İslam Dininin güzelliklerini say say bitiremem ama Camiye gidip cemaat ile namaz kılınca ya da evde tek başıma ibadet edince bile içimi bir huzur kaplıyor, mutlu oluyorum. Allah'a dua edip ondan yardım istiyorum ve bir nevi yalnız olduğum hissinden uzaklaşıyorum. Peki siz ibadet ederken neler hissediyorsunuz? Mutlu ve huzurlu oluyor musunuz?
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
benim içim huzur dolmuyor nedense. bende ibadet etmeyi bıraktım o yüzden
İçini kötülük kapladıysa eğer huzur dolması çok zor. Sen içini düzeltip Allah'ın rızasını kazanmak yerine ibadeti bırakmışsın. Belki müslüman bile değilsin. Dinin nedir merak ettim.
müslümanım. küçükken hep namazımı kılardım bu 8. sınıfta filan ama bi ara kendimi kötü hissetmeye başladım. namaz kıldıkça içim huzur dolmuyordu tam aksine kötü hissediyordum kendimi. bıraktım o yüzden
Umarım başkalarını etkilemek için yalan konuşmuyorsundur. İbadet Allah'a yakınlaşmaktır, sen aksine uzaklaşmışsın. Diyecek başka bir sözüm yok. Herkes sonuçta hesaba çekilecek...
kimseyi etkilemeye niyetim yok burada yapmadığım ibadetle. beni sorgulamak size düşmez beyefendi. ben insanları olduğum gibi etkilerim yalan söyleyerek değil. sokakta gördüğünüz her kıza benzemem yani. teşekkürler yorumunuz için iyi günler.
Söylediklerin ile beni etkileyemedin zaten. Ben sana yalancısın demedim. Sadece umarım yalan söylemiyorsundur dedim. Sen resmen bu söylediğim doğruymuş gibi kendini savunma ve beni yanlışlama işine koyulmuşsun.
tamam beyefendi iyi günler.
Hangi tanrıya edicez beş yüz tane var? O yuzden etmiyorum kimseye. Hepsi aynı bana göre
Eğer 500 tane olsaydı dünyada ve evrende düzen olmazdı. Bu 500 tanrı birbirleri ile karar veremezler, ve ortaya eşsiz bir kainat, o kainatın içinde dünya denen alem, o alemin içinde hür insanlar olmazdı. Allah birdir. Önce bunun farkına varmak gerek.
Evet işte allahta o 500 den biri. Hindu biriyle konuşsam krişna için aynısını söyleyecek, veya sümerde yaşamış birine sorsaydık baal diyecekti. Sende şimdi allah diyorsun. Bir fark yok
Aksine, Allah bir. Hindular tanrı diye insana tapmaktalar. Japonların ise Atalar Yolu inancı var. Araplar önceden yaptıkları heykellerden medet umardı. Dünyaya insanları tek olan Allah'a yönlendirmek için onlarca peygamber, Allah'ın emir ve yasaklarını bildirmek için dört tane kutsal kitap inmiştir. Allah, insanlara son peygamber Hz. Muhammed'i elçisi olarak göndermiş, kutsal kitap olarak da Kur'an-ı Kerim 'i insanlara emanet ederek nurunu tamamlamıştır. Hristiyanlar ve Yahudiler, kendileri döneminde inen kutsal kitapları zamanla değiştirdiği için Allah Kur'an-ı Kerim'i koruma altına almıştır. İslam, asırlar boyu süre gelen kutsal ayet ve peygamber hadislerinin tamamlanmış halidir. Sadece Araplar'a değil dünyadaki bütün insanlara göndermiştir. Bunu içerisinde diğer farklı medeniyetler hakkında yer alan bilgiler sayesinde kolayca fark edebiliriz. İnşallah doğru olan Allah'a yönelir, ona ibadet ederek iç huzura kavuşursun. İyi günler dilerim...
Dostum bana bunları anlatma. Sana diyorum ki başka bir dine inanan adama sorsak o da kendi tanrısı için aynı şeyleri söyler. Senin tanrın nerde? Senin tanrın 4 kitap yollamış, diğerlerini niye koruyamamış? Madem koruyamıyor neden yeni gönderiyor? Bir tane olur onu korur eskiden beri aynısı hüküm sürer. Mantık yok bir defa. Kaldı ki mantıksız elli tane şey sayarım sana
Allah, kitapları insanlara emanet etti. Onlar ise hoşlarına gitmeyen ayetleri değiştirdiler. Allah onları lanetlediğini de söyler zaten. Bizlere de Kur'an-ı Kerim'i emanet etti. Biz çok şükür emanete sahip çıkıyoruz. Kıyamete kadar da sahip çıkacağız. Benim inandığım Allah'ın yaptıklarına siz inanmıyorsunuz. Aslında yaptıklarını görebiliyorsunuz. Sadece siz görmekten onlara alıştığınız için Allah'ın mucizelerini reddediyorsunuz. Bir arının bal ürettiğine nasıl şaşırmıyorsan, o senin için nasıl sıradanlaşmışsa, Allah bu kainatı idare eder, hiç birşey de sekteye uğramaz. Gece ve gündüz ardına doğru sıralanır. Ağaçlar insan hayatı gibi, filizlenir, yaprak verir, meyve verir, sonra zayıflar, zamanla da toprağa düşer. İşte insanlar da böyle olacak. Hatta dünyaya o kadar alışmış olacaklar ki Allah inkar edenlere kendi ilmini ve kudretini gösterecek, kıyamet günü güneşi batıdan doğuracak. İnsanlar onu o zaman hissedecekler ama vakit geç olacak. Kalplerinde iman olanlar ise hesaba çekilecekleri için korku ile karışık heyecan duyacaklar. Çünkü dünyada kendini akıllı ve mantıklı sananlar yüzünden hor görülüp cahil gözüyle bakılmışlardı. Artık zengini de fakiri de, inananı da inanmayanı da hesaba çekilecek, gerçek adalet tecelli edecekti...
Sen kendi dinini bilmiyorsun daha. Allah kuranı insanlara emanet etti diyorsun oysa ayette onu biz koruyoruz diyor. Kaldı ki sen benim sorduğum soruya mantıklı bir cevap veremiyorsun üç beş şatafatlı kelime ile geciştirmeye çalışıyorsun. Bana bir tane kanıt sunamazsın olduğuna dair. ağaçlar çiçekler böcekler diyeceksen hiç deme. Bende derim ki onları zeus yaptı. Hangimizin ki gercek? Kitap diyeceksin nerden bilelim insanın yazmadığını? Neyse kanıt sunamayacağın için sadece boş laf edeceksin
Çok şükür neyin doğru neyin yanlış olduğunu fark ediyorum. Çiçek böcek sizin zorunuza gidiyor olsa gerek ki onlarda yatan gerçeği göremiyorsunuz. Bildiğimce sana doğruları anlattım ama sen 3 5 şatafatlı cümle dedin. İnanmaya niyetin yok belli, ama bir gerçek var her canlı ölümü tadacaktır. Onu tatdığın vakit istemesen de, ne kadar inkar etsen de gerçeği göreceksin. Seninle daha fazla konuşmayacağım...
Tabiki
Tabi ki
Evet
Önceden kılardım artık inanmıyorum dinlere
Allah'ı göremediğin ya da hissedemediğin için mi vazgeçtin? Neden inanmıyorsun?
Uzun mesele baya, mantıksızlık aktığı için
Kur'an-ı Kerim gibi bir kitabı insanlar asla akılları ve kudretlerini kullanarak dahi yazamazlar. Bazıları ona inanmaktan ziyade inanmamanın daha mantıklı olduğunu düşünür çünkü onun gerçek olmadığını umarlar. Aslında böyle yaparak asıl mantıksızlığı kendileri yapmış olur. Sana tavsiyem inanmasan dahi asla İslam'a hakaret etmeyesin. Ona inananlara da cahil veyahut mantıksız gözüyle bakmayasın. Ben sonuçta Allah kadar bilgiye sahip değilim olamam da, hatta kimse olamaz. Ama böyle yaparak bence kendine cehennemden yer kazanıyorsun. Daha fazla tartışmak istemem. Kafirun Suresi'nin dediği gibi, " benim dinim bana, sizin dininiz ise sizleredir"...
Ben hiç bi dine hakaret etmiyorum zaten, isteyen istediğine inanır tabi.
Ben "bana mantıksız geliyor" diyorum sadece.
"Mantıksızlık akıyor" ifadesi hakaret. Benim de bu sinirime dokunuyor. İnançsız kimseler böyle yaparak sanki kendilerini aşırı bilgili ve mantıklı olarak görüyorlar ya, inananların ferasetine sahip olamadıkları için onlara cahil damgasını vuruyorlar. Hiçbir insan tam olarak her şeyi bilemez, bildiğini de söyleyemez. İlmi ve kudreti sınırsız olan sadece Allah'tır. Benim bilemediğim hususlar da var ama neyin doğru neyin yanlış olduğunu idrak edebilen bir aklım, bunları seçme hususunda hür bırakıldığım bir iradem var. İslam kusursuz ve mantıklıdır. Onu anlamaktan uzak olanlar aksine mantıklı olamaz. Bu tartışmayı daha fazla sürdürmek istemem, yolun açık olsun. Umarım Allah'ın yolunun doğruluğunu fark edip o yolda yol bulursun...
Asıl insanlara hakareti siz yapıyosunuz, karşıdan böyle böyle konuşmayın dediğiniz herşeyi siz yapıyosunuz.
İnsanları cahil gören sizsiniz, onların saçma olduğunu düşünen yine siz.
Bundan 2 sene önce banada böyle yazarlardı ben dinleri savunurdum ama insan zamanla anlıyor herşeyi.
Kardeşim uzatma, konuştuklarımızda kimin hakaret edip kimin saçmaladığı ortada. Haydi yoluna...
Aynen kardeşim, çok hoşgörülüsünüz sağolun.