Kızlar, Bu soruyu özellikle femiist olanlar yanıtlayabilir mi?

Şimdi ben bakıyorum da burada ve çevrede feminist misin* diye sorulduğunda net şekilde "hayır" diyen kızların çoğu aynı zamanda erkek egemenliği veya otoritesine asla boyun eğmeyeceğini , şiddetin en şiddetsizine bile asla tahammül edemeyeceklerini söylüyorlar; yani aslında eşitlikten taviz vermiyorlar ama feminist değiliz diyorlar... bence eşitlikçi olmak feminist olmaya yeter... hatta bence "erkek bir adım önde olmalı, sözünü geçirmeli" deyip de konu şiddete geldiğinde "asla" diyen ve bu "asla" sözüün arkasında gerçekten durabilecek kadınlar bile feminist sayılabilir. Şiddeti tamamen dışlayan ve erkeğin şiddet kullanmasını hiçbir şekilde kabullenmeyen bir kadın hayatında kendi tanımıyla ağırlığını koyan, sözünü dinleten bir erkek bile olsa aslında ortada bir cinsiyet eşitsizliği bence yoktur. Belki biraz garip gelecek ama bunu diyen kadın aslında şunu demiş olmuyor mu? "hayatıma girecek erkek akıllı, tecrübeli ve yol gösterici olmalı; düşüncelerine beni ikna edebilmeli ve bu iyi nitelikleri o kadar belirgin olmalı ki ikna olmadığımda bile "bir bildiği vardır" diye düşünebilmeliyim"... Bunu söyleyen bir kadın eğer o sözü dinlemediği takdirde bir yaptırımla karşılaşmayı erkeğin kaba kuvvetiyle muhatap kalmayı kabullenmiyorsa aslında gayet de hür iradesini elinde tutmak kararlılığındadır (yani ikna olmazsam bir bildiği vardır diyemediğim bir durum da olursa karşı gelebilmeliyim diyordur) , ama kendisini aklıyla yönlendirecek birini hayatında istiyordur. Ama bu tercih bana göre onun erkekleri kadınlardan üstün gördüğü anlamına gelmez ki, zira bir erkek de aynı şekilde kendisini çekip çevirecek ailesini yönetecek bir kadın tercih edebilir. Bu onun "kadın erkekten üstündür" fkrinde olduğunu göstermez...

siz ne diyorsunuz
Kızlar, Bu soruyu özellikle femiist olanlar yanıtlayabilir mi?
Cevapla