Ben namaz kılmak istemiyorum ama eşim zorluyor psikolojik baskı yapıyor ne yapacağım? Kendimi diken üstünde hissediyorum... kendisi kılıyor beraber kılalım hadi sende kıl diyor :(
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılSöyleyiş tarzı ve üslubu önemli elbette. Müslüman olan herkesin görevidir namaz kılmak. Bunu da zorlayarak değil tatlı bir dille söylemesi çok daha güzel olur. Yalnız burada eşine kızma. Sana olması gerekeni söylüyor. Seni sevdiği için büyük günaha girmeni ve bu yüzden de azap çekmeni istemiyor. Namaz kılmamak çok büyük bir günah. Sen namaz kılmadigin her vakit çok büyük günaha giriyorsun. Sırf nefsine zor geliyor diye şu an kılmıyor olman öldükten sonra sana çok pahalıya patlar. Namaz dinimizin direğidir. Parmağımızın ucunu dahi ateşe değdiremiyorken kılmadığınız her vakit namaz için 80 yıl cehennemde kalmayı nasıl göze alabiliyorsunuz? 60-70 yıllık bu acı, sıkıntı, üzüntü dolu dunya için sonsuz hayatınızı neden yok sayıyorsunuz? Sonsuz hayatınızı sonsuz bir mutluluğa cevirebilecekken neden hiçbirşey yapmıyorsunuz? Yoksa her Müslüman nasıl olsa cennete girecek sözü mü sizi bu kadar rahatlatıyor? Namaz dinin direğidir ve unutmayın ki namaz olmadan kabir sorgunuzun kolay geçmesini beklemeyin. "Ne olacak biraz yanar çıkarız" demek o kadar basit değil işte. Bunun ciddiyetini farkına varın ve ona göre davranın lütfen
50 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)+1 yılÖzel değilse sorabilir miyim neden kılmak istemiyorsun Ve evlenmeden önce sen eşinin böyle biri olduğunu o da senin böyle biri olduğunu bilmiyor muydunuz
07 Yorumla
Soran+1 yılKılmak istememin sebebi içimden geçmiyor, namaz kılsam dini görevlerimi 4/4lük yapmam gerek yapamayacağımı biliyorum. Allah katında her görevimi kusursuz yapmak isterim. Kendimi de hazır hissetmiyorum. Eşim evlenmeden öncede kılıyordu ama sende kıl demiyordu zorlamıyordu arada bir namaza gidince sende kıl istersen diyordu bende yok ya da evet diyordum hiç kılmıyorum demiyorum zaten. Eşimde bende gerçekleri zaten biliyoruz oda beni biliyordu evlenmeden önce bende
Cevap sahibi+1 yılBuna karışmak benim haddim değil din iman insanın kendi vicdanı ve Allah ile arasındadır Ben sadece bilgi vermek için şunu söyleyeyim istiyorum Hiç kimse 4/4 lük müslüman değil ki zaten olamazda, dikkat eder günahlardan sakınır ama illaki girer günaha. Sen de şimdi namaza başlarsın gitgide kendini düzeltmeye başlarsın Kimse hemen namaza başlayıp da 4/4luk olamıyor Ben bunu bir kapalı olarak söylüyorum benim de kilamadigim oluyor arada ki ailem de çok dindardir beni uyarıyorlar ben de dikkat etmeye çalışıyorum Sen namaza başlarsın belli mi olur belki namaz seni düzeltir Bu sadece bir tavsiyeydi hoşuna gider gitmez bilemem ben kimsenin tam müslüman olamadığını söylemek istedi Esine gelecek olursak eşine de kendini hazır hissetmediğini söyleyebilirsin zorla kılınan namazdan ne hayır gelir ki belki iyice sogursun dinden maazallah
Soran+1 yılKi soğuyacağım bu gidişle. Ben zaten evlendikten sonra kendimi hazır hissettiğimde kapanacağım dedim daha 3 aylık evliyiz. Kapanmayı çok istiyorum ama korkuyorum. Alışverişe başladım. Başörtü yapmayı dahi bilmiyorum Allah aşkı için ben ne yapayım ki.. elimden geleni yapmak istiyorum videolar izliyorum ama işte alışmam çok zor
Cevap sahibi+1 yılSen kapanmaya karar ver zamanla yapmayı da öğrenirsin, alışırsın da. ben de kapanmak istemiyordum aile zoruyla lisede kapandim bu alışma sürecime ortamin da büyük etkisi oldu beni imam hatipe gönderdiler haliyle herkes kapalı olunca alıştım ben de zamanla bütünleştim şu an başını aç deseler açmam sen de sana bu yönde destek olan insanlarla cevrele etrafını, görürsün zamanla istemeye baslarsin belki
Soran+1 yılTeşekkür ederim
Cevap sahibi+1 yılRica ederim
+1 yılherseyin fazlasi zarar ve hele ki din konusunda o dengeyi iyi korumak ve gereginden fazlaca israr etmemek gerekiyor. aksi takdirde karsindaki insani yaklastirayim derken iyce sogutursun. eşin kendince guzel bisey yapmaya calisiyo ama cok israr ederek guzel bisey yapayim derkenn isi iyce berbat ediyo. inancin insanin kendisiyle alakali bir konu oldugunu soyle. ornekle de acikla. ben sana kilma diye baski yapsam ne hissederdin de mesela. bu Allahla senin aranda ve esin dahil bu konu nezlinde kimse sana karisamaz.
02 Yorumla
Soran+1 yılBenim görevim sana söylemek diyip duruyor diyorum sen sigara içiyorsun ben içmiyorum mekruh diyorum ne yapayım gençken alıştım diyor bende ben gençken namaz kılmadımki şimdi yapayım diyorum ama dikkate almıyor din olayı çok büyük sorunsal aramızda
- +1 yıl
yani soylemesi tabiki gorevi. bende inancli bir insanim ilerde esim kilmasa bende soylerim ama asla israr etmem. burda önemli olan üslup. sen ona soylemesinin degil israr etmesinin yanlis oldugunu anlat. guzel ornekler ve tatli bir dille anlatirsan anlayacaktir o da insallah
Gizli Üye(30-35)+1 yılişin ciddiyetini göster ona ne kadar emin ve kararlı olduğunu söyle cümlelerinle ve ifadelerinle konuşma tarzınla. Ne kadar ciddi olduğunu görsün gerekirse kavga çıkar. O zaman durur. Belli böyle saf sessiz birisisin
08 Yorumla
Soran+1 yılSessizim ama soğur benden biliyorum istemez beni o yüzden susuyorum
Cevap sahibi+1 yılsoğusun sen onu bence böyle iyi alıştırmışsın. Belli hiç kaybetme korkusu yaşatmamışsın ondan böyle üstüne geliyor. Ağırlığını koyacaksın hayırdır yani azıcık şöyle kendine gel ben bumuyum de.
Soran+1 yılDeğilim tabii ki ama baba evine gidersem her şey biter bir daha istemez beni ben biliyorum o zaman ne yapacağım ki hadi ben toparlandım diyelim aileme denilecek şeyler, ailemin üzüntüsü beni daha üzer kimseye bir şey yansıtmak istemiyorum
Cevap sahibi+1 yılbirşey söyliyim mi böyle ömür hayat geçmez. Nası ldevam edecen böyle. Ağırlığını koymakdan başka ne gelir elinden. Neryee kadar susucaksın. İçinde hep birikicek ve taşıcaksın. O sendne soğumadan önce sen ondan soğuyacaksın bu ısrarları yüzünden. Sen insnasın biyere kadar sabredebilirsin. Söyle yani ben kılmam ne sen üz beni nede ben seni üzeyim konuyu kapat de
Soran+1 yılBu akşam yine konuşayım teşekkür ederim
Cevap sahibi+1 yıldediğimi de. Al karşına ciddi bir vaziyette şunu de. Sen bu ısrarla ne kendini üz nede ben seni. Ben kararlıyım de. Yoksa uzadıkça uzatır söyliyim sana
Soran+1 yılTeşekkür ederim
Cevap sahibi+1 yılRica ederim sonucu söylersin
AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
7
Cevap
11Cevap
Hata onda ama ilk hatayı sen yapmışsın. Başlatan sensin. "Davul bile dengi dengine" demiş atalarımız. Niye öyle bir adamla evlendin? Kendin gibi birisini bulabilirdin. O da kendisi gibi birisini bulsun.
10 Yorumla
+1 yılbir insanın içinden gelmiyosa nasıl kıl diyebiliyor ya zorla olmaz
10 Yorumlaona deki istemeden kılınca kabul olmaz de içimden gelmesi lazım bunu biliyor olman lazım de
10 Yorumla
+1 yılNeden kılmak istemiyorsn
Gunahını biliyormusn kılmamamın01 Yorumla
Soran+1 yılİçimden geçmiyor evet biliyorum
Eş olunca işler değişir ama baskı olmaz. Annenle konuş
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılMillet karısını pazarlıyor, senin eşin senin iyiliğini düşündüğü için "beraber kılalım hadi" dediği için zorluyor oluyor...
Size iyilik de yaramaz. Sen o kocayı hak etmiyorsun.21 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılNormalleştirmek? Normal olmadığı için yazdım çünkü senin yaptığın da normal değil.
Normalleştiren sensin
+1 yılZorla değil ama teşvik etse daha güzel olurdu bence çünkü bende eşime zorla kıl demem ama kılması için teşvik ederim
00 YorumlaNe hakla öyle o mk yobazı severim onun ben onun inanç anlayışına
01 YorumlaAile & Toplum konusunda 5,3b cevap paylaştı. Ona dinde zorlama olmaz. Git diyanet işlerine sor de. Zorla ibadet olmaaazzz.
05 Yorumla- +1 yıl
Dinde zorlama yoktur da o o anlamda bir alama değil. İsteyen istediği dine inanır kimse zorla Müslüman olmaz anlamındadır bu söz. Müslüman olmayı seçip de Allah'ın emirlerini yerine getirmek konusunda zorlama yok diyemezsin. Başkası zorlamasa sen kendini zorlicaksin yapmak için. Eğer inanıyorsan adam akıllı yaşamaya gayret göstereceksin. Bu işler böyle
- +1 yıl
Hayır tabiki öyle değil. Ben uyarmaktan bahsediyorum.
- +1 yıl
Uyarmak deyince şiddet mi algılıyorsunuz?
Gizli Üye(30-35)+1 yılbaskı yapmaz namaz kılan ınsan bence sen cok buyutuyorsun benım dusuncem böyle de gec gıt ama kılsan fena olmaz
00 Yorumla
+1 yılzorlama olmaz senı teşvik etsın ama kı zorla kılman daha kötü
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
+1 yılZorla olmaz kabul olmaz senin için de gelmeli ve yapmalısın. Zorla namaz olurmu
08 Yorumla- +1 yıl
Kabul olmaz ne demek? Bilmediğiniz konularda fetva vermeye kalkmayın. Nerede yazıyor zorla kılınan namazın kabul olmadığı? Bir insan eğer Müslümansa namaz kılmak onun görevidir. Baskasi zorlamasa bile kişi kendi kendini zorlamalıdır yapmak için. Dünyaya neden gönderildiğini bildiği halde inandığı dinin en büyük emirlerinden birini yerine getirmeyecek kadar aciz olmamalı hiçbir Müslüman.
- +1 yıl
diniminizde hiç bir zaman zorlama olmaz olmamıştırda bence sen bu konuda iyice aratıştırıp öğrenirsen daha sağlıklı olur. insanlar inanışlarını özgür iradeleriyle yapmaları kabuldur. zorla olan hiç bir şey kabul olmaz.
- +1 yıl
Zorla olmasının kabule engel olacak hicbir tarafın yok. Zorla yapılan ibadetler de kabil olmaz diye bir ibare ne Kuranda ne de hadislerde geçmez. Güzellikle isteyerek yapmak en güzeli fakat zorla olması ibadetin kabulüne engel değil. Bilmediğin konularda yorum yapma
- +1 yıl
@Qpwoeiruyt zorla olan hiç bir şey kabul olmaz sen bilemediğin konularda ısrar etme irade dışı olan şeyler kabul edilmez.
- +1 yıl
Olmadığına dair kaynak göstersene. Gösteremezsin
- +1 yıl
Şu an sırf çevreden duyduğun hurafe bilgileri konuşuyorsun. Aç da biraz Kuran, hadis oku belki biseyler öğrenirsin
- +1 yıl
@Qpwoeiruyt dinimizde zorlama yoktur asla olmaz bütün din alimlerine sorabilirsin
- +1 yıl
Dinde zorlama yoktur evet ama bu senin zannettiğin anlamda bir zorlama değil. Dinde zorlama olmaz yani kimse zorla bir dine inandirilamaz. Örneğin bir insanı Müslüman olmaya zorlayamazsın. Zorlamaktan kasıt inanç anlamında. Fakat sen Müslumanlığı seçtiysen eğer yapman gerekenleri baştan kabul etmek zorundasın. Zorlama imanla alakalıdır amelle değil. Inandigin dinin emirlerini de yerine getirmek zorundasın. Kullandığınız cümlelerin anlamalarını iyi öğrenip de kullanın. Alimlerin cümlelerini doğru anlayın
+1 yılDinde zorlama olmaz de.
035 Yorumla- +1 yıl
Dinde zorlama yoktur da o o anlamda bir alama değil. İsteyen istediği dine inanır kimse zorla Müslüman olmaz anlamındadır bu söz. Müslüman olmayı seçip de Allah'ın emirlerini yerine getirmek konusunda zorlama yok diyemezsin. Başkası zorlamasa sen kendini zorlicaksin yapmak için. Eğer inanıyorsan adam akıllı yaşamaya gayret göstereceksin. Bu işler böyle
- +1 yıl
Yukarıdaki soruda görüyoruz ki içinden gelmiyor, namaz kılmak istemiyorum diyor zorla mı alla alla :D Kuran'da 5 vakit namaz yok mesela bunlar sonradan gelen adetler. İsteyen istediğini kılar istemezse 5 vakit kılmak zorunda da değil.
- +1 yıl
Belli ki bu konularda çok bilgisizsin. Eğer açıp da Kuran meali okumuş olsaydın (haşa) 5 vakit namaz yok demeye cürret edemezdin
- +1 yıl
Öyle çevrenizden duyduğunuz hurafelere inanmanın sonucu bu oluyor işte. Açın Kuran okuyun, hadis okuyun. Ondan bundan duyduğunuz boş laflarla burada fetva veriyorsunuz
- +1 yıl
Kuran mealini de okudum, eski ahit, yeni ahit, zebur da okudum. Din tarihi ve mitolojiler konusunda araştırma yapıyorum, okuyorum, araştırıyorum. Ne yazık ki Kuranı bildiğini iddia eden müslümanlar açıp da kuranı okumadığı için cahil durumuna düşüyorlar her zaman istisnası çok az. Kuran'da 5 vakit değil 3 vakit namaz var Cübbeli bile bunu kabul ediyorken sen neyin kafasındasın bakalım? Takip ettiğiniz din konusunda bilginiz yok hiç. Yazık.
www.haberler.com/.../ - +1 yıl
Bizzat kendim araştırdım namaz mevzusunu. Kuran'da 5 vakit namaz yok! Bitti. Hadislerin hiçbir hükmü yok. Sabetaycıların ve Vahhabilerin uydurma hadisleri var içinde. Hadislere itibar etmeyiniz.
- +1 yıl
Bilip bilmeden fetva veren sizsiniz. Bir müslümandan çok daha fazla kuran okuduğumdan eminim kitaplığımda Kuran üzerine, tefsirler, ilmihaller her türlü kaynağım mevcut.
- +1 yıl
Güncelinin kabul ettiği nerede geçiyor? Adama iftira atma bu kabul ediyor diye. Çok biliyorsan kanıt göster. İslam sadece Kurandan değil hem Kurandan hem de hadislerden ogreniliyor. Ona bakarsan Kuran'da bir çok ayette namaz geçiyor fakat tam kılınışı yazıyor mu? Hayır. Veya abdestin nasıl alıntısıyla ilgili bir ayet var mı? Hayır. Çünkü Kuranda hadislere yönlendiren ayetler de var. Biz tüm bunları hadislerden öğreniyoruz. Ama tabi sen bunu da bilmiyorsun.
- +1 yıl
Namazın 5 vakit olması gerektiği de hadislerde sabit. O yüzden bilmedigin konularda fetva vermeye kalkma
- +1 yıl
Abdesti de o şekilde almak şart değil zaten isteyen istediği gibi alır, su bulamazsa teyemmüm eder öyle kılar gerekirse. Dinde şekil önemli değil niyet önemlidir. Yoksa istersen günde 100 defa abdest al, niyetin samimi değilse istediğin kadar yat kalk jimnastikten farkı yok.
- +1 yıl
Hadisler allah kelamı değil. İnsan eliyle yazılmış hepsi. 5 vakit diye tutturan yobazlar araştırmıyor doğrusunu.
- +1 yıl
Bir de hadislere itibar etmeyin diyorsun ya o kadar komiksin ki... Kuranda namaz geçiyor abdest geçiyor. Ama nasıl uygulandığı nasıl yapıldığı geçiyor mu? Geçmiyor. E o zaman bütün bunları nereden öğreneceksin? Peygamber (haşa) postacı mı kitabı bırakıp gitsin? Islamı en iyi bilen Hz. Muhammed (s. a. v.)'dir o yüzden bu ibadetlerin uygulanışını ondan öğrenmek zorundayız. Bunu anlayacak kapasiten de mi yok? Meal okudun mu okumadın mi bilmem ama okuduysan belli ki doğru düzgün anlamamışsın. Biraz kafanı çalıştırarak tekrar okumani tavsiye ederim. Allah Kuranda hiç akletmez misiniz diyor. Bu size uygun oku. Doğru anla
- +1 yıl
Eğer hadis olmadan Kuranı yeterince iyi anlatabileceğini idda ediyorsan bana namazın nasıl kılındığı ve abdestin tam olarak nasıl ve hangi sırayla alındigiyla ilgili ayet göster o zaman. Ama gösteremezsin
- +1 yıl
Eğer bir sey emrediliyorsa onun açıklaması olmak zorunda. Öyle şifası önemli değil falan diyerek bunu gecistiremezsin
- +1 yıl
*sırası onemli değil falan diyerek gecistiremezsin
- +1 yıl
Onu diyorum ya işte hadislerde her yazanı kelimesi kelimesine aynen şeklen taklit etmek zorunda değilsin. Bir fikir vermesi amacıyla atıfta bulunulabilir ama yine sana kalmış. Abdestini alırsın 3 defa değil de 2 defa yaparsın ya da 5 defa yaparsın bunların sayısı, sırası, namazda hangi duayı ettiğin bunların harfi harfine mükemmel kusursuz olması şart değil. Bunu anlatmaya çalışıyorum ama siz ezbercilikten, şekilcilikten islamın özünü, mesajını anlamadan robot gibi tekrar ediyorsunuz. Senin söylediğin de benim düşüncemi destekliyor. Ayet yoksa namaz da yoktur bu kadar basit ama kime laf anlatıyoruz daha fazla polemiğe giremeyeceğim.
- +1 yıl
Namazda duayı Arapça okumak zorunda da değilsin. Türkçe de okursun. Ezan Türkçe de okunabilir, Anlamını bile bilmediğin bir duayı Arapça ezberleyip okumanın hiçbir anlamı yok.
- +1 yıl
Bütün bu söylediğin söylersen anlaşılıyor ki sen gerçekten İslama dair hiçbirşey doğru düzgün öğrenememişsin. Peki tamam Kuranda namaz var. Yazıyor. Peki bu namaz kaç rekat kılınacak? Veya ne kadar kılınması gerekiyor? Bana Kuran'dan bul göster ama gösteremezsin işte. Bana ezberci diyorsun da sen kendi kendine kafandan fetva uyduruyorsun. Sen kendi kendine birşeyler uydurmaya calisirken ben Peygamberimin (bu dini en iyi bilen insanın) sözlerine itibar ediyorum. Işte seninle benim aramdaki fark da bu
- +1 yıl
Attığım linki okudun mu acaba?
"Salat kavramı Kuran'da yardımlaşmayı ve destekleşmeyi ifade eder. Kur'an'ın bel kemiği cümle şudur: Onlar Salat'ı ikame eder ve zekatı verirler. Bu klasik anlayışta, 'Onlar beş vakit namazı kılarlar ve kırkta bir zekatı da verirler' şeklinde algılanmış ve şu anda hocalar da hep böyle söylüyor. Halbuki burada maksat beş vakit namaz ve kırkta bir zekat değildir. 'Onlar salatı ikame eder ve zekatı verirler' cümlesi sık sık geçer iki üç sayfada bir. Onlar yardımlaşmayı, dayanışmayı ve destekleşmeyi ayağa kaldırır, uygular ve ihtiyaçtan fazlasını da verirler. Zekat, ihtiyaçtan fazla olan şeyi vermek demektir. Zekat malı fazla olan demektir. Kur'an'ın ilkesi bu. Siz bunu tutup 'Onlar beş vakıt namaz kılar ve kırkta bir zekat verirler' dediğiniz zaman ne oluyor? Bu sure mahvoluyor."
"Namaz'dan başka bir yerde bahsediyor. Kur'an'da Salat kelimesi ona yakın yerde güneş ile, ay ile, gece ile gündüz ile beraber kullanılıyor. Bunlarla ritüel anlamında namaz kastediliyor. Namaz vardır. Ağlayarak yere yatmaktan, secde etmekten bahseder kitap, bunlar vardır. Salat 120 yerde ise yardımlaşma, dayanışma ve destekleşme anlamındadır." - +1 yıl
"(Ey Muhammed!) Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın vakitlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlar için bir öğüttür." (Hud, 11/114)
Gündüzün iki ucu, akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette zikredilmiştir.
"Güneşin zevalinden (öğle vaktinde Batı'ya kaymasından) gecenin karanlığına kadar (belli vakitlerde) namazı kıl. Bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazı şahitlidir." (İsra, 17/78)
Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz, ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.
" O halde, onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tespih et. Gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında da tespih et ki hoşnut olasın." (Taha, 20/130)
Burada beş vakit namaza işaret edilmektedir. Âyette geçen "hamd ile tesbih"ten maksat namazdır. Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki ikindi namazı, gecenin bir kısım saatleri akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.
Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur'an-ı Kerim içinde değişik yerlerde zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz (asm), Kur'an-ı Kerim'i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için, bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir; sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır. - +1 yıl
Kaç rekat kılacağına kendin karar verirsin içinden geldiği kadar, geldiği zaman, istediğin duayı edersin allahla kul arasına giremez ne diyanet ne de başka bir kul. Allahla kul arasındadır bu. İsterse hiç kılmaz namaz. Sen istediğin gibi kıl karışan eden yok. Kendini çok üstün görme ama bu kibirdir. Bu kibirli düşünce tarzı çok müslümanı gaflete götürmüştür. Dikkat et.
- +1 yıl
Ya sende gerçekten problem var. Allah Kuranda namaz kılabilirsiniz demiyor. Kılsanız da olur kılmasanız da olur da demiyor. Namaz kılmayı bize EMREDİYOR. Allah'ın sözü böyle iken sen kimsin ki isteyen kılar istemeyen kalmayabilir diyorsun?
- +1 yıl
Hayır anlamıyorum Müslüman olup da Allah'ın sözüyle çelişecek sözler söyleyebilecek kadar da mı kafanız çalışmıyor. Boşversene konuşmaya bile değmezsin
- +1 yıl
Her müslüman 5 vakit namaz mı kılıyor artık? Git onlara söyle bunu. Sadece namazı emretmiyor, kul hakkı yemeyin, iftira etmeyin, kin gütmeyin, yardımlaşın, yetimin hakkını yemeyin diyor bunları da EMREDİYOR. Hangi müslüman bütün emirlere uyuyor. Şeklen işine gelen en kolaylarını bile doğru düzgün yapmıyor ve onu bile yarım gönülle ikiyüzlü şekilde yapıyor.
- +1 yıl
Ben müslüman değilim. Dinlere inanmıyorum. Sadece merakımdan bütün dinleri ve mitolojileri araştırıyorum ve okudukça daha da uzaklaşıyorum sizin gibi radikal dincilerden.
- +1 yıl
Müslüman dediğin alçakgönüllü, hoşgörülü, sevecen olur konuşma tarzından belli zaten nasıl için öfte ve kin dolu olduğu.
- +1 yıl
Son 4 yılımı tamamen sorgulama ve araştırmaya vermiş bir Müslümanım. 4 yıl önce İslam hakkinda şüphelerim vardı ama araştırdıkça her seferinde doğruluğundan daha çok emin oldum. Beni yolda gordugun, inandigi dinin ne olduğundan habersiz Müslümanlarla karistirma. Sizin sorununuz ne biliyor musun? Kendi aklınıza çok güveniyorsunuz. "Ben gözümle görmediğine inanmam, kabul etmem" tarzı klasik cümleleriniz de beni benden alıyor zaten
- +1 yıl
Dünyadaki tek akıllı kendiniz zannettiğiniz için herseyi kafaniza gore yorumlayip bir sonuca verebileceğinizi zannediyorsunuz. Ama sizin düşüncede olup da daha net bir sonuca ulaşmış kimseyi daha görmedim. Siz bu kafayla devam edin
- +1 yıl
Ben öfke ve kin dolu değilim. Müslüman olan veya olmayan herkese saygım var. Fakat kim olursa olsun ister Müslüman, ister ateist olsun bilmediği konularda yorum yapmaya çalışanlara tahammülüm yok o kadar yani
- +1 yıl
Bu mevzular salt akılla çözülemez zaten inanırsın ya da inanmazsın, ikna olursun ya da olmazsın. Ben 4 yıl değil 10-15 yıldır araştırıyorum ve dinlere ikna olmadım okudukça daha da ayrılıyorum tıpkı diğer bütün eğitimli, okumuş insanlar gibi, bilimadamları olsun, aydınlar olsun, filozoflar olsun. İnsan okudukça şüphesi artar, emin olmaz ki doğrusu da o. Kendinden fazla emin olmak cehalet ve kibirdir. 4 yıl araştırmakla emin olamaz insan bazen ömür boyu araştırsan yetmez. Bazen düşünüyorum da Lucifer ve Lilith'e de hak veriyorum. Belki de bütün dinler yaratıcının aklımızı sınaması için gönderildi. Gerçekten bu saçmalıkları ve çelişkileri görebilecek mi insanoğlu diye bir yandan da dinler olmasa yoldan çıkacak katil ve tecavüzcü kılıklı yaratıklara gönderildi. Arife din yoktur diye bir laf var tasavvufta. Bu konular yıllardan beri okuyup içselleştirdiğim bilgiler. Konuyu gayet kapsamlı biliyorum.
- +1 yıl
2+2 nin 4 olduğundan emin olmak için bir ömür boyu araştırma yapman gerekmiyor. Bir şey eğer bariz açık ve netse bundan emin olursun. Taa 1400 yıl önce o cahiliye devrinde gelen Kuranda yazan ayetleri hepsini yakin caglarda teker teker ispatlıyorlar. Daha bilimin "B"sinin bilinmediği o cağda gelen kitapta yazan bilgilerin daha ancak yeni yeni günümüzde keşfediliyor olması da cabası. O yüzden size düşünüp aklinizi kullanmayı tavsiye ediyorum
- +1 yıl
Ahaha bilimin b'si bilinmiyormuş cahiliye devrinden önce Atlantis ve Mu kıtası ondan sonra Antik Yunan ve Antik Mısır vardı bilim, tıp, astronomi, felsefe her konuda altın çağlar yaşandı. Orta Doğuda çölde Arap bedevileri cahildi diye dünyanın geriye kalanı da cahildi sanma. 2+2=4 eder ama o cebir, pozitif bilimlerde sonuçlar doğrulanabilir ve yanlışlanabilir. Teizm'de böyle bir lüksümüz yok. Dinde hiçbir şey bariz değil her şey şüpheye açıktır. Hiçbir şey ispatlanmadı çelişkilerle dolu kafasına göre yorumlar Ömer Çelakıl gibi. Hiçbir şeyin kanıtı değil nereye çekersen oraya gidiyor zaten. Aklımı kullanıyorum merak etmeyin siz işim gücüm var daha fazla uğraşamayacağım. Kendi cehaletinizle başbaşa bırakıyorum sizi bye.
- +1 yıl
"Orta Doğuda çölde Arap bedevileri cahildi diye dünyanın geriye kalanı da cahildi sanma." Dediniz. Belli ki sen cahil olduğun için Kuranın ortadoğudaki Arap çöllerine geldiğinden haberin yok. Bu sözlerinle kendinle çelişiyorsun zaten. Ama kendi cahilliğini örtemedin bir yerden açık verdin :)
- +1 yıl
Söylediğinden hiçbir şey anlaşılmıyor çelişkili hiçbir ifade kullanmadım götünle mi okudun?
- +1 yıl
Kuran'ın nereye geldiğini Hira dağını, hikayesini, vahiy kanalını hepsini okudum daha önce. Musa'ya da Tur dağında geldi. İlginçtir hep halktan uzak yerde dağlarda, taşlarda geliyor. Şimdi biri çıksa allahla konuştum dese tımarhanelik olur.
Gizli Üye(36-45)+1 yılIyi birşey icin zorluyor bence
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılDin de zorlama varmıymış sorsana Ne diyecek 🤔
04 Yorumla- +1 yıl
Dinde zorlama yoktur da o o anlamda bir alama değil. İsteyen istediği dine inanır kimse zorla Müslüman olmaz anlamındadır bu söz. Müslüman olmayı seçip de Allah'ın emirlerini yerine getirmek konusunda zorlama yok diyemezsin. Başkası zorlamasa sen kendini zorlicaksin yapmak için. Eğer inanıyorsan adam akıllı yaşamaya gayret göstereceksin. Bu işler böyle
- +1 yıl
@Qpwoeiruyt ibadet kul ile Allah arasında kimse karışamaz herkes kendinden sorumludur zorla yapılan hiç birşey den hayır gelmez içinden gelerek yapması baskı altında olmazz👎
- +1 yıl
Pekala içinizden gelerek yapmayın o halde. Bir gün öldükten sonra sorguda da "içimden gelmiyordu ondan yapmadım" dersiniz. Bakalim o zaman bu komik bahaneniz kabul edilecek mi
- +1 yıl
@Qpwoeiruyt herkes kendi hesabını kendisi verir boşver
+1 yılNe güzel bir eş vallahi yaaaa😔😔😔😔😔
00 YorumlaGerçek yüzünü göster sende
00 Yorumla
+1 yılNe güzel bir eş
00 Yorumla
Devamını Gör(3)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar