sırf topraklarımızın bir tarafı ortadoguda diye bizi arap ülkesi sanıyorlar yabancı forumları okuyorum türkiye gibi bor ülkeye kar ve yağmur yağarmı diye sormuşlar aptal herifler ya karadeniz dünyanin en çok yağış alan bölgelerinden biri akdeniz bölgesi hariç kışın heryere kar yağıyor türkiyeyi çöllerle kaplı bir sıcak bir ülke sanıyorlar oysaki türkiye avrupanın yarısından daha soğuk bir ülke dünyadaki ülkelerin yüzde 60ında sıcaklık 20 derecenin altına düşmüyor kendi ülkelerine bakmadan bize laf atıyorlar ve türklerin araplara benzediklerini herkesin esmer olduğunu düşünüyorlar türklerin ancak yüzde 20 si esmerdir diger yuzde 30 u beyaz yüzde 50 si bugday tenlidir birde türk kızlarınin hepsinin başörtüsü çarşaf taktığını ve hepsinin araplara benzediğini düşünüyorlar aşağıya türk ve arap kızlarının fotoğraflarını koyacağım allah aşkina neyimiz onlara benziyor bunlar kadın futbol takımıbunlar kadın voleybol takımlarıbunlar da bizim kadın voleybol takımımızbenziyoruz mu
Arapları küçümseme derdin ne? Bende kapalı bir türküm ve yurt dışında yaşıyorum. Beni görenler de kapalı müslüman görüyorlar. Haliyle öyle düşünebilirler, ki türkiyede kapalı da çok. Sen milletin düşündüklerini neden bu kadar taktın ki ayrıca? Kim ne düşünürse düşünsün sen kendine bak. Onların fikirlerini değiştiremezsin
3
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
konunun başörtüsüyle alası yok tip olarak bizleri onlara benzetiyorlar
2 ay önce paylaşmışsın ama yine de cevaplayayım:) Ben eğitimim için birkaç yıldır Fransa'da yaşıyorum. Ve beni görenler şaşırıyor ya Fransız sanıyorlar ya İtalyan. Türküm deyince yüzlerini ekşitiyorlar ve mesela Fransa'da liseye giderken çok iyi bir öğrenciyidim ve bana Türk olmayı hem tip olarak ( çünkü genelde güzel bulunuyordum ) hem entelektüel olarak hem de bulunduğum sosyoekonomik konum ( ailemin statüsü iyiydi) nedeniyle yakıştırmıyorlardı. Ve etrafımdaki çoğu Avrupa'ya taşınan Türk arkadaşlarım da aynı şeyi söylüyorlar. Türklere karşı bakış açısı berbat bu bir gerçek onlar için İran ile bizim çok da bir farkımız yok mesela. Türkiye'ye tatile gitmeden önce binlerce kez düşünüyorlar :kadına şiddet, terör saldırıları, sorunlu politika vs...
0
3 Yorumla
Cevap sahibi
+1 yıl
Yaşım yanlış 20'li yaşlardayım ve lisedeyken 17 yaşında falanken yakın arkadaşım herkese lezbiyen olduğunu söylemişti ama benden gizliyordu ortadoğu'dan geldiğim için homofobik falanımdır diye düşünmüş. Ortadoğu'dan geliyorsan direk dinci, muhafazakar, cahil falan oluyorsun
Biz sadece fiziksel olarak araplara benzemiyoruz ama düşünce yapımız , kültürümüz vs arap kültürünün etkisi altında. Bu arada Lübnan, İran tarzı ülkelerdeki tipler bize benziyorlar gayet , genelde bizim gibi açık tenli avrupalı gibi oluyorlar
Öncelikle bazı Arap ülkelerine de kar yağıyor. Ve bazı arap ülkeleri ile görünüş aslında oldukça benziyoruz. Suriye, lübnan, ürdün, tunus.. Sarışın değiller ama kumrallar oldukça fazla bu ülkelerde. Türban takan kadın oranı da eşit denebilir. Ama geri kalan arap ülkeleri daha farklı görünüş olarak, evet.
Onun dışında her yabancı forumda okuduğuna bu kadar takılmana gerek yok. Bazı türk düşmanlığı yapanlar saçmalıyor bilerek. Dediklerine kendileri de inanmıyorlar.
0
8 Yorumla
Soran
+1 yıl
sen hakkaride falan mı yaşıyon nasıl görünüş olarak bize benziyorlar ben izmirde yaşıyorum burdaki suriyeliler ile aramızda hiçbir benzerlik yok o saydığın ülkeler birbirine benziyebilir çünkü araplar ama biz benzemiyoruz ırkımız farklı
Bak kendin söyledin "sen hakkaride mi yaşıyosun" diye. Türkiyede renk olarak sarışından tut oldukça esmere kadar bir sürü insan var. Doğu tarafları oldukça esmerken karadeniz ege sarışın açık kumral yoğunlukta. Suriye de öyle. Türkiyeye göç edenler esmer olan topluluklar. Ama kıyı şehirlerinde yaşayanlar kumral. Bir sürü tanıdığım var ve hepsi kumrallar ailelerindeki herkes dahil. Yani sen kendine genelleme yapılmasını istemezken başkalarına yapıyorsun.
Türkiyenin doğusunun avrupaya göç ettiğini düşün. Türkleri tamamen esmer koyu saç göz olarak tanıyacaklardı. Onların öyle genelleme yapmasını ister miydin?
arap ülkesi çünkü hatta araplar türklerden daha medeni adamlar uzaya cıktı sen hala adamların sana pazarladıgı din ile ugrasıyorsun. Sen şeytan taşlamaya oraya kutsal toprak diye gidip tapınıyorsun onlar da senden elde ettikleri parayla t*şak sefası yapıyorlar
@Palmarosa Dur daha bu ne ki? Önce hindistan (zaten çin abdyi geçti) sonra bae hatta araplar dünyayı yönetecek raddeye gelecek bir zaman sonra. Hem petrol hem de diz ticaretiyle elleri yeteri kadar güçlendi
@Palmarosa Türkiye hep ithal ediyor, hiçbir şeyi ihtaç edemiyor. Dışa bağımlı bir ülke. Araplar dinin de ticaret için kullanılabileceğini keşfettiler ve bu işi artık ticarete döktüler. Ben olsam ben de kâbe gibi platformları kaldırmak yerine oraya turist çekerim. Yoksa, teknoloji ve bilimin bu derece gelişmekte oldugu 22. yy'da arapların çok da umurunda değil islam dini.
Hak veriyorum adamlara dışarıya çıkıp biraz gezersen sende vereceksindir şehrin merkezi hebele hübele araplar simsiyah gözlerine kadar kapalı kadınmı inmi cinmi bellli olmayan tiplerle kaynıyor iyi sayılan biryerde oturduğum için buralarda görmüyorum sende öylesindir.
Yazını okumaya değer görmedim açıkçası. çünkü; görsel herşeyi anlatıyor birine açık birine kapalı kadın koymuşsunuz araplara benzetilmesi neden sizi bu kadar rahatsız etti? Türkiye'de de Araplar var onları da sınır dışı mi edeceksiniz Araplar diye?
0
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
arapların açık olduğu fotoğraf mı var hangisini koyabilirim?