Hindistan'da Din:
% 79,8 Hindu
% 14,2 Müslüman
% 2,3 Hristiyan
% 1,72 Sih
% 0,7 Budist
% 0,37 Jainist
% 0,24 dinsiz
% 0,67 diğerleri
% 79,8 Hindu
% 14,2 Müslüman
% 2,3 Hristiyan
% 1,72 Sih
% 0,7 Budist
% 0,37 Jainist
% 0,24 dinsiz
% 0,67 diğerleri
Cennet cehennem meselesi iradesi olanlar için. Aklı olmayanların olayı farklı, böyle biliyorum. Yani nerede doğduğunun önemi yok. Aklını kullanarak Allah'ı bulacaksın! Hz. İbrahim bile zamanında güneşe rab demiş, sonra batmış. Benim rabbim batmaz demiş. Aya demiş, Ayda batmış. Devamında ise Allah'ın çok farklı olduğunu anlamış. Kısacası dini inanç için istediğin yerde doğ, eninde sonunda yaratıcı olduğunu kabullenirsin. Eninde sonunda yardıma ihtiyacın olduğunu anlarsın. Eninde sonunda aciz olduğunu kabul edersin. Allaha karşı isyan etmeyip tevekkül edeceksin ki Allah işini kolaylaştırsın, kalbine hidayeti versin. O yüzden dini inanç olayını Doğulan yere bağlıyorsanız burada doğupta ateist olanlar ne? Doğulan yerin önemi büyürken illa ki öğrenilen şeylerin temeli oluyor. Yani kimse bir anda dini bilgi kasamaz, zamanın içinde olduğundan dolayı bazı şeyleri mutlaka yaşayarak geçirmelidir. Bazısı Afrika'da, bazısı Avrupa'da, bazısı Amerika'da. Bu kötü ailede büyüyen her kişi kötü demek gibi olur, ama öyle mi? Hayır. Birey iradesini kullanarak kendi seçiyor yapacağı şeyleri.
Cevap
9Cevap
cenet cehenem diye birşey yok ben peri masalarına inanmayı bırakalı çok oldu
Ne alaka, cennet'in varlığını ıspatlayabilir misin? Hayır.
Zamanında bende senin gibi kesin ve sert yorumlar yapardım ta kii hesabım silinene kadar.
Neyse ama görüşünü beğendim.
Ateist ya da Agnostik misin?
Ben agnostiğim ama sen ateist olabilir gibisin😊
Deist misin?
Bi an mutlu olmuştum benle aynı görüşte birini bulmuştum diye...
Nasıl yani?
Yorumunu biraz komik )) ve ilgi çekici buldum...
Sence tanrı bizi öylesine mi yarattı? Onun için artık onemli değil miyiz?
Bu arada sonunda benim gibi imla kurallarına dikkat eden biri var ksjdjdkd
Bu arada eskiden yani 2 sene once 16 17 yaşımdayken din konuları hakkında çok araştırma yapardım. Ama etrafda konuşacak kimse olmayınca, bende beni farklı kılan bu özelliğimi yitirdim.
Bu sebeple burada seninle din hakkında konuşuyorum.
Seninde nasıl süreçlerden geçip neyi seçtiğini...
Ama ara ara diamond tema izliyorum
Açıkçası zaman zamam bir yaratıcı olabilir mi diye düşünüyorum.
Ama varsa da sanırım onun umrunda değiliz ya da bize irade verdiği için artık olaylara etki etmiyor. Senin de dediğin gibi.
Kader kavramı hakkında çok kararsızım. Mesela eğer kaderimiz belli ise, neden imtihan ediliyoruz ki? Zaten kimin ne yapacağı belli.
Ya aslında bu konuyla ilgili cok fikrim vardi ama bir çoğunu unutmakla beraber biraz uykuluyum ama istersen konuşabiliriz...
Astroloji bana pek gerçekci gelmiyo, ama burcum hakkında biraz hakli çıkabilir😊
Biraz yaklaştın gibi 😂
Senin ki akrep ya da aslan mı?
Burcum hakkında tahminini kolaylaştırmak icin sana bir kaç ipucu;
Sadakatli,
Duygusal
Ve
Unuttu mu tam unutan
😊
Ya neden bi anda söyledin ki burcunu😭
Keske bende tahmin etseydim
Hayır hayır balık hayatta olamaz!!!
Genelde balıklar eşlerini aldatan tarafdır.
Ben ise ona karşı; sadakatli ve duygusalımdır. Ama unutursam da affetmem
Ya akajskksks
Bende pek anlamasam da, tuhaf biçimde doğru çıkıyo nasıl oluyosa?
İstersen seni zorlamamak adına😅 burcumu söyleyebilirim🙃
En özel ve güzel burçlardan olan bir tanecik burcum 😊BAŞAK😊
Ne?
Yoo sende hoşlanmıyorum ajkakauks
Hoşlandığım kızların burçlarını keşke sorsaydım ya...
Annemde başak ve de tam bir düzen manyağı olması yanı sıra kendileri çok titizdir ama ben pek öyle değilim )
Bekle bende senin burcunu biraz araştırıp laf atim bari 😂😂😂
Yoo biliyorum, sadace espri amaçlıydı 😂
Eksik olmuş, benim ki de espri amaçlı idi olacaktı. Sorry sir
Üzgünüm sir, haddimi aştığım için ama beni lütfen cezalandırmayın.
Daha çok gencim ksjsklasb
Çok teşekkür ederim, Benim kudretli efendim kajsks
Affımı kabul etmenize sevindim. Artık daha iyi biri olucam kaksksk
Selam @eldorado 😊
Dünkü sohbetimiz cidden çok trol ve de esprili idi hsjdjd
Uzun zamandır kimseyle böyle konuşmamıştım. Ve inan kısa ama neşeli olan sohbetimiz bana çok keyif verdi ki umarım sanada vermiştir 😊
Şu an yaz tatilindeyim ve günün büyük bir kısmını işte geri kalanını ise hayattan bıkmış gibi geçiriyorum. Ama buradaki sohbetimiz beni cok ama cok neşeli ve mutlu hissettirdi😊😊😊
Bilmiyorum ama sende keyif aldıysan belki yine sohbet edebiliriz. Ama tabi istemezsen anlarım ( ama genede yazmanı isterim 🙃).
Ya yanlış kişiyi etiketledim sishhdksks
Bir arap ülkesinde doğduğunuzda yobaz olma ihtimaliniz %100.
Müslüman olmayanın cennete gidemeyeceğini nereden biliyorsun?
Müslümanlar mı cennete girecek sadece sanıyorsun 😂
Müslümanların hepsinin cennete gideceğini mi sanıyorsun?
Her müslümanim diyen cennete mi gidecek zeka küpü?
Peki ya cennet masallardan ibaretse?
Şimdi gidiyolar sanki kamuran akkor seni
Olsun.
Yo bilmiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?