Tüm kadınlar, birer femmesapien bence. Sizce?

İnstagram'da adını görüp böyle bir şeyin neden daha önce düşünülmediğini merak ettiğim bir kavram oldu femmesapien. Homo sapiens derken kullanılan "homo"dan türemiş sözcüklerin çoğu batı dillerinde "adam" anlamında kullanılmakta ki "insan" aslında diye de itelenmeye çalışılmakta. O zaman sosyal şartların farklı olduğunu, kadının adının olmadığını biliyoruz ama bu devirde "mitochondrial eve" falan konuşulurken hala bu kavramın yaygınlık kazanmaması da bizim ayıbımız sanırım. Şahsen, bundan böyle tanıştığım kültürlü kadınlara "tam bir femmesapien (wisewoman-bilgekadın)" demeyi düşünüyorum belki yaygınlık kazanır. Hoş, instagram sayfasının asıl amacı kadınların bilgilenmesi, bildiklerini dillendirebilmesi imiş ama bence kavram olarak da kullanılmalı böyle güzel bir (birleşik) sözcük. Fakat bu sayfanın yapmaya çalıştığı şeyi küçümsemiyorum aksine çok yüce bir yerde çünkü "toplumun kadına yaklaşım problemi"ni çözebilmenin yolu, böyle rasyonel eylemlerde yatıyor. Tüm kadınların ve kadınların davasını haklı görenlerin desteklemesi gereken bir oluşum bence. Siz ne düşünüyorsunuz?
Tüm kadınlar, birer femmesapien bence. Sizce?
Cevapla