
İnsana verilmiş bir ceza mı yoksa lütuf mu?
Ya da..
Size göre niçin lütuf ya da niçin ceza..

Ceza oldugunu düşünüyorum. Mutluluk içeren anılarım kadar olumsuz hisler ve durumları da hatırlamak isterim. Onlar benim olmak istediğim noktaya gelmemi sağlayan deneyimler. Ve sonu iyi bitmemiş ama güzel hisler yaşamış olduğum anlar da son derece kıymetli.
LÜTUF. Düşünsene, sevdiğin insan seni sevmiyor. Daha kötüsü, daha önce seni seven kişi artık seni sevmiyor. Daha kötü çünkü, o kişinin sana olan sevgisini yaşadın, şahit oldun, sen aynı şekilde sevmeye devam ederken bi anda onun sevgisi bitiyor. Ölüm gibi. Bu durumda unutmak, aynı şekilde sevgini kontrol altına alabilmek lütuftur.
Her şeyi hatırlamak eminim ki daha zor olurdu insanlar için.
Daha sağlıklı ve mutlu ilerleyebilmek için bazen bazı şeyleri unutmak en büyük hediye.
Unutmak bir silahtır, su ve ateş gibi. Doğru kullanılırsa lütuf, yanlış kullanılırsa cezadır. Unutmamız gereken şeyleri unutursak hediye, unutmamamız gereken şeyleri unutursak ise cezadır.
Cevap
17Cevap
unutmak hem ödüldür hem ceza bence
ödüldür kötü şeyleri unuturuz..
Cezadır
yaptığımız hataları unutur yine yaparız..
ya ben başıma gelen tüm kötü şeyleri unutuyorum ya slldf hatta bi ara ifademi alan polis de çelişkili konuştuğumu söylemişti öyleydi yani çünkü anlattığım olay hatırlamıyordum üstünden 10 gün falan geçmiş olmasına rağmen
İnsanoğlunun doğası böyledir. İnsan kelimesi arapçadan gelir ve anlamı “Unutan” demektir zaten. Bu bir ceza değildir bence. Hayatta birçok şey yaşarız fakat bizim için önemli olan anları hatırlayarak yad ederiz. Önemli olmayanları unuturuz veya hatırlamak istemeyiz.
Lütuftur aksi halde insan acılara dayanamazdı bir süre sonra.
Ben çok rahat insanları unutabilme yeteneğine sahip olduğum için lütuf gibi geliyor. Karşı taraf için sunulmuş bir ceza
Lütuf tabikide insanlar ne acılar yaşıyor eğer unutmak olmasaydı herkes delirirdi
Bence ödüldür.. kötü insanların yaptığı kötü şeyleri unutmak bi ödüldür bence..
İkisi de ama sanki lütuf kısmı biraz daha ağır basıyor
Lütuf bence. Unutamamak çok büyük acılara sebeb olur.
İnsan yaşadıklarını unutmasa yaşayabilir mi? Unutmak verilen en güzel hediye.
Lütuf çünkü ben bana yapılan hiçbir incitici anımı unutmam ve sürekli hatırlayıp acı çekerim
Unutmak isteyene lütuf hatırlanmak isteyene cezadıd
Elbette lütuf. Unutmak diye bişey olmasaydı hayatımızı bu denli güzel sürdüremezdik.
Unuttuğun bir acıysa mükafat
Unuttuğun bir tatlıysa ceza :)
Bence lütuf. Ayni dozda acıyla bir ömür nasıl yaşardı insan...
Çoğu zaman lütuf.. keske kötü olan herşeyi silip atabilsek
Bir saat önce bir görüşte paylaşmıştım. Bence büyük bir lütufdur.
Unutmak diye bir şey yok, lanet olan ise unutamamak. "Unuttum" demek egodan, başka bir şeyden değil.
Peki ya hastalıklar devreye girerse?
daha çok lütüftur. Ama benim unutmak isteyip te unutamadğım acılarım var
Büyük bir lütuf. Unutmasaydım acı ,üzüntü devam edecekti
kendimize yapılan yanlışı, kendi yaptığımız yanlışı unutmak bir ceza. bazı dostluk arkadaşlık aşk ilişkilerindeyse lütuftur. kurtarıcı da olabilir
tabi ki lütufur canımızı yakan şeyler 1 sene sonra ilk günkü kadar canımızı acıtmaz bu da ödülümüz işte
Bence unutmak diye bir şey tam anlamıyla yok.
Zaten ne demiş şair:" Hayat hatıradır unutursan ölürsün."
Lütuf bilerek ya da bilmeyerek istemediğim sevmedigim şeyleri unuttuğuma şükürler olsun
Bana göre büyük bir lütuf
Lütuf bence unutmak olmasaydı kafayı yerdik galiba
Hem lütuf hem ceza bence. Tek bir seçeneği seçemem
Lütuf bence yoksa insan acıdan kahrolurdu..
Benim için lütuf olurdu
İnsan bazen unutmali yoksa hersey cok zor..
Unutamazsın ama alışırsın
Lütuftur … insanoğlu acıyla yaşayamaz
Hicc yokmuş gibi davranır deli ederim
Lütuf kesinlikle.
Yaşanmışlıklar bitmeli.
En büyük lütuf şahsi düşüncem.
Unutmak bence ceza değildir.
Lütuftur kendinizi unutmayın da
Bazen ıyi olmuyor ya
Sadece çok acı
Kendine lütuf karşıdakine ceza,
Eziyettir.
Lütuf bence unutamazsan devam edemezsin
Hangi konu olduğuna göre değişir
lutuf
Lütuf
Ceza.
Lütuf
Ceza
Lütuftur
İkisi de🌻💛😃
Tamamen lütuf
Ceza
lutuft
Lütuf
Lütuf
lütuf
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?