Ben 24 eşim 34 yaşında bir çocuk sahibiyiz 2. cocugu istiyorum uzun zamandır bir şekilde ikna edemedim hep bahane buldu bugün ise içimden gelmiyor dedi size eşiniz böyle dese ne düşünürsünüz insan seviyorsa geniş aile olmak ister değil mi?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
İnsan seviyorsa 2 çocuk yapmalı gibi bir düşünce çok saçma.
Çocuk iki şehvetiniz var bir isteğiniz var diye yapılmaz. Annenin ve babanın, maddiyat ve maneviyat (en önemlisi) bakımından hazır olması lazım. Demekki baba hazır hissetmiyor, o yüzden zorlamanız çok saçma olur.720 Yorumla
En İyi Cevaplar
Ya bu durumda birazcık eşinde düşüncesini almak gerek korunma yoluna gitmeyip eşine bırakmak gerekiyor o ne zaman isterse o zaman karar verir olur sonuçta evlilik tek kişilik değil
344 Yorumla
Soran+1 yılTabiki de çok konuştum sordum bekledim bazen ben abartıyorum dedim ama herseye sustum da içimden gelmiyor dediği kısma dayanamadım sadece
Soran+1 yılYani evet sürekli yapışık adam değil kafaya göre gider hep
Soran+1 yılBence aldatmaz diye düşünüyorum ama yolda bir kız görse inceler ben hep takip ederim o konuda herkes bakar da bana da dönüp güler ne var bunda der
Soran+1 yılBak o kadar uzun ki hani yazamam da bana beni sevdiğini söyler falan ama yeri gelir bedenimle dalga geçer ben zayıf biriyim bir türlü toplayamadim kendimi sonra bedenin de ne var der ama biliyorum onun istediği bedene sahip değilim artık
Soran+1 yılYapıyorum bunları yaptığım zaman ne gerek var buna der bakmaz bile baksa boya mısın sen der giysem evin içinde niye giydin git benim için giyme böyle der ne zaman onu yapsam hep kötü şeyler oluyor
Soran+1 yılO hiç bir şekli sevmiyor ki en basit şunu diyeyim saçımı boyamak istesem ne gerek var diyor 1 kere boyadım oda evelndikten 5 yıl sonra herkes beğendi bana dönüp şey dedi bana yapma kendine yap bana fayda etmez dedi
Soran+1 yılYalan söylemek olmaz aslında pek öyle görmedim şunu desem anlar mısın iş yerinde ki evli bir çoğu oradaki bayanlar ile sohbeti iyi güler falan benle evde sohbeti yok bir çay içelim bile demez yani saygılı değil bana karşı sürekli küfür böyle yapma dediğim de küfür etmezsem seni döverim der
Soran+1 yılKüfür sürekli var çok büyük tartışma da yürür üstüme o sorun da hep ailesinden gelir hepsinin ağzı bozuk misal bugün tırnağımi kırdı öyle ucundan falan da değil yani
Soran+1 yılSaklar çok fena o biz nisanliyiz önceki kullandığı telefonu baba verdi neyse bir uygulama var eski resimleri buluyor tabi o niyetle indiremedim benle nisanlanmadan 20 gün önce falan eski sevgilisi ile yatmış bunun da fotoğraflarını çekmiş gördüm sordum sil oru... nun resmini dedi
Soran+1 yılSoruyorum ne istersen yapalım diyor yok diyor insan anlamaz mı istenmedigini istemiyor işte
Soran+1 yılÖzür dilerim ama erken boşaldığı için istemiyor dedim ya onun istediği bedene sahip değilim ben
Soran+1 yılDedim doktora gidelim evlilik terapisi ne birbirimizib de hatası var olmuyor dedim sen git sorun sensin ben değilim dedi
Soran+1 yılBugün gene aynı şekilde dedim annem vardı onun yanında dedi kızın sürekli olmuyor artık bosanalim diyor dedi bosarim dedi biraz öncede gelmiş sen sus herşeye boşamam diyor ben esir değilim ben bir insanım sonra anneyim o beni boşamasın diye kendi istediğimden vazgeçemem bu bana haksızlık
Soran+1 yıl24 de görsen 14 derdin beni gören evli bile sanmıyor kim der bir çocuk annesi diye maşallah bana 😅👻
Soran+1 yılEvet çok beğenirdi beni vücudumu özür dilerim göğüsümü falan ben bile kendime hayrandım da sonra bi bokluk oldu beden poşet gibi kaldı 😅
Soran+1 yılEvet çok çok zayıfladım çok zor da hamilelik geçirdim doğuma kadar oturduğumu bilmem ailesine baktım 1 sene boyunca evime gitmedim 2 günlük evli iken gitmişti annesi hasta diye misal orada zor şeyler yaşadım annem babam olan kadını kaybettim hala toplayamadım ya zor da işte Allah veriyor sabrını
Soran+1 yılBak benim durum çok çok karışık aile var ama hala amca dayı falan sahip çıkmazlar sokağa düş ondan daha iyi herkes kuyu kazar annem sahip çıkamaz evli bir kez daha yuvasını yıkamaz hele de benim için babam da aynı benim tek güvendiğim kişi vardı oda vefat etti gidecek yerim yok gidecek yer var de misal çalışmam gerek çocuğuna bakacak kimsem yok
Soran+1 yılNasıl yani tam anlayamadım
Soran+1 yılYani galiba bende saldım artık olmuyorsa olmuyor dedim bende öyle istek ve his bırakmadı açıkçası bunun benim de ihtiyacım olduğunu söylediğim zaman yapabilecek birşey yok der bide 2 . çocuk dediğim de biraz usteledigim de git çocuk yapacak birini bul dedi
Soran+1 yılBak ben hep mantıklı olmaya çalışırım ama karşımdakin de o yok 3 üniversite okumakla da mı olmuyor bu iş ben bir yere gitmem gezmem giymem bir tane arkadaşım bile yok bütün gün evde otururum az olsa az demem çok olsa çok demem o diyor ki benim sevmediğim şeyleri yapamazsın en basit doğum günü o benim anım sonuçta bana Özel bana kalan bitsin diyorum bitmiyor düzelsin diyorum olmuyor elimi neye atsam mahvoluyo kimse sosyal medya da yazan herşeye inanmaz ama Allah var yukarı da yalan söylersem yanıma kalmaz ki bu
- +1 yıl
Sürünen bir iliskiyi neden hala israrla sevam ettirmeye calisiyorsun ki bir de 2. Cocugu istiyorsun kendini dusunmuyorsun bari yapmak istedigin cocugu dusun berbat bir iliskide ciftler surdurmeye calisiyorsa olan ancak cocuga olur cocugunda hayatini mahfetme 1. Yi de dusun ve bosanin 24 yasindasin daha arkadasim yok disari cikmam bisi istemem evde otururum demissin hayatini bos mu gecirmek istiyorsun daha gencsin köle misin sen bu nasil hayat sacma sapan iliskilere boyle devam etmeye calismasanizda cocuklarinda hayati mahfolmasa keske cidden okudukca sasirdim hala ne diye katlaniyorsun, cocugum icin vs dersin belki cocuk icin bu yapilmaz cocuk icin bosanilir, surunen bir iliskide cocuk fayda degil zarar gorur ve esinin sana kufur ettigini etmezsem seni doverim dedigini soyluyorsun, tirnagimi kirdi ucundan falan degil diyorsun bunlar katlanir katlanir ilerde ciddi bir sekilde dover ne diye bunlara göz yumuyorsun neyse en sagliklisi bosanmaniz olucaktir. Bu kadar nett
AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
62
Cevap
71Cevap
- Aile & Toplum konusunda 548 cevap paylaştı.
+1 yılKonuşup ortak karar vermek lazım tabi ama bence ikinci çocuğu istemiyor diye kırılacak beni sevmiyor diyecek bişey yok. Maddi olarak zor gelebilir. İkinci çocuk sorumluluğu bakmasının zorluğu, iki çocuk bir evde didişirşe nasıl başa çıkılır bilemediği için olabilir. Hatta ebeveynlerde genelde kadınlarda olur, ikinci olunca ilkine ihanet etmiş gibi hissedebiliyor insan. Bu da olabilir. Bi çocuğa en baştan sıfırdan başlayıp da tekrar büyütmek mesela. Bu sonuncusu benim istememe sebebim. Bende de bu konuşma geçti ve ben bu maddelerin çoğunu düşündüm ve en başta tekrar o zorluklarla uğraşmak bebekten büyütmek, birbirilerinin kavga etmeleri, tekrardan bütün zorlukları yaşamak ve bu sefer sıfırdan başlayacak olmayıp da başımda başka çocuk da olması falan filan gerçekten düşündükçe daralıyor insan. Belki zamanla isteyebilir fikri değişebilir tabi. Çocuk biraz daha büyüsün diye düşünebilir zorluklar daha aza inebilir. Zorlamamak lazım. Bizim kız 7 aylık ve birkaç ay önce söyledi eşim bana bi tane de oğlumuz olsa şimdi yapsak filan 🙄🙄🙄🙄
00 Yorumla
+1 yılÇocuk sahibi olmak hayatta alabileceğiniz en ciddi ve bir o kadar da sevgi dolu bir karar. Yeni bir bireyin Dünya'ya biyolojik olarak gelmesi beraberinde bir çok ihtiyacın oluşmasına neden oluyor. Eşiniz ve sizin bu ihtiyaçları yerine getirmesi ihmal edilmemesi gereken bir sorumluluk. Eşiniz belki bu sorumlulukları yerine getiremeyeceğini düşündüğü için 2. çocuğu istememekte. Büyük bir aile ne kadar sevgiyi derinleştirerek hayatınıza yeni değerler katsada bir o kadar da zorlaştırıyor. Eşinizi zorlamamanız sizin ve aileniz için en doğru karar olur diye düşünüyorum.
00 Yorumla
+1 yılİnsan seviyorsa geniş aile mi olmak ister? Ne alâka? Geniş aileyi eşini seven değil geniş aile seven ister. Çok çocuk seven ister. Herkes de bunları sevmek zorunda değil. Daha 24 yaşındasın bence sen de biraz hayatınla kendinle meşgul ol bu kadar erken yaşta çoluk çocuğa karışırsan çok şey kaçırırsın. Bir tane varmış işte eşin kendini hazır hissedene kadar sen de bedenini dinlendirirsin ne güzel.
40 YorumlaAile & Toplum konusunda 318 cevap paylaştı. İçimden gelmiyor cevabı birçok şeye yorulabilir. Hoş bir cevap olmamış açıkçası. Ama onu tek olan çocukların yaşadığı olumsuzlukları araştırıp önüne koyarak belki ikna edebilirsin. Ama dediğim gibi içimden gelmiyor yani senden pek memnun değil de 2. bir çocuk istemiyor izlenimi verdi bana. Evliliğini nasıl gidiyor bilmiyorum ama bende uyandırdığı izlenim bu oldu.
127 Yorumla
Soran+1 yılEvliliğim mı bende bilmiyorum bir gün çok mutluyuz bir gün çok çok kötü aslında sorun olacak birşey yok da yani öyle aşk meşk sürpriz sohbet yok evde burası ev yuva degil
- +1 yıl
Genelde ilerlemiş evliliklerde oluyor bu şekilde heyecan kaybı ilgisizlik aşk konusunda gerileme. Ve bu genelde 2 tarafta birbirinden adım atmasını beklediği için. Sen hiç denedin mi sürpriz yapmayı yani biraz heyecan katmayı? Sonuçta o evi yuva yapmak kendi elimizde her iki tarafında fedakarlığı ile olabilecek bir durum.
Soran+1 yılİnan çok denedim her konuda özür dilerim erken boşalan biri yıllardir aynı sorun yatak da bile bir heyecan yok iş bitti dön yat bu şekil kadınım ne ister demez
- +1 yıl
Off bu durum gerçekten de kötü işte. Yani o konuda bencillik çok onur kırıcı bir durum. Bende bunu yaşadığım için ne kötü birsey olduğunu biliyorum. Birçok şey denedin olmuyorsa 2. cocuk da senin açından çok mantıklı değil tabi bunu ayrılık ihtimalini göz önüne alarak söylüyorum. O ihtimal yok ise bir çocuğun tek büyümesi gerçekten iyi bir durum değil.
Soran+1 yılBende annesiz babasız büyüdüm biliyorum o zorluğu hani ama ne yapsam olmuyor bu adamı ikna edemiyorum bir sebep arıyorum bulamıyorum dese ki eskisi kadar sevmiyorum bak valla böyle ne üzülür ne ağlarım ben kendimde kusur arıyorum onun yüzünden
- +1 yıl
Kendinde kusur neden arıyorsun ki istemeyen kendine güvenmeyen o senlik bir durum yok o düşünceden kurtul bence. Dediğim yöntemi bir dene tek büyüyen çocuklardaki olumsuzlukları araştır önüne belgesiyle koy belki bu fikrini değiştirebilir. Peki esin erken boşalma konusunda hiç mi çözüm aramadı çözümsüz bir durum değil çünkü.
Soran+1 yılYani aramadı o konuda çözüm
Soran+1 yılYa ben çok zor şeyler yaşadım anne oldum en başta tek başıma savaş verdim evladimla tabi bedenim değişir ben değişirim anne olmak kolay mı
Soran+1 yılİçimden gelmiyor diyen adama dünyayı da izletsen boş senle alakası yok diyor
Soran+1 yılİstememe sebebini sordugum zaman benle alakalı diyip susuyor bak iyi şeyler düşünmüyorum dediğimde o senin düşüncen saygı duyarım diyip kestirip atıyor
Soran+1 yıl6 yıl oldu tamamen hayatım da olalı 8 e yaklaştı önce böyle değil di biliyor musun ne bileyim çok kıskanır severdi şimdi seni seviyorum bile demez onu da geç iyi geceler bile demez
Soran+1 yılHayır asla onu hep mutlu etmeye çalışırım her konuda yatakta bile sorun etmem arkamı dönüp uyumam sarıl dediğim de rahat edemiyorum der bağırır küfür eder ne yapsam olmuyor
Soran+1 yılOnları da yaptım çok kibirli adam asla ama asla bak gelip konuşmaz ki herşey cinsellik değil özür dilemez teşekkür etmez bok gibi yaşıyorum işte gezme tozma yok bir dert paylaşmak yok
- +1 yıl
Az önce dikkatimi çekti 10 yaş farkı var sanki bir kuşak çatışması yaşıyor gibisiniz ama senin konuşmalarında oldukça olgun ve kendini bilen tarzda yani o kadar kuşak çatışması yaşamazsınız bence. Belki senin genç olman onda sana yetmiyor hissi uyandirmis olabilir böyle birsey sezimledin mi?
Soran+1 yılEvet 10 yaş var anne baba yok diye küçük evlendirdiler beni oda 3 üniversite okumuş biri bide kuşak çatışması var ama çok değil öyle de his olmaz o hissiz adam
- +1 yıl
Bunu bilemezsin sana yansıtmıyor olabilir olsa bile. Ama senin durumunu bildiği halde bu şekilde davranması çok acımasızca. Anne baba sevgisi görmemişsin genç olmana rağmen onunla evlenmişsin bu durumda senin üzerine titremesi gerekir aslında. Seni daha cok sahiplenmesi gerekirken tam tersini yapması seni adına çok üzücü.
Soran+1 yılÜzülme alıştım ben valla bak annen baban sevmezse kimse sevmez bugün anneme başımı sokacak yerim olsa durmam her gün ölüyorum dedim ben varım gel demedi
Soran+1 yılAnne baba yok derken beni bırakıp gittiler tek kızım ben zaten annemle konuşmaya yeni başladım bugün gittim çocuğumla saatlerce parkta oturdum gidecek yer bulamadım çünkü
- +1 yıl
Simdi anladım üzücü bir durum. Bunu bile bile nasıl seni bu şekilde üzer inan anlam veremiyorum. Bur insan bu kadar kalpsiz duygusuz olmamalı. Bu anlattıklarından sonra bence 2. cocuk yapmamak senin için en mantıklısı gibi duruyor. Senin istemen normal evet annelik duygun bir hayli kuvvetli göremediğin anneliği evlatlarına yaşatmak istiyorsun ama keske esinde bu düşüncede olabilseydi.
Soran+1 yılKeşke beni biraz sevseydi böyle olmazdı tek derdim şu dünya da ne pa ne başka bi sey sevilmekti yemin ederim beni sevseydi yeterdi
Soran+1 yılEkliyorum 🙏
Bir şey söylemek istiyorum yorumlarda yazdığın şeyleri okudum kusura bakma da böyle bir adamdan hangi kafayla 2. Çocuğu yapmak istiyorsun boşan git allah aşkına ne diye eziyet ediyorsun kendine aşk sevgi evlilik falan değil bu. 1 tane çocuk yapmak bile hata böyle bir adamdan yol yakınken bas tekmeyi s*ktirsin gitsin
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBelkide maddi anlamda 2nci cocuga yetemeyecegini dusunuyordur, ege calismiyorsa bende calisacagim bakarim de ozaman hal olabilir (bazi analar ve babalar sadece doguruyor ilerisini dusunmuyor sizin kocaniz en azindan yaoamayacaginin farkinda buda birsey)
40 Yorumla
+1 yılÇocuk güzel şeydir. Ama neden istemiyor sebebini açıklamalı. Sonuçta geçinmek zorlaştı , çocuk kısmeti ile gelir derler yalan oldu. Bir tanesine iyi Hır hayat sunmak istiyor olabilir. Bunu karşılıklı konuşarak asabilirsiniz
20 YorumlaCocuk yapmak her evli cift ister ama esiniz bence gece uykusuz kalmamak veya bez mama masraflarını karşılamak için kendisini hazır hissetmiyor olabilir ve bunu için bahane uyduruyor olabilir benim nacizane fikrim bu sekilde
20 YorumlaBaba olmak ona göre olmayabilir belkide çocuk sahibi olmanın kendisine zor geldiğini gördü ya da ikinci bir çocuğun yükünü sirtlanacak kadar enerjik hissetmiyor olabilir. maddi manevi bir çocuğa hazırlıklı olmak lazım sadece paranın olması da yeterli değil. İnsanın bu sorumluluğu isteyerek alması lazım. İstenilmeyen ve öylesine doğan çocuktan hayır gelmiyor emin ol. Babayla çocuk arasında sevgi bag yakınlık olması çok önemli bunun içinde babanın çocuğa istekli ve hazır olması lazım. Bu demek değildir geniş aile istemiyor. kendi içinde ne yaşadığını eşin bilir bence tavır almak yerine oturup konuşmalısın.
00 Yorumlaeşin denden uzaklaşmamış aranızda bir problem yoksa konuş anlat onu da anla belkide adam kendi içinde başka bir zorluk yaşıyor iş hayatında kadınlar genelde bizleri bu şekildeki konularda yalnız bırakıyor bir problemiz yoksa ister adama ev veya çocuk harici hayatının nasıl gittiğini de sor dinle
00 YorumlaYaşınız çok genç belkide sizinle çocuk bakmak için eve tıkılmak istemiyor olabilir. Sorumluluğu ağır gelmiştir. Ama şüphe ediyor insan ister istemez neden istemiyor falan diye. Umarım açıklaması düşündüğünüz yönde değildir. Ama bence ona hep istediğinizi söylemeyin uzaklaşın bakalım o nasıl bir tavır takınacak. İlgilenmeyin onunla yani. Başka önemli işleriniz olsun. Ondan daha da önemli işinizin olabileceğini ona hissettirin. Bir de belki işiyle alakalı sorun yaşıyor olabilir. Size yansıtmamaya çalışıyordur falan .
00 YorumlaYazılanları okudum aklıma şu soru geldi, böyle bir adamdan ( sana değer vermeyen ) neden ikinci çocuğu istiyorsun? Bence bu isteğini sen de gözden geçirmelisin.
49 Yorumla
Soran+1 yılHaklısın aslında sorun bende bence ben hemen kanan biriyim herkese inanırım kalp de kötülük yok ya ben de biraz diretsem kendi düşer ya özür dilerim bok gibi hayat aynı
Soran+1 yılYa sen ne kadar haklısın acaba benim iç sesim olabilir misin sen
Soran+1 yılŞimdi sen övdün mü sövdün mü 😅😅
Soran+1 yılYa bak beni tanısan cidden mantıklı biri olduğumu bilirdin tabi yeri geldigin de herkes çok çok mantıklı konuşacak diye birşey yok her yanlış doğru insanlar için benim psikolojim bozuldu kaldıramayacağım çok zor şeyler yaşadım yaşıyorum da belki bir evlat daha beni hayata bağlar toplarım diye düşünüyorum hepsi bu
- +1 yıl
Yaşadığın psikilojik zorluk ister istemez çocuklarına yansır. Bence hayatında doğru gitmeyen durumları önce yoluna koy. Tabii ki bu iki taraftan da atılacak adımlarla olur. Belki ilişkinizin en başlarında sen onun canını sıkacak hareketler yaptın belki de çok masumsun eşin ketum biri bilemem, ama orta yol da sizden geçiyor. Sütten çıkmış ak kaşık değil kimse di mi 🤷♂️😂😂
Soran+1 yılYarabbi ben bu kuluna laf yetiştiremiyorum 😅
Gizli Üye(36-45)+1 yılBen evlendim 2 sene oldu çocuk yapmadım. Evlilik illa çocuk için yapılmaz. Evlenmeden önce bunları konuşabilirdiniz biz öyle yaptık gayet mutluyuz dünyayı gezip gençliğimize doyduktan sonra 1 tane yapabiliriz. İnsanların düşüncelerine ve kararlarına saygı duymak gerekir.
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılHeleki şimdiki zamanda ikinci çocuk için ısrar edilmesini doğru bulmuyorum. Hiç çocuk olmasa tamam ama sizin bir çocuğunuz var sonuçta. Herşey bu kadar karışık ve ne olacağı belirsizken biraz ertelemekten zarar gelmez diye düşünüyorum. Hem yaşınız da fazla değil.
Tabii en son karar sizin ve eşinizin.10 YorumlaBir sonun başlangıcındasın hiç mi kitap , gazete okumadın veyahut kimse mi uyarmadı seni bilimden bu kadar mı uzaksın aranızda 10 yaş var ruhsal sıkıntının başlangıcı kabul edilen hastalığa sahipsin ve sonuçları hiç iyi değil çok yazık...
#Hükümdar02 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yıldünyanın en büyük sorumlulugu bi insanı büyütmektir
şu an gözüm hiç kesmiyor
cogu acıdan güclü ve cok kararli olmama ragmen bi cocugum tüm sorumlulugunu üstlencek kadar kendimi güclü bulmuyorum
ve cocuk yetistiren büyüten ebeveynleri cani gönülden tebrik ediyorum
bu yükü her insan tasıyamaz
bence eşinizi cok zorlamayin00 YorumlaBu devirde çocuk büyütmek filan çok zor öyle seviyorum çocuk yapıyım gibi birşey söz konusu bile olmamalı öyle birşey olsaydı kaç çocuğun üzerine bir sürü aldatmalar boşanmalar olmazdı
30 Yorumla
+1 yılEkonomi, yeterli ilgiyi iki çocuğa da verebilme, o enerjiye sahip olma bu konudaki önemli noktalar. Bunlar ve benzeri nedenler içinden gelmemesine neden olabilir. Hem çocuk büyütmek zor iş amaaan gezin tozun tek çocuğunuzla boşver bence.
10 Yorumla2 çocuğun sorumluluğu almak istemiyor demek ki sende geniş aile kavramına takılma ilgini sevgini çocuğuna ver hem maddi manevi imkanlar da belirler çocuğu sırf ben çocuk istiyorum diyerek çocuk yapılmaz
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 11,7b cevap paylaştı. Kafasının içinde demek ki şüpheleri var.
Ya evliliği kötü gidiyordur, ya çocuga maddi manevi olarak kendisini yeterli görmüyordur.. vs
Kaliteli iletişim kurarsanız bunların cevaplarını öğrenebilirsiniz.10 Yorumla
+1 yılKendi üzerinize alınmamalısınız çocuk yaparsanız gelecek veremem korkusu vardır ben evli değilim ama çocuk istemem
40 Yorumla
+1 yılİnsan seviyor ise büyük bir ailesi olsun ister evet ama sen Türkiye de yaşadığını unuttun galiba hayat şartları sevdiğini yapmana izin vermiyor ya da soğutuyor.
20 Yorumla
+1 yılMerhaba,
Benim içinde büyük bir sorun olurdu ve içimden gelmiyor dediğinde bu olayı orda kapatmaz trip atar içimden gelmiyor diyip bende onunla birlikte olmazdım.
Aynı yastayiz benimde 38 yaşında biriyle birlikteligim oldu ne kadar gencte gösterseler artık birşeylerden bıkkınlıklari geliyor yaş itibariyle. Bence seviyorsan olayı büyüt eğer oda seni seviyorsa kabul eder 😄 Eğer sevgisinden şüpheliysen önce kendine düzen kur sonrada ayrıl gitsin.13 Yorumla- +1 yıl
Teyze valla fotoğrafına bakınca 32-33 diyesim geliyor
- +1 yıl
Bu arada tutumun da çok yanlış teyzecim. Bu tarz zihniyetler yüzünden ülke Afganistan'a dönmüş. Çocuk istemiyosa trip at, sonra tekrar istemezse ayrıl falan... Amaç ne? Bir tane büyüt, insan gibi büyüt. Bir diğeri de zamanı gelince yapılır zaten, kaçan göçen yok ya. Böyle birşeyden sevmediğini çıkartmak da ayrı bir saçmalık da neyse.
- +1 yıl
@baybarsqwe123 bence sen gösterdiği yaşı iyi söylemişsin. Ben bakınca 34-35 yaşında diyorum
Allah yardımcın olsun canım ama sakın 2. Kez çocuk yapmak gibi bir hata yapma senin yorumlarını okuduğum kadarıyla çocuk düşüncesi senin evliliğini kurtarmaz, senin evliliğini Allah kocana sağlam bir tokat atmadığı sürece başka bişey kurtaracak gibi durmuyor.
10 Yorumla
+1 yılNe yapalım kocanı biz mi ikna edelim?
Dünyada zaten milyarlarca insan varken ve dünya bize yetmiyorken sürekli çoğalmak isteyen angut tiplere gıcık oluyorum.10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yıl34 yaşındaki bir adamla mı evlenilir? Çok büyük yaş farkı var.
73 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılBeğenmeyen erkekler Allah kadınları sizin gibilerden korusun
- +1 yıl
Amin korusun sapıklar
+1 yılSen ne kadar yanlış bir düşünceye sahip bir insansın. Neden zorla çocuk dayatması yapıyorsunuz insanlara hazır hissetmiyor demek çocuk büyük mesuliyet
20 YorumlaAbi kusura bakmada seninkide tam öküzmüş ya evde benim için giyinme yok sen boyamasın falan bunlar denir mi bir kadına ya o kadın senin için yapmış onları bir çaba sarf etmis yapmayın hemcinslerim biraz kadinlara değer vermeyi öğrenin sadece sikiniz kalkinca umursayacaksanizda o kadinla evlenmeyin kimsenin kimseyi mutsuz etmeye hakki yok
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 790 cevap paylaştı.
+1 yılKonuşmalısınız... İnsanın kendini psikolojik olarak olur başka türlü olur yani her türlü durumda kendini hazır hissetmesi gerekebilir. Hemen yanlış anlama bir konuş bence...
00 Yorumla
+1 yılşimdi çocuk çok büyük bir sorumluluk siz birinin sorumluluğunı almışsınız zaten ve istemiyor olabilir severse aileyi genişletir diye bir şey bence yok çünkü istemeyebilir yeni çocuk yeni sorumluluk demek pozitif bak ve bu konuyu ona sakin bir şekilde açıkla içini dök ne kadar istediğini belirt o da severse o da ister belki ama eğer istemiyorsada zorlama
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılHer şeyi sevgiye bağlamayın. Kendi düşünceleriniz üzerinden başkalarını yargılamayın. Ben de çocuk istemiyorum ama aşık olmakta isterim. Zorunda mıyım birine aşığım diye çocuk yapmak.
00 Yorumla
+1 yılNe sacma yorumlar atmış millet valla şaşırdım sevip sevmemekle ne alakası var buradaki abazanları dinleyip yuvanı yakacaksın kocan haklı her şeyde.
01 Yorumla
Soran+1 yılNeden yuvamı yıkayım kardeşim bu kadar değil yani bir fikir almakdı amaç
saçmalama insan seviyorsa geniş aile olmak ister diye bir şey yok
30 Yorumlavalla benim 1. cocuk da icimden gelmiyor. olmayan esimi-sevgilimi sevmiyorum demek mi oluyo simdi bu? 🤔 yalniz mi yasamam gerekiyor?
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBenim eşimde 2. Çocuktan sonra çocuk istemiyorum diyen bi adam keşke 1 tane isteseydi. Bu dünyaya bir çocuk bile fazla da işte bir tanesine bakabiliriz ihtiyaçlarını karşılayabiliriz eğitimini verebiliriz diye yaptım
10 Yorumla
+1 yılTamam evlat elbette güzel bisey ama belki adam maddi anlamda kaldiramayabilirim diye düşünüyordur bisey de diyemem..
10 Yorumla
+1 yılKadınlığını kullanarak ilan edebilirsin. Eşin geçim sıkıntısı sebebiyle bir cocugun daha masraflarını kaldiramayacagini düşünüyor olabilir
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 321 cevap paylaştı.
+1 yılEkonomik durumunuz iyi mi? Daha da önemlisi hayatınız boyunca o çocuğun yetiştirilmesine emek harcayabilecek misiniz?
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 523 cevap paylaştı. Çaktırmadan yaparsin insan onu sormaz ya.
Eziyeti anne çekiyor ona noluyor. iki dakka dişini sıksın 😆00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılÇocuk meselesi çok ciddi bir konudur iki tarafında istemesi lazım. Tabi ki senin düşüncen de çok önemli ama eşin istemiyorsa yapmayın bence. Şimdi benim ki de çocuk isteyecek bende psikolojik olarak hazır değilim mesela.
00 YorumlaÇocuk maddi manevi bir sorumluluk istiyor elbette rızkı ile doğuyor ama çok dikkat etmeniz gerekiyor ki sıkıntıya düşmeyin iyice düşünün öyle karar verin
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYazdığın şeyleri okudum da bacım, psikoloji toparlamak için Esra Ezmeci'nin kitaplarına bakabilirsin. Ben de benzer şeyler yaşadım ve o kitaplar sayesinde kendime geldim naçizane tavsiyemdir umarım çok mutlu olursun 💜
00 Yorumla
+1 yılÖyle dediyse durum cidden çok fena demektir bu sorunu aşman çok kolay aslında
01 Yorumla
Soran+1 yılNasıl olacak o
Aile & Toplum konusunda 672 cevap paylaştı. İster tabiki kimisinin ister çocuğu olmaz kimi de böyle burnuyla iter
010 Yorumla
Soran+1 yılİstemiyor içimden gelmiyor dedi 1 tane yeter evlenen herkes 10 tane mı yapacak diyor
Soran+1 yılAslında sormak istediğim şuydu içimden gelmiyor demek sizce ne demek bunun altından herşey vardır ben mi abartıyorum yoksa
Soran+1 yılSaol sende kafamı çorba ettin 😅😅
Soran+1 yılŞimdi bu kadar derine inmek istemiyorum özel sonuçta da yok fayda etmiyor
Soran+1 yılAllah seni napsın yok gey de değil odun adam dan daha iyi öyle diyeyim 😅
Soran+1 yılÖzel olmaz
+1 yılKendinizden çok yaşlı insanlarla beraber olup evlenmenin bedeli bunlar.
10 Yorumla
+1 yılCocuk istemeyince seni sevmiyor mu oluyor ne alaka. Hazir hissetmiyor olabilir
10 Yorumla
+1 yılGelmiyorsa yapmayın sakın çocuğun da hayatını mahvetmeyin dünyanın sonu gelmiş zaten ne çocuğu ya
10 YorumlaBakması var bide öyle olmaz o işler sorumluluk gerek
10 YorumlaBence çok çocuk bu devirde zor o yüzden anlayışla karşılarım geçimi zor hayat zor zor yani
10 Yorumla
+1 yılHayr istemek zorunda falanda değil. Sevgiyi sürekli bir koşula bağlamaktan vazgeçin.
10 YorumlaCocuk esirgemeden alin, hem bir yetimi de buyutmek guzel bisey.
10 Yorumla
+1 yılSevmekle alakası yok. Farklı pencerelerden bakıyorsunuz demek ki hayata.
10 YorumlaHoş değil öyle davranması çokmu istiyorsun ikinciyi
03 Yorumla
Soran+1 yılNasıl yani
Aile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı. Kafasında problemleri vardır belki, maddi yönden sıkıntı yaşayacağını düşünebilir, manevi bakımdan babalık yapamayacağını düşünebilir. Önemli olan problemi senin çözmen ve ona göre davranman.
10 Yorumla
+1 yılEkonomik olarak düşünüyo olabilir ya da ne biliyim memleketin gidişatı korkutuyo olabilir
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 317 cevap paylaştı.
+1 yılSen kadınsın ne yapman gerektiğini biliyorsun zaten..
00 Yorumla
+1 yıliçimden gelmiyor derken boşalamıyorum manasında mı dedi :P
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,4b cevap paylaştı.
+1 yılzorla olmaz tabi nedeni önemli maddi durumlar mı hani bakım zor vs
00 Yorumla
+1 yılmaddi sikintilar var demek bebek yapmak kadini rahatlatiyormus biri oyle demisdi dogrumu
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılAdam haklı, bu dünyanın nesine ikinci çocuğu getirmek istiyorsun ki? Bir tane olumlu bir şey söylesene? Yok...
20 Yorumla- Devamını Gör (73)
Devamını Gör(118)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer