Hayırlı ramazanlar arkadaşlar içinde yaşadığımız zaman dilimi Ahir Zaman bu zaman diliminde de en önemli şey insan imanını kurtarması O da ihlasla olan bir şey, insanın imanını kurtarması imanını pekiştirmesi imanı güçlendirmesi En etkili ve kolay yolu kur'an-ı Kerim ve hadislerin Elmas hakikatlerinden süzülen iman Nurları olan risale-i Nur lardır.
Güncellemeler
+1 yıl
Birgün gelecek insanlar Fethullah Gülen Hoca Efendinin kiymetini anlayacak ama belki bircogu icin gec kalinmis olcak,
Hayirli ramazanlar, Risalei Nur sohbeti dinleyen veya Risale okuyan var mı ?
size bir sofra kurulsa 100 lerce cesit yemek meyva eglence karsisindada bir daragaci kurulsa bu nedir diye sorsaniz size denilseki bu önemli birsey degil ziyafetten sonra seni asacagiz sen eglenmene bak, o sofra size zehir olmazmi, her lokma. bogaziniza dugumlenmezmi, iste o daragaci olumdur, o sofra dunya hayatidir,
en basit haliyle 2 veya daha fazla olsa elbetteki karisiklik olurdu, düzen olmazdi, iyi oldugu onca isyana günaha ragmen bizi hemen cezalandirmiyor, mühlet veriyor, rahmetini nimetini kesmiyor, tövne kapisini sonuna kadar acik birakiyor, gönderdigi Kurani Kerimde surekli olarak tövbe konusunu isliyor, günahimiz nekadar buyuk okursa olsun Allahin rahmetinden buyuk olamaz yeterki biz nusuh tovbesi ile pismanlikla tovbe edelim gunahlara sirt cevirelim,
dusun 1 portakal kokusu burnunun hosuna gidiyor tadi agzinin hosuna gidiyor sekli gozlerinin hosuna gidiyor vitamini vucudunun hosuna gidiyor, toprakta ne mide var ne goz var ne kulak var ne burun var, ozaman bu duyu organlarini bilen ve yaratan bu nimetleri veriyor
valla ozaman benim sana verecek biseyim yok, sen senelerce okuyup istifade etmemissin ne diyebilirim, gunduz ortasinda gunesi inkar edersen vebundan inat edersen nedesem faydasiz
Ula çok boş yapıyorsun Sana attigim linke tiklamaktan korkuyorsun Senin kanana verdiğim cevaplara Cevap bulamadı Niye ona yazdıklarımı sana yazayım Boş sözler Boş uğraşlar..
Bütün bu hususlara ulaşma adına çok önemli bir kanat da “ihlas”tır. “Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı. Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok. Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.” buyuran Hazreti Bediüzzaman ihlasın ehemmiyetine dikkat çekiyor: “Medar-ı necat ve halâs, yalnız ihlâstır. İhlâsı kazanmak çok mühimdir. Bir zerre ihlâslı amel, batmanlarla hâlis olmayana müreccahtır.” İhlas öyle bir iksirdir. Onun için amel ederken sadece rıza hedefli olmak ve ihlaslı davranmak lazım. Bu açıdan, günde bin defa “Allahümme el-ihlâse ve rıdâke – Allahım ihlaslı olmayı ve rızana ermeyi lütfet!” deseniz, yine de bu mevzudaki talebin hakkını vermiş sayılmazsınız. Talebin kıymeti, tâlibin kıymetini aksettirir. Evet, hayatınızın her saniyesini nurani, pırıl pırıl birer yıldız haline getirmeyi düşünüyorsanız “el-ihlase ve rıdâke” deyin, günde belki bin defa O’ndan ihlas ve rıza dileyin.
*Duygu ve düşüncede ihsan. Allah’ı görüyor gibi ya da en azından Allah tarafından görülüyor olma şuuruyla kulluk yapmak.. hareketini hep ona göre tanzim etmek. Rica ederim, Allah tarafından görülüyor olma mülahazasına kendinizi bağlamamış veya Allah’ı görüyor gibi değişik işlere koyulmamış iseniz, eğrilik büğrülükten sıyrılamazsınız.. villadan, yalıdan kurtulamazsınız.. yattan, gemiden kurtulamazsınız.. makamdan, koltuktan kurtulamazsınız.. parmakla işaret edilme arzusundan sıyrılamazsınız.. Allah belası bu gâileler sarmalı içinde hayatınızı sürdürür, toprağa öyle girer ve oraya sadece çürümüş kemikler bırakırsınız!
Üstad Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri içinde yaşadığımız ahir zamanda gelmiş görevli bir zattır, gözünü kapatan sadece kendisine gece yapar, risale-i nur'lar Kur'an ve hadis ışığında süzülen Nurlar dır, bu zamanda en önemli şey insanın imanını kurtarması dır risale-i nur bütün gücünü bütün kuvvetini insanların imanını kurtarmasına vermistir risale-i Nur ahir zamana bakan ayetlerin hadislerin tefsiridir,
İman hakikatlerine iman etmenin sonucu manevi ve nurani bir hüviyete sahiptir. Mesela, matematik dersini okuyup öğrenen bir öğrencide biyolojik olarak bir değişim söz konusu olmaz. Ancak onun duygularında çok büyük değişimler yaşanır. Dersteki başarı ve ilerleme ona mutluluk verirken, dersteki başarısızlık da onu huzursuz eder.
İşte iman hakikatlerini kabul etmek de insanın kalp ve ruh dünyasında öyle bir huzur ve mutluk meydana getirir ki, onu maddeye çevirmek icab eder ise, yani bir şekil giydirmek gerekir ise, kendine has bir cennet ortaya çıkacak, deniyor. Yani kendisi bir cennet çekirdeği olur ve ondan da bir cennet çıkar denmektedir. Zaten iman, cenneti; küfür ise, cehennemi netice vermektedir. Sanki iman bir cennet çekirdeği ve küfür ise bir cehennem çekirdeği gibi oluyor.
Kainata ve içindekilere iman nazarı ile bakılırsa, her şey saadet ve huzur kaynağı; küfür nazarı ile bakılırsa, her şey karanlık ve azap kaynağıdır. Mümin iman gözlüğü ile kainata ve olaylara baktığından, her şeyde bir huzur ve saadet bulurken, kafir ise küfür gözlüğü ile kainata ve olaylara baktığı için, o da her şeyde bir acı ve azap görüyor.
Denebilir ki, iman dünyada mümine küçük bir cennet hayatı, küfür ise kafire küçük bir cehennem hayatı yaşatıyor. İman her şeyi dost yaparken, küfür her şeyi düşman yapıyor.
İman nurlu ve ışıklı bir gözlük olduğu için, bu gözlük ile kainata bakıldığında her şeyin içyüzünü ve hakikatini gösteriyor. Küfür ise karanlıklı ve zulümatlı bir gözlük olup, her şeyi çirkin ve kötü gösteriyor. İşte bu cümlenin esas noktası bu manaya işaret ediyor.
Mesela kafir, ölümü yokluk ve hiçlik görürken, mümin ebedi saadetin başlangıcı ve girişi olarak görüyor. Müminin bu inancı ona manevi bir cennet hali ve lezzeti veriyor.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
Hayır uyduruk şeyh sacmalarıni dinlemem tek rehper Hz Muhammet
size bir sofra kurulsa 100 lerce cesit yemek meyva eglence karsisindada bir daragaci kurulsa bu nedir diye sorsaniz size denilseki bu önemli birsey degil ziyafetten sonra seni asacagiz sen eglenmene bak, o sofra size zehir olmazmi, her lokma. bogaziniza dugumlenmezmi, iste o daragaci olumdur, o sofra dunya hayatidir,
Benim tek kitabim kuran tek rehperimde Hz muhammet uyuruk tarikatcı sahtekarlarla işim yok
Fethullah Gülen ne alaka? Vatan Haininin adını zikrettin Bütün keyfimi kaçırdın
Evet Risale-i nurun davasını çok güzel ifade etmişsiniz, ama güncellemenizi anlayamadım fetönün bu davayla alakası nedir?
Bir kaç defa dinledim güzel açıklamalar vardı ama normalde ilgilenmiyorum.
Benim sorularıma cevap veremeyen risalei nur mu?
Hangi sorunuza Cevap vermedi Acaba
Şimdi atacağım linkteki soruya ve
Aşağı da sizin tayfadan birisi cevap yazmıştı
Ve benim yazdığım cevaplara cevap verememişti
Şimdi linki yolluyorum
Bana tanrının tek olduğunu ve iyi olduğunu sırf akılla olay edebilcek birisi var mi? ↗
Lütfen o adamdan farklı cevap veremeyeceksek cevap yazma
Ona karşı verdiğim cevapları
Sana da vermişim say
en basit haliyle 2 veya daha fazla olsa elbetteki karisiklik olurdu, düzen olmazdi, iyi oldugu onca isyana günaha ragmen bizi hemen cezalandirmiyor, mühlet veriyor, rahmetini nimetini kesmiyor, tövne kapisini sonuna kadar acik birakiyor, gönderdigi Kurani Kerimde surekli olarak tövbe konusunu isliyor, günahimiz nekadar buyuk okursa olsun Allahin rahmetinden buyuk olamaz yeterki biz nusuh tovbesi ile pismanlikla tovbe edelim gunahlara sirt cevirelim,
dusun 1 portakal kokusu burnunun hosuna gidiyor tadi agzinin hosuna gidiyor sekli gozlerinin hosuna gidiyor vitamini vucudunun hosuna gidiyor, toprakta ne mide var ne goz var ne kulak var ne burun var, ozaman bu duyu organlarini bilen ve yaratan bu nimetleri veriyor
sen tövbe edip yolunu düzelttikten sonra Allah sana neden azap etsin, bir cok ayette bunun mujdesini veriyor,
aslinda risalei nurlari kendin okusan cevaplarin kestirme bulursun
Kankam linke tıklayıp soruyu açtın mi
Orada bunların cevabını vermişimdir büyük ihtimalle
Ben dhaa önce defalarca okudum
Senelerce gittim merak etme
Ceavbi yok
valla ozaman benim sana verecek biseyim yok, sen senelerce okuyup istifade etmemissin ne diyebilirim, gunduz ortasinda gunesi inkar edersen vebundan inat edersen nedesem faydasiz
ama Allah size dogruyu gostersin diye dua ederim, hayirli ramazanlar Allaha emanet olun
Ula çok boş yapıyorsun
Sana attigim linke tiklamaktan korkuyorsun
Senin kanana verdiğim cevaplara
Cevap bulamadı
Niye ona yazdıklarımı sana yazayım
Boş sözler
Boş uğraşlar..
Inar etmiyorum
Cevabı yok
Tatmin etmiyor
Kuran’dan başka kitapta hakikatte bilmem
Bütün bu hususlara ulaşma adına çok önemli bir kanat da “ihlas”tır. “Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı. Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok. Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.” buyuran Hazreti Bediüzzaman ihlasın ehemmiyetine dikkat çekiyor: “Medar-ı necat ve halâs, yalnız ihlâstır. İhlâsı kazanmak çok mühimdir. Bir zerre ihlâslı amel, batmanlarla hâlis olmayana müreccahtır.” İhlas öyle bir iksirdir. Onun için amel ederken sadece rıza hedefli olmak ve ihlaslı davranmak lazım. Bu açıdan, günde bin defa “Allahümme el-ihlâse ve rıdâke – Allahım ihlaslı olmayı ve rızana ermeyi lütfet!” deseniz, yine de bu mevzudaki talebin hakkını vermiş sayılmazsınız. Talebin kıymeti, tâlibin kıymetini aksettirir. Evet, hayatınızın her saniyesini nurani, pırıl pırıl birer yıldız haline getirmeyi düşünüyorsanız “el-ihlase ve rıdâke” deyin, günde belki bin defa O’ndan ihlas ve rıza dileyin.
*Duygu ve düşüncede ihsan. Allah’ı görüyor gibi ya da en azından Allah tarafından görülüyor olma şuuruyla kulluk yapmak.. hareketini hep ona göre tanzim etmek. Rica ederim, Allah tarafından görülüyor olma mülahazasına kendinizi bağlamamış veya Allah’ı görüyor gibi değişik işlere koyulmamış iseniz, eğrilik büğrülükten sıyrılamazsınız.. villadan, yalıdan kurtulamazsınız.. yattan, gemiden kurtulamazsınız.. makamdan, koltuktan kurtulamazsınız.. parmakla işaret edilme arzusundan sıyrılamazsınız.. Allah belası bu gâileler sarmalı içinde hayatınızı sürdürür, toprağa öyle girer ve oraya sadece çürümüş kemikler bırakırsınız!
Üstad Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri içinde yaşadığımız ahir zamanda gelmiş görevli bir zattır, gözünü kapatan sadece kendisine gece yapar, risale-i nur'lar Kur'an ve hadis ışığında süzülen Nurlar dır, bu zamanda en önemli şey insanın imanını kurtarması dır risale-i nur bütün gücünü bütün kuvvetini insanların imanını kurtarmasına vermistir risale-i Nur ahir zamana bakan ayetlerin hadislerin tefsiridir,
Herkes kendi tefsirini yapar allah akıl vermiş. Said Nursi Hazretleri kendini kurtarsın yeterli insanları ilahlaştirmayin
Yok hic okumazdim bilmiyorum maalesef
Değerli kardeşimiz,
İman hakikatlerine iman etmenin sonucu manevi ve nurani bir hüviyete sahiptir. Mesela, matematik dersini okuyup öğrenen bir öğrencide biyolojik olarak bir değişim söz konusu olmaz. Ancak onun duygularında çok büyük değişimler yaşanır. Dersteki başarı ve ilerleme ona mutluluk verirken, dersteki başarısızlık da onu huzursuz eder.
İşte iman hakikatlerini kabul etmek de insanın kalp ve ruh dünyasında öyle bir huzur ve mutluk meydana getirir ki, onu maddeye çevirmek icab eder ise, yani bir şekil giydirmek gerekir ise, kendine has bir cennet ortaya çıkacak, deniyor. Yani kendisi bir cennet çekirdeği olur ve ondan da bir cennet çıkar denmektedir. Zaten iman, cenneti; küfür ise, cehennemi netice vermektedir. Sanki iman bir cennet çekirdeği ve küfür ise bir cehennem çekirdeği gibi oluyor.
Kainata ve içindekilere iman nazarı ile bakılırsa, her şey saadet ve huzur kaynağı; küfür nazarı ile bakılırsa, her şey karanlık ve azap kaynağıdır. Mümin iman gözlüğü ile kainata ve olaylara baktığından, her şeyde bir huzur ve saadet bulurken, kafir ise küfür gözlüğü ile kainata ve olaylara baktığı için, o da her şeyde bir acı ve azap görüyor.
Denebilir ki, iman dünyada mümine küçük bir cennet hayatı, küfür ise kafire küçük bir cehennem hayatı yaşatıyor. İman her şeyi dost yaparken, küfür her şeyi düşman yapıyor.
İman nurlu ve ışıklı bir gözlük olduğu için, bu gözlük ile kainata bakıldığında her şeyin içyüzünü ve hakikatini gösteriyor. Küfür ise karanlıklı ve zulümatlı bir gözlük olup, her şeyi çirkin ve kötü gösteriyor. İşte bu cümlenin esas noktası bu manaya işaret ediyor.
Mesela kafir, ölümü yokluk ve hiçlik görürken, mümin ebedi saadetin başlangıcı ve girişi olarak görüyor. Müminin bu inancı ona manevi bir cennet hali ve lezzeti veriyor.
Dinliyorum
Yok okumuyorum
Neden