Sizce polideizm mi daha mantıklı bir inanç yoksa politeizm mi?

Ben hiçbir zaman tek bir tanrıya inanma fikrine ısınamadım. Bence evren tek bir tanrı tarafından yaratılmış olamaz. İçinde bulunduğumuz evren şüphesiz birçok tanrı tarafından yaratılmış olmalı.

Polideizm, Deizmin politeistik formudur veya Politeizm'in deistik formudur. Bu inanışa göre evren birkaç Tanrı'nın kolektif yaratıcılığı sonucu yaratılmıştır. Bu tanrıların her biri evrenin bir parçasını yarattıktan sonra evren ile pratik anlamda ilgilenmeyi bırakmıştır.

Çoktanrıcılık ya da Politeizm, politeizm sözlük anlamıyla birden çok tanrıya inanmak, tapınmak manalarına gelmektedir. Sözcük, etimolojik açıdan, Yunanca πολύς poly (çok) ve θεοί theoiz (tanrı) sözcüklerinden türemiştir. Eski Anadolu uygarlıklarından olan Hitit ve Friglerin dinleri, Antik Yunan ve Roma dinleri, Arapların eski dini ve günümüze ulaşmış olan dinlerden Hinduizm çoktanrılı dinlere örnektir.
Polideizm
Politeizm
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Sizce polideizm mi daha mantıklı bir inanç yoksa politeizm mi?
Cevapla