Herhalde bunun bir nevi samimiyet doğurduğu düşünülüyor ancak karşımdaki insanı tanımıyorsam asla SEN diyemem. Sizden sene geçmek belli bir zaman gerektirir. Siz dediklerimin de bana hala sen demesi ayrı bir çıldırtıyor beni o da apayrı bir seviye...
Tanımadığınız insanlara gerçek hayatta ya da sanal platformalarda ''sen'' diye mi hitap edersiniz yoksa ''siz'' diye mi?
Siz diyecek kadar kendimi kasamam özellikle de sanal ortamda. Gerçek hayatta da çok büyüğüm olmadıktan sonra sizi kullanmam kimseye de batmadı bu zamana kadar, kullanış şekliyle alakalı bana kalırsa. Çoğunlukla konuşurken sen veya siz demeden direkt konu konuşulur zaten belki de o yüzden çok da önemsenmiyor
Tanimadigim birine kesinlikle siz diye hitap ederim. Ama o sen diye hitap etmeye baslarsa ben de sen diye hitap ederim. Hadi yine yeni tanistigi birine sen diyeni de anlarim, cok resmi olmasin diye sen seklinde hitap ediyordur belki. Ama mesela nobetteyim, hasta geliyor ve ''sen mi yapacaksin tedaviyi'' diyor. Fazlasiyla kaba ve cirkin bir konusma sekli bu. Nasil ki ben tedavi sirasi geldigi zaman sen gel sira sende demek yerine siz gelin sira sizde diyorsam onlarin da ayni sekilde konusmasi gerekiyor ama insanlarin cogu senli benli konusuyor, nasil konusacagini bilmiyor.
İlla ki her insan karşı tarafla samimi olmadan sen demek istemiyor. Ama ben genelde siz demek yerine sen demeyi tercih ediyorum. Şayet rahatsız olan olursa siz demeye başlarım.
İş hayatında zaten herkese sizli bizli konuşuyoruz. Sanal platformda ilk defa konuştuğum kişiye siz derim ama sonrasında sizli bizli konuşmayı sevmediğimi, sakıncası yoksa senli benli konuşmak istediğimi söylerim.
Yaşına ve aramızdaki samimiyete göre değişir. Benden büyük ve fazla samimi olamadığım birisine siz derim tabii ki. Onun dışında yaşı bana yakınsa, benden küçükse bir samimiyetimiz varsa sen derim.
Hastanedeyken mesaj atan insanlar oluyordu. Ben de onlara siz diye hitab ediyordum bana küsüryorlardı. İyileştikten sonra ben onlara sen diye yazınca onlar siz'e geçtiler.
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Tanımadığınız insanlara gerçek hayatta ya da sanal platformalarda ''sen'' diye mi hitap edersiniz yoksa ''siz'' diye mi?