Ünlü Alman filozof Arthur Schopenhauer, kadınların servet harcama konusunda akılsız olduklarını ve mevcut her servetin kadınların ahmaklığından korunması gerektiğini düşünür.
Günümüzde en zengin insanların erkeklerden oluşması kadınların daha çok para harcadığının bir göstergesi midir yoksa bu başarıyla mı ilgilidir?Arthur Schopenhauer
Kadınlar mı daha çok harcama yapar yoksa erkekler mi?
Schopenhauer kadınların sıradan ve sessiz bir yaşam yaşamasının gerekli olduğunu söylemekle kalmamış fazla mutlu olmamaları gerektiğini bile söylemiş agresif, paragöz ve yaşlı bir kadını merdivenlerden itecek kadar ruhsal sorunları olan bir adamdır. Geçen gün Hegel için dönemin şartlarına göre değerlendirmeliyiz fikrini bu beyefendi için savunamayacağım çünkü hem yazdıklarından ve iddia ettiklerinden uzak bir yaşam sürdü hem de kendisinden etkilenen yine kadın düşmanı olan bilim adamları bile (yani freud) muhtemelen onunla bir terapi yapacak olsa onun deli olduğuna kanaat getirmek zorunda kalırdı. Ben geçen gün Hegel sorusunda kitap önerisi yapan kişiyim. Ayrıca kadınlar hakkında fikirlerini sorma nedenin ne bunu da merak ediyorum. Daha fazla etkileşim almak mi yoksa sitede birilerinin gerçekten felsefi yorum yapabileceğini düşünmemen mi?
Erkeklerin en zengin kişiler olması parayı kadınlar için kazanmalarindan kaynaklaniyor zaten. Bir düşünürün sözü var bununla ilgili. Kadınlar dünyadan yok olsaydı paranın bir anlami olmazdı diye.😄
Erkek, alışveriş için parasını harcamaz onun nefsine hitap eden şey direkt kadındır bu yüzden kadınlara daha kolay ulaşmak için parasını onlara harcattirir. Kadınlar ise sadece çirkin görünüp servet sahibi olmakla ilgi göremezler bunun yerine daha az para kazanır onu da daha güzel ve çekici olmak için alışverişe harcarlar. Erkeklerin de işine gelen ve istediği budur zaten.
Sonuç olarak kadın güzel olmak beğenilmek ister ve bunun için zenginlik sayılmayan bir kazanç ona yeterlidir. Erkek ise dünyanın en güçlüsü olmak ve birçok kadına ulaşmak parayı onlara harcamak ister. O yüzden kadının zengin olmasına ya da bunu korumasına gerek yoktur.😄
Eskiden ataerki daha yaygınken erkek filozofların kadınlar hakkında ne kadar düşmanca yorumlar yaptığını gördükçe sinir oluyorum. Zaten sosyal/ ekonomik olarak her şey ayağına serilen karşısındaysa sadece matematik yapıyor diye yakılan, asılan, taşlanan 2 topluluk olunca bunu pek ince ince düşünmeye gerek kalmıyor.
Bazı erkekler kumarda içkide orada burada şurada para harcarken "servet harcama konusunda akılsız" dediğin kadınKızlar Bir Adım Öne çocuklarının başında evini yuvasını çekip çeviriyor Karısının sayesinde ayakta duran bir çok erkek var ama nedense sen hep kadınları aşağilamaya yönelik sorular seçiyorsun
Erkeklerin iş ve sosyal yaşamda daha özgür olmaları ve önlerinin açıklığıyla ilgili bir durumdur. Cam tavan etkisinde bile daha çok kadınlar örnek verilir. Ailelerde genelde ekonomiyi çalışmayan evde duran hanfendiler yönlendirir ve daha çok onların tutumlu olduğu görülür. Bunun dışında kişilik de çok etkilidir. Ben pek de tutumlu değilimdir mesela 😂
Schopenhauer zaten kadınlar hakkında düşündükleri belli olan bir filozof. Burada öncelikle onun fikrini saçma bulmak değil, onun dönemini anlamak gerekir. 21. yüzyıla uyarlanır mı o sonradan yapılacak yorumdur. Saçma saçma yorumlar gördüm açıklama gereği duydum
Olan feminizm yeni yeni çıkıyordu, hâlâ yaygın değildi. Kı düşüncelerini oluşturmak için feministleri baz almak zorunda değil tabii. Yanlış hatırlamıyorsam annesiyle de alakası vardı bu nefretinin. Ben doğru veya yanlış demiyorum bu düşüncesine, sadece yoruma açık hala getiriyorum.
Bence bir kadın harcama yaparken aklını kullanmadığı için öyle akılsızlıktan değil. İstekleri doğrultusunda almak istediklerini alır ve alıcağı ürünün fiyatına her şeyine dikkat eder. Ama alıcağı ürün ihtiyacı dışı olur genelde. Bundan kaynaklı olarak daha çok harcama yapıyor. Erkekler içinde istisnai durumlar var bazı erkeklerde harcama olarak kadınlardan daha fazla isteklerini ön planda tutuyor.
Dostoyevski gibi ünlü yazarlar kumar masasında servet harcamış, kadınlar ne yapsa bu filozoflar laf söyleyecek bir durum buluyor. Bunları kim filozof yaptı ya? 😄
Kendisi aynı zamanda ''Kadına mı gidiyorsun, kırbacını yanına al'' diyerek ayrıca kadınların karakter ve zekâlarını da çocuklara benzetmiştir. Dünyanın en büyük filozoflarından biridir
Kadınların harcamaktan ziyade tarih boyunca hep geri plana itildiğinden ve dahi ekonomik özgürlüklerinin son yüzyıldan öncesinde olmayışından haberi yok muymuş bu filonun acaba?
Bulunduğu yüzyılda böyle bir düşünceye sahip olması asıl kendisinin ne denli ahmak biri olduğunu gösteriyor bence. Ki bu sözleri söyleyen birinin kadın düşmanı olduğu da aşikar. Hele de ikinci yaptığın yorumdaki kırbaç tabiriyle de desteklenmiş oluyor bu düşüncesi. Günümüz harcamalarına gelecek olursak ta herkes kendi bütçesi kadar harcar, eminim ki kimse önünü görmediği harcamaların içine girmiyordur. Parası vardır ve harcıyordur, bu kadar basit. Herhangi bir kategoriye sokmaya gerek yok harcama yapanları.
Kanka bunun kadını erkeği inan yok ama kadın ihtiyaçları pahalı olduğu için onlar çok harcama yapmış gibi görünüyor. Atıyorum bizde bir pantolon 100 liraysa kadınlarda 150 lira
Bir filozof ta olsa o bir erkektir ve erkeklerin kanında genel olarak kadını karalama aşağılama yönelimi olduğu için üzerinde düşünülmeye değer bi konu değil