında, sokaklarda dans ede ede gezmeyi. Ya da mesela beni sinirlendiren bir olay karşısında bir küfür savurmayı istiyorum. Yahut dans kursuna yazılmak, ya da ya da ya da... Ama sonra aklıma başımdaki örtü geliyor. Müslüman gibi giyiniyorsam, yanlış davranışlar sergileyip bu dini kötü göstermeye hakkım olmadığını biliyorum, bu yüzden yanlış algı yaratmak da istemiyorum.. Hayal kurmaktan çekinir hâle geldim, her şeyin önüne bir set çekiyor şu kafamdaki örtü parçası. Müslüman değilim, bunu ailem bilmiyor zaten ve bilmelerini falan da istediğim yok. Yalnızca içimde bambaşka bir insanken dışıma başka başka şeyleri yansıtmak beni boğuyor. Aileme şu ana kadar hiç söylemedim açılmak isteğimi, çok çok çok büyük tepki alacağım. Annem anlayışlı olabilir belki çünkü teyzemin kızları da açıldılar. Ancak babam çok çok tepki gösterecek, benimle iletişimi kesip evlatlıktan reddedeceğinden bile şüpheliyim. Zaten ebeveynlerim asla duygularıma önem veren kişiler olmadılar, onlara isteklerimi nasıl ifade edebilirim hâla bilmiyorum şu yaşımda bile. Baskıcı babamla baskıcı bir şehirde, baskı altında yaşamaktan başka bir şey değil bu, ve boğuluyorum. Ne yapmalıyım bilmiyorum. Biraz fikir veya yönlendirme çok hoş olabilir... Bunu buraya yazarken fikir almanın yanı sıra, yıllar sonra "ne oldu, açılabildin mi" şeklinde yorum yazanlara olumlu yanıt vermeyi istiyorum. Çünkü burada açılmak istediğini yazanlar gariptir ki güncellemelerinde hep sonunda açıldıklarını yazmışlar.😅 Evet, böyle olmasını umuyorum.
Açılmak istiyorum ama ailemden çekiniyorum. Ne yapmalıyım?
Cevapla