Deistler Allah'ın varlığına ve birliğine inanır mı?
İnanır
İnanmaz
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Deizm: Tanrı insanı yarattı ve dünyaya saldı ne haliniz varsa görün karşımıyorum dedi.
İslâm: Bir oku inşa eden bir kişi, okula öğretmen atamadan öğrencileri doldururup ne haliniz varsa görün demek ne derece mantıklı ise deizm de o derece mantıklı. Allah kâinat okulunu yarattı, peygamber (öğretmen) atamadan ne haliniz varsa görün derse eğer, ben kimim , nerden geldim, ölünce ne olacak , bu evrene geliş amacım ne sorusuna cevap bulamazdı. Deizme şu soruyu sor: Madem Tanrı bizi bu evren için yarattı ve ölümden sonra hesaba çekmeyecek ise neden bizi öldürüyor? Amaç bu sadece bu evrde yaşamamızı sağlamak ise bizi ölümsüz yaratması gerekmiyor mu? Bu soruya hiç bir deist mantıklı cevap veremiyor ne hikmetse
Çoğunlukla inanmaz. Ama Müslüman bir ailede doğdu ise inanabiliyor. Çünkü tanrı diye Allahı biliyor doğduğu andan beri. Bu yüzden sonradan tanrı demek yerine Allah diyor. Bende doğdum ama bana tanrı demek daha mantıklı geliyor. Çünkü Allah İslam dininin tanrısı.
Cevap
7Cevap
deistler bir tanrı olduğuna inanır ama dinlerin ve kutsal kitapların insanların uydurduğuna inanırlar.
onların kafası karışık. ne ye ne için inandıklarını bilmeyen cahil kesim. modaya uymuşlar deist olmuşlar güya
Deistler evreni yaratan bir tanrının tanrısal bir gücün varlığını kabul eder. Ama bu senin kafanda ki Allah inancı ile tamamen aynı değildir
Allah'a değil de bir yaratıcı olduğuna inanır ama yarattıktan sonra her şeyi kendi haline bıraktığını düşünür.
Deistler bir yaraticiya inanir. Lakin tüm dinleri reddederler.
herkes Allah'ın varlığını biliyor da kibirden inkar ediyorlar.
Onlar Allah'a inanır dinlere inanmaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?