Türkiyedeki en büyük kadın sorunsallarından biri türban meselesi olduğu için ben de hikayemi anlatayım.
Benim kapanmaya yönelik baskım 7-8 yaşlarda başladı. Çocuk yaşta insan çabuk büyüdüğü için annem bana her sene yeni kıyafet alırdı ve alınan yeni kıyafet öncekiden daha kapalıydı. Diz kapaklarına kadar şort almalar mesela. Hatırlıyorum ki, 7 yaşındayken annem bana upuzun tesettür usulü bir çocuk kot elbisesini giydirmişti. ''Çok pişiyorum'' diye ağladım kıyamet kopardım, bir daha giydirmedi, o elbise usluca dolapta durdu, fakat 9 yaşında olduğumda şortlarım diz altı eteğe evrildi, askılılarım ise yarım kollulara. 10 yaşında onları da giyemiyordum ve kendimi yazın bile kot + uzun kollu tişört giyerken buldum. Sonbaharda hava soğuduğunda okula enseden bağlanan başörtüsüyle gider orada çıkarırdım. Ama annem ve babam bu şekilde başörtüsü takmamdan memnun değillerdi. Daha adetim bile yoktu yani. Ve 5. sınıfın 2. döneminde güzel bir gün bana ''artık dışarı çıkarken başörtünü çenende bağlayacaksın'' diye emir vererek beni tam anlamıyla kapattılar. Parkta upuzun etek ile türbanda oynardım yani. 12 yaşındayken peçe de taktıracaktı babam ama ben ''farz değil takmam ayrıca ben kadın değil, çocuğum'' diye itiraz ettiğimde bana ''neyse evlenince takarsın haklısın'' diyerek o konuyu kapattık. 14 yaşıma kadar tek kelime etmeden o türbanı her gün nefret ederek te olsa taktım. Fakat uyumadan önce ''Allahım beni başörtüsünden istediğin gibi kurtar'' diye dua etmeye başladım. Ve 5 ay sonra annem ile babam boşanıyor. Onlar boşandıktan sonra kıyafetlerim daha canlı renkli oldu. Siyah etekler mesela turuncu ve desenli eteklere dönüştü, annem beni tesettürlü ama daha çocuksu giydirirdi. 15 yaşında liseye geçince onu karşıma alıp ''kapanmak istemiyorum'' diye açık açık itiraf ettim. Upuzun tartıştık ve gerçek anlamda sadece başımı açabileceğimi anlaştık. Yani lise dışında kapalılar ne giyerse - hemen hemen aynısını giyerdim ve giymeye devam ediyorum. Dar paça giyiyor muyum? Evet ama uzun kollu tunikle beraber. Ya da ayak bileklere kadar uzun kollu modern ama sade bir elbise. 8 sene boyunca beni biraz daha kapatmak için ben ise biraz daha fazla açılmam için çatışırdık, annem tekrar kapanmam için kitaplar alırdı, kapalı arkadaş ayarlardı - hiçbiri işe yaramadı. Ben ise zamanla kapalı giyim tarzımı sevdim, fakir kollularla bile kendimi çıplak hissediyorum ama türbanı prensip olarak takmam. Yobazların sandığı gibi her başı açık 5 kilo makyaj ile dekolteli değildir. Böyle biriyle evleneceğime evde kalırım daha iyi. Zaten artık kimse evlendiremez ayrı evim var ama annem beni kapatma ben ise daha fazla açılma fikrimden vazgeçtiğim için haftanın 4 gününde onunla yaşıyorum, aramız tamamen düzeldi. Zaten cennet annelerin ayakların altında öyle olması doğrudur. Kendime göre sevgili buldum ve sevgilim kapalı gezmeye devam etmemden yana ama başımı kapatmadan, yani şimdiki gibi ve bu durumdan tamamen memnun, ona göre kapalılık illa tesettürlü olmak değildir.
Benim kapanmaya yönelik baskım 7-8 yaşlarda başladı. Çocuk yaşta insan çabuk büyüdüğü için annem bana her sene yeni kıyafet alırdı ve alınan yeni kıyafet öncekiden daha kapalıydı. Diz kapaklarına kadar şort almalar mesela. Hatırlıyorum ki, 7 yaşındayken annem bana upuzun tesettür usulü bir çocuk kot elbisesini giydirmişti. ''Çok pişiyorum'' diye ağladım kıyamet kopardım, bir daha giydirmedi, o elbise usluca dolapta durdu, fakat 9 yaşında olduğumda şortlarım diz altı eteğe evrildi, askılılarım ise yarım kollulara. 10 yaşında onları da giyemiyordum ve kendimi yazın bile kot + uzun kollu tişört giyerken buldum. Sonbaharda hava soğuduğunda okula enseden bağlanan başörtüsüyle gider orada çıkarırdım. Ama annem ve babam bu şekilde başörtüsü takmamdan memnun değillerdi. Daha adetim bile yoktu yani. Ve 5. sınıfın 2. döneminde güzel bir gün bana ''artık dışarı çıkarken başörtünü çenende bağlayacaksın'' diye emir vererek beni tam anlamıyla kapattılar. Parkta upuzun etek ile türbanda oynardım yani. 12 yaşındayken peçe de taktıracaktı babam ama ben ''farz değil takmam ayrıca ben kadın değil, çocuğum'' diye itiraz ettiğimde bana ''neyse evlenince takarsın haklısın'' diyerek o konuyu kapattık. 14 yaşıma kadar tek kelime etmeden o türbanı her gün nefret ederek te olsa taktım. Fakat uyumadan önce ''Allahım beni başörtüsünden istediğin gibi kurtar'' diye dua etmeye başladım. Ve 5 ay sonra annem ile babam boşanıyor. Onlar boşandıktan sonra kıyafetlerim daha canlı renkli oldu. Siyah etekler mesela turuncu ve desenli eteklere dönüştü, annem beni tesettürlü ama daha çocuksu giydirirdi. 15 yaşında liseye geçince onu karşıma alıp ''kapanmak istemiyorum'' diye açık açık itiraf ettim. Upuzun tartıştık ve gerçek anlamda sadece başımı açabileceğimi anlaştık. Yani lise dışında kapalılar ne giyerse - hemen hemen aynısını giyerdim ve giymeye devam ediyorum. Dar paça giyiyor muyum? Evet ama uzun kollu tunikle beraber. Ya da ayak bileklere kadar uzun kollu modern ama sade bir elbise. 8 sene boyunca beni biraz daha kapatmak için ben ise biraz daha fazla açılmam için çatışırdık, annem tekrar kapanmam için kitaplar alırdı, kapalı arkadaş ayarlardı - hiçbiri işe yaramadı. Ben ise zamanla kapalı giyim tarzımı sevdim, fakir kollularla bile kendimi çıplak hissediyorum ama türbanı prensip olarak takmam. Yobazların sandığı gibi her başı açık 5 kilo makyaj ile dekolteli değildir. Böyle biriyle evleneceğime evde kalırım daha iyi. Zaten artık kimse evlendiremez ayrı evim var ama annem beni kapatma ben ise daha fazla açılma fikrimden vazgeçtiğim için haftanın 4 gününde onunla yaşıyorum, aramız tamamen düzeldi. Zaten cennet annelerin ayakların altında öyle olması doğrudur. Kendime göre sevgili buldum ve sevgilim kapalı gezmeye devam etmemden yana ama başımı kapatmadan, yani şimdiki gibi ve bu durumdan tamamen memnun, ona göre kapalılık illa tesettürlü olmak değildir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar