Gerçekten de Osmanlı Ruslar'a karşı hep kayıp mı etti?

Toplumda çok büyük bir yanılgı var. Ruslar bizi hep yendi diye bu külliyen yanlış detaylara inersek
İlk osmanlı rus savaşı astrahan seferidir ve ruslar kazanmıştır.
İkinci osmanlı rus savaşı moskova yangınıdır osmanlı kazanmış moskovayı alıp yakıp yağmalamıştır
Üçüncü osmanlı rus savaşı molodi savaşıdır osmanlı bu kez moskovayı kalıcı olarak fethetmek istemiş ama molodi savaşını kaybetmiştir
Dördüncü savaş 1676-1681 osmanlı rus savaşıdır ve osmanlı kazanmıştır
Dördüncü savaş 1683-1699 osmanlı kutsal ittifak savaşlarıdır ruslar bu kez almanlar lehler ve italyanlarla birlikte saldırmış ve yenmiştir ayrıca bu savaşta 300.000 rusa karşı 20.000 türk vardır
Beşinci savaş prut savaşıdır ve osmanlı kazanmıştır
Altıncı savaş 1735 osmanlı-rus+avusturya savaşıdır ve osmanlı her iki devletidir yenmiştir
Yedinci savaş 1768-1770 osmanlı rus savaşıdır ve ruslar kazanmıştır
Sekizinci savaş 1787-1792 osmanlı-rus+avusturya savaşıdır osmanlı avusturyayı yense de rusyaya yenilmiştir
Dokuzuncu savaş 1806-1812 osmanlı rus savaşıdır bu savaş sonuçsuz bitmiştir
Onuncu savaş navarin savaşıdır osmanlı-rus+ingiliz+fransız+italya savaşıdır ve ittifak kazanmıştır
On birinci savaş 1828-1829 osmanlı rus savaşıdır ve ruslar kazanmıştır
On ikinci savaş kırım savaşıdır ve osmanlı kazanmıştır
On üçüncü savaş 93 harbidir ve bu savaş bizim için felaket olmuştur ama ruslar da çok ağır kayıplar vermiş 1.000.000 rus askerinden 350.000'i ölmüştür 280.000 kişilik osmanlı ordusu ise 159.000 asker kayıp vermiştir
Son savaş kafkasya cephesi ilk savaş köprüdağ savaşlarıdır her iki tarafta 100.000 askere sahiptir ve osmanlı kazanmıştır bu zaferden sonra enver paşa cesaretlenip bizim için hüsran olan sarıkamış harekatına katılmış ve ruslar yenmiştir ruslar doğu anadoluyu işgal etmiştir bunun üzerine tümgeneral mustafa kemal paşa ruslarla savaşıp bitlis ve muşu kurtarmıştır enver paşa ardından mustafa kemal paşayı suriyeye gönderip kendi kardeşi olan nuri paşayı görevlendirmiştir nuri paşa rusları 2. malazgirt savaşında yenerek anadoludan çıkarmış ardından bakü muharebesini yaparak bütün kafkasyayı almıştır hatta nuri paşanın bakü ye girdiği gün azerilerde bayram olarak kutlanır ve onlarda ulusal bir kahramandır
Umarım yardımcı olmuşumdur çünkü toplumda bir önyargı var
Gerçekten de Osmanlı Ruslar'a karşı hep kayıp mı etti?
Cevapla