+1 yılÇok saçma bir tavsiye olucak ama takmamaya çalış. Yani benim ailemde bana kafayı takmış durumda. Ben yemeğimi yiyip odama kaçıyorum artık. Kendi içlerindede sorunları varsa ya da işlerinde, bunu senden çıkarıyor olabilirler. Bide ne zamandır böyleler? Yani belkide bu bir dönemdir, ikiside kötü günler geçiriyordur. Ama uzun zamandır böyleyse, ailenin ve senin yardım almasına gerek var. Ama dediğin gibi çoğu kişi psikoloğa delilerin gittiğini düşündüğü için kabul etmiyorlar gitmeyi. bir süre sessiz kalmayı dene, ya da zorla kendini onların huyuna gitmeye çalış. Bide böyle dene. Belki değişirler. Ama yine olmuyosa uzaklaş evden. Üniversiteye geçiceksen başka bir şehirde kal, ya da işin varsa bir arkadaşınla kalmaya çalış. Uzak kalmak en iyisi olur bu durumda çünkü okuduklarımdan anladım ki bu durum seni çok yıpratmış. Dediğim gibi, eğer kısa süredir böyleyse, bı bir dönem olabilir, ama uzun zamandır böyleyse kesinlikle yardım almalısınız. Eğer anlaşabildiğin yetişkin bir akraban varsa bu konuyu ona anlat, o annen ve babana psikologtan yardım almanın gocunulacak bişey olmadığını anlatsın. Umarım kısa zamanda çözersin bu durumu. Sabır :/
515 Yorumla
Soran+1 yılYa bak eskiden hiç böyle degillerdi sadece bir hastalık geçirdim tümör gibi bir hastalık ve böyle olduar ama bana en büyk zararı böyle veriyorlar dışardan gören birisi sanıyorki çok seviyor deger veriyor ama gerçekten berbat bir duygu
Soran+1 yılyaklasık 8 yıldır böyle 9 yaşımdan beri böyleler gidemiyorum ayrı eve uzaklasmak için elimden geleni yapıyorum olmuyor dşarı cıksam laf arkadaşlarla gezsem laf bir yere gitsem laf pcde otursam laf kısaca hep laf laf
Soran+1 yılLaf edip duruyorlar arkadaşım kalmadı o derece her arkadaşıma bir bahane buluyorlar sonrada utanmadan arkdaşlarınla gezsene diyorlar
- +1 yıl
Bunu sakin kafayla onlarla konuşmalısın o zaman. Bu durumun seni yorduğunu, birazda olsa davranışlarını değiştirmeleri gerektiğini söylemeye çalış. Biliyorum olumlu karşılamıcaklar. Ama onlara kızıp vurursan, bir anlığına canları yanar. bir delilik et ve tüm bunları yüksek sesle ailene söyle, bu durumun seni nasıl yıprattığını söyle. İşte o zaman onların kulaklarında çınların senin sözlerin. En büyük acıyı bu verir. Hatta gözünden yaşların akmasına bile izin verebilirsin. Bu arada seni kızdırıyolar biliyorum ama yinede bir öfke kontrol tedavisi almalısın diye düşünüyorum.
Soran+1 yılKonuştum binlerce kez konuştum ama huylu huyundan vazgeçmiyor sakin kafayla binlerce kez yalvardım köpek gibi oldum o derece ayaklarının altında nolur dedim davranmayın böyle nolur diye bana kızmaktan bagrmaktan başka birşey yapmıyorlar ilaç içiyorum 3 tane günde hiç bir arkadaşımla bagırarak konusmuyorum gayet sakinim ve hiç te kavga etmiyorum milletin yanında hiç kızdıgımı görmessiniz psikolog gibi milletin derdini dinleyip tavsiye veriyorum ama ailemde iş degişiyor beni hayvandan farksız görüyorlar :S
- +1 yıl
Yani ne diyeceğimi bilemiyorum bu konuda. Bahsettiğin süre çok uzun bu zamana kadar bu durumda olmak seni inanılmaz yıpratmıştır, hala dayanabiliyor olman senin güçlülüğünü gösterir. Unutma her zaman ailenin yanında olmıcaksın, evleniceksin yeni bir hayat kurucaksın. O zaman tüm bunlar biticek. Ve inan bana insan haksız yere me kadar eziyet çekerse, bir kaç yıl sonra mükafatını alıyor. Eminim ki gelecekte çok güzel bir hayatın olucak, yeter ki dayanmaya çalış. Ama kurtulucam diyede önüne gelen ilk kişiyle evlenme. Emin olarak söyleyebileceğim tek bir şey var, bu durumdan kurtulduğun vakit kesinlikle ama kesinlikle profesyonel bir yardım almalısın. Bu ilerde büyük sorunlara yol açar. Özgün eksikliği, takıntılar, kaygı, paranoya. Kesinlikle yardım almalısın.
Soran+1 yılSevgilimden yardım alıyrum en kötüsüde şu :( beyin tümörü oldum 2 yıl hastanede yattım 1 kez ameliyat oldu mmaskeyle gezdim ve çogu ergen kişiler kafamdaki izi görünce tümörlü diyp duruyor ben ise aileme kimse bilmesin demiştim :(
- +1 yıl
İşte insanların en bencil yönü. bir keresinde sırf bu yüzden otobüste bir kadınla kavga etmiştim. Küçük, 8-9 yaşlarında bir çocuk lösemi hastasıymış, maske takmıştı. Teyzenin biri geçerken böyle uzak uzak geçti, arkasındaki kıza dikkat et mikroplu yaklaşma dedi. Böyle bişey olabilir mi ya? Biraz araştırsalar o minik çocuğun mikrop bulaştırmamak için değil mikrop kapmamak içşn taktiğini, zayıf bir bünyesi olduğunu bililerdi. Hadi diyelim ki mikrop bulaştırıyor, neden bu şekilde ötekileştiriyorlar?
Soran+1 yılİşteya :( mikop kapmamak için takıyordum onu saçlarım yoktu gerçekten insanalrın bazıları böyle yapıyorlardı ben bilmesinler istiyodum fakat mahalledeki herkez ögrendi ve her kavga etmede dalga geçiyorlar ben ise ameliyat izini kaybedeim artık hasta oldugumu anlamasınlar diyorum onlar genede bagırıyorlar bnaa
Soran+1 yılher kavga etmemde senin kafana vursam öleceksin tümörlü hasta demesi gerçekten böyle öldürüyor beni çektigim eziyetler filan geliyor aklıma :(
- +1 yıl
Kesinlikle uzaklaşman lazım oralardan :( Çok üzüldüm senin adına keşke elimden bişey gelse
Soran+1 yılkeşke gelse ama uzaklaşamıyorum :( ilk işim ameliyat izini sildirmek lacak o yüzden işe girmek için çabalıyorum ama genede işe laf ediyorlar sonra köye taşınmak istedim ailem gene laf etti hiç biri önemsemiyor ne oldugnu dalgamı geçtiler vurdularmı kırdılarm onlara göre hep haksızım ben :(
- +1 yıl
Bilemiyorum ne diceğimi gerçekten :(
Soran+1 yılİşte amabunları akrabalarıma söylese ben hakszıım hep :(
- +1 yıl
Kardeşim seni çok iyi anlıyorum. Sonuçta bak, 18 yaşındayım diyorsun. Şimdi sen doğmuşsun 1999'da onlar doğmuş belki de kim bilir 1960'larda. Yani aradaki fark, kuşak farkı, onlar 20. sen ise 21. yüzyılda yaşamışsın. E yani tabi cahiller ise sen ne yaparsan yap hiçbir şey ispat edemezsin. Kendi ailemden biliyorum ya! Sen onları kafana takma çünkü sen yasal olarak 18 yaşını doldurmuş bir bireysin. Tabi sanada hak veriyorum. Bir işe kalkıştığında onlarında rızasını onlarında gönlünü almak istiyorsun. Bir şey yapacaksam ailem bana destek olsun onları kıramdan istediğim şeye ulaşıyım diyorsun ama sen onu unut. Sen şu an günümüzde, kendi başına istediğin kararı verir, istediğini yaparsın. Yapabilecek bir insansın. Ama Allah'da onları öyle yaratmış. Onların huyu öyle bü sebepten dolayı sen bunları kafana takma. Kimseye haber vermeden gir bir işe iyice paranı biriktir. Birazda kredi çek kendine bir ev almaya çalış. Evi alınca zaten geri kalan istediğin her şeyi allah izin verirse halledersin.
En İyi Cevaplar
Bak belki konu aynı olmayacak ama bende babamla kavga ettim ve bir kız çocuğu olarak babam beni evden kovdu evden çıktım abim önüme geçti bir sürü kavga kıyamet eve döndüğümde babam ayağıma kapanıp özür diledi aradan belki yıl geçti ben unutmadım ama babam takmıyo bile inan bana yaptığın şey yine kendi zararına olucak bunu ben yaşadım yaşamın senin elinde üzüülsende olan yine sana olucak giden senin zamanın olucak takmaman lazım onlar ne söylüyosa takmicaksın daha önce yazanlardan kimse anlamayabilir belki ama seni ben çok iyi anladım onlar para harcıyorlarsa sana ne ne yapıyolarsa yapsınlar gir bir işte kendi ihtiyaçlarını karşıla onlara muhtaç olma
411 Yorumla
Soran+1 yılişe girmek istedim işe laf ettiler arkadaşım kalmadı kısacası haytımın içine ediyorla r:(
Soran+1 yıl18 yaş okuyorum ama açıktan arkadaşlarım durumumu biliyor zaten arkadaşlarıma laf etsede onlar anlıyorlar çogu sagol ayrı eve çıkacam zaten bir kaç yıl sonra tabi rahat olursam işe girmek istedim bak gerçekten ama işe laf ettiler o işe gitme bu işe gitme beni tek bırakmıyoralr bile bir yere işe irmek istesem laf ediyorlar bagırıyorla ama para istsesem işe gir çalış kendin kazan diyorlar
- +1 yıl
Senin yapabileceğin tek şey o bir kaç yıl dayanabilmek benim babamla kavgamda bu kadar sıkıntı etmediler etsem senden daha kötü olabiliridim ikilemde kalamazsın ya işe girecektin söylenenleri takmicaksın zamanını harcayıp birazda olsa rahatlicaksin ya da işe girmeyip laflarını çekeceksin 18 yaşında birisin ihtiyaçlarının olduğunu bilmeliler birilerinden yardım alabilirsin kardeşin ya da ailenden güvendiğin biri varsa durumu anlatsana
Soran+1 yılEvet dayanmam gerek biraz söylenenleri takmyorum ama olmuyor işte bir zamandan sonra damarım kopuyor işe girmek için ugraşacam artık ne derlerse desinler zaten gene bahaneler üretecekler
Soran+1 yılAynen bakacagız artık evlenene kadar böyle yaşayacagm :( keşke şu hastalıgım olmasaydı ama belkide bu kadar kötü olmazdım
Soran+1 yılbeyin tümörü vardı 2 yıl tedavi gördüm 2 kez ameliyat oldum
Soran+1 yılsagol :S
biraz onları kendi haline bırak ve sende kendi kabuğuna çekil ne yaparlarsa yapsınlar fazla ilgilenme ve üzerlerine gitme kendine yazık ediyorsun bazen bazı şeyleri görmezlikten gelmen gerekebilir ailenle kötü olmanın bir anlamı yok anladığım kadarı ile sen bir kenara çekilmez isen bu böyle devam edip gidecek kendine uğraşacak başka şeyler bu bir işe gir çalış ailen yok dese de ya boş durup gereksiz arkadaşlarımla takılmaktansa birşeylerle uğraşmam daha iyi dersen hak verir bir şey diyemezler. sende kafanı başka işlere yoğunlaştırıp hem kendi harçlığını kazanmış hemde kafanı dağıtmış olursun.
112 Yorumla
Soran+1 yılKardeş işe girmek için iş aradım ama iş buldum göndermediler resmenya diyorki o iş tehlikeli dışarı cıkıyorum arkadşalarla takılmak için oarkadaşla gezme bunla gezme uzaga gitme evde oluyorum pcde takılıyorm sürekli pcdesin arkadaşlarınla git gez diyorlar adım atamıyorum sokaga arkadaşım kalmadı bu dereceya :S
Soran+1 yılfabrikada iş buldum çorap fbrikası bir ton laf ettiler tekstile girdim tehlikeli dediler kısacası abartıyorlar arkadaşlarımın hepsine p*ç diyorlar laf ediyorlar gerçekten arkadaşım kalmadı o sigara içiyo bu bira içiyo şu şunu yapıyo bu bunu yapıyor diyorumki sakin kafayla anen baba karışmayın naparlarsa yapsınlar ben yapmıyorum bunları yeter yapmam diyorum karışmayın diyorum ama genede aynılar ya
- +1 yıl
daha basit eve yakın bir iş bak mağazacılık satış danışmanı gibi ailenin maddi durumu iyi anlaşılan ama senide gereğinden fazla düşünüyorlar fakat aşırı derecede baskı yaptıklarının farkında değiller bunu onlara bir şekilde hissettirmeli ve kendi ayaklarının üzerinde durabileceğini anlatmalısın ya da ıspatlamalısın.
Soran+1 yılKaç kere yalvardım köpekler gibi o derece binlerce kez konustum psikiyatriye gitmek istedim kendim istedim bunu hta yaptıgımın kızdıgımın kavga ettigimin farkındayım onlar ise bana bagırdı hep delimisin dediler doktor bunlara sadece bu hasta degil sizde doktora gelmelisiniz diyip durdu ama bunlar doktorda farklı şeyler derken burada farklı şeyler diyorlar
Soran+1 yılevet abi vallahi bıktım bu konuda askere gidicem ve bordo bereli olacagım hep hayalim buydu ailemden uzak bir yerde olmaktı ama sevgilim yüzünden onuda olamıcagım :( sagol gerçekten yardımın için yolumu çizmek için ugraşıyorum iş aradım ama işe laf ettiler arkadaşlarım filan kalmadı artık napacagım bir te sevgilim var :(
Soran+1 yılbekleyecegini söylüyor ama bordo bereli olmamı istemiyor sagol kardeş seninde cevapların için gerçekten çok sagol yardımların için çok sagol Allah razı olsun artık yaşarmıyım yaşamazmıyım orası fazla belli degil :/
- +1 yıl
yaşamaman için bir neden yok herşeyi oluruna bırakacak hayatına devam edeceksin bak ne diyeceğim huzur islamda derler namaza başlamayı düşünüp ibadet etmeye başla bende ne güzel terapidir. hem günün beş vakiti camiye gider huzura varırsın ramazan da başlamışken kendini daha iyi hissedersin madem çalışamıyorsun al sana uğraş.
Soran+1 yılGerçekten namaza başlıcagım artık ama bakalım huzrlu olurmuyum böyle bir ailede :S
+1 yılYasin 18'den buyukse hic ugrasma kardesim. Gir bir ise, cik ayri eve. Kafan da rahat olur, ozgur de olursun. Kimsenin seni mutsuz etmesine izin verme. Onlara muhtac oldugun surece, onlarin kurallari gecerli olacak. Ben de senin durumunda sayilirdim, benim annem babam da ayri. Kendi parami kazaniyorum, simdi yalvariliyorlar nolur ayri eve cikma diye.
45 Yorumla
Soran+1 yılKardeş haksızmıyım peki söyle ya şimdi evde tv bozuk tüplü televizyon sabah açıyorlar televizyonu akşama kadar nedeni ise zar zor açılıyormuş diyorumki elektrik harcıyor bu günah paraya ama gene laf ediyorlar sanki çok harcıyor diye evdeki tüm ampuller 100 w luk diyorumki azda açık olsa para gidiyor sonuçta yazık bu paraya diye bir tek benim odamda ki 20 w onuda ben paramla aldım ama genede laf yiyorumya gerçekten haksızmıyım söyle bir kavga ediyoruz ben kavga etmemek için ugraşıyorum psikiyatriye gidiyrm susun nolur yalvarıyorum onlara daha çok bagırıyorlar sonra annemde babamda vuruyo bana bende onlara vuruyorum elimde degil ama :((
- +1 yıl
Oha. Sen de onlara mi vuruyorsun? Valla herhalde annem babam ne yaparsa yaprsin, boyle birsey yapmazdim. Tek cozum uzaklasmak gerekiyor senin icin. Gir bir ise, tut bir 1+1, kendi hayatini yasa.
Soran+1 yılElimde degil benim gözüm dönecek seviyeye geliyor cinnet geçiriyorum nolur yapmayın dememe ragmen dalga geçiyorlar benimle resmen bagırmayın nolur yalvarıyorum köpek gbi bgırmamaları için sinir ilaçları içiyorum ama genede dinlemiyorlar beni dalga geçiyorlar bana bagırıyorlar bagırmayın sinir krizi geçiriyorum dememe ramgen bagırıyorlar elimde degil bu cinnet geçiriyorum resmen senin yerinde olsam bende öyle erdim ama olmuyor işte uzaklaşmak stiyorum evde durasım gelmiyor ailemle yemek yemiyorum kavga etmemek içn sokaga çıksam laf diyorlar işe gitsem laf ediyorlar pde otursam laf ediyorlar yani herşeye karışıyorlar. S
Soran+1 yılKardş gerçekten cevaplarınız çok önemli bir hayat mayat meselesi var bu işte :(
- +1 yıl
Diyecegimi dedim iste.
1. Is bul.
2. Ilk maasini al.
3. Ev tut.
4. Yeni evine tasin.
Gayet acik ve net.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
15Cevap
Kardeşim sen zaten annene babana yumruk atıyorsan psikolojik sorunların vardır onun için psikoloğa görünmen lazım. Ben 27 yaşındayım senin halinden anlayabilirim o yüzden söylüyorum. Anne baba olmak kolay bir şey değil, Hayat stresi geçim derdi kafalarında bir sürü şey olabiliyor. Bu yüzden de sana en iyi şekilde davranamayabilirler onlar da insan. Şimdi senin para harcamalarına karışıyorlarsa, kendin işe girip kendi paranı kazan emin ol bir çok sorunun düzelir. O eve sen de çıkarıp bir harcama yaptığın zaman senin de bir birey olduğunun farkına varırlar. Girdiğin işe karışsalar da kulak asmana gerek yok. Onların seveceği işlerden birini söyle git yine diğer işe gir sıkıntı yok sen yeter ki çalış çabala onlara bağımlı kalma, bağımlı oldukça kendi kararlarını veremezsin. Veren el alan elden üstündür. Ama başta dediğim gibi anneyle babayla tekme tokat kavga ediyorsanız hepinizin bir yandan psikoloğa gitmeniz araştırma yapmanız ve güvenilir, kendini kanıtlamış yazarların kişisel gelişim kitaplarından okumanız lazım. Ayrıca anneme babama bir şey söylesem kavga çıkıyor demişsin. İlk olarak onların bakış açısıyla sen onların evladı olduğun için pozisyon itibariyle senin onlara bu yanlış şöyle yap demen onları rahatsız eder çünkü aranızda bir evlat ebeveyn ilişkisi var bunu zedeleyebilir bu. İkinci olarak da illa bu seni çok rahatsız ediyorsa uygun bir üslup seçmen lazım bu en önemli husus. Mesela babana: (tamamen ben diliyle konuşarak ve olumsuz bir şeyi söylemeden önce önüne ve sonuna olumlu bir şey getirerek şu kombinasyonla +, - , +) "Babacığım biliyorum bizim için çok uğraşıyorsun ve bazen kendi bakımını bu yüzden ihmal edebiliyorsun. Ama ben sen ter koktuğunda rahatsız oluyorum. Daha sık banyo yapar ve daha güzel kokarsan seninle daha çok vakit geçirmek ve daha çok muhabbet etmek isterim, bu yüzden daha sık banyo yapsan olur mu?" Yani önce bir övgü+ , sonra rahatsız olduğumuz durumu ben diliyle- , sonra bir güzel söz daha+ . Bu kombinasyonla istediğin şeyi yaptıramayacağın kimse yoktur (sayko ve sosyopatlar hariç :D).
11 Yorumla- +1 yıl
Aynı şekilde anne babanın da gitmesi lazım ama psikiyatriye değil, psikoloğa ve bu delilik falan değil. Mesela instagramdan Ferhat ASLAN ı takip edebilirsin ben onun tespitlerini çok beğeniyorum. Onu annenle babana da tavsiye et (uygun üslupla) mesela yanlarında sesli bir şekilde izlersen meraklarını cezbedebilirsin ben öyle yapmıştım :D
+1 yılHerhalde ben senin yerinde olsaydım bir spora başlardım eğer hayat memat meselesiyle dalımda bir tür ödül kazanmak için çok çalışıp 1.'lik ödülü kazanırdım ve ailem bana azıcıkta olsa saygı duyardı büyük ihtimallerle... Sen boks, yüzme, basketbol, karete, artık herneyse ilgin varaa ki yürümek de stres atmaya yardımcı olur ip atlamak falan. Her neyse bunun dışında spor dalında 1. Ödülü aldığın dal senin istediklerin arasından ailene birini seçtir.. Ve ne derlerse desinler boşluk bulduğunda fırlayıp kayıt yaptır. Sonra bir kaç gün yakınında oturan arkadaşında kal ve geri döndüğünde ki şimdi söyleyeceğim olabilir ve olmayabilir ama eğer sana ne olduğuyla ilgili endişe duyarlarsa sadece dürüst olup kayıt yaptırdığını ama kavga olmasını istemediğin için dışarıda bir kaç gün kaldığını söyle (ayrıca şu an askerlikteysen yapçik bir şey yok ve bne senin yerinde olsaydım kesinlikle iyi bir üni hayalim olurdu. Çünkü üniler bile günümüzde zor iş buluyor. Herneyse bordo bereli gibi kutsal bir işe girmeden önce kendi kafa rahatlığını sağlama gerek bu yüzden dediğim gibi bir spor alanına gir yüksek derce 1. 'lik ödülünü al ki bu aileninde istediği olursa örneğin... babanın olmak istediği bişi falan o dallardan birinde 1. lik ödülü alırsan çok iyi olur ve bunun dışında halk kurslarında birine - mesela bizim burada açıldı yüzme basketbol falan var- girersen ücreti normalden daha düşük olacaktır ve orada bir zaman sonra hocalıkda yapabilirsin falan onlar ücreti karşılamazlarsa arkadaşlarından borç al ya da işe girmeyi dene ve tabiii çalışmak için kütüphaneye gittiğin zamanlarda 😋😜sen anladın herneyse bunun için notlarını da iyi tut (evde de çok çalışırsan ki ders çalışırken beni sadece kontrol ederler.) ve çalıştığın yer yakın olmak zorunda da değil mesela bne Pendikte oturuyorum ve corona olmasaydı işe girecekti olsaydım muhtemelen Pendik merkez gibi popüler bir yerde ki kafeleri tek tek ziyaret edip ders paramı karşılamak için garsonluk yapmak istiyorum buradaçalışabilir miyim? Gibi bir şey derdim ayrıca dış görünümüne dikkat et ve insanlara iş görüşmesi sırasında nasıl olumlu özellikler bırakabileceğin konusunda yutuptan ilk çıkan videoya tıkla son olarak kişisel gelişim kitapları ve günümüz iyi para veren ve az bilinen meslekleri araştır ayrıca kabul edip etmemek sana kalmış ama ben bizzat yaşamış ve aradaki farkları kavramış biri olarak sana söylemek isterim namaz kılıp kuran okursan evdeki hava tümüyle değişir özellikle annemin ona eziyet çektiren baba tarafıma her gün okuyup bir suya üfleyip babaanneme dedeme halalarıma kuzenlerime babama arkadaşlarına falan verdiğini o zamanlarda evimizin havasının çok daha rahat huzurlu sakin ve mutlu (kafiye oldu😃) olduğunu söylemişti. Ayrıca bne ve ablam da yatılı kız kuran kursuna giderken (hafta sonları eve gelirdik) hiç tartışma olmadığını hatırlıyorum. O zamanlar gerçekteeen çok güzeldi. Sana tavsiyem aklını dağıtacak bir çok şey bul ayrıca bir arkadaşım su sesi insanları rahatlatırmış demişti o da var yani kardişim büyük geçmiş olsun geçmişte kalsın inşallah. Sevgilinle bne senin yerinde olsaydım demicem bu sefer ama kızlar genelde sevdikleri erkekler için bir çok fedakarlık yapabilirler yani benim çevremden gördüğüm öyle bu yüzden askerliğe gittiğinde sık sık mektuplaş daha romantik olabilir dürüst olmak gerekirse 14 yaşında küçük bir kız çocuğu olarak böyle şeylerden nedense bihaber değilim ve tikim var erkeklere yaklaşmıyorum/yaklaşamıyorum. Yani kız arkadaşın hakkında verebileceğim tek tavsiye ona sık sık var olduğu için şükrettiğini ve onu çook sevdiğini ve bir arkadaşımın annesiyle babası gençken köyde bir ağacın üzerine kalp şeklinin içinde baş harflerini yazmışlar bir gün al kızı yeşillik sakin bir yere götür (sahil değil kesinlikle, ama piknik yerleri benzeri bir yer olsun ve şu ağaç şeysini yapın verebileceğim başka bir tavsiye '' delilerle aramı nasıl iyi tutarım vari '' kitaplar okumak - delilerden kastım seni anlamayan ve seni ötekileştiren/ dışlayan kitaplar okuman şimdilik aklıma başka bir şey gelmiyor ama hayatta hedeflerini kesinlikle sahip olmak istediklerini - örneğin en iyi arkadaşımla dünyayı gezmek gibi - kesinlikle istemediklerini falan bir yere yaz ve unutmasam iyi olur bne söyliyim bu hayat bir sınav yağğnii fazla zorla sınırlarını dene ve her seferinde pro kitapları oku yutupda öyle kişilerin sohbetlerini filan dinle notlar çıkar arada göz gezdir derslerine sıkı çalış ama kütüphaneye gittiğin vakitte değil hafta sonları bir gün arkadaşında ve eve geldiğinde yorgun olacağından kıyafetlerini değiştirip sadece ders anlatım ya da soru çözümü falan açııp not çıkar ya da basit test soruları çöz evde basit test yoksa İnterneten açarsın ve tabii ki şu üni sınavı 1. Si ablanın taktiği bir basit test kitabı ile temeller iki zor test kitabı ile pekiştirmek seviyeni zor olarak belirlenen her zaman en iyisi olur asla vazgeçme! Vazgeçmek kaybedenlerin klasiğidir kazananların değil. Bir de aşırı konuştum ama her hafta mutlaka çok paragraf sorusu çöz bak babam sınıfının sonuncusuymuş ama yılmadan çok çalışmış belki sen hayır muhtemelen şu an yıkıksın ama gençliklik yıllarını yıkık geçirirsem hayatının dewamıda öyle olur yani abicim bence bu vakit tam şu an bunu ne zaman okuyorsan harekete geçme vakti saniyelerin değeri var çünkü binalar tuğlalardan oluşur ve hiçbir küçük detayı es GEÇME!
Boş yapmak istemedim eğer başlıyacaksan şimdi başla çünkü sen değişmedikçe hiç bir şey değişmeyecek Yasin abi.. Şu anda ayaklarının üzerinde dimdik korkudan eser olmayan cesaretle bakan bir yüzle geleceğe bakman ve şekillendirme gerek tabii tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır bu önemli bir konu ama girmicem. Herneyse çok tuttum özür dilerim kolay gelsin dua ederken sanalda edicem yasin abi.00 YorumlaKnk doğduğumdan beri bunları yaşıyorum şakasız. ailemin psikolojik sıkıntıları var ve sürekli çatışiyoruz hem kendi aralarında hemde benle. sürekli olarak deyim yerindeyse ota boka söyleniyorlar sonraysa tabi hep ben suçluyum vs. duygusal moping uyguluyorlar. arkadaş desen var ama kimseyle dertlesemiyorum bugüne kadar kimle dertleştiysem arkamdan bıçakladılar. ha birde ÖSYM var düşünsenize evde surekli kavga var. calisamiyorsun. kütüphaneye gidion aklın evde kalıyor vs. Knk biraz içimi döktüm kusura bakma. SANA TAVSİYEM adam akıllı bir iş bul eğer mezun olduysan mezun olmadıysan yarı zamanlı bir is bak para konusunda sıkıntı çekme en azından. ailenle olan ilişkini azalt mesela evden 9 da çık akşam 10 da dön ve çok etkileşime geçme soru sorarlarsa cevapla tarzı tanıdık ortamı oluştur kendine. kemik tayfanı dikkatli seç. arkadaslarin için elinde koz bulundur taklaya gelirsen zıplatırsin hepsini. özelini çok açma sıkıntı yaratıyor. az ve yerinde konuş birde boş yaparsan yalan giriyor işin içine ister istemez. KISACA kaynaklarını oluşturana kadar eywallah etcen oluşturunca ilişkiyi keseceksin (tamamen kesme aile sonuçta ara sıra uğra) aklın çok karışık, öfkelisin ama vicdan azabıda çekiyorsun biliyorum... Çünkü ne olursa olsun onlar senin ailen ve iyiliğini istiyorlar özünde sana öyle gelmese bile. birgün vefat ettiklerinde ariyacaksin hepsini o söylemelerini bile. Knk hayatı yaşa. ailenin seninle gurur duyabileceği şeyler yap ama kendini bunun uğrunda harcama. bagimsizligini eline al ama hemen değil. Temelini sağlamlaştır ki düştüğünde kalkabilesin. Gerçekten işe yarıyor bir sure sonra kabulleniyorlar. sende hayatına bakıyorsun... Birde evde değilde aktivite olarak zaman geçir pikniğe gidin gezmeye gidin muhabbet et (bağımsızlık gelince yapman daha iyi olur) zaman hızlı geçiyor çünkü bugün nefret ettiğini yarın ozluyorsun. Dedikleri gibi:yalnızca bir kez yaşarsın
00 Yorumla
+1 yılBendede ayni bir problem oldu simdi benim bir motorum var 50cc bizimkilerden onay aldim kendi param ile 125 cc ye yukselticegim neyse hava hos iyi bjr gun yolda giderken firenlerin daha az bastigini cok gec yavasladigini farkettim hali hazirda duruma baktim arka lastigim bitmis aga simdi benim elimde de son para var servise coktan kitleri hazirlamasi icin onay vermisim sparisi girmisler bende ilk telefonda aradim boyle boyle bana lastik lazim bana borc para verebilirmisiniz diye yok bende yokda iste suzamana kadar veremem de yok iste kendi parandan alada neyse eve gittim tekrardan durumu izah ettim bakin ben birine carpar ya da kayarsam suc sizde diye bana acil lazim paralarida var biliyorum inadina vermiyorlar neyse bende gerildim normalde yemek paramdan 3 bin tele eve veriyordum dedim size birsey vermiyecegim ozaman bundan sonra para konusunu duyumca babam oturma odasindan iceri girdi sen ne veriyorsun yok iste ne verdin suzamana kadar bende annemle olan konusmqmiza babam girdimi daha cok sinirleniyorum bqba git iceri diyorum sen sohbete girme uok efendim boule soyle yok iste para verme en sondq cinnet gecirdim aldim bicagi sol elimin ustune gecirdim yeter dedim ya burama kadar geldi allahtan damar falan kesmedik yqni kisacasi ayri evlere cikma zamanimiz gelmis bence ama durumlarda sıkışık
00 YorumlaYasin kaç senin? Tamam hoşsşeyler. Değil ama bunlar her ailede yasanan şeyler tek vocuksun sanirim. Sen de kkarisma istediklerini harvasjnlar bir sure konuşma kavga ederek derdini anlatamazsin olan sana olur kimi kismibibende yasadim biraz susmayi dene aile gibisi yok emin olaolabilirsiniz.
03 Yorumla
Soran+1 yıl18 2 cocuguz tamma aile gibisi yok ama çok kötü bir durum şu an bide hastalık geçirdim 2-3 yıl hastanede yattım iz kaldı hastalıktan her gören dalga filan geçiyor baya bir bozuluyo moralim
- +1 yıl
Bir sure konuşma farketsinler sonra al karsina hissettiklerini en çok onlara ihtiyacin olduğunu anlat ama öyle bir anlat ki anlasinlar yani bagirmadan onlar seslerini yukseltse sen alttan al olmuyorsa bir daha dene hastaliginda yaninda onlar vardi unutma bazen anne baba yeniden ayni şeyleri yasama korkusu ile olmaması gerektiği şekilde davranabiliyor daha yasin çok küçük
Soran+1 yılkaç kere konuştum yalvardım yakardım köpek gibi yalvardıgım süreleri birleştirsek 1 yıl eder o derece fakat bir kulaklarından girip diger kulagından cıkıyor millete hep güveniyorlar bin kere dedim milletin umurunda olmayız biz birbirimizin umrunda oluruz nolur kavga etmek istemiyoum diye psikiyatriye götürün beni dedim fakat bana dedikleri şey şu işte delimisin sen psikiytride işin ney filan bunları duydukça aile diyesim gelmiyor
Kesinlikle haklısın ama anne baba be bitanem napıcaksın :( Bunlar düzelecek şeyler ama şu an bebeklerisin onların. Kötülüğünü istemezler ama senide kısıtlıyolar haliyle hoşuna gitmiyor. Aynı şeyleri bende yaşıyorum mecburen boyun eğiyorum. Bu böyle devam edicek ta ki onlar senin yetişkin olduğuna karar verene kadar..
00 YorumlaBak bazı insanlar diğer insanlarla iyi iletişimde olmayabilir yani surekli bir arada bulunduğunuz için problemler buyuyor olabilir. üniversiteye falan gitmeyi düşünüyorsan şehir dışında bir yerleri seçip rahat olabilirsin. yani başka bir yerdeyken işe girersin, burs alırsın vs hayatını döndürürsün ve ailene bağımlı kalmazsın. sorundan kaçmak çözüm değildir tamam ama bazen kaçmak da en mantıklı yol olabiliyor.
00 Yorumlatek çare ünivesiteyi kazanıp bir anca önce uzaklaşmak kardeşim. ya da karşına alıp güzel bir dinlle anlatman lazım. her ailede oluyor boyle tartırsmalar. kendini üzme sen nerede yanlıs yapıyorum de acaba huyunu mu sevmiyorlar anlamadım ama cocuklarısın sonucta kusur bulamazlar diye dusunuyorum. sende aksama kadar oyun oyna pcde ya da film izle
014 Yorumla
Soran+1 yılÜniversite kazanma ihtimalim yok lisede okuyorum oda açıktan karşıma anlattım ama anlamıyorlar gene aynı huy kavga etmemek için yapmadıgım şey yok doktor psikolok fkat babam delimisin banad iyor doktor onlara sizde sorununuz var sizde gelin demesine ragmen doktorun yanında öyle böyle geliriz dediler şimdi evde biz delimiyiz gidelim diorlar gerçekten çok sıkıldım bu durumdan
- +1 yıl
seni cok iyi anlıyorum dostum. kendine kız arkadas edinemez misin? veya cok sık dısarı cık sureklı gez arkadaslarınla para harcamak zorunda degilsin olmadı gir bir mcdonalsa veya burger kinge veya baska bir yere garsonluk yap. bir sürü iş imkanı var kendi paranı kazan. liseyi bitirmeye bak en azından elinde bir diploma olsun. annene babana vuruyor musun gercekten?
Soran+1 yılSevgilim var şu an konusuyorum ve bnim için ugraşıyor bak kardeş dışarı cıkıyorum aynı yerde yemek yemiyorum oruç tutucam onlarla aynı saatte yemek yemiyorum dışarı cıksam biraz takıslam dışarıda laf yiyorum eve dön cabuk diye kızıyorlar işe girsem o iş riskli gitme diyrlar arkadaşlarla gezsem onlar p*ç bunlar böyle diyip duruyorlar evet vuruyorum ama cnnet geçiriyorrm susun nolur sinirleniyorum dememe ragmen dalga geçiyorlar benimde gidin yanımdan nolur diyorum köpek gibi 10 dk yalvarıyorum bagırmadan sakince konusun diyorum bagırıyorlar kısacası beni cinnet geçirtiyorlar böyle bunun bir hata oldugunu anlıyorum o yüzden yapmadıgım şey içmedigim ilaç kalmadı gitmedik doktor ama ailem ginede moralımı sıkıyor doktora gidiyorum delimisin diyorlar bana nasıl bir cahilliktir bu bagrmayın dedikçe kulagımın dibinde bagırıyorlar dedigim hiç birşeyi yapmıyorlar ama birşeyi yaptıktan sonrada haklısın diyorlar
- +1 yıl
anladım kardeşim. şu an geçirdiğin durum ağır ve sıkıcı bunun farkındayım. o zaman sende ağır abi boduna giriceksin sana tek tavsiyem budur. sert birisi olacaksın yanına yaklasmaya korkacaklar. baska caresi yok onların evinde kaldıkca onların hükmü geçerlidir. ne kadar kötü olurlarsa olsun vurma vurursan kısmetinde kapanır. bu hatayı bir daha yapma. evet cok kavga ediyorsunuz artık dayanılamayacak noktada lakin yinede vurma. bu çok kötü birşey seni haklı buluyorum taki vurma meselesine kadar. bir anda bütün masumiyetliğin ucup gidiyor.
Soran+1 yılagır abi moduna nasıl girecem? :( gerçekten çok sıkıcı durum öldüresim geiyor kimseyle kavga etmiyorum tartışmıyorum gayet sakin modern insanım ailemde cinnet geçiriyorum onlara bagırdıkça akrabalarım beni anlamıyor sanıyorlarki serseri böyle ailesini döven bir sal*k fakat ben istemiyrum ailemle kavga etmek huzurlu bir gelecek içn yapmadıgım şey yok :S vurmak istemiyorum gözüm dönüyo yüzüm morarıyo ne yaptıgımı anlamıyorum kavga etmedikçe bunlar anlamıyor beni yoksa neden istiyim ailemle kavga etmek fakat babam bana beddua etti ama haksızdı yani beddua kousunda tutarmı? :(
Soran+1 yılvurma konusunu gerçekten dikkat etmişsin ama sırf ailem yüzümden bu yaşa kadar yemedigim dayak girmedigim sıkıntı kalmadı :( 1 tl için babma burnumu kırmıstı benim onu hatırlıyorum başka br adam beni 6 yaşındayken komaya sokmustu o derece ailem zar zor bagırmıstı adama ben tümör geçirdim beyin tümörü 2 yıl hastanede yattım ameliyat oldum cekmedigim eziyet kalmadı o derece diyim size
Soran+1 yılsert birisimi oliyim gerçekten dedigini yapacam :( 8 yıldır cekiyorum bu eziyeti tümör cıktı kafamdan 2 yıl tedavi gördüm hastanede 1 kez ameliyat oldum ameliyat izimi gören her insan soruodu tümörlü naber diyp duruyorlardı ve ben aileme o izi kaybettirelim nolur herkez dalga geçiyor dedigim içinde bir kere kavga etmiştik gerçekten tüm belalar beni buldu :(
Soran+1 yılgerçekten hayatım eziyetlerle dolu hep bir sorun cıkıyor karşıma artık namaza başlıcam sende saglıcakla kal kardeş yardımın için çok sagol artık onlar hatanın bedelini ödermi bilmem ama bütün akrabalarım suçu bende görüyor bana bagırıp kızıyor :(
- +1 yıl
davranışlarında problem olabilir belki. ya da ailen içinde büyük sıkıntılar var ve sana yansıtıyorlar bunu. kafaya takma en yakın zamanda bir iş bul veya kız arkadasınla bolca vakit gecir. aynı zamanda namazınada basla bu cok onemli. hangi cümle hangi söz seni rahatlatır bilemiyorum gercekten. ama temiz kalpli bir cocuksun ileriki hayatında mutlu olacaksın gibime geliyor :)
Soran+1 yıldavranışlarım üsteki yazdıgım gibi iş bulmak istedim gerçekten bak ama sürekli bulduguum işlere bahane üretiyorlar başka zaman para isteidimmi işe gir çalş diyorlar namaz kılmıyorum amabaşlıcagım artık gerçekten sevgilimle şu an konusuyorum ve bana öyle iyi davranıyorki anlatamam ve hatanın ailemde oldugunu söylüyor sevgilimlede ne kadar tartıştıysamda sonradan özür diledi benden ve söylediklerimi yaptıkdan snra mutlu oldugunu ve bidaha beni dinleyecegini söyledi ama ailemde dinlese bir kere bana teşekkür edecekler ama dinlemiyorlar bile
- +1 yıl
Üniversite uzak bir yer tutarsa da gördermicekler
+1 yılFazla sıkıyolar seni bu duruma izin veren sensin ama gerektiginde kendini savunmalısın yasın kac bu arada
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. öncelikle "herkez" yazmaktan vazgeç, doğrusu "herkes" olmalı.
bunu düzelt diğer şeyler de düzelecektir emin ol ;)20 Yorumla
+1 yılolayı senin ağzından dinledik. birde onların ağzından dinlemeden kimin haklı oldugunu anlayamam. ailen ile aranda kaç yaş var? kuşak çatışması olabılır.
10 YorumlaSen haklısın * öyle hayat mı olur resmen adam yerine koymuyorlar fikirlerini dinlemiyorlar sözüünü dinletmen lazım bence üni kazan uzakta kaç o evden
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 551 cevap paylaştı.
+1 yılvalla sana bakkaldan ya da kuponla alınmış muamelesi yapıyorlar
ne zulüm ne çile
allah yardımcın olsun07 Yorumla
Soran+1 yılsagol kardeş gerçektende öyle./
- +1 yıl
sen askerde olsan para yollamazlar
iş bu kadar mı yav
siyasi sığınma talep edip bunları kanıtlarsan dünya da sana kucak açmayacak ülke yok haberin olsun
Soran+1 yılvallahi bunları çogu akrabam biliyor fakat hep ben suçlu oluyorum psikiytriye gittim bunları çözmek için doktorun yanında agladı doktor te hasta bu degil sizde gelin dedi doktora orada evet geliriz dediler evde delimisin sen doktora gidiyosun diyorlar
- +1 yıl
valla bu kadar olmaz yav
yanlı yazdığını ya da senaryo olduğuna inanmak üzereyim
çünkü her tartışmada 1 tek kişi %100 haksız olamaz
Soran+1 yılister inan ister inanma kardeş Kuran çarpsınki dogru bu yalanım varsa şurdan şuraya gitmek nasip olmasın doktor anneme babama psikiyatriye gelin tek sorun bunda yok dedi babam gelip psikiyatriye ne gidecem delimiyim ben diyor
- +1 yıl
dondum kaldım bu sıcakta sırf
sen ne yaptın da böyle oldu
mutlaka bişey yaptın ki onu unutmadıkları için sana güvenleri sıfır bile değil
Soran+1 yılhayır 2 yıl tümör hasatalıgı geçirdim 1 kez ameliyat oldum eziyetler ondan sonra başladı dışarıdan birisi bunu deger verme olarak görüyor ama boş yere 30 tl verip 10 tl cocuguna veremeyen birisi deger vermişe benzemez hiç
aynısnı ama tıpatıp aynısını bende yasıyorum
cözum bulursan haber et gercekten010 Yorumla
Soran+1 yılÇözümü hiç yokya :(
- +1 yıl
evden kacıp akrabaya gitmek istesem akrabalarıda doldurdular iyice
gene kötü ben olurum sonunda diye yapmıyorum
madem notların kötü okuma calıs diyorlar, sadece yaz için işe giricem diyincede "seni banyoya kelepcelerim orada yer orda içersin, ne diyon sen" falan filan
bir keresinde annem durduk yere gelip "kızım biz sadece anne kız değiliz biz iki yakın arkadasızda. şimdi bana sevgililerini ve özelini anlat"demişti. basını duyunca sasırmıstım sonunda da jeton caktı. bende "anne yakın arkadaslar sadece sevgililerden bahsetmez. sacmalamaz mısın lütfen" demiştim. Bana ne dedi biliyr musun?"Karsındakinin kim oldugunu iyi bil. Ben senin annenim, benimle boyle konusamazsın" o an gulmemek için kendimi zor tutmustum :D
Soran+1 yılAynen bak akrabalar hep dolduruyo sözde hep haksızız aynen bak ş konsuundada Kuran çarpsınki dogru işe girmek istesek laf girsek laf okusak laf o sevgili konusundada biraz haklısın ama üzücü bir durum gerçekten çok beter bir durum emde öyle gülünecek gbi degil :/
Soran+1 yılaynen o derece ben aileme ne dediysemde boş oluyor hep haksızız al örnek 1 yıl sınıfta kaldım lisede onlara yüzlerce kez ben böyle böyle okuyamam bu yıl beni açıga yazdırın dememe ragmen bir ton laf ettiler okudugum için param yoku bana şunu dediler sen oku biz telefonu vs alırız ama okul bittiketn sonra lafları şuydu okumak yerine çalıssaydında kendin kazanıp alsaydın hiç irşey diyemiyorumya :D
- +1 yıl
ya ne diyosun bir gün pazar sabahı annem dedi ki"güzel bir yumurta hasla da yiyelim" bende tamam dedim. Sonra annem içeriye babamın yanına girdi, tvye bakıyorlardı.5-10 dk sonra babam geldi dedi ki"size güzel bir menemen yapıcam" bende tamam dedim. babam her zaman yapmadan önce bize sorardı yapıyımı diye bu sefer yapıcam diyince bende heralde içeride anneme, kardeşime sordu o yuzden yapıcak. Sonra babam yaparken ben masayı kuruyordum. Annem o sırada geldi"yumurta haslamadın mı"dedi. bende hayır babam menemen yapıcagını söyledi bende seninle konusmustur diye bişey dememiştim dedim. Sonra bagırdı cagırdı lanet etti beddua okudu yatak odasına gecti bagır cagır ağladı. Hala şoklardayım :D
Soran+1 yılAynenya :D vallahi bir olayda şöyle oldu bende pc bozulmustu format atacaktım gitmiş ailem pcye format atmaya götürmüş bendne habersiz adamda atmıs ama düzgün atamamış format sonra ben düzgün atamamış dedim kendim attım madem biliyon 30 tl ne boşuna verdirttin dediler kızıp bagırdılar
Soran+1 yılbende çünkü ailemle hiç anlaşamıyorum :D al mesela 100 w luk ampul yakandan var bizde bir tek benim odamda 20 w ampullerden var ve bu ampulden alın daha az elektrik yakar dememe ragmen deli damgası yiyrum
Benim ailemde ayni karisip duruyorlar ama sen takma kendine edersin bosver konusup dursunlar
01 Yorumla
Soran+1 yılöyle olmuyor kardeş takmamak olmuyor ya :(
Aynı sorun ne yazık ki bende de var. Mümkün olduğunca bırak onlar konuşsun sen dinle hiç cevap verme bir süre sonra bıkarlar. Olmadı evi terk et.
18 Yorumla
Soran+1 yılGerçekten bıkmıyorlar evi terk etme olsa anında bırakırım ama olmuyor işte işe girmek istesem bgırıyorlar arkadaşlarımla gezsem bagırıyorlar kısacası hep hayatımın içine ediyorlar
Soran+1 yılyok vallahi ne yapsam yaranamıyorum ben sendende kötüyüm kardeş 2 yıl hastanede yattım tümör hastasıydım ben 1 kere ameliyat oldum ameliyat oldugumu hastalıgım kimse bilmesin dedim onlara fakat herkez ögrenmiş ameliyat izimi gören her insan bana laf ediyor bagırıyor saçımı düzgün kestiremiyorum tümörlü lafını duymaktan bıktım artık :(
Soran+1 yılKaç kere dedim anlamıyorlar köpek gibi yalvardım böyle davranmayın diye ama anlamıyorlar hala sorunları yok durduk yere davranışları böyle hepsinin :/
- +1 yıl
Kardeşim o zaman tek çare ayrı eve çıkman. Onlardan uzak olman. Dinleme ne derlerse desinler olmazsa şehir dışına çık eğitim için veya iş için. Paran yoksa böyle biraz dayan çalış eline üç beş kuruş geçsin ayrı eve çık. Buda mı olmadı? O zaman tez zamanda evlen kendi aileni kur.
Soran+1 yılTek yol evlenip ailemi kurmak gerçekten neyse sagol kardeş
+1 yılen ıyısı evden kaç , o zaman anyayı konyayı anlarsın
025 Yorumla
Soran+1 yılevden kaç derken? öyle ev bulmak kolay degil evim olsa durma bile evde
- +1 yıl
walla sen gıt çalış paranı kazan evden uzaklaş bıraz hayatı gorde senı ezsinler sen o zaman ailenin degerını anlarsın sana rahat batmış
- +1 yıl
sen insan gormmemişsin herseyın kolayını yaşamışsın biraz çekmen lazım seninn
Soran+1 yılTamam ama yaptıgı şeyler hayattan sogutuyor beni sen istermisin böyle bir hayat? işe girmek istiyeceksin işine karışacaklar sonra para istdiginde işe gir çalış dicekler 2 yıl hastanede yattım ben hatta 3 yıl koluma girmedik igne alınmadık kan kalmadı 1 kez ameliyat oldum hala izi var kaç kez dayak yedim insanlardan ameliyat izim yüzümden söylemedikleri laf kalmadı bana sadece tümörlü beyinsiz gibi laf etmeleri zaten aklımı başımdan alıyordu kavga edemiyordum ses cıkartmıyordum cıkartmadıkca dayak yiyordum kavga etsem ailem bana kızıyordu sen hiç hastanede 2 yıl yattınmı su içemiyorsun yemek yiyemiyorsun miden bulanıyor saçların yok agzında maske herkez sana dalga geçer gibi bakıyor kollarında igne izlerinden yer kalmyor parmaklarına igne giriyor bunları çektinmi rahat btmış diyosun?
- +1 yıl
merak etme bir gun ailende bu hayattan göçüp gidecek ve bir daha onların ne yüzünü ne sesini duyabileceksin , o zaman sen iyi rahat edersin sana karışanda olmaz.
Soran+1 yılevet ama herşeyin fazlası zarar napalım evet ölecekler ama ben bu yüzden kaç kere intihar denedim demiyorum ben millet iyi ama bir ailede bu kadar kötü olamazki
- +1 yıl
ailenle konuş sen onlardan uzaklaş boyle bır evlat olmaz hangi aile çocugunun kötülüğünü ister tamam senın istediğin gibi değiller ama o kadar kötü insanlar olduklarını sanmam , sen bir işe gır evden çık onlara sorunun anlat , ayrıca bu saçma mevzu yuzunden ınsan ıntahar etmez bıraz kendıne guven yaa ,
Soran+1 yıluzaklaşıyorum tartışmamak kavga etmemek için yapmadıgım yok aynı yerde ymeek yemiyorum eve fazla gelmiyorum psikiyatriye gidiyorum psikiyatriye deli doktoru diyen ailem var doktor onlara sizde gelin demelerine ragmen evde delimisin sen diyorlar ya ister inan ister inanma bunların hepsi yemin ederimki dogru dışarıdan gören cogu insan senin gibi düşünüyor ama işin içinde olsan aynısnı demezsin :/
- +1 yıl
pardon ama bunu dıyen bır aıle olabılir bunda ne var ki bunu nıye takıyorsun ailen bu konuda cahil e boyle dıyor
- +1 yıl
senın anlattıkların onemlı konular degıl sen olayları fazlasıyla buyutuyorsun ki, bunlarda oyle aman aman buyutülecek bişey yok ki, tamam doğru değil ama ıntahar ettırecek kadarda agır değil
Soran+1 yılkardeş istedigini de bak genelde olgun kişiler ailesini kaybetmiş vs senin gibi düşünüyor ama fazlada abartmak olmuyor bu tür işleri aile gibisi yok ama aile huzur vermeli zindan etmemeli hayatı sana ne söylesem akrabalarım gibi hep beni suçlayacaksın
- +1 yıl
unutma bu hayatta seni karşılıksız tek seven kişi onlar , bir sevgilin olsa dahi oda seni çok sevse bile ailen gibi asla olmayacak, senin yaşın kaç bilmıyorum ama ergenliğine veriyorum , sen bir gun bu dediklerine pişman olacaksın benden söylemesi, ailenle konuş başka eve çık hatta iş bul
Soran+1 yılbana şunu de 3 yıl hastanede yattın kafanda ameliyat izi var herkez sana dalga geçior kavga etmemek için ugraşıyorsun ögretmene söylüyosun yok müdüre diyosun yok sürekli sana vuruyorlar ve en sounda sabrın taşıyor ve o seninle dalga geçene uruyosun ve o kişi dayaktan sonra susuyor ama ailen gelip diyorki niye kavga etin ve bagırıyorlar 1 tl için burnunu kanatıyor bir baba ne dersin? oradan yazmak kadar kolay degil bu şey anlaman gerek hissetmen kendini yerime koyman gerek
Soran+1 yılevet ailem dışında kimse sevemez beni bende ugraşıyorum kavga etmemek trtışmamak için yalvarıyorum ama çözüm yok işte psikiytriye neden gitmek istiim ben demekki hatamın farkındayım ama onlar anlamıyorlar hiç ayrı eve cıkmak istesem dahi laf ediyorlar ben niye istiyim ailemle kavga etmeyi bak ailemede ben diyorum milletin umuruda olmayız sadece biz birbirimizi anlarız milletin her dedigine inanma diye ama millet dolduruyor bunları gelip bana patlyıorlar
- +1 yıl
benim ailemde boyleydi haklıda olsam bana kızarlardı , evet onlar senin için yapıyor , bir daha yapmamamn için göz dağı verıyorlar ne yanı oğlum aferın sen ıyı yaptın , o çocugu ıyıce dövseydin mi deselerdi, yarın o bir gün başına daha fenası gelse adamları dövsen hatta öldürsen daha mı ıyı olur ailen orda seni uyarıyor
- +1 yıl
ailen destek çıksa adamların daha da üstune gıtsen o genç yaşta bir de hapiste mi çürümek isterdin , onlar sana kızmakta haklı senın bir daha aynı hatayı yapmanı önlemek istiyorlar.
Soran+1 yılama bak kardeş hastalıgımdan dolayı kimseye laf edemiyordum ve ailemin söznü dinliyordum kavga etmemek için ugraşıordum çocuk geliyor pat tokat atıyodu susuyodum yumruk atıyo susuyodum sustukça üstüme geliyorlardı aileme uydum mdüre ögretmene demiştim ama anlamıyorlardı gene vuruyorlardı sadece bir gün kendimi dinledim başladım kavgaya ve kendimi savundugumu görünce cocuk sustu artık laf edemedi bende biliyorum kavga edince cocugun arkası olacak başıma bela gelecek filan diye ama kafama darbe almamak için sustum ama yüzlerce darbe yedim kafama sustum diye
- +1 yıl
sen ayrı eve çıkta gor bir evi geçindirmek kolay mı, yemek, temizlik, alışveriş, faturalar, ev sorunları v. b bir sürü sorun çıkacak bir yaparsın iki yaparsın 3. de dayanmazsın.
- +1 yıl
aılen senı o okuldan alsın senın ortamın berbatmış, o çocuk bilerek seni kızdırmak için yapıyor bunu, o piskopatsa sen de mi psikopat olacaksın ,
Soran+1 yılaileme sordugum bir soru bir gün adam ylumu kesse para istese napiyim dedim böle olay olur bıçak alıyım yanıma dedim en azından adamla baş edebilme gibi şansım yok ise en azından ben ölecegime o ölsün dedim ama genede bana bagırıp kızdılar kuzenimi bıçakladıalr telefon yüzünden 3 kişi en azından kuzenim bıçaklasaydı bir tanesini digerleri korkudan kaçacaklardı belkide bu tür olaylar iyi gözükür ama yaşayanlar için kötüdür her zmaan
Soran+1 yılalmadı işte okuldan ama sen ne kadar laf etsende dünya böyle her yerde kötü var dedigim gibi iyi gözüküp kötü olan şeylerdir bunlar ben ailemden degi ailemin dvranışlarındann sıkıldım bunu isteseler düzeltirler ama onlarda yok böyle birşey
- +1 yıl
ailen seni korumak için kızıyor ama senın arkadaş ortamın berbat kim bilir onlarda uyuşturcu sıgara falanda vardır bence ortamından uzaklaş , daha ıyı arkadaşlar edın bakalım ailen yıne kızacak mı.
Soran+1 yılarkadaş ediniyorum ama gene aynı bak abim üniversite mezunu aileme kızdı onlarca kez kızdı bu kadar sıkmayın cocgu diye ama ailem gene sıkıyor tamam anlayabilirim cocuguyum sonuçta ama en basitinden yaptıgı hatalar dolusuyla var en basitinden beni sokaga bile cıkarmayıp evde oturdugumda dışar cık gez demesi gibi hiç biyer bilmiyorum
- +1 yıl
abin seni korumuş ama bu abinin haklı oldugu anlamına gelmez , sn bıraz aılenın suyundan gıt belki değişirler sana güvenmedikleri için sıkıyorlar.
Soran+1 yılailemin suyuna gidemiyorum ben sinirli biri degilim normalde yüzlerce kez istedim kavga etmeyelim lütfen diye tamam anlıyorum dedim beni düşünüyosunuz filan amabu gerçekten fazla dedim sadece efeve sus yürü delimsin nesin aynen bu lafları aldım ben ne yaparsam yapiyim ne dersem nasıl davranırsam davranıyım bir sorun cıkıyo pcde otursam dışarı cı kderler dışarıda gezsem eve gel derler arkadaşlarla takılsam gene bir sorun oluyor bu sorun bitmiyor hiç bir zaman ben hiç bir zamanda ailem ve bir kaç akrabam dışında kimseyle tartşmadım
+1 yılAynı şeyler bende de var ve benim artık tek dayanağım üniversite ki gördüğüm kadarıyla buradaki birçok kişinin sana tavsiyem üni sınavına iyi çalış eğer büyükse Bi işe gir kimin ne dediğine bakma ilerde de onların eline bakmak istiyorsan
00 Yorumla
+1 yılAynı sorun bende de var bende bilmiyorum ne yapacağımı
00 Yorumla
+1 yılgercekten zor. Anlattiklarina gore sen haklisin ama bilmiyorum bu tarafli bir anlatim mi :o
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılhiç konuşma aranı iyi etmeye çalışma konuşma bir şey söleme ki daha da kötü olmasın ve bir önce uzak bir ünv kazanıp git. sizin ihtiyacınız olan şey ayrılık, birbirinizi özleyin
06 Yorumla
Soran+1 yılaynen öyle ayrı eve taşınmak istiyorum artık sıkıldım bu bunaltıcı ve iyi gözüken kötü şeylerden lisedeyim daha 18 yaşındayım
Cevap sahibi+1 yılanladım o yaşta olmasaydın bu kadr çaresiz kalmazdın zaten. dedğim gibi tek çare uzak ve düzgün bir ünv kazanıp gitmek. öyle karşılarına geç hissttklerini söle falan hikaye ancak filmlerde işe yarar
Soran+1 yılsöyledim hissettiklrimi bana kızıp bagırdılar takmadıra bile anlatsam anlamıyorlar 10 15 dk yalvarıyorum nolur böyle davranma diye ama aynı tas aynı hamam :D
Cevap sahibi+1 yılk. bakma ama ya senin ailen çok çok kötü ya da senin kendinle ilgili söylemediğin kötü bişi var çünkü bu kadar sert çıkmaları normal değil
Soran+1 yılyok vallahi aynı böyle söyleyemedigim gerçekten birşey yok aynen böyle ailem dışardan iyi geliyor * gerçekten çok kötü
Cevap sahibi+1 yılallah yardımcın olsun o zmn bir an önce işini hayatını eline alıp uzaklaşman dileğiyle..
+1 yılCok zor bir durum gercekten böyle davranmali dogru degil
Tasinmalisin bence06 Yorumla
Soran+1 yılHaksızmıyım ya gerçekten :( İstemedigim halde kavga ediyorum bunun bir hata oldugunu çözmemiz gerektigini bir tek anlayan bunun için ugraşan benim ailem kavga edince sadece dışarı bir yere gidip sohbet ediyorlar veya beni kötülüyorlar ben ise saglık bölümüne doktorlara bunu nasıl çözmemiz gerektigini soruyorum :/ evde ampuller 100 w luk azda olsa para gidiyor diyorum neden fazla para veriyoruzki diyorum 20w luk ampul almak istiyorum delimisin bana diyorlar bir tek odamdaki ampul 20 w onuda ben aldım kavga etmemek için doktorlara gidiyorum delimisin diyorlar ailem bana vuruyor ben anneme babama aileme vuruyorum elimde degil ama kendimi kontrol edemiyorum :((
- +1 yıl
Haksiz degilsin bence anlattiklarina göre ben sucu ailende görüyorum cünkü herzaman kendi dedikleri olmak zorunda, onlar hep hakli ve piskolaga gitmesi gereken bir kisi varsa oda annenlen baban bence böyle yaparak seni sadece kendilerinden uzaklastirlar senin kararina/ düsüncelerine saygi duymuyolar kisacasi seni önemsemiyorlar Bence.
annenle babana hakaret etmek istemem ama bence böyle.
Soran+1 yılVallahi haklısın kardeş ben gayet sakin modern insanım ailem tam anlamıyla köylüler psikologu deli doktoru diyorlar bir sorunum olsa aileme anlatamıyorum delimisin diyorlar tavsiye vermek yerine inek yerine görüyorlar beni 30 tlye format attırıyorlar gereksiz yere pcye ben ataraım dememe ragmen eziyet ediyorlar bagırıyorlar bana ama ben sevgilimle bulusmak istesem ailemden para istesem 10 tl vermezler yani çok zor verirler işe girmek istesem o iş öyle bu iş böle sürekli laf ediyorlar işede giremiyorum arkadaşlarıma eziyet edip bagırıyoralr arkadaşımda kalmadı
- +1 yıl
Ailen cok ilginc gercekten tamam belki genis/ modern düsünceli insanlar degiller ama sürekli seni asaglamalarida cok yalnis
Sorun sende degil ailende sen gayet anlayisli davraniyorsun bence ve onlarida dinleme artik nasil istiyorsan hayatini öyle yasa allah kolaylik versin sana gercekten üzücü bir durum ailede dislanmak
Soran+1 yılevet ya bide haksız yere beddua edior bana haksızlar gerçekten bir kere kabul etmiyorlar hatalarını demiyorlrki böyle kavga ediyoruz ama bir psikiyatriye gidelim şöyle şöyle yapalım diye hep ben haksızım
- +1 yıl
Dedigim gibi tasinman dogru bir karar olur bence hem böylelikle belki degerinkde anlarlar hatalarin farkina varirlar
+1 yılcalıssana sen git iş bul kmseyesöylemeden sonra iş buldm de
00 Yorumla
+1 yılyillar sonra gelen gorus merak ettim cok su an nasilsin ailenle aran gorme ihtimalin cok dusuk ama yazmak istedimm
00 YorumlaKimse okumaz ki bunu :(
00 Yorumla
+1 yılgit ayrı ewe çık olum cekılmez ya
20 YorumlaAilen her zaman haklıdır
00 Yorumla
+1 yıl10 sene sonra farklı düşüneceksin.
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar