Atatürk'ün bir çok yerde "Osmanlı düşmanı" olarak lanse edilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Ben bunlara asla katılmıyorum çünkü Mustafa Kemal Atatürk 15 yıl boyunca 3 kıtada, üzerinde Osmanlı üniforması ile koşuşturmuş, savaşlara katılmış bir adam. Katıldığı savaşlarda yaralanmış, kan dökmüş, ölümün kıyısından dönmüş ve bu savaşlarda bir çok silah arkadaşını kaybetmiş. Ömrünü ülkesine adamış bir adama söylenen bu sözler hakkında ne düşünüyorsunuz? Bir de bu konu var bazı tarihçiler bunu söylüyor2. Abdülhamid tarafından Atatürk'e verilen madalyaAtatürk Libya'da
Atatürk'ün bir çok yerde "Osmanlı düşmanı" olarak lanse edilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Sığ ve iptidai bakıyorlar. Tarihe bu zamanın kafasıyla bakıyorlar. O günlerde din adamlarının tairkatların, cemaatlerin alayının yabancılara yardımcı olduğunu bilmek dahi istemiyorlar. O günün şartlarında Paşa Osmanlı devletinin ve onun monarşi temelli miadını doldurmuş yönetiminin sonunu getirmesi gerekiyordu. getirdi.
Atatürk Vahdettine düşmandı ama Fatih'e hayrandı. Osmanlı düşmanı olsa Fatih'e de düşman olurdu. Atatürk düşmanlarının bilmediği konular...
28 Ekim 1923'te Osmanlı Devleti viyana önlerinde değildi.
Harf devriminden önce Osmanlılar Mars'a insanlı uçuşlar gerçekleştirmiyorlardı. Osmanlı döneminde yazılmış fizikle alakalı tek bir bilimsel makale gösterin bana...
Dedelerimizin Mezar taşlarında Evrenin sırları, Quantum Mekaniği, Solucan Delikleri, Bilinmeyen elementler, izotoplar, yüksek fizik bilgileri yazmıyor. Hatta büyük ihtimal dedenin mezar taşı da yok. Mezar taşını genelde saray çevresi, beyler paşalar yaptırıyordu. Senin deden en azından osmanlı dönemindeki deden bilinmeyen bir mezarda yatıyordur
- vay efendim Atatürk halifeliği kaldırmış... bu konuda şöyle madde madde konuşayım: 1-) halifelik sandığınız kadar ağırlığı gücü nüfuzu olan bir makam olsa Atatürk o makamı kaldıramazdı. Atatürk hilafet makamını kaldırabildiğine göre demek ki o kadar da işe yarar nüfuzlu bir makam değilmiş. Atatürk halifelik makamını kaldırabildiğine göre o makandan daha güçlü ve nufuzluymuş demek ki... ben şimdi dünya ağır siklet boks şampiyonu olsam... birisi de gelse beni ringde yere serse ne olur? o adam şampiyon olur. benim o şampiyonluğu haketmediğim ortaya çıkar. Atatürk hilafet makamını yere serdiğine göre demek ki o kadar işe yarar bir makam değilmiş. 2-) halifenin yaptığı cihad çağrısına dünya müslümanları kulak asmadılar. Hatta araplar bağımsızlık için ingilizlerler birlik oldular. Bu konuda arapları suçlamıyorum. bağımsız olmak, osmanlıdan ayrılmak, kendi devletlerini kurmak en doğal haklarıydı. Ama bize zararı dokundu o ayrı mesele... Araplar hiçbir zaman Türk bir halifeyi tanımadılar. Bugünde Türkiyede halifelik yeniden kurulsa dünya müslümanları gülüp geçecekler.
- halifelik sanıldığı gibi dini bir makam değildir. dünyevi bir makamdır. 4 halife döneminde islam coğrafyasında huzur yoktu. Hz. Ali Ebu Bekirin halifeliğini Hz. Ömerin baskısı sonucu kabul etti. Ali Ebu Bekire biat etmedi. Ömer onun evini bastı Fatma anneniz ömer ve adamları eve girmesin diye kapının ardına yaslanmıştı. peki ne oldu? ömer kapıya tekmeyi koyuncuk kapı ile duvar arasına sıkıştı... önce çocuğunu düşürdü. Sonra 3 ay geçmeden iç kanamadan kendisi öldü. Gencecik bir insan durduk yere ölür mü? neyse Ebu Bekirden sonra sonra ömer, sonra osman halife oldular. Ömer hançerlendi. Osman müslümanlar tarafından linç edilip cesedi yahudi mezarlığına atıldı. Osmanı öldürenlerden biri kimdi biloor musunuz? Ebu Bekirin oğluydu. Osman ölünce Ali halife oldu. Karşısına Aişa anamız dikildi. Talhayı züseyri yanına alıp Aliye hücum etti. Ne oldu, Ali talha ve zübeyri öldürdü. Cemelde 45000 sahabe efendi tavuk gibi birbirini kesti. Sonra Alinin karşısına Muaviye bin Ebu Süfyan çıktı. Sıffin savaşında 70000 bin sahabe efendi birbirini kesti.
devam edelim mi? daha sonra Ali zehirli kılıçla öldürüldü. Muaviye halife oldu. İlk işi Hz. Hasanı kendi karısına para verip zehirletti. Daha sonra o kadını konuşmasın diye kendisi öldürdü. Muaviyeden sonra Yezit bin Muaviye halife oldu. Hüseyini ve 70 müslümanı çölde öldürdü. Harre katliamlarında peygamberin soyunu kuruttu. Harre katliamlarında medinedeki tüm kadınlara tecavüz edildi. Sonra mekkeyi de basarlar. Haccac bin Yusuf mancınıklarla kabeyi yıkar. googleye harre katliamları deyin. din derslerinde bedir savaşını anlatırlar ama bunları anlatmazlar. Emeviler döneminden sonra Abbasiler gelir iktidara... onlar da emevileri komple katlederler. Ölen emevileri mezarlarından çıkarıp hançerlemişler Abbasiler döneminde Karmatiler ortaya çıkar. Ebu Tahir El Cennabi kabeyi basıp 7000 müslümanı katleder. Hacerül esvedi 915 yılında bahreyne götürür. Hülagu han bağdatı basıp abbasi halifesi mustasımı önce askerlerine şaaptırır, sonra atlarına çiğnetir. Halife efendiyi moğol askerleri düdüklemiş... sonra atlar çiğnemiş. Mustasımdan sonraki abbasi halifesini memlüklüler saraylarına hapseder. Yavuz memluklüleri yenince abbasi halifesini alıp istanbula getirir ve halifeliği ondan alır. Osmanlının güçlü olduğu dönemde halifelik kurumu belki işe yaramış olabilir. Ama zayıflayınca kimse osmanlıdaki halifelik makamını takmadı. Halifeler emevi ve abbasi devleti yöneticileridir. Halifeliğe dinsel anlam yükleyen Türklerdir. Halifelik dünyevi makamdır. Yöneticidir. ABD bir islam devleti olsa ve Biden da halife olsa işte o zaman halifelik işe yarar.
ben halifeliği karate elbisesine benzetiyorum. Şimdi 50 kiloluk hanım hanımcık bir kıza karate elbisesi giydirip beline de siyah kemer taksak ve ondan yoldan geçen bir adamı dövmesini istesek sonuç ne olur? kız hastanelik olur. Ama gerçekten siyah kuşak seviyede bir karateci ya da bir diğer yakın dövüş uzmanı güçlü birini düşünelim. Bu adam çıplak da olsa o deminki adamı döver. Adam dövmek için karae elbisesi giymenize gerek yoktur. Güçlü bir insansanız ve dövüşten anlıyorsanız karate elbisesi giyseniz de giymeseniz de adam döverseniz, hatta 10 kişiyi de döversiniz, ama zayıfsanız ve dövüş bilmiyorsanız üzerinizdeki karate elbisesi ve belinizdeki siyah kemer sizi kurtarmaz. Halifelik de böyledir. Yavuz memlüklülerle savaşırken memlüklüler saraydaki halifeye güveniyorlardı ama halifelik kurumu Yavuza karşı işe yaramadı. Yavuz kendisine karşı işe yaramamış bu kurumu hangi akla hizmet almış gelmiş merak ediyorum. Devletin güçlüyse zaten başındaki lider ateist de olsa dünyayı titretirsin. Putin halife mi? ama sözü geçiyor.. Devletin zayıfsa istediğin kadar halifeyim diye bağır. kendine güldürürsün. Mustasıma hülagünün askerleri yerleştirirken Hülagü gülüyordu.
Evet ama Eğer devlet güçlüyse halifelik güce güç katar ama güçsüz ise tam tersine devletin üzerinde bir yük oluşturur. Bence Yavuz'un halifeliği alması doğru bir karar çünkü Osmanlı o halifelik sayesinde birçok avantaj elde etti. Mesela Halifelik makamını kullanarak Endonezya ve Hintli müslümanlara ulaşmaya çalıştı çalıştı ve Hint Denizine açıldı (her ne kadar başarısız olsa da).
bir de bizim anadolu süslümanının yine yanlış bir algısı var. neymiş hristiyan ülkelerinin başında Papa varmış, müslümanların da başında halife olmalıymış. Sanıyorlar ki tüm hristiyan menşeili devletler papanın ağzına bakıyorlar. Papa hücuuum! dese bize saldırıcaklar. Lan oğlum, Papa bizim ülkemizdeki kadar önemsendiği kadar hristiyan dünyasında önemsenmez. Papayı bizim insanımız ve islam dünyası önemsiyor şişiriyor. Papa ne avpurada ne amerikada adam yerine konulmaz Papayla alay eden dalga geçen filmler yapılıyor. Papa katoliklerin lideridir. Ortodokslor, Protestanlar diğer hristiyan mezhepleri papayı takmazlar. M. Ali Ağca papayı vurunca kızmak yerine dalgasını geçtiler. Sikeçlerine yaptılar. Papa vatikanda bile adam yerine konulmaz. Balkon konuşmalarıha 70 kişiyi zor topluyor. Papa islam dünyasında daha çok değer görüyor hristiyan dünyasından ziyade... merak etmeyin hiçbir devlet bize papanın lafıyla savaş ilan etmez... saldırmaz. papa öyle bir şey derse ona güler geçerler. Avpurada kiliseler kapatılıyor satışa çıkartılıyor. Avrupalılar bizim kadar dinleri konusunda takıntılı değiller... www.sozcu.com.tr/.../
Bence Yavuz dünyanın en güçlü ülkesinin lideri olarak tüm bunları kendi çabasıyla diplomasi ile de yapabilirdi. Yapmışsa zaten onun sayesinde yapmıştır. Endonezya ya da Hind müslümanları hatta arap müslümanları halifeliği dini bir makam olarak görmüyorlar. Halife sözcüğü islam öncesinde de kullanılıyordu. Gassaniler Bizansın Lahmilerse Sasanilerin uydusu olan hristiyan arab devletiydiler. Onların liderlerine de halife deniyordu. Halife dini bir makam değildi. Dünyevi bir makamdı. Bugün şeriatla yönetilen Suudi Arabistanda niye biri çıkıp da "halifeliği" gündeme getirmiyor, Çünkü halife zaten başlarında, Kralları... Bizim Türkler halifeyi Allah tarafından seçilmiş süper güçleri olan bir makam sanıyorlar. Oysa öyle bir makam olsa Atatürk onu nasıl kaldıracaktı? gücü yetmezdi. Anadolu Süslümanları sanıyor ki, halifeliği bugün ilan etsek yarın Amerika Rusya Almanya bize teslim olacak :)
Hz. Muhammed Mekkeyi ele geçirince ilk işi kabedeki putları kırdı. Peki o putlar gerçekten tanrı olsalardı, güçleri olsaydı bunu yapabilir miydi? tabii ki hayır. Bugün Hz. Muhammedi "putları kırmasaydı iyiydi, onlar arapları birleştiriyordu" diye eleştiremezsek, Atatürkü de hilafet putunu ortadan kaldırdığı için suçlamak aynı şekilde yanlış. Belki o putlarda çok zaman araplara faydalı oluyordu. arapları birleştiriyordu, hac organizasyonları yapılıyordu, mekkeyi ticaret merkezi haline getiriyorlardı. Ama Hz. Muhammed onları yıktı. Atatürk de hilafeti yıktı. Putların gücü olsaydı Hz. Muhammed onları yıkamazdı. Hilafet makamı gerçekten nüfuzlu bir makam olsaydı Atatürk onu kaldıramazdı O kadar şeriatla yönetilen ülke var. Niye birinin devlet başkanı halifelik ilan etmiyor?
ABD islam ülkesi olsaydı, Biden halife efendimiz olacaktı.. Çünkü güçlü olduğu için hem islam ülkelerine hem de diğer ülkelere sözü geçecekti. Kim Jhon hariç...
Atatürk istese savaşmazdı ve günümüz Türkiye sınırı Serv anlaşması ile belirlenirdi Bunu istiyorsanız Atatürk çok kötü bir adamdı diyin yani abi biri der yok dinsiz biri der vatan haini Verelim ozaman ülkeyi İngilizlere ermenilere gidelim bumu olsun
Dostum bir önceki sorun da ben fazlasıyla açıklama yaptım bunda da aynı şekilde aynı görüşlerim gerçektir yani insanların ne dediğine bakma ona bakarsan bugün Osmanlı ile ilgili de bir sürü olumsuz şeyler söylüyorlar insanlar hep bir şeyler söyler boş ver