İlla aşık olduğunuz biri olmasına gerek yok. Yollarını gözlediğininiz bir aile ferdi, sıkı bir dost, çok yakın bir arkadaş ... belki hiç gelmeyecek biri.
Ne demiş şair “Şimdi açsam pencereyi de beklesem. Sen gelsen. Olmaz ya hani geliversen” 👀
Sadece 1 kişi oldu. Kızıl renkli Theia'm. Ah benim güzel tavuğum. Daha çocuğum, evin bahçesinde tavuk besliyoruz 4 tane almıştık, ben bunları acayip seviyordum. Ara sıra kümesten çıkartıp bahçede gezmelerine müsaade ediyordum. Ama bir tanesi, o haylaz olan Theia kaçtı ve kayboldu. O zamanlarda da ilkokul 4'üncü sınıftayım daha. Sanırım 25 yıllık hayatımda en çok ağladığım günlerden biri oydu. En sevdiğim tavuğumdu çünkü. Hem köpek ve çakallara yem olabilirdi. O gece gözüme uyku girmedi. ''Abdest nasıl alınır?'' kitabına bakarak abdest alıp ''Allah'ım noolurrr tavuğumu geri ver.'' diye dua ediyordum ağlaya ağlaya. Okula gidiyorum ama moralim aşırı bozuk. Sonra okuldan kaçtım ve kafaya koydum o tavuğu bulacağım. O zamana kadar pencereden bahçeye bakıp hep geri gelmesini bekledim. Ama okuldan kaçıp onu saatlerce aradım ve Theia'mı en sonunda buldum. O gün en mutlu günlerimden biriydi. :D
Aslında o anlık mutlu son. Çünkü anneannem sağ olsun birkaç hafta sonra kümesin kapısını kapatırken bacağı sıkıştı ve kırıldı. Anneannem de acı çekiyor diye ''keselim onu'' dedi ve tavuğumu kesti sonra da yedi :(
Benimde tavuğum vardı (vardı çünkü kesip yedik 😂) ~5 yaşlarında tavuk elime yumurtlamış ben ağlamışım korkmuşum koşarak anne babam yanına gitmişim (bu arada hâlâ sıcak) ve ilk bilimsel deneyim olmuş oldu çünkü o güne kadar yumurtanın o kadar yumuşak olduğunu bilmiyordum (duk) ama soruya gelirsekte beklediğim olmadı.
@TevfikKOLAYLI Sebebi tavuğun alt kısmının çok sıcak olması. Yumurtlamasa bile tavuğun poposunun altına tutarsan orasının sıcacık olduğunu görürsün ben de denk gelmiştim çok kez :D
Tüy yağ doku kuluçka sıcaklığı var aynı şey tüylü olan diğer hayvanlar içinde geçerli ördek mesela buz gibi suda rahat penguen 🐧 yavrularını soğuktan korumak için ayakrarın oradan içine alır diyeceğim de yanlış olacak
böyle ama daha içerisinde yavru ayaklarını ebeveynin ayaklarının üzerine koyar paytak paytak dolanırlar 😀
@TevfikKOLAYLI Evet ve dişi penguen yemek bulmak için neredeyse 1 yıl geri dönmez ve o 1 yılda erkek penguen dişisini aldatmaz ve çocuğuna sahip çıkar. Bu sebeple penguenler de eşlerine sadık hayvanlardandır :)
Küçükken babamı beklerdim hep, ne getirecek bugün diye. Sonra da bayramda akrabalarımı ki çok para veriyorlardı. Başka kimse için beklemedim çünkü şimdiki evimiz çok yüksekte 😂