14 yaşında kapandım 4 yıldır kapalıyım 4 yıldır saçlarım güneş görmüyor rüzgarda savrlumuyor çok farklı bir his saçlarmı bu denli özliyeceğimi bilmezdim
Cevabın nedir?
Cevapla
Gizli Üye(25-29)+1 yılAllah saçlarının güneş almasını yasaklamıyor rüzgarda dalgalanmasını yasaklamıyor yani derdin buysa kimsenin olmadığı bir yerde güneşlenip istediğini yaparsın. Ama niyetin farklı herhalde ayrıca bilgisizler yorum yapıyor 14 yaşında niye kapandın falan diye ergenlik çağına girdikten sonra bütün müslümanlara dini hükümler farzdır
04 Yorumla
Soran+1 yılKimsenin olmadığı bir yer diyorsun evimin bahçesinde oturuyorum tam bir kişi geliyır hep yakalanıyorum saçım açıkken öyle bir imakn yok be yazık ki evet saidce derdim güneş değil saçımın özgürlüğünü özlüyorum en basit saçımı toplayıp markete gitmeyi bile özledim kısıtlıyor çünkü şal ister ismetez birçok şey de ayırca neden bir erkeğin saçı kapalı değil kadının kapalı
Cevap sahibi+1 yılSiz saçınızı kapatsanız kurtuluyorsunuz erkeğin tesettürü daha zor erkekler gözünden sorumlu bir kere kafasını kapatmık kurtulmak yerine her saniye her an gözlerine hakim olmak zorunda. Bizim özgürlüğümüz daha kısıtlı yani saç kapatmak nedir ki. Ha istersen kapatmazsın saçını kapatmadın diye dinden çıkmazsın günah olduğunu biliyorum ama açılmak istiyorum dersin sadece günahını alırsın ama örtünmek gereksiz bilmem ne diye bir günahı meşrulaştırmaya çalışırsan dinden çıkarsın. Yani istersen açıl ama günah olduğunu bilerek yap
Soran+1 yılKadında göz kapağı ayeti indi erkeğin daha zor diyemezsin sırf erkeğin işi kolayalşsın diye kadın örtünüyor bir saçtan bile tahrik olucak kadar mı kötü durumdasınız saç işte evet öyle haklı olabilirsin günah olduğunu kabul edip açılmam gerekiyor ama bunlarda kafamı karıştırıyor ne yazı ki sorgulamadan edemiyorum
Cevap sahibi+1 yılKimse sorgulama demiyor sana kadının vücudu çekicidir bir saçtan bile mi tahrik oluyor erkek demişisn evet öyle erkekler tahrik olur saçtan. Mesela bir erkek lisesinin önünden sadece saçlarını açarak geç okuldaki bütün erkeklerin camın önüne dizildiğini rahat bir şekilde görürsün bunu çok iyi biliyorum çünkü erkek lisesinde okudum ve o ortamı iyi biliyorum sadece kız görebilmek için yapmadığımız şey kalmamıştı. Sonra ben antalyada uzun bir süre otelde çalıştım ve görmediğim bir şey kalmadı açıkcası şimdi kızlar hiçbir şekilde dikkatimi çekmiyor alıştım çünkü ama bu alışkanlığı ben içki bağımlılığı gibi düşünüyorum sürekli kullananlar bir süre sonra etkilenmiyor sarhoş olmuyor ama içkide günah. Yani bir süre sonra alışılmış olması o günahın aslında önemsiz olduğu anlamına gelmez mesela sen İzmir gibi bir yerde yaşıyorsan kimse saçını açtın diye sana bakmaz çırılçıplak gez yine bakmazlar ordaki erkekler alışmıştır çünkü kapalı kız yok denecek kadar az. O yüzden ben hiç saçtan tahrik olan bir erkek görmedim bu ayet başka şeyler anlatıyor gibi düşünme söylediğim gibi saçını açıp bir erkek lisesinin önünden geç ve pencerelere bak ne oluyor orda o zaman anlarsın işte sabah akşam mini etekli kızlarla parkta bahçede dolaşan adamlar niye saçı açık kızdan tahrik olsun ki sen gerçekten yoklukta olan adamlara bak
En İyi Cevaplar
+1 yılŞimdi herkes sataşacak biliyorum ama yine de söyleyeceğim, kapanmanın doğru olduğuna da; gerçekten var olduğuna da asla inanmadım ve inanmıyorum. Bana kalırsa insanların başka bir uzvu ile anlamasından ibaret bir durum. Mantıksız ve daha da önemlisi sağlıksız. Ve açılırsan da günah olduğuna en ufak bir ihtimal dahi vermiyorum.
027 Yorumla
Soran+1 yılBende bazn inceliyorum ve kuranda böyle bir şey yok diyorum nur suresi 31 ayet çok tartışmaya açık bir ayet ne doğru ne yanlış anlamak da zorlanıyorum
- +1 yıl
Benim bakış açımı söyleyeyim istersen, mantıklı bulup bulmamak ve istediğini yapmak sana kalmış. Derler ya Kuran korunuyor, değiştirilemez diye. Amenna doğrudur diyelim tamam. İyi de kitap korunsa da diller değişiyor onu ne yapacağız? 100 yılda bile kimi kelimeler kaybolurken veya anlamları değişir iken, 1400 yılda hiç anlam değişmesinin olmaması ne kadar mantıklıdır sence? Kaldı ki üstüne bunun Türkçe mealini okuyorsun, en azından çoğu kişi öyle okuyor. Hiçbir dil, başka bir dile tam anlamıyla çevrilemez. Ve Arapça okuyorsan da, biliyorsun ki Arapça karmaşık bir dil. Basit diller bile tonla değişime uğrarken yine onun yüzde yüz aynı kalması mümkün mü? İmkansız bir şey bu. Üstüne insanlara yol göstersin diye gelmiş bir kitap olsa da geldiği yer belli. En temel olarak o gündeki o coğrafyadaki yoldan çıkmış insanlara yol göstermesi için gönderildi. Örtünün kelimesi bir çok şey ifade edebilir. O günleri düşündüğün zaman kimi kadınlar var çok zengin her yerlerine altın takıyorlar, ya da kimileri var fakirlikten kıyafet bile giyemiyorlar. Pazarlanıyor, satılıyorlar. Mahrem yerlerinizi veya mal varlığınızı örtün diye denmiş olabilir. En yüzeysel düşündüğünde yahu hava sıcak, başınızı güneşten koruyun anlamını bile barındırıyor olabilir. Fakat saç ne mahremdir, ne mal varlığıdır ve de günümüzde ve coğrafi bölgemizde güneşten korunmak için böyle bir şeye gerek yoktur.
- +1 yıl
Gelelim manevi kısmına. Allah kulları arasında seçim yapar, birini diğerinden üstün kılar mı? Saç erkekte de var, kadında da. Hatta uzun saçlı erkekler de var. Kadınlar kapanmak zorunda da, onlar niye olmasın? Düz mantık kadınlar uzun saçlı diye kapanmak zorundalar diyelim; e sırf bir erkek bundan etkilenebilir diye bunun sınırlaması kadına mı koyulmak zorunda? Şahsen benim inandığım yaradan bu kadar sığ düşünceli, kadın düşmanı veya sınırlayıcı olamaz. Öyle bir durumda aksine sınırlandırılma getirilmesi veya kendini sınırlandırması gereken cins erkektir. Gelelim zararına şimdi. Saçın hava almıyor, güneş görmüyor. Kafa derinde yaralar oluşuyor ve saçların dökülüyor. Ne kadar sağlıksız olduğunun farkında mısın? Sence seni yaradan sağlığının bozulmasına sebep olan bir şeyi yapmanı ister mi?
Soran+1 yılAynı düşüncedeyim sizinle dediğiniz gibi saçımda yaralar oluşuyor vs ama bazen diyorum ben açılmak istediğim için böyle yorumluyorum o kadar hoca yalan mı söyliyecek diyorum çünkü benim saçlarım çok güzel kapanmadan önce de herkes çok öğrdi Çocukluğumdan beri uzun saçlarım oldu hep şimdi eskisinden de çok uzunlar diyorum kendime sırf saçların çok güzel diye kendini kadımra diyorum bazen sonra yine beynim durmuyor tabi artık sürekli bu konuyu iç sesim ile tartışır hale geldim ya açılınca pişman olursam diyorum
Soran+1 yılSizinle aynı fikirdeyim geçektn yazdığınız şeyeler iç sesim ama bilmiyorum kafamda halâ otutturamıyom doğru neyse imam Vs anlatır bunca insan bunca çarşaflı neden kapansın bu doğru ise bir akıllı benmiyim
- +1 yıl
O hocalar yalan mı söylüyor? Evet söylüyor. Din günümüzde bir araçtan ibaret. Para kazanmak için kullanılıyor. Bu memleketin ihtiyacı olan daha çok cami ya da hoca değil, eğitim. İnsanların aklını bulandırmaktan başka bir şey yaptıkları yok. Din ile kafayı bozmak doğru değildir. Sen hayatını düzgün ve iyi bir birey olarak yaşa bu kafidir. O hocaların bir çoğunun ne dinden, ne dünyadan haberi yok emin ol. İnsanı diğer canlılardan ayıran şey düşünebilme, sorgulayabilme yetileridir. Bir şeye sorgulamadan, körü körüne inanmak insan olmanın doğasına aykırıdır.
- +1 yıl
Bir akıllı sen değilsin ancak bunu sorguluyor, aklını kullanıyor ve doğru olanın farkına varabiliyorsan şunu söyleyebilirim ki onlardan daha akıllısın. :D
Soran+1 yılİnşallah doğru yolu bulurum
Soran+1 yılAy halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır." (Nûr, 24/60).
Soran+1 yıl"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).
Soran+1 yılBu ayetler hakkında ne düşünüyorsunuz burada cilbab var yani kara çarşaf
- +1 yıl
İlk yazdığın ayette baş örtmek ile ilgili hiçbir şey söylenmemiş zaten. Diğer ayette de; "Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar." bana kalırsa önemli kısım bu. O zamanları düşündüğünde, islamın düşmanı ve karşıtı çok. İnanmayan çok. Dünyadaki çoğu ve bazı en büyük savaşlara, en büyük vahşete din sebep olmuştur. Daha doğrusu insanların dine bakışı. Haliyle günümüzde bile bu kavgalar, vahşetler olurken o dönemde müslümanlara zarar vermek isteyen çok. Gizlensinler ki başlarına bir şey gelmesin denmek istenmiş olabilir. Fakat bu saç ya da kol tahrik ediyor o yüzden örtünsünler anlamına gelmez. Mantıken düşünebilirsin niye sadece kadınlar için söylenmiş, erkeklere de bir zarar verebilirler diye. Bunun sebebi de kadınların savaşa yatkın olmaması. Amacım kadınları küçümsemek, kadınlar savaşamaz, kendini koruyamaz demek değil. İsterse elbette yapabilir. Ancak erkekler bunu çoğunlukla ekstra bir eğitim veya zorluk çekmeden de yapabilirler. Gerek doğuştan gelen kas yapısı, gerekse atalarımızdan bize geçen genler buna müsait. Çünkü binlerce yıl boyunca avlanan cins hep erkek cinsiydi. En azından benim yorumum bu şekilde söylediğin ayetlere karşı.
Soran+1 yılİlk ayette ziynet yerlerini erkekeklere göstermememk şartı ile dış elbiselerini bırakmalarında onlar için günah yoktur diyor işte burası benim kafamı karıştırıyor dem ki bir çarşaftan bahsediyor dış elbise olarak
- +1 yıl
Öyle olduğunu nereden çıkarıyorsun? Mahrem yerleri örten asıl şey iç çamaşırlarıdır. Ay dönemi bitmiş olan, evlilikten ümidi kalmamış kadınlar diyor. Yani minimum 50 yaş ve üstü. Burada demek istenen atıyorum ev ortamında ne bileyim mesela anneanneni sadece iç çamaşırı ile görmenin bir sakıncası yoktur denmek istiyor olabilir. Hatta illa akraban olmasına da gerek yok. Komşuna gittin diyelim ve hasta yatalak yaşlı bir kadın var, o esnada da tedavi görüyor diyelim kıyafetleri yok, ne olur bundan? Sağlıklı bir düşünceye sahip olan hiçbir erkek zaten o yaştaki bir kadından etkilenmez, hatta tamamen çıplak olsa dahi etkilenmez. Yani tam olarak bu kastediliyor olabilir, illa çarşaf anlamına gelmiyor.
Soran+1 yılBilmiyorum dediğin mantıklı geliyor aslında
Soran+1 yılPeki namaz nasıl kılınır baş örtüsüz mü ya da kuran ı kerim başörtüsü olmadan okunur mu bunlar hakkında düşüncen nedir
- +1 yıl
Mantık güzeldir, mantık doğrudur. Mantığı takip et. :D
Soran+1 yılBazi mezheplerde namaz da topuk dahi gözükmez günah namaz kabul olmaz denir setri avret
- +1 yıl
Mezhep? Mezhep ne? İnsan uydurması. Kuranın neresinde geçiyor mezhep? Dinde mezhep yoktur. Namaz kılarken baş örtüsü takmanın gerek olduğunu da düşünmüyorum. Kaldı ki namaz bile Kuran'da geçmiyor. Salat diye geçiyor. Bu da bildiğim kadarıyla dua etmek demek. Kısacası ibadet. Fakat bu direkt olarak günümüzde bildiğimiz namaz anlamına gelmiyor. İnsanlar diyor ki peygamber efendimize vahy gelmeden önce bile dağa çıkıp namaz kılıyordu. İlk olarak yanında başka hiç kimse yok acaba namaz kıldığını nereden biliyorlardı? İkincisi namaz eğer İslam ile gelen bir şey ise daha önceden hiç bilmediği bir şeyi nasıl kılabiliyordu? Namaz kıldığı falan yoktu. İbadet ediyordu doğrusu bu. İbadet de sadece namaz ile olmaz. Namaz kılmak sağlıklı evet, fakat Kuran'da var mı dersen hayır yok. Bu apayrı bir konu gerçi, konudan saptım biraz. Kısacası hayır örtünmeye gerek yok.
Soran+1 yılNamaz hadislerde var çoğu kez hadisler de önemli deniliyor
- +1 yıl
Değil. Kuran'da yazmayan, Allah'ın gönderdiği kitapta olmayan şey neden önemli olsun? Biz Kuran'a mı uymalıyız yoksa herhangi birinin söylemiş, sallamış olabileceği kanıtı ispatı olmayan hadislere mi?
Soran+1 yılHaklısın aslında ama iyice araştıracağım herşeyi
Soran+1 yılSeni de takip edeceğim bu konu ile tanışmak istiyorum üstünde durmam gereken merak ettiğim şeyler var
- +1 yıl
Tabii ki elimden geldiğince cevaplarım. Araştır elbette. Ve sorgula. Objektif olarak sorgula. Yalnız şunu unutma. Ne kadar araştırırsan araştır doğru da olsa yanlış da, karar senin kararın olacak. Neyi anlamak ister, neye inanmak istersen osundur. Ancak kararın ne olursa olsun şunu da bil bu benim fikrim, sen gerçekten iyi biri olduktan sonra kimseye zararın dokunmadıktan sonra ister saçını açmışsın, hatta istersen dekolte giymişsin ya da namaz kılmamışsın bana kalırsa bunların hiçbir önemi yok ve olmamalı. Yaradan senin içini herkesten iyi biliyor. Ve bu hayatta başkasının özgürlüğüne engel olmadığın, zarar vermediğin sürece istediğini yapmakta da özgürsün. Şayet bu dini açıdan da geçerli bana kalırsa. Zira bize boşuna özgür irade verilmedi.
Soran+1 yılDoğru söylüyorsunuz
Soran+1 yılTeşekkür ederim fikir alışverişin için istek attım sizinde fikirlerinizde bir değişim olursa muhakkak bana mesaj atın
- +1 yıl
Rica ederim, her zaman. Mesaj atmam pek olası değil en azından şu an için, xper 1'im. Fikirlerimde bir değişim olacağına da pek ihtimal vermiyorum açıkçası ancak başka herhangi bir sorun olursa onlara da cevap vermeye çalışırım. İhtimal vermiyorum deme sebebim en doğrusunu ben bilirim şeklinde değil elbette, insan değişime her zaman açık olmalıdır. Henüz bilmediğim bir şey ortaya çıkabilir her an. Söyleme sebebim artık belli bir yaşa, olgunluğa erişmiş olduğumu düşünmem. Çok sorguladım hayatım boyunca bu konuyu. Kendi kendime gerçekten müslüman mıyım diye defalarca sordum. Yaklaşık 6-7 yıl boyunca deist olduğumu söyledim hatta, çünkü insanların bana sen müslüman değilsin diye konuşmasından sıkılmıştım. Kısacası müslüman ve deist arası bir şeydim o süre boyunca. Belki hala öyleyimdir, en azından insanların yakıştırmalarına göre. Kendi düşünceme göre ise evet müslümanım, sadece daha sorgulayıcı ve geniş; objektif bir açıdan bakıyorum. Bugüne kadar bu konu hakkında çok fazla farklı inanışlardan insanlarla da konuştum ve vakti zamanında çocukken dinime aşırı düşkün birisiydim. Ciddi anlamda sıradan bir insana göre çok fazla kafa yorduğuma inanıyorum o yüzden bu konu üzerinde ve düşüncelerim net olarak şekilleşti sayılır artık.
+1 yılEvet bayaa günah ama şöyle düşün evlendiğinde eşine karşı güzelce açıcaksın saçını başını boşver böyle kal bence rüzgarda savurulma hevesi için açma bence
01 Yorumla
Soran+1 yılAçıkmısın
Gizli Üye(25-29)+1 yılHer mahluk günah işler. Yapmak istediğim buysa yapabilirsin, sen hala Allah’ın yanında olduktan sonra büyük günah değil.
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
4
Cevap
14Cevap
Şu sorudan anlıyorum ki, Turkiyedeki birçok türbanlı hanım gibi sen de Allah istediği için değil, düzen öyle yürüdüğü için kapanmış veya kapandirilmissin.
010 Yorumla
Soran+1 yılKonu bu değil
Soran+1 yılDediğin doğru olabilir ama benim sorumun cevabını alamadım
- +1 yıl
Şimdi bir kul olarak, hem de bu konuda söz sahibi biri olmamamı da göz önüne alarak benim sana günaha girersin veya girmezsin diye konuşmam yanış olur. Ancak görüşüm şu ki, zaten dediğim amaçla kapandıysan kapanırken de günaha girmişsin diye düşünüyorum. Yanlış anlama bu konudaki düşüncem bu sadece. Seni yargılamak haddim değil.
Soran+1 yılAslında ilk başlarda bilincindeydim ama şu son zamanlarda kafam çok karışık
Soran+1 yılBenim derdim açılıp saçılamk değil ztn sadice saçımı açmak ama bilmiyorum iyi bir düşünce süreci geçirmem lazım
Soran+1 yılHayırlısı ama açılacağı gibi ünüversiteye başlarken
+1 yılNeden kapandıgını bilmiyorsan kapalı durdugun her vakit, vakit kaybından baska bir şey degil. Hatta bildigim kadarıyla sevabınıda alamıyorsun.
012 Yorumla
Soran+1 yılNe alakası var, bir erkek saçtan etkilenir mi bu benim kafamı karıştırıyor alt tarafı saç
- +1 yıl
Onu bunu bilmem ben zaten inanan biri degilim.
Soran+1 yılİnanmıyorsan neden bir yorumda bulunuyorsun, inanmadığın bir din hakkında
- +1 yıl
😂 çünkü Kuran ve Kuran meali okudum sünnetleri biliyorum ve sorguladım. Zamanında 5 vakit namaz kıldım. İnananlara da saygım var. Çünkü bana göre varlıgı veya yoklugu bellı degil konu ınanmak veya ınanmamak.
Soran+1 yılNur suresi 31 ayet hakkında ne düşünüyorsun peki
- +1 yıl
Başörtünün takılması gerektigini, kimlere karşı dikkat edilmesi gerektigi açıkca belirtilmiş ve zinadan kaçmak için çok mantıklıda. Fakat tam olarak neresi ve nasıl kapatılmalı belli degil. Bu yüzden peygamber in sünnetine bakılması gerekıyor. Orda da bulamassan. Meshebine göre şekillenmelisin.
Soran+1 yılKuran ı kerimde tüm ayetler açık açık verilmiş bu denli önemli bir konuda ayrıntı olmadığına göre nur suresinde bahsedilen maherm yerler olduğunu düşünüyorum o günün kadınları için inmiş bir ayet baş örtüsü geçmiyor hadisler 10.000 gerçek hadis var ama şuanda hadis sayısı 70.000 demem oki uydurma hadisler içinde doğruyu bulamayız kuran ı kerim diyor ztn başka bir ayette kuranın ayetlerinden başkalrına inanmayın diye
- +1 yıl
Bildigimiz gibi Kuran da nasıl namaz kılınacagıda yazmıyor. O zaman sence bir paradoks yok mu 😂. Bu dedigin cok mantıksız benım bildigim hadisler 3 e ayrılır. Arapça isimlerini tam hatırlamıyorum. Doğrulu kesin olan hadisler filan var ve neden doğruluğu kesin onlarıda arastırıp ogrenebilirsin. Yani bu son cümlelerine katılmıyorum. Çünkü hadislerden bazılarını görmezden gelmek senin dinince uygun degil. Gerisi sana kalmış...
Soran+1 yılSen neden inanmıyorsun
- +1 yıl
Oraya girmeyelim ya 😂
Soran+1 yılBahset biraz 😂
- +1 yıl
Önce müslüman bir ailede dogmasaydım ne olurdu diye basladım. Adalet kadın erkek namaz abdest eşcinseellik şahitlik meselesi vs. Tek tek araştırıyordum sorguluyordum sadece bazen cevaplar tatmin etti bazen etmedi. O sıralar cok korktum ama bunları yaparken ve konusurken dinden cıkmadıgımı da öğrenmiştim bu yüzden devam ettim. Bazen 4 bazen 5 vakit kılıyordum sabah kalkması zor da djdkdksks. Neyse derinlere indim o sürece hiç girmiyim dünyanın oluşumu ve ayetlerle karsılastırma filan bir çok şey. En son geldigim nokta suydu 😂 mesele inanmak veya inanmamak. Ne varlıgının tam anlamıyla kanıtı var nede yoklugunun. O yüzden isteyen inanır isteyen inanmaz ve iki taraf içinde iki seöimin zorlukları var. Çünkü asıl mevzu insan sorunu 😂. Şimdi dicen ne diyo bu hiç girmeyelim susmam aksama kadar. Ama dedigim gibi isteyen inanır isteyen inanmaz😂
- Aile & Toplum konusunda 5,4b cevap paylaştı.
+1 yılsoruyu diyanetin sitesine sorman gerekti yanlış olmuş...
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yıl14 yaşında neden kapandın? Aile baskısı mı kendi isteğin mi?
013 Yorumla
Soran+1 yılİmam hatip lisesine başlamıştım herkes kaplıydı bende kapandım
Cevap sahibi+1 yılAnladım canım. Hayat senin istediğin gibi yaşa. Ne yapmak istiyorsan onu yap.
Soran+1 yılÖyle ama günaha girmek istemiyorum
Cevap sahibi+1 yılÇok arada bir soru bu. Herkesin inancına göre
Soran+1 yılKuranda başörtüsü var mı yok mu çok tartışılıyor
Soran+1 yılAslıdna buda kafamı karıştırıyor
Cevap sahibi+1 yılSöylediğim gibi herkesin inancına göre. İnternetten araştırdın mı peki. Ayrıca imanın kimde olduğu belli olmaz. Kafasını örtünce çok imanlı olmuyor ne etek şort giyenler var Yasin kuran okuyorlar. O yüzden sen kendi inancını biliyorsun
Soran+1 yılEvet haklısın peki sen tesettürlümüsün?
Cevap sahibi+1 yılHayır değilim
Soran+1 yılPeki teşekkürler yardım ettiğin için
Cevap sahibi+1 yılYardımcı olamadım maalesef. Hayat senin hayatın. Ne istiyorsan onu yap canım.
Soran+1 yılOlsun en azından diğerleri gibi saygısızlık yapamadın
Soran+1 yılİnşallah doğru kararı veririm
+1 yılGüzel bir his olabilir ama neden kapandığının farkinndaysan eğer onun avantajı öbür dünya çok daha fazla olacak.. o yüzden sorun yok demi
00 Yorumla
+1 yılAman bahaneye gel gardas istemiyorsan açıl boş yapma
06 Yorumla
Soran+1 yılBahane değil özledim saçlarımı
- +1 yıl
Sanki koptu boş yapıyorsun
Soran+1 yılKapalı mısın sen
- +1 yıl
Beni ilgilendiren bir konu yok ortada
Soran+1 yılO zmn yazma
Soran+1 yılKapalı bile değilsen kapalı bir kızn psikolojik durumumu bilemezsin
Aç, erkeklerin de tesettürlü olması gerekirken uyan var mı? Hep kadınlar uymak zorunda gibi.
00 Yorumlaİsteksiz ne kapalılar gördüm. d istekli ne açıklar gördüm 😐 özgür irade.
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılAllaha nasıl hesap vereceğini bir ana düşün... Ondan sonra ne yaparsan yap !
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılSadece o mu? Güneşten alman gereken D vitaminini alamıyorsun, saçların oksijensiz kaldığı için kepek oluşuyor vs.
00 Yorumlahayat senin karar da tabi günahı da
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılbence günaha girmezsin.. bye
01 Yorumla
Soran+1 yılNeye göre
+1 yılYardımcı olmamı konuşmak ister misin
00 Yorumla
+1 yılyazik olmuyormu sana böyle
08 Yorumla
Soran+1 yılBilmiyorum
- +1 yıl
bu yastasin yazik olur sana sevgilide edinemezsin dimi
Soran+1 yılSevgili evet hiç olmadı hep uzak durdum bu sorun değil aşık olmadım hiç benim tek derdim saçlarım
- +1 yıl
acik olsan asikta olurusun kapalisinn diye kültürün kabul etmiyor iste sevgilin olsun seni biri si ellesse öpse
Soran+1 yılTamm anlaşıldı senin amacın belli pislik
- +1 yıl
dogrusunu söyledim diyemi
- +1 yıl
ne yapyiorsun
- +1 yıl
Burdamisin
Gizli Üye(25-29)+1 yılAllah g.. tüne pıt pıt yapar
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 11,6b cevap paylaştı. Olmazsın balım
03 Yorumla
Soran+1 yılNeye dayanarak söylüyorsun
Soran+1 yılHarika
Allah askina yaa
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılMaalesef
04 Yorumla- +1 yıl
sendemi kapalisin
Cevap sahibi+1 yıl@zorro_keremim evet
- +1 yıl
mutlumusun
Cevap sahibi+1 yıl@zorro_keremim gayet
Devamını Gör(3)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar