Zıt görüşlü birisine karşı tavrınız genelde nasıldır?

İnsanlarımızın en büyük sorunu, zıt görüşe sahip olan birisini dinlemeden, anlamaya çalışmadan, saygı duymadan, eleştirmek, kınamak ve onu aşağılamak. kimsenin karşıt görüşü dinleyip de, o kişinin perspektifinden bakıp, kendi doğrularını bir kenara bırakıp onun doğrularını da anlamaya çalıştığını, bakış açısını bir anlık bile olsun değiştirdiğini görmedim. "Kendi görüşüm dışındaki tüm görüşler yanlış, o aksini düşünüyorsa doğru değildir, ona doğru olanı göstermeliyim" düşüncesinde çoğunluk. Bu ülkede düşünce özgürlüğü olsa bile, ifade özgürlüğü yok. kimse düşüncesini özgürce ifade edemiyor, onaylanmayacağını bildiğinden dolayı çoğunluk bunu yapmaktan korkuyor/çekiniyor. Bu konu hakkında söylemek istedikleriniz var mı?
Kendi görüşüme ikna etmeye çalışırım.
Kendi görüşümü savunuşa geçerim.
Karşıt görüşü de anlamaya çalışırım.
Saygı duyar, saygı duyulmasını beklerim.
İki görüşü de kıyaslar, artı eksilerini masaya yatırırım.
Karşıt görüşlü olduğu için kınar, hakaret ederim.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Güncellemeler
+1 yıl
hiç kimse "karşıt görüşü de anlamaya çalışırım" şıkkını işaretlememiş.. ben zıt görüşleri de dinlerim, ve dinledikçe de yeni bilgi, fikir, ve düşünceler edinirim. kınadığım şeyleri savunanları da dinleyip, karar ve düşüncemin değiştiği çok oldu, onları da anlamaya çalışır, neden? sorusunu sorarım. insanların bir sorunu da "neden?" diyememek. doğruca, "banane" diyip geçiştiriyorlar.. kendi bakış açılarını değiştiremeyen, farklı perspektiflerden bakmayı denemeyen hiç kimse kendisini geliştiremez.
Zıt görüşlü birisine karşı tavrınız genelde nasıldır?
Cevapla