Şimdi ben bakıyorum da burada ve çevrede feminist misin* diye sorulduğunda net şekilde "hayır" diyen kızların çoğu aynı zamanda erkek egemenliği veya otoritesine asla boyun eğmeyeceğini , şiddetin en şiddetsizine bile asla tahammül edemeyeceklerini söylüyorlar; yani aslında eşitlikten taviz vermiyorlar ama feminist değiliz diyorlar... bence eşitlikçi olmak feminist olmaya yeter... hatta bence "erkek bir adım önde olmalı, sözünü geçirmeli" deyip de konu şiddete geldiğinde "asla" diyen ve bu "asla" sözüün arkasında gerçekten durabilecek kadınlar bile feminist sayılabilir. Şiddeti tamamen dışlayan ve erkeğin şiddet kullanmasını hiçbir şekilde kabullenmeyen bir kadın hayatında kendi tanımıyla ağırlığını koyan, sözünü dinleten bir erkek bile olsa aslında ortada bir cinsiyet eşitsizliği bence yoktur. Belki biraz garip gelecek ama bunu diyen kadın aslında şunu demiş olmuyor mu? "hayatıma girecek erkek akıllı, tecrübeli ve yol gösterici olmalı; düşüncelerine beni ikna edebilmeli ve bu iyi nitelikleri o kadar belirgin olmalı ki ikna olmadığımda bile "bir bildiği vardır" diye düşünebilmeliyim"... Bunu söyleyen bir kadın eğer o sözü dinlemediği takdirde bir yaptırımla karşılaşmayı erkeğin kaba kuvvetiyle muhatap kalmayı kabullenmiyorsa aslında gayet de hür iradesini elinde tutmak kararlılığındadır (yani ikna olmazsam bir bildiği vardır diyemediğim bir durum da olursa karşı gelebilmeliyim diyordur) , ama kendisini aklıyla yönlendirecek birini hayatında istiyordur. Ama bu tercih bana göre onun erkekleri kadınlardan üstün gördüğü anlamına gelmez ki, zira bir erkek de aynı şekilde kendisini çekip çevirecek ailesini yönetecek bir kadın tercih edebilir. Bu onun "kadın erkekten üstündür" fkrinde olduğunu göstermez...
siz ne diyorsunuz
siz ne diyorsunuz
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar Ne Diyor
"hayatıma girecek erkek akıllı, tecrübeli ve yol gösterici olmalı; düşüncelerine beni ikna edebilmeli ve bu iyi nitelikleri o kadar belirgin olmalı ki ikna olmadığımda bile "bir bildiği vardır" diye düşünebilmeliyim"..."süper
ama ben bu görüş süper mi değil mi diye sormadım ki? bu düşünceye sahip biri "ama şiddet kesinlikle" olmaz dediğinde bence hala daha egemenliği teslim etmiş olmuyor hala daha eşitlikçi olarak kabul edilebilir diyorum... hak veriyor musun vermiyor musun onu merak ettim
şiddeti savunmuyor olabilir ve evet egemenliğini teslim etmiş olmuyor. egemenliğini kabul etse öyle bi erkek karşısında tamam demesi lazım
Erkek egemenliğine evet... De eli gibi kullanılmak acitilmak istiyorum su an
o nasıl bir psiikoloji yahu :)
erkeksizlik başına vurdy zağar :)
Galiba😍😍😍
Ne gibi bir egemenlik istiyorsun
Feministliğin tek kıstası fiziksel şiddet mi
işte onu soruyorum... dediklerim matıklı mı değilse nesi
hmmm yani bir kadın şiddette hayır diyorsa şiddet karşısında taviz vermiyorsa bu onu tamamen bir feminizm aktivisti yapmaz bence çünkü feministlik sadece şiddetin karşısında olmak değil. kadının özgürce istediği gibi yaşamasının önünde engel olan her şeyle verdiği mücadeleyi de kapsar. "kilo ver, saçını şöyle yap, şu şekil giyin, vs." denilen bi kadın "hayır ben vücudumla mutluyum, kıyafetlerimi seviyorum" demesi de feministlik hareketidir bence.
öte yandan yine bana göre eşitlik yoktur ya. ya da bilmiyorum eşitliği ne şekilde istediğimize bağlı. ama ben kadın ve erkeğin aynı fizyolojiye ait olmadığından ötürü her alanda her konuda eşit olabileceğini düşünmüyorum.
her kadın az veya çok feminist olabilir çünkü hepimiz femineniz sonuçta. ben de şiddette kesinlikle ve kesinlikle karşıyım ama her alanda her koşulda eşitliği savunmuyorum. ayrıca feminist olarak tanımlanmayı istemiyorum çünkü feministliğin içinde barındırdığı her şeyi kabul etmiyorum. dindarım ve benim feministliğim Allah'ın çizdiği sınırlara kadar.
Yani bence herkese feminist denilemez tam olarak şiddet karşısında bütün kadınlar aynı düşünebilir ama atıyorum mesela erkek daha çok yemeli kadın az yemeli der ( yanlis anlaşılmamak icin boyle sallamasyon bi ornek verdim) o zaman da feminist ilkelerine ters dusen bi sey demis olur dolayisiyla bi feminist diyemeyiz bence.
neyse dağınık ifade ettim kendimi ya. ne olursa olsun kadın ister erkegin sozunu dinlemek istesin ister calismak istesin ister anne olmak istesin nasil bi hayat yasamak isterse yasasin ama yeter ki kimse siddete maruz kalmasın kimsenin hayatı zindan olmasın.
"şiddet karşısında taviz vermiyorsa bu onu tamamen bir feminizm aktivisti yapmaz" demişsiniz ama aktivist olmak gerekmez sonuçta fikren desteklemekten bahsediyorum. yani feminist kadın kadının özgürlüğünün önünde engel olan şeylere karşı ve bunlrla da mücadele veriyor ama kendisinden daha baskın, daha üstün, daha akıllı, daha tecrübeli bir erkek olsun yeri geldiğinde ona ne yapacağını da söylesin ama yaptırımı olmasın diyor... yaptırım yoksa aslında özgürlük ve eşitliğe bir halel gelmiyor zira istediği zaman "hayır ben böyle mutluyum" diyebilme hakkını elinde tutuyor...
bu arada dindarsanız erkeğin kaba kuvvet uygulama seçeneğini tamamen dışlamanız mümkün olamaz ki zaten yani Kuran açık açık itaatsiz kadının dövülebileceğini de söylüyor. Kötülemek veya aşağılamak için söylemiyorum ama yani erkeği hiyerarşik olarak üstte bir yere koyuyor açık açık
söyledikleriniz mantıklı olabilir çok üzerine düşündüğüm bi konu olmadığı için daha fazla fikir yürütemeyeceğim. diğer söylediklerinizde de kısmen haklısınız, işte o yüzden de dindar biri tam anlamıyla feminist olamaz dedim. evet Kuranda ailenin sorumluluğu erkektedir ama bu demek değil ki her caresizlikte en ufak bi noktada kadın dövülsün. ayrica erkek olmak tek basina yetmiyor bu noktada. kuran bunu en son care olarak gosteriyor. bu careye gelene kadar bi suru secenek cikiyor. ayrica kadina da bosanma hakki sunuluyor. neyse bu apayrı bi konu ben de yanlis konusmamak adina susuyorum. tesekkur ederim guzel bi yaziydi sorunuz iyi günler.
Yanlis dogru konusa konusa bulunur arkadaşım yani değil mi
güzel soru valla